Kumppanin lihominen

pähkäilevä

Kävin tuossa toissapäivänä eräässä suuressa huonekaluliikkeessä sohvia katselemassa. Sohvaosastolla pyöri huomattavan paljon nuorehkoja pareja, joillakin lapsia mukana, jotkut kahdestaan.

Kiinnitin huomiota siihen, kuinka moni vaimo/tyttöystävä oli todella tuhdissa kunnossa miehen ollessa vielä aivan normaalimitoissa. Ja kuinka kyseisten miesten päät tuntuivat kovasti kääntyvän hoikempien naisten viilettäessä ohi. Ja näitä esimerkkejä löytyy rutkasti myös omasta tuttavapiiristä. Yleensä lihonut kumppani on juuri se nainen.

Kertokaa, hyvät ihmiset, että mikä saa teidät "repsahtamaan" parisuhteessa? Pidättekö puolisoanne niin itsestäänselvänä, että omasta painosta huolehtimiseen suhtaudutaan tyyliin "hälläväliä".

Kaikki tuntuvat aina puhuvan siitä, kuinka "kumppanini rakastaa minua sellaisena kuin olen". Rakastaa ehkä kyllä, mutta haluaako hän lihonutta puolisoaan vielä? Pitääkö hän puolisoaan viehättävänä? Onko auvoinen onni kuviteltua vai ennemminkin itsepetosta? Miksi kumppanin pää kääntyy jokaisen hoikan naisen kävellessä ohi? Vai eivätkö pullukat puolisot huomaa/halua huomata sitä?

En voi joskus kuin ihmetellä. Miksi omasta kehosta ei voi huolehtia pidemmässä suhteessakin? Osoittaako se arvostusta kumppania kohtaan, että lihotaan >20 kiloa raskauksien ja/tai leppoisan elämän myötä?

25

6366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lailla pähkäilevä

Miehet ovat ylipainoisempia tässä maassa kuin naiset, joten miehet ne enemmän eivät pidä itsestään huolta. Joten vastatkaa miehet... miksi päästätte itsenne repsahtamaan? Ja on aivan luonnollista että katsoo perään kun hyvännäköinen vastakkaisen sukupuolen edustaja kävelee vastaan. Oma mieheni on hyvännäköinen ja rakastan häntä enkä koskaan häntä vaihtaisi, mutta kun upea adonis kävelee vastaan, katson perään! Ja väittäisin että jokainen tekee samoin.

• Laardissimo

Tutkimusten mukaan naisten ylipaino suureemmassa nousukäyrässä kuin miesten. Oma miehesi katsoo myös takuulla timmien naisien perää, mutta huomaatko sen?

• BMI20
        Laardissimo kirjoitti:

Tutkimusten mukaan naisten ylipaino suureemmassa nousukäyrässä kuin miesten. Oma miehesi katsoo myös takuulla timmien naisien perää, mutta huomaatko sen?

kuitenkin vielä, että se naisten käyrä saavuttaa miesten käyrän tason...

• Syltty__

" Miehet ovat ylipainoisempia tässä maassa kuin naiset, joten miehet ne enemmän eivät pidä itsestään huolta. Joten vastatkaa miehet... miksi päästätte itsenne repsahtamaan?"

Sehän on vain hyvä asia, jäävät kilpailussa jalkoihin urheilullisille miehille, kuten minulle ;)

Ja mitä tulee miesten päiden kääntymiseen, kyllä se kääntyi jo silloin kun tyttöystävä oli missimitoissa ;)))

• väittäisin

Tästähän keskusteltiin vasta vähän aikaa sitten. Ja melkein samanlaisella aloituksella kuin mitä itse kirjoitit nyt.

Niin. Vaikka se puoliso olisikin lihonut, niin ei se jos mies muita katselee tarkoita sitä että hän vartalon takia olisi vaihtamassa vaimoaan toiseen. Kaikkia miehiä viehättää hoikat naiset ja mikäs siinä, saa kai sitä katsoa ilman että vaimo hyppii seinille kun vähän vilkaisee hoikkaa naista joka sattuu kävelemään samassa liikkeessä. :)

Itse olen nainen ja parisuhteessa elävä sellainen. Meillä tilanne on toisinpäin. Mieheni on lihonut suhteemme aikana, mutta itse olen välttänyt liiemmän sellaisen. Olin alipainoinen kun aloimme seurustella, nyt olen normaalipainoinen, hoikka nainen. Ja tarkasti vahdinkin että painoni pysyy siinä missä haluan sen pysyvän. Vaikka olenkin lihonut sitten suhteemme alun, olen onnellinen ja tyytyväinen, koska olen nyt terve. Mieheni rakastaa minua ja minä rakastan häntä. Ei siinä lihomisella ole mitään tekemistä. En minä häneen alunperinkään rakastunut kropan takia. Mutta tämä on vain mun näkemys, joku toinen voi olla erimieltä. :)

Kyllä minä ainakin näen velvollisuudeksi kertoa puolisolle jos tämä lihoo ihan hillittömästi ja se alkaa olla terveysriski. Asia erikseen jos olisi alkanut alunperin "lihavan" miehen kanssa seukkaamaan, niin sitten olis turha myöhemmin narista että kun "oot niin lihava, etkö vois laihduttaa kun mua etoo". Jos alat siis parisuhteeseen tieten tahtoen tietynlaisen tyypin kans, niin silloin pitää hyväksyä toinen kaikkineen, eikä katua jälestä että "aloin sitten lihavan ihmisen kans seukkaamaan ja nyt haluisin kuitenkin hoikan vastaavan".

Jokainen on vastuussa itsestään. Jos puoliso dumppaa sinut siinä vaiheessa kun olet tuhdisti ylipainoinen talipallo, etkä ole edes yrittänyt tehdä asialle mitään vaikka kumppani on kauniisti yrittänyt huomauttaa että sun mitata alkaa olla aika huolestuttavassa kunnossa... niin mielestäni dumppaaminen on oikeutettua. Kaikkea ei tarvitse sietää. Itsestäänhuolehtiminen kuuluu myös parisuhteeseen. Jos olet alkanut seukata hoikan tapauksen kanssa, kai sitä olettaa että se jatkossakin pysyy sellaisena ja huolehtii linjoistaan eikä ala heti lihomaan kun suhde virallistetaan. :)

Mutta onnekkaita ovat naiset joiden miehet rakastavat heitä tuhdimpanakin. Ja onhan paljon miehiä jotka pitävät enemmän pehmeistä, naisellisista kropista, kun treenatuista ja sporttisista sellaisista. Eli näkisin osittain tuonkin olevan parisuhdekohtaista, eli eiköhän ne puolisot halua toisiaan silti vaikka toinen olis vähän tuhdistunut.

• puolitoistavuotias

puolitoista vuotta avioliitossa. Liittomme aikana mieheni on lihonut noin 13kg ja minä olen laihtunut 23kg.

• Oma painoni

ei ole muuttunut mihinkään 5 vuotta kestäneen suhteemme aikana. Mutta minä tarkkailen painoani lähinnä itseni vuoksi, sillä en halua, että minusta tulee samanlainen ylipainoinen kaikista sairauksista (jotka johtuvat ylipainosta) valittava rupsahtanut ämmä. Kaiken lisäksi en voisi sietää, jos en pystyisi nousemaan portaita 6. kerrokseen läähättämättä.

No, itsellä painon samana pitäminen on toisaalta helppoa, syön normaalisti, ja minulla on hevonen, joten on pakko lähteä 6 kertaa viikossa tunniksi urheilemaan, huvitti tai ei.

• montako

raskautta ja synnytystä sinulla on takana? Entä montako lasta, minkä ikäisiä, vai onko tässä nyt taas yksi perinteinen Barbi&Ken -liitto,jossa kumpikin panostaa itseensä ja joskus vähän toisiinsa.
        Antaa vain vähän viitteitä, ettet montaa lasta,etkä kovin ison perheen sapuskoita raahaa sinne kuudennen kerroksen kotiisi.

• en ole tosin edellinen kirj...
        montako kirjoitti:

raskautta ja synnytystä sinulla on takana? Entä montako lasta, minkä ikäisiä, vai onko tässä nyt taas yksi perinteinen Barbi&Ken -liitto,jossa kumpikin panostaa itseensä ja joskus vähän toisiinsa.
        Antaa vain vähän viitteitä, ettet montaa lasta,etkä kovin ison perheen sapuskoita raahaa sinne kuudennen kerroksen kotiisi.

Ei se, että saa lapsia, välttämättä tarkoita sitä, että kropan täytyy muuttua ulkoisesti niin olennaisesti.

En ole tosin edellinen kirjoittaja, mutta ihmettelin hieman sinun suhtautumistasi asiaan, eli alat tivaamaan edelliseltä vastaajalta heti raskauksien määrää. Aivan kun synnyttäneillä naisilla olisi oikeus lihoa.

Minulla on kolme lasta, kaikki kouluikäisiä. Ja kroppani on kyllä aivan samassa, jos ei paremmassakin kuosissa kuin ennen ensimmäistä raskautta. Painoa ei ole tullut lisää, ja koska urheilen paljon, 34-36 -koon vaatteet sopivat edelleenkin päälle.

Tokihan raskaudet muuttavat kehoa, mutta minulla ainakin tietoisuus omasta kehosta lisääntyi huomattavasti, ja lapsiluvun tullessa täyteen aloin huolehtimaan itsestäni entistä enemmän.

Mieheni sanoo usein, että hänestä on ihanaa, että vaimo on timmissä kunnossa. Hän huolehtii itsekin siitä, etteivät vatsamakkarat pääse rehottamaan.

Eli se, että kumppanit huolehtivat itsestään, ei tarkoita välttämättä "Barbi&Ken -liittoa". Eikä itseensä panostaminen oli muuten lapsiltakaan pois, päinvastoin. Hyvinvoivaa ja onnellista äitiä, joka voi lapsista huolimatta silti vielä tuntea olevansa Nainen - ja vieläpä haluttava sellainen - on lastenkin kivempi katsella kuin uhrautuvaa ja kiukkuista pirttihirmua.

• täytyy tietysti
        en ole tosin edellinen kirj... kirjoitti:

Ei se, että saa lapsia, välttämättä tarkoita sitä, että kropan täytyy muuttua ulkoisesti niin olennaisesti.

En ole tosin edellinen kirjoittaja, mutta ihmettelin hieman sinun suhtautumistasi asiaan, eli alat tivaamaan edelliseltä vastaajalta heti raskauksien määrää. Aivan kun synnyttäneillä naisilla olisi oikeus lihoa.

Minulla on kolme lasta, kaikki kouluikäisiä. Ja kroppani on kyllä aivan samassa, jos ei paremmassakin kuosissa kuin ennen ensimmäistä raskautta. Painoa ei ole tullut lisää, ja koska urheilen paljon, 34-36 -koon vaatteet sopivat edelleenkin päälle.

Tokihan raskaudet muuttavat kehoa, mutta minulla ainakin tietoisuus omasta kehosta lisääntyi huomattavasti, ja lapsiluvun tullessa täyteen aloin huolehtimaan itsestäni entistä enemmän.

Mieheni sanoo usein, että hänestä on ihanaa, että vaimo on timmissä kunnossa. Hän huolehtii itsekin siitä, etteivät vatsamakkarat pääse rehottamaan.

Eli se, että kumppanit huolehtivat itsestään, ei tarkoita välttämättä "Barbi&Ken -liittoa". Eikä itseensä panostaminen oli muuten lapsiltakaan pois, päinvastoin. Hyvinvoivaa ja onnellista äitiä, joka voi lapsista huolimatta silti vielä tuntea olevansa Nainen - ja vieläpä haluttava sellainen - on lastenkin kivempi katsella kuin uhrautuvaa ja kiukkuista pirttihirmua.

ottaa huomioon, että samalla ruokamäärällä toinen lihoo helpommin ja joku taas ei millään, vaikka mitä suuhunsa laittaisi. Ja mitä tulee liikunnan määrään, on kysymys ajasta ja sen käytöstä. Kaikilla ei ole mahdollisuuksia eikä välttämättä kiinnostuksen kohteenakaan panostaa aikaansa liikuntaan. Tietyssä vaiheessa elämää on niin paljon muuta, joka menee oman itsen edelle - ainakin meillä äiti-ihmisillä.

Laihtumisessa liikunnan osuus on kuulemma luokkaa 20 %.

• en tosin ole...
        täytyy tietysti kirjoitti:

ottaa huomioon, että samalla ruokamäärällä toinen lihoo helpommin ja joku taas ei millään, vaikka mitä suuhunsa laittaisi. Ja mitä tulee liikunnan määrään, on kysymys ajasta ja sen käytöstä. Kaikilla ei ole mahdollisuuksia eikä välttämättä kiinnostuksen kohteenakaan panostaa aikaansa liikuntaan. Tietyssä vaiheessa elämää on niin paljon muuta, joka menee oman itsen edelle - ainakin meillä äiti-ihmisillä.

Laihtumisessa liikunnan osuus on kuulemma luokkaa 20 %.

Se on kyllä totta, että perimä vaikuttaa, ja toiset lihovat helpommin kuin toiset. Joillakin naisilla paino nousee raskaudenkin aikana selvästi enemmän kuin toisilla, vaikka he eivät sipsilinjalle alkaisikaan. Minullakin paino nousi 52:sta kilosta paria sataa grammaa vaille 70:een. Enkä tosiaankaan syöpötellyt.

Lasten synnyttyä loput kilot kuitenkin karisivat puolen kilon viikkovauhtia, 12 jäi jo sairaalaan (nestettä?).

Mutta siitä eteenpäin huolehdin säännöllisestä ruokailusta, ja ennenkaikkea kiinnitin huomiota ravinnon laatuun (ja tietysti määrään). Eli sillä konstilla kyllä ns. "ruoan tehokkaasti hyväksi käyttävät äiditkin" (eli naiset, jotka lihovat helpommin) voivat päästä entisiin mittoihinsa.

Ja minullakin äiti-ihmisenä on paljon asioita, jotka menevät oman itsen edelle, lapset nimittäin. Mutta samalla tavalla kun käyn suihkussa, katson telkkaria tai luen lehteä, otan myös aikaa oman kuntoni hoitamiseen. Siihen ei tarvita kuin kolme-neljä reipasta lenkkiä viikossa. Lapset pyöräilevät vieressä, ja vaikka uimahallissakin voi käydä lasten kanssa. Siihen vielä normaali ruokavalio (myös -määrä) ja herkkuja vain silloin tällöin, niin paino pysyy kurissa.

En vieläkään jaksa uskoa, että äitiys tarkoittaa sitä, että ei voi enää tehdä asioita, joista nauttii (esim. liikkua). Sen taakse ei kannata kätkeytyä.

• *Laura*

olen ihmetellyt. En ole kyllä paras vaihtoehto tähän vastausta antamaan, koska itse olen laihtunut suhteemme aikana pois kaiken ylimääräisen. Ja kyllä mieheni tykkää minusta enemmän tällaisena hoikkana kuin pullerona. Ei ole sitä vartaloa ikävä ollenkaan, haluanhan näyttää mieheni silmissä hyvältä eikä hän pidä läskeistä.

• asiassa

tilastojen valossa suomalaiset miehet ovat naisia lihavampia... Sillä miltä asia sinusta näyttää ei ole kovinkaan suurta merkitystä, koska ihminen valikoituu elämänsä aikana tiettyihin piireihin ja havaitsee huomattavasti helpommin omaan logikkaansa liittyviä asioita kuin niistä poikkeavia, jolloin poikkeuksien havaitseminen on työläämpää...Näin ollen tilastot ovat ihmistä vähemmän subjektiivisia tiedon esittämisessä (täysin objektiivista tietoa kun tuskin on olemassa)... Sinun argumenttisi voin kumota sillä omassa tuttavapiirissäni näkyvällä tosiasialla, että minun tuttavapiirissä naiset ovat huomattavasti miehiään hoikempia..

• tietäjän vastaus

Varmaan se menee niin, että yhteen mentäessä nainen alkaa syödä miehen ruokatottumusten mukaan. Ihan tutkitustikinhan miehet syövät epäterveellisemmin kuin naiset. Mutta he myös kestävät sitä ruokavaliota lihomatta elimistön kuluttaessa enemmän. Naisella ruokailutottumusten muuttuessa siis alkaa painokin nousta, eikä siihen välttämättä tajua puuttua riittävän nopeasti. Tai ei välitä.

Tuohon kyttäilyyn nyt en osaa sanoa sen kummempaa. Varmaan kaikkien katse viihtyy esteettisessä kohteessa. Omanikin, varmasti miehenikin. Sou vat? Jos kyttääminen on kovin silmiinpistävää, se on ainoastaan moukkamaista. Jos taas oman kumppanin paino on se oleellisin asia suhteessa, niin varmaan kannattaa sitten vaihtaa aina kumppania, jos tämä pääsee rupsahtamaan.

• marjat !

Miehet ne näyttävät hirveiltä kaljamahoineen ja kaljuineen. Kyllä naiset säilyvät paremmin muodossaan ja näyttävät nuoremmilta.
      Ja kyllä naisetkin vilkuilevat komeiden miesten perään, niitä näkee vaan niin HARVOIN... Miehet kun kyylivät rumienkin perään. Riittää, että naisella on korkokengät jalassa ja siisti takki!!!!

• BMI20

kauppasi valinnut. Suomessa miehistä on prosentuaalisesti suurempi osuus ylipainoisia kuin naisista eli kaupassa kokemasi tilanne on vääristynyt totuudesta. Vai oletko ylikriittinen odotuksissasi naisia kohtaan, kun kavereittesikin naiset ovat sinusta ylipainoisia?

Toisaalta sanoisin myös, että älä huolehdi niin kovin toisten asioita, eivät ne ole sinun murheitasi. Aikuisuus on mm. sitä, että osaa pitää huolen omista asioistaan, eikä pistä nenäänsä aina ensimmäiseksi naapurin puolelle.

• okalinnut

Olen samanpainoinen kuin kaksi lasta ja 20 vuotta sitten.

• voipi sanoa

miehestä. Miksi ne eivät huolehdi itsestään?
      Hyvin hoidettu iho ja vaatetus katoaa lasten tulon jälkeen.
      Hiki haiskahtaa useammin kuin laki sallii.
      Kulkevat naistensa kanssa mitään sanomaton ilme kasvoilla ja juuri vahdaten niitä hoikkia ja kauniita.
      Kädet taskuissa ja ryhti roikkuu kuin koko elämä olisi tuhoon tuomittu. Vaatetuskin on kuin kirpputorin hylkytavaroista. Verkkareista tulee ainut vapaa-ajan vaate, yök.
      Hiukset sen näköiset kuin nuorten trendikampaukset eli näyttää siltä kuin kampa olisi outo kapistus.
      Niin että eipä tuolla nää juuri huolliteltuja miehiäkään niidenn pulskien vaimojen rinnalla.

• merkitönnnnnnnnnnn

Itse kuuntelin kummissani kun muutamat (todella lihoneet) naiset puhuivat keskenään, että mitä sitä enää itseään kaunistamaan/murehtimaan kiloja KUN OLEMME JO VARATTUJA.....

Pakostakin mieleeni tuli, että heille mies taitaa olla itsestäänselvyys... Ja tuskin miehet ovat samaa mieltä. Kyllähän sitä käydään pesullakin, ettei toisen tarvitse hikeä haistella ;)

Itse teen mielelläni jotain itseni eteen (samalla mieheni eteen) kun ajattelen että mieskin on hyvillään, kun voi "ylpeänä esitellä vaimoaan".

Tämä saattaa nyt näyttää kehumiselta, tämä teksti, muttei niin ole, en aseta itseäni kenenkään yläpuolelle, ja kukin elää tavallaan. Mutta tässä asiassa olen tätä mieltä.
      Kyllä sitä pitää suhteen eteen tehdä töitä, myös oman terveyden takiakin.

• zgäbä

Itsestään täytyy pitää huolta.
        Ja on se vaan oikeasti kohteliasta toistakin ihmistä kohtaan, ettei pidä häntä itsestäänselvyytenä ja rupee elämään kun ei tarttis enää mistään välittää. Toi että pitäisi voida "esitellä ylpeänä" vaimoaan on sinänsä ihan hyvä ilmaisu. Hyvä mielihän siinä tulee puolin ja toisin kun voi esiintyä edukseen ja toisen eduksi. En usko että kellään voi olla kauheen kivaa pukeutua telttoihin ja puuskuttaa kilojensa kanssa ja olla vaan joku möykky. Yks päivä oltiin lähdössä koko perheen kanssa ulos. Ihasteltiin että äitipä on niin nätti. Sisko sanoi isille että saisit olla ylpee äidistä ja isä hymyili herttaisesti ja huudahti "no niinhän mä oonkin!" Yli 30vuotta avioliittoa. Lämmittää kyllä aikuisen lapsen mieltä. Tommosta mäkin haluan itselleni joskus.

• 173cm/58kg

Olen ollut aina hoikka, kunnes rakastuin mieheen, joka on hieman pullukka (ex).
      Hän halusi kokata aina. Itse tein välillä ruokaa, mutta herralle ei ihan kaikki kelvannutkaan. Ruoka oli niin mielettömän rasvaista ja epäterveellistä, että väkisinkin lihoin. En sitten viitsinyt tehdä eri ruokaa itselleni. Ei musta koskaan mitään läskiä tullut, mutta siis maha kyllä kasvoi, täytyy myöntää.

Suhteeseen tuli ongelmia ja mua ällötti tuo elämäntapa. Meille tuli ero ja itse aloin kuntoilla. Löysin uuden urheilijamiehen ja vihdoin saan tehdä itse ruokaa... ja useinmiten ruoka on erittäin terveellistä ja lisättynä vielä urheiluun.
      Tässä tapauksessa hoikistuin suhteessa, mutta exäni kanssa syytän suoraan huonosta elämäntavasta häntä. Tappelemaankin se olis ruvennut jos oisin omia ruokia ruvennut tekemään... oli todella vaikeaa.

Nyt täytyy myöntää että elämä on paljon ihanampaa hoikkana. Hyvä olokin vielä lisäksi kun harrastan liikuntaa... ja kyllä, olen huomannut miten muutkin miehet katsoo perääni. Mieheni on ylpeä ja oma itsetuntoni kasvaa. Pettämään en koskaan menisi.

• kokemus muitten joukossa

Olen nuoruudestani lähtien ollut aktiivinen liikkuja; balettia, modernia, voimistelua, luistelua...lähes joka arkipäivä ja ulkoilut päälle. Olen pienen ja siron kokoinen, lyyrinen tyyppi sanois joku :) Kotoa on opittuna säännölliset ruokailut, tavallinen kotiruoka ja herkut juhlapäivinä. Kaikki meni hyvin niin kauan kuin ruoka ja liikunta olivat tasapainossa. Sitten tuli "se oikea" kohdalle, syntyivät lapset ja elämänpiiri muuttui lähinnä neljän seinän sisälle sekä hiekkalaatikolle. Miehen työ vei matkoille ja paljon välttämättömiä iltamenojakin oli. Eikä sitä oikein osannut edes kyseenalaistaa, etteikö paikkani olisi ollut kotona lasten kanssa. Yhden opiskeluprojektinkin otin hoitaakseni, kun lapset olivat jo hiukan isompia. Niin ja töissä tietysti kävin.

Elämä vain meni niin, että se maailma jossa elin, oli täynnä samanlaisia perheenäitejä ja läheisiä sukulaisia. Ei heistä kukaan kiloihini mitään huomiota kiinnittänyt. Ravintoloissa ja muissa näyttäytymispaikoissa en juurikaan käynyt, koska en sellaisia kaivannut ja mieskin sai pakollisista menoista tarpeekseen eikä niitä vapaalla ollessaan kaivannut. Eihän minulla edes mitään vartalonmyötäisiä vaatteita ollut. Missä minä niitä olisin käyttänyt? Pelkkiä joustovyötärömukavuuskuteita kaapit täynnä. Olin niin äiti ja niin perheenemäntä. En huomannutkaan, kun pieni masennuksen/alakulon poikanen alkoi hiipiä elämääni. Jotakin itsessäni lääkitsin pienillä herkuilla, jatkuvilla välipaloilla eikä mieskään tuntunut olevan vähitellen kertyvistä kiloistani moksiskaan. Alkoihan hänelläkin ravintola-edustusruokailujen ansiosta massu kasvaa ja kaula hävitä.

Sitten elämä meni stressaavaksi ja tuli sitä ja tätä vaatimusta joka puolelta. Ajattelin, että jaksamisen raja tuli nyt vastaan. On pakko päästä purkamaan energiaansa ja saada elimistönsä tasapainoon. Tiesinhän miltä tuntuu olla hyväkuntoinen ja sinut itseni kanssa. Siitä se sitten alkoi, palautuminen. Otin väkisin aikaa itselleni ja liikuntaharrastukselleni. Samaan aikaan alkoi kriisi avioliitossamme, mutta en halunnut perääntyä omasta hyvinvoinnistani. No, nykyään olen eronnut, hyväkuntoinen, hoikka, huoliteltu, iloinen ja energinen. Ja kyllä, välillä huomaan jossain marketissa tai tavaratalossa ukkomiesten salaa vilkuilevan ;)

• juuh jooh

Miehethän yleensä syö paljon rasvaisempia ja epäterveellisempiä ruokia kuin naiset. Kun naiset alkavat seurustelemaan niin ne menettävät oman tahdon ja niin syödään miehen mieliruokia ja tottakai lihotaan. Toinen juttu liittyy myös siihen, että naiset menettää oman tahtonsa. Kaverit unohtuu ja eletään vain miehelle. Mies kuitenkin elää niin kuin ennenkin, harrastuksia ja kavereita riittää. Nainen yksin kotona syö suruunsa suklaata hylättynä ja lihoo.

• Ei välttämättä

...tosiaankin todella yksilöllistä! En allekirjoita tuota väitettä ainakaan itseni ja aviomieheni kohdalla. Olen 32v ja ollut yhdessä mieheni kanssa pian 12vuotta (7 vuotta naimisissa), pari lastakin on siunaantunut, mutta olemme kumpikin melkeimpä timmimmässä kunnossa kuin tavatessamme. Myöskään ystäväpiirissämme ei ole naisia, jotka olisivat "repsahtaneet".

Kyllä minulle ainakin on oman itsetunnon kannalta tärkeää, että viihdyn omassa kropassani eikä pitkä parisuhde ja lapset ole vähentänyt intoa pitää itsestä huolta, vaikka välillä ajan löytyminen liikuntaan onkin vaikeaa.

Mielestäni kenenkään ei pidä olla "hoikka ja kaunis" toista miellyttääkseen!

• makaka

Naisilla ja miehillä on aivan erilainen aineenvaihdunta. Piste.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2140
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1903
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1342
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      962
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      909
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      845
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      782
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe