Mikko Alatalosta

Vicky Lee $$$$

Mikko Alatalo on esiintynyt Juicen poismenon jälkeen julkisuudessa aktiivisesti, ilmeisesti yrittäen saada sympatiaa itselleen. Mies käyttäytyy kuin olisi ollut tekemässä suurinta osaa Juicen lauluista yhdessä Juicen kanssa.
Tätä parivaljakkoa ei kovin tasapäisenä voi pitää: Juicen kuolema aiheutti liki maansurun, mutta entä sitten kun Mikko Alatalo kuolee?
Ei taida kukaan jäädä kaipaamaan tätä Syksyn Sävelessä pelleillyttä kepulurjusta.

20

1343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulkinta

      Mikko oli Juicen nuoruusystävä ja mukana miehen elämässä viimeisiin päiviin saakka. Sekä myös monen laulun taustahahmona.

    • Juicikko

      Minä puolestani arvelen, että suru tulee olemaan hyvinkin suuri, kun Alatalosta aika jättää.

      Käsittääkseni Alatalo kyllä oli Juicen lähimpiä ystäviä. Ja koska he ystävästyivät jo nuorina, kansalle tuiki tuntemattomina kloppeina, hän on varmaankin myös yksi aidoimmista ystävistä.

      Ihmeellistä, kuinka monet jaksavat Alataloa mollata. Pahimpina vuosina Juice taisi olla ainoa, jolla oli kanttia julkisesti puolustaa Alataloa.

      Alatalon ainoa "synti" taitaa olla liian myönteinen luonne, joka ei sovellu tähän kyyniseen maahan, jossa saisi laulaa vain kirveen kanssa hankeen ajetuista vaimoista ja lapsista.

      • pyrkyrit vittuun!

        Mikko Alatalon koko uraa voidaan luonnehtia pikkuaivoisen pyrkyrin mikkihiirikampanjaksi, missä kaupallisuus ja oman elintason nostaminen on aina jalon aatteen ja sivistyksen edellä.
        Mikkihiiri osaa virnuilla valokuvissa, se tuskin riittää kuvaamaan miehen luonnetta myönteiseksi sen paremmin kuin mummot ja moukarinheitot.
        Juicen on täytynyt olla kurkkuaan myöten täynnä tätä inhottavaa siipiveikkoa, mutta hän joutui jatkuvassa rahapulassaan leikkimään kaveria miljonääri-Mikin kanssa, sai kai vippejä ilman korkoa.
        Juicen vaimokin tuntuu olevan sivuroolissa, kun Mikko Mikkihiiri kerää kaiken huomion itselleen.


      • Juicikko
        pyrkyrit vittuun! kirjoitti:

        Mikko Alatalon koko uraa voidaan luonnehtia pikkuaivoisen pyrkyrin mikkihiirikampanjaksi, missä kaupallisuus ja oman elintason nostaminen on aina jalon aatteen ja sivistyksen edellä.
        Mikkihiiri osaa virnuilla valokuvissa, se tuskin riittää kuvaamaan miehen luonnetta myönteiseksi sen paremmin kuin mummot ja moukarinheitot.
        Juicen on täytynyt olla kurkkuaan myöten täynnä tätä inhottavaa siipiveikkoa, mutta hän joutui jatkuvassa rahapulassaan leikkimään kaveria miljonääri-Mikin kanssa, sai kai vippejä ilman korkoa.
        Juicen vaimokin tuntuu olevan sivuroolissa, kun Mikko Mikkihiiri kerää kaiken huomion itselleen.

        Miksei esimerkiksi The Rasmusta tai Nightwishiä syytetä kaupallisuudesta?

        Minä väitän, että näillä bändeillä on paljon enemmän intressejä mainitsemiesi "kaupallisuuden ja oman elintason nostamisen" suuntaan kuin Alatalolla.

        Mikko Alatalo lienee yksi maamme epäkaupallisimmista artisteista. Hänellä on Juicen tapaan kanttia pitää oma tyylinsä ja mielipiteensä, vaikkei se kaikkia miellytä.


      • Juicella
        pyrkyrit vittuun! kirjoitti:

        Mikko Alatalon koko uraa voidaan luonnehtia pikkuaivoisen pyrkyrin mikkihiirikampanjaksi, missä kaupallisuus ja oman elintason nostaminen on aina jalon aatteen ja sivistyksen edellä.
        Mikkihiiri osaa virnuilla valokuvissa, se tuskin riittää kuvaamaan miehen luonnetta myönteiseksi sen paremmin kuin mummot ja moukarinheitot.
        Juicen on täytynyt olla kurkkuaan myöten täynnä tätä inhottavaa siipiveikkoa, mutta hän joutui jatkuvassa rahapulassaan leikkimään kaveria miljonääri-Mikin kanssa, sai kai vippejä ilman korkoa.
        Juicen vaimokin tuntuu olevan sivuroolissa, kun Mikko Mikkihiiri kerää kaiken huomion itselleen.

        ollut rahaa ihan omastakin takaa tarpeeksi.


    • mökkö

      mikko sais pitää joskus suunsa kiinnvittu ukko on aina äänessä ja kommentoimassa joka asiaa sekä esiintymässä mukavana kansan miehenä.

      ilmeisesti puree ikääntyvään väestöön.mulle pelkkä huoripukki.

      • täydellinen tyylittömyys

        ja aidan alta meno. Känkkäränkkä-ukko. Laulaa lama-ajasta. Laskettelee ympäri maailmaa, kävelee vuoren päälle. Heittää moukaria. Pulskistuu ja ostaa värjättyjä okulaareja.
        Ryhtyy julki-kepulaiseksi.
        Sutki äijä!


    • ja Mikko

      Danny ja Mikko Alatalo painivat samassa sarjassa!

    • .....

      Tänään Aamu-tv:n haastattelussa Alatalo sanoi, että olisi jo muiden aika antaa tästä aiheesta haastatteluja. Mutta ilmeisesti kaikki lehdet yms. ovat soittaneet hänelle pyytäen kommenttia, tuskin hän itse on ollut aktiivinen tässä asiassa..

      • JUke

        Muistan elävästi kun Popeda-kitaristi Arwo Mikkonen menehtyi keväällä 1986...Popedan jätkien AINOA toive oli saada surra ja kunnioittaa Arwon muistoa rauhassa...pyyntöä kunnioitettiin...

        Mikkokin olisi voinut tehdä samoin ja hiljentyä...


      • Anonyymi

        On ollut. Hirvikolari ja ajoi kirjailija Veikko Huovisenkin kolarin.


    • Mikki hirteen

      Kikki-Mikki sai Juicen ansiosta hyvän alun vaalikampanjalleen; paljon näkyvyyttä mediassa, hurskastelevaa itsekehua rahat-pois -artistilta ja kepukieroilijalta.
      Saatana.

    • tuoppi

      Ylen elävässä arkistossa on nähtävissä vanha videonpätkä Juicen ja Mikon keskustelua vuodelta -75 tai jotain. Mikko kysyy Juicelta jotain että: `mitä sä tämmösillä lauluilla oikein haluat sanoo, täähän on jotain yksilötasolla tapahtuvaa utopian tavoittelua, kuka tämmöstä tarvitsee?`
      Myöhemmin Juicella ja Mikolla oli pitkä välirikko, jonka syytä en ihan muista, mutta olisiko ollut kyse jostain (Mikon) vasikoinnista.
      Ystäviähän he loppuviimeksi olivat, mutta niin erilaisia, toinen kirkasotsainen näkijä ja suuri runoilija, toinen kepulainen nuoleskelija.

    • JUke

      Ei liene kiistäminen etteikö Mikko olisi ollut Juicen alkuaikojen muusikkokumppani MUTTA:

      Kuitenkin Juicen kovimmat hitit ajoittuvat aikaan jolloin hänen kanssan työskentelivät Tikanmaki,Loueranta, Sytelä,Tammilehto A.

      Nimenomaan Anssi Tikanmäen musiikillinen osaaminen teki Juicen musasta sen miltä se nyt levyltä kuunneltuna kuulostaa

      Nämä edellämainitut oikeat työtoverit varmaankin surevat Juicen poismenoa aidosti hiljentyen ja kunnioittaen ...toisin kuin Mikko Alatalo...

      • Juicikko

        Millä perusteella ne muusitkot surevat aidommin, jotka ovat olleet kuvioissa hittikautena?


      • JUke
        Juicikko kirjoitti:

        Millä perusteella ne muusitkot surevat aidommin, jotka ovat olleet kuvioissa hittikautena?

        Niin..tarkoitin siis että Grand Slam kiersi suomea hirvittävällä tahdilla vuodet 1983-1986

        Nämä mainitsemani herrat olivat Juicen pitkäaikaisia työtovereita...myös hiljaisempina aikoina.

        Ehkä ilmaisin itseäni huonosti....


      • Juicikko
        JUke kirjoitti:

        Niin..tarkoitin siis että Grand Slam kiersi suomea hirvittävällä tahdilla vuodet 1983-1986

        Nämä mainitsemani herrat olivat Juicen pitkäaikaisia työtovereita...myös hiljaisempina aikoina.

        Ehkä ilmaisin itseäni huonosti....

        Ok. No, onhan se tietty niinkin.

        Itse arvelen Alatalon olevan läheinen ystävä, koska Juicen muistelmissa ja haastatteluissa Alatalo nousee esiin paljon useammin kuin muut soittajatoverit. En myöskään muista nähneeni montaakaan vanhaa bändiläistä esim. Juicen 50-vuotisjuhlissa (tai sitten en vain tunnistanut).

        Jostain minulle on jäänyt käsitys, että Juice jättäytyi bändeissä ikäänkuin sivustatarkkailijan rooliin katselemaan muiden touhuja ja heittelemään väliin hauskoja kommenttia, mutta eli yleensä hieman eri sfääreissä kuin muu porukka. Kaikki bändien jäsenet eivät välittäneet keskustella kirjallisuudesta jne. Voin kyllä olla väärässäkin, en ollut paikalla :)

        Toki bändeissä on varmasti muutamia erittäin läheiseksi tulleita ihmisiä. Olen ymmärtänyt, että ainakin Hannu Tervaharju ja Safka olisivat olleet hyvin läheisiä ystäviä.

        Vaikea tietty näin ulkopuolisena on sanoa, ketkä ovat olleet Juicen lähimpiä ystäviä :)


      • JUke
        Juicikko kirjoitti:

        Ok. No, onhan se tietty niinkin.

        Itse arvelen Alatalon olevan läheinen ystävä, koska Juicen muistelmissa ja haastatteluissa Alatalo nousee esiin paljon useammin kuin muut soittajatoverit. En myöskään muista nähneeni montaakaan vanhaa bändiläistä esim. Juicen 50-vuotisjuhlissa (tai sitten en vain tunnistanut).

        Jostain minulle on jäänyt käsitys, että Juice jättäytyi bändeissä ikäänkuin sivustatarkkailijan rooliin katselemaan muiden touhuja ja heittelemään väliin hauskoja kommenttia, mutta eli yleensä hieman eri sfääreissä kuin muu porukka. Kaikki bändien jäsenet eivät välittäneet keskustella kirjallisuudesta jne. Voin kyllä olla väärässäkin, en ollut paikalla :)

        Toki bändeissä on varmasti muutamia erittäin läheiseksi tulleita ihmisiä. Olen ymmärtänyt, että ainakin Hannu Tervaharju ja Safka olisivat olleet hyvin läheisiä ystäviä.

        Vaikea tietty näin ulkopuolisena on sanoa, ketkä ovat olleet Juicen lähimpiä ystäviä :)

        Aivan totta..en siis itsekään mikään Juicen henkilökohtainen ystävä..En edes tuttu

        Kirjoitin siis vain ja ainoastaan omia tuntemuksiani vastauksena alkuperäiseen viestiin

        Minusta tuntuu et Juicelta kyseltiin haastatteluissa hyvin usein uran alkuajoista ja siellähän Alatalolla on merkittävä osa, sitä en kiistä...

        No enivei...."Lepää ilossa Juice"


    • Anonyymi

      Alatalolta käy monet eri genret; country, lastenlaulut, kupletit, mainoslaulut, pop, iskelmä, proge, mutta suurin osa on sitä pop, kupletti , iskelmä ja country-osastoa toki. Ainakin kerran teki reggaelaulun eli tukka takana, elämä edessä. Bluesiakin on tehnyt urallaan kuten esimerkkeinä laulu yö alkaa yhdeltätoista.

      Kaukaaviisas, elämänviisas , älykäs ja humaani sanoittaja.

    • Anonyymi

      Kaikki sen biisit on aivan kamalaa kuunneltavaa joten ei kiitos on ainoa oikea toteamus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe