Elisa Shopit

ostellut

Niin.... Hoh hoijaa tulipas taas tehtyä ostoksia .Ostimme yrityksellemme 2 E-70 puhelinta ja yhden kannettavan tietokoneen ja avasimme myös yhden uuden laajakaistan..... No uusi lajakaista ei ole auennut niin kuin sovimme ....Toinen uusista hienoista nokian e-70 puhelimista päätti irtautua navi näppäimestä...no puhelimen käyttö miltei mahdotonta sen jälkeen.... No ei kun ELISAN liikkeeseen ja ketomaan tuskaa että ostinpa 3viikkoa sitten puhelimen teiltä....ja siihen että oiskos tota navi nypykkää...no mee naapuriin nokian huoltoon.... siellä 1,5-1kk jonoa ja ei puhelinta huollon ajaksi....piti mennä kahville............hermot...Menin takas jumpon elisaan mistä ostin puhelimen.....sanoivat huoltoon menee ja samat 1,5-1,5kk ja ei puhelinta tilalle!!!! No toki olihan puhelimeni jo melkein neljäviikkoa vanha....ja ei ollut huollon ajaksi uutta antaa!!!!No tämän jälkeen kiersin nokian huoltoja 3 tuntia ja ja apuja ei ollut yhen navi näppäimen takia !!!!!! pitäs ol vaan näppäin ja panna paikoilleen........Tästä järkyttyneenä ihmettelen elisan palvelua kännykkä on mulle työ väline jolla tehdään kauppaa.......joten menin ostamaan uuden puhelimen koska elisasta ei ollut mitään apua!!!!!no meillä on 5 laajakaistaa elisalta ja huomenna ei ole enään !!!!yhtään vituttaa niin rankasti!!!! ja isot päälliköt ei ees soita kun jättää soitto pyynnön!!! reppanoita taitavat olla kun ei soita!!!!!

5

1894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miettikäähän nyt!

      1. Ostat Nokian kännykän liikkeessä, se menee rikki tai on jo valmiiksi rikki. Onko se liikkeen vika? Ei, se on valmistajan vika.
      2. Ostaessasi autoliikkeestä täysin uuden auton, siitä hajoaa kone kuukauden käytön jälkeen. Onko se liikkeen vika? Ei, se on valmistajan vika.
      3. Ostaessasi marketista purkin maitoa, purkissa onkin piimää, onko tämä marketin vika? Ei, sekin on valmistajan vika.
      4. Ostat esim Gigantista Soneran liittymän, Sonera lähettelee vääriä laskuja, eikä liittymä toimi muutenkaan hyvin. Onko tämä liikkeen vika? Ei, vaan Soneran.

      Miten tässäkin tapauksessa, kun puhelimesi hajosi, voisi syyttää Elisaa? Elisa on tässä tapauksessa vain välittänyt Nokian valmistamia tuotteita. Sanoit käyneesi Nokian huolloissa, joissa oli tuhottomasti jonoa. Suutuit tämän vuoksi Elisalle??? Mikäli olisit ostanut eri merkkisen kännykän, olisiko kännykkä mennyt rikki? Sitähän ei tiedä, mutta luulisin että ei.

      Joten mietihän nyt kahdesti, onko Elisa aiheuttanut ongelmasi vai Nokia. Ketä sinun pitäisi asiasta rangaista? No luultavasti kannattaa reklamoida suoraan Nokialle että ovat valmistaneet romua.

      • olet...

        epätietoinen...jos ostan liikkeestä mersun joka
        menee kuukauden päästä epäkuntoon, niin luuletko,
        että minun olisi vietävä se saksaan jossa se on
        valmistettu...

        liike josta tuote on ostettu on velvollinen
        kohtuullisessa ajassa n. 2vk:ssa saada se
        kuntoon...jos liike ilmoittaa korjauksen
        kestävän jopa 1,5kk, niin se on velvollinen
        antamaan joko uuden tuotteen tilalle tai purkaa
        kauppa tai vähintäänkin antamaan "lainatuotteen"..

        elikkä tässä tulemme siihen, että liike, josta
        tuote on hankittu, on tuotteen mentyä rikki
        otettava se takaisin ja yritettävä saada se
        kuntoon, eikä ruveta juoksuttamaan asiakasta
        paikasta toiseen...

        moni ei taida tietää edes sitä, että liike on
        velvollinen korvaamaan matkakulut ja muut
        menot, joita kyseesä olevaan ongelmaan liittyy...


      • kaikessa
        olet... kirjoitti:

        epätietoinen...jos ostan liikkeestä mersun joka
        menee kuukauden päästä epäkuntoon, niin luuletko,
        että minun olisi vietävä se saksaan jossa se on
        valmistettu...

        liike josta tuote on ostettu on velvollinen
        kohtuullisessa ajassa n. 2vk:ssa saada se
        kuntoon...jos liike ilmoittaa korjauksen
        kestävän jopa 1,5kk, niin se on velvollinen
        antamaan joko uuden tuotteen tilalle tai purkaa
        kauppa tai vähintäänkin antamaan "lainatuotteen"..

        elikkä tässä tulemme siihen, että liike, josta
        tuote on hankittu, on tuotteen mentyä rikki
        otettava se takaisin ja yritettävä saada se
        kuntoon, eikä ruveta juoksuttamaan asiakasta
        paikasta toiseen...

        moni ei taida tietää edes sitä, että liike on
        velvollinen korvaamaan matkakulut ja muut
        menot, joita kyseesä olevaan ongelmaan liittyy...

        Jeps, vaikka vika olisi kuinka nokian puhelimessa niin myyjällä on siitä vastuu!
        Noin "vanhaa" puhelinta ei voida enään vaihtaa suoraan myymälässä uuteen vaan se pitää toimittaa/myyjä liikkeen lähettää se nokian valtuuttamaan huoltoon. 2viikkoa on melkein katto mitä huollossa voi kestää jos siihen lasketaan "matkat" mukaan. Noin 3päivää kuljetus per suunta (olettaen että huolto on eri paikkakunnalla) ja keskim. 3päivää huollossa. Poislukien tietenkin jos vika edellyttää osaa mitä ei h-hetkellä huollossa ole mutta kuukausi-2kuukautta on todellakin liikaa!!
        Ja laina/sijaislaite ei ole minkään lain mukaan velvoite vaan palvelus ko. liikkeeltä!eihän laina auto ole itsestään selvyys kun viet autosi pajalle. Mutta mitä lainapuhelimiin tulee niin jatkuvastihan niitä tulee ja menee niin luulisi heidän voivan ilmoittaa kun vapaa kone tulee että tuoppa puhelin nyt huoltoon niin saat sijaislaitteen!
        Ei ole elisan vika jos laite ei toimi mutta se on heidän vika miten he toimii tämmöisen tilanteen sattuessa!!


      • 7vrk:n
        kaikessa kirjoitti:

        Jeps, vaikka vika olisi kuinka nokian puhelimessa niin myyjällä on siitä vastuu!
        Noin "vanhaa" puhelinta ei voida enään vaihtaa suoraan myymälässä uuteen vaan se pitää toimittaa/myyjä liikkeen lähettää se nokian valtuuttamaan huoltoon. 2viikkoa on melkein katto mitä huollossa voi kestää jos siihen lasketaan "matkat" mukaan. Noin 3päivää kuljetus per suunta (olettaen että huolto on eri paikkakunnalla) ja keskim. 3päivää huollossa. Poislukien tietenkin jos vika edellyttää osaa mitä ei h-hetkellä huollossa ole mutta kuukausi-2kuukautta on todellakin liikaa!!
        Ja laina/sijaislaite ei ole minkään lain mukaan velvoite vaan palvelus ko. liikkeeltä!eihän laina auto ole itsestään selvyys kun viet autosi pajalle. Mutta mitä lainapuhelimiin tulee niin jatkuvastihan niitä tulee ja menee niin luulisi heidän voivan ilmoittaa kun vapaa kone tulee että tuoppa puhelin nyt huoltoon niin saat sijaislaitteen!
        Ei ole elisan vika jos laite ei toimi mutta se on heidän vika miten he toimii tämmöisen tilanteen sattuessa!!

        Vaihtokäytäntö. Eli, ostat maanataina puhelimen ja se hajoaa seuraavaan maanantaihin mennessä, saat liikkeestä uuden. Jos menee yli sen, voi voi ja luuri huoltoon. Huollossa menee yleensä reilu viikko.


      • 123
        kaikessa kirjoitti:

        Jeps, vaikka vika olisi kuinka nokian puhelimessa niin myyjällä on siitä vastuu!
        Noin "vanhaa" puhelinta ei voida enään vaihtaa suoraan myymälässä uuteen vaan se pitää toimittaa/myyjä liikkeen lähettää se nokian valtuuttamaan huoltoon. 2viikkoa on melkein katto mitä huollossa voi kestää jos siihen lasketaan "matkat" mukaan. Noin 3päivää kuljetus per suunta (olettaen että huolto on eri paikkakunnalla) ja keskim. 3päivää huollossa. Poislukien tietenkin jos vika edellyttää osaa mitä ei h-hetkellä huollossa ole mutta kuukausi-2kuukautta on todellakin liikaa!!
        Ja laina/sijaislaite ei ole minkään lain mukaan velvoite vaan palvelus ko. liikkeeltä!eihän laina auto ole itsestään selvyys kun viet autosi pajalle. Mutta mitä lainapuhelimiin tulee niin jatkuvastihan niitä tulee ja menee niin luulisi heidän voivan ilmoittaa kun vapaa kone tulee että tuoppa puhelin nyt huoltoon niin saat sijaislaitteen!
        Ei ole elisan vika jos laite ei toimi mutta se on heidän vika miten he toimii tämmöisen tilanteen sattuessa!!

        Lainalaitteen antaminen huollon ajaksi on itse asiassa kuluttajasuojalain määräämä velvoite, jos huolto kestää pitkään.

        Kuluttajavirasto lisää vielä, että
        "Kuluttajavalituslautakunnan ratkaisukäytännön mukaan takuukorjausten viivästymisessä otetaan huomioon myös korjattavan laitteen välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne laitteen käyttäjänä. Jos esimerkiksi matkapuhelin on talouden ainoa viestintäväline, takuukorjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Silloin sijaislaitetta voi vaatia tilalle aiemminkin."

        Mutta kuluttajan suoja suojaa vain kuluttajana tehtyjä ostoksia, joten jos kyse on yrityksen tekemistä ostoksista, tätä suojaa ei ole, ja pelataan eri säännöillä. Niillä säännöillä pelattaessa huonosti käyttäytyvä myyjä menettää vain asiakkaan, ja joskus maineenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      222
      4276
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2755
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2431
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1639
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      550
      1394
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1334
    8. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1330
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1319
    10. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1196
    Aihe