2 suomal. naista Brasiliassa, saako olla

rauhassa

Otsikon mukaisesti suunnittelemme Fortalezan reissua ystäväni kanssa. Olemme 25-v naisia. Ei oo mitään tietoo / kokemusta, miten paikall. miehet suhtautuu yleensä turistinaisiin. Pitääkö ne kiertää kaukaa, ovatko päällekäyviä niinkuin Egyptissä tai Turkissa vai mitä...

Seuraa emme varsinaisesti ole lähdössä hakemaan, ollaan ihan lomalle vaan menossa. :) Lukisin mielelläni naisten kokemuksia tai miesten näkemyksiä ;)

Kiitos vastauksista! Myös Fortaleza-aiheisia matkustusvinkkejä otetaan vastaan.

9

2468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fortassa

      Enemmän kannattais olla huolissaan väkivaltaisista ryöstäjistä kuin flirttailevista miehistä.

    • Mikä paikka

      Kyl´ ne teidät nurkan taakse kolkkaavat ja raiskaavat heti paikalla ja rahatkin vielä siitä urotyöstä palkaksi vievät mennessään!!!

    • nainen 23

      Moi, ja ensi alkuun voisin rauhoitella mieliä, että rauhassa saatte olla jos vertaa Egyptiin tai Turkkiin!! Turkkiin kun menet ei ole apua isästä tai poikaystävästä, vaan miehet hyökkää päälle.. Varmasti huomiotakin saatte jos sitä haluatte. Brasilialaisilla miehillä on kuitenkin ns. kädet täynnä omien naisten kanssa.. ;) Itse olin viime vuonna Natalissa, ja ainakin siellä sai olla ihan rauhassa. Muutamia vihellyksiä mahtui 2 viikkoon, mutta ei mitään häiritseviä tai tungettelevia, lähinnä kohteliaita (ei ällö-imeliä) ja leikkisiä. Fortalezasta en siis tiedä, mutta eiköhän suht sama asenne.. luulenpa että Brasiliassa rantakulttuurilla niin suuri vaikutus elämään, että miehet on tottuneet näkemään paljasta pintaa eikä aina jaksa siitä hätkähtää..:)

    • ilp

      Ei ne miehet päälle käy,mutta varkaat kyllä jos on kiiltävää näkyvillä,varokaa,mutta ei tarvi pelätä.Päivällä voi liikkua ostoskaduilla ihan hyvin mutta illalla ei oikein missään muuten kuin taksilla,muistakaa ja uskokaa opasta.
      Iltapaikkoja on tasan yksi koko kaupungissa ja sitten siellä on kyllä todella meno päällä ja saatte tanssia merengeetä todella tarpeeksenne sillä paikallise kyllä vie eikä meinaa niin kuin suomalaiset vain meinaa. Ihan suomalaisella järjellä pärjää ,varsinkin kun teitä on kaksi.
      Minä kuljen lähes aina yksin"olen muuten mies"eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia matkoillani,mutta olen paljon nähnyt myös naisia matkoilla joko yksin tai kaksin ja joskus niillä on mukkia matkassa tai sitten ei,mutkia sitä voi tulla myös miehelle varsinkin yksin liikkuvalle jos ei tiedä mitä tekee. Fortaleesa on hieno kaupunki,uimarantaa ei ole,mutta hotellien altaat on.Muuten vaatteita tehdään hetkessä edullisesti mm. naisille bikineitä mitoilla muutamassa tunnissa ja edullisesti.Osa myymälöistä on auki 24 t. Varokaa ettei rakastumista tule reissulla joko paikaliseen mieheen tai paikkaan ja varsinki miehiin.Kaikki siellä on niin rentoo.HAUSKAA LOMAA.Molemmille

      • Fortalezassa

        toki ranta, ainakin minä uin pria do futurolla. Matkaa sinne kyllä keskustasta tulee senverran, että taksia kannattaa käyttää. On vielä satamakin välissä jos rantaa pitkin sinne yrittää.


      • käynyt
        Fortalezassa kirjoitti:

        toki ranta, ainakin minä uin pria do futurolla. Matkaa sinne kyllä keskustasta tulee senverran, että taksia kannattaa käyttää. On vielä satamakin välissä jos rantaa pitkin sinne yrittää.

        Päiväsaikaan kun bussit kulkee kannattaa käyttää niitä siirtymiseen Futuron rannalle. Tällä tavalla parissa viikossa säästää vähän.
        Hauskaa lomaa.


    • eipäs juupas

      Kyllä brassimiehet antaa olla rauhassa, ihan turvallisin mielin voitte lähteä. Opasta kannattaa uskoa kaikessa (ei koruja, ei käsilaukkua, ei kännykkää, ei kelloa varkaitten houkuttamiseksi). Ja kun miljoonakaupungista on kysymys, niin johan sen järkikin sanoo, missä voi liikkua. Opas tosin osaa neuvoa siinäkin. Ja pitemmät matkat kannattaa mennä taksilla/bussilla. Itse olin siellä Fortalezassa 1,5 v. sitten ja tykkäsin kyllä. Shoppailtavaa löytyi yllin kyllin, ruoka oli hyvää, aurinko poltti tosi kuumasti ja paikalliset oli ystävällisiä.
      Käytiin kolmella eri retkellä ja kaikki oli ihan hyviä.

    • E & T

      Jos oletta "maalaisjärkisiä" ja liikutte selvinpäin niin rauhassa saa olla. Positiivista "palautetta" naiset kyllä saa, mutta ahdistelijoita ei ole. Brasialiassa ei turistit paljon massasta erotu, koska maassa on ihmisiä omasta takaa, vaaleasta mustaan! Mielestäni annetaan väärää tietoa, että kaikki varastetaan mikä on näkösällä. Näin ei asia ole. Olimme viime keväänä 2 viikkoa Fortalezassa, kertaakaan ei nähty eikä kuultu mitään ryöstöön liittyvää. Vaimollani oli korut ja sormukset koko ajan paikoillaan ja minulla vyölaukku kamerat mukana, missä vain liikuimmekaan. Ei niistä kukaan ollut kiinnostunut! Jos oletta tanssitaitoisia niin Pirata baariin forroa tanssimaan. Uimarannoista on paras Futuron ranta, taksilla pääsee halvalla. Kannattaa käydä myös käsi-/jalkahoidoissa, hinta-/laatusuhde on hyvä. Allday liike tekee Tabosakadulla bikineitä, mittojen mukaan. Olimme Seara Praia hotellissa, erittäin hyvä hotelli, mahtava aamiasbuffetti jolla pärjäsi melkein sitten koko päivän. Hyvää matkaa ja sitä "maalaisjärkeä" mukaan, ainakin pimeän aikaan liikuessa.

    • lahdossa__

      hei

      koska olette lähdössä?
      mekin suunnittelemme lähtöä tuossa helmikuun alussa. kokemusta on jo fortalezasta joten opaspalvelua voidaan tarjota :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe