Mjau-kissantuoka

Mitä mieltä ootte?

Onko kukaan kokeillut Mjau-kissanruokaa? Mielipiteitä? Meidän kissan on ainakin tykännyt. Mjau-kissanruuissa ei ole vehnää eikä sokeria, joten luulis, että se on hyvää tavaraa.. Sitä saa tavallisista kaupoista, eikä oo kauheen kallista.

18

3156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mossen emäntä

      Hyvin on maistunut meillä 10-vuotiaalle etenkin silakka ja -meriherkku-Mjau.

      • -ihmettelee-

        Mikä on lihaprosentti kyseisessä ruoassa?


      • Tepa*
        -ihmettelee- kirjoitti:

        Mikä on lihaprosentti kyseisessä ruoassa?

        Kerran tutkistelin tätäkin vaihtoehtoa kaupassa ja muistaakseni se lihaprosentti oli neljän kieppeillä. Eli ei mitenkään mainittavan hyvää ruokaa.


      • alkp.
        Tepa* kirjoitti:

        Kerran tutkistelin tätäkin vaihtoehtoa kaupassa ja muistaakseni se lihaprosentti oli neljän kieppeillä. Eli ei mitenkään mainittavan hyvää ruokaa.

        Liha % on varmaan noin 4 %, mutta onhan sinne sekaan laitettu myös sisäelimiä, lehmien utareita, sonnien kiveksiä ym.. Luulis ettei ne kissalle haittaa tee kun se luonnossakin syö kaikkee mahdollista kuten hiiriä ja rottia karvoineen ja sisäelimineen.


      • yms.
        alkp. kirjoitti:

        Liha % on varmaan noin 4 %, mutta onhan sinne sekaan laitettu myös sisäelimiä, lehmien utareita, sonnien kiveksiä ym.. Luulis ettei ne kissalle haittaa tee kun se luonnossakin syö kaikkee mahdollista kuten hiiriä ja rottia karvoineen ja sisäelimineen.

        Jos ruoassa on vähän lihaa, niin sitä kannattaa välttää. Eläinperäiset tuotteet ovat jätelihaa, ellei muuta mainita. Luonnossa kissa ei syö hormonilihojen tapaisia lihoja. Erityisesti nuo hormonit aiheuttavat monissa kissoissa allergiaoireita.

        Mjau ei ole hyvä ruoka, ei kannata syöttää, kun vaihtoehtojakin löytyy marketista.


      • mitä vaihtoehtoja
        yms. kirjoitti:

        Jos ruoassa on vähän lihaa, niin sitä kannattaa välttää. Eläinperäiset tuotteet ovat jätelihaa, ellei muuta mainita. Luonnossa kissa ei syö hormonilihojen tapaisia lihoja. Erityisesti nuo hormonit aiheuttavat monissa kissoissa allergiaoireita.

        Mjau ei ole hyvä ruoka, ei kannata syöttää, kun vaihtoehtojakin löytyy marketista.

        Eikös jokaisessa purkissa lue sama eläinperäiset tuotteet.. So far en ole löytänyt marketista purkkia jossa sitä ei lukisi (tonnikalaa, sardiineja tms. luk ot).


      • ei syö
        alkp. kirjoitti:

        Liha % on varmaan noin 4 %, mutta onhan sinne sekaan laitettu myös sisäelimiä, lehmien utareita, sonnien kiveksiä ym.. Luulis ettei ne kissalle haittaa tee kun se luonnossakin syö kaikkee mahdollista kuten hiiriä ja rottia karvoineen ja sisäelimineen.

        luonnossa kaikkea mahdollista :) ensimmäisenä kissa siivoaa saaliin karvoista tai oksentaa pois.


      • alkp.
        ei syö kirjoitti:

        luonnossa kaikkea mahdollista :) ensimmäisenä kissa siivoaa saaliin karvoista tai oksentaa pois.

        Mjau taitaa olla valmistettu ruotsissa. En kyllä tiedä mistä liha-aines on peräisin. Jos ruoka on kokonaisuudessaan valmistettu ruotsissa, niin tuskin siellä on hormonilihaa !! Mun kissa on ainakin tykännyt tosi paljon Mjau-purkkiruuista.


      • .......
        mitä vaihtoehtoja kirjoitti:

        Eikös jokaisessa purkissa lue sama eläinperäiset tuotteet.. So far en ole löytänyt marketista purkkia jossa sitä ei lukisi (tonnikalaa, sardiineja tms. luk ot).

        Sheban pyöreäpurkkiset vuoat ja Pirkka Gourmet eivät sisällä eläinperäisiä tuotteita.

        Latzin 14 % sisältävät purkit ovat myös parempia kuin tuo Mjau, koska mitä enemmän lihaa, sitä vähemmän voi olla eläinperäisiä tuotteita.


      • .......
        alkp. kirjoitti:

        Mjau taitaa olla valmistettu ruotsissa. En kyllä tiedä mistä liha-aines on peräisin. Jos ruoka on kokonaisuudessaan valmistettu ruotsissa, niin tuskin siellä on hormonilihaa !! Mun kissa on ainakin tykännyt tosi paljon Mjau-purkkiruuista.

        Esim. munasarjat ja kivekset sisältävät hormoneja ja niitä on ihan jokaisessa eläimessä. Söisitkö itse esim. possun kiveksiä?

        Kissa ei osaa valikoida itselleen terveellistä ruokaa, joten on omistajan vastuu ruokkia kissaa mahdollisimman hyvin.


      • m&t
        ....... kirjoitti:

        Esim. munasarjat ja kivekset sisältävät hormoneja ja niitä on ihan jokaisessa eläimessä. Söisitkö itse esim. possun kiveksiä?

        Kissa ei osaa valikoida itselleen terveellistä ruokaa, joten on omistajan vastuu ruokkia kissaa mahdollisimman hyvin.

        Jännä ku aina alkaa sanomaan söisitkö sitä itse... no en söis possun kiveksiä, enkä hiirejä, enkä raakoja lintuja taikka raakaa ahventa ym. Mun mielestä pidetään kissat kissoina ja ihmiset ihmisinä! Muille mielipiteeni Mjausta, syötän kissoilleni mjau, koska se löytyy hyvin pateena!


      • Emäntänsä
        ei syö kirjoitti:

        luonnossa kaikkea mahdollista :) ensimmäisenä kissa siivoaa saaliin karvoista tai oksentaa pois.

        Meillä on ollut aina kissoja, nykyään kuusi maatiaiskissaa. Kissat nimenomaan syövät isot ja pienet linnut, hiiret, vesimyyrät, oravat, piisamit ja kalat aivan kokonaan elimineen, luineen nahkoineen, karvoineen ja höyhenineen lukuunottamatta sappea, jonka ne perkaavat suupielestä sylkäisemällä pois. Oravista jättävät hännän yleemsä. Eivätkä oksenna.

        Lienetkö kissan luonnollista käytöstä nähnytkään?


      • Anonyymi
        yms. kirjoitti:

        Jos ruoassa on vähän lihaa, niin sitä kannattaa välttää. Eläinperäiset tuotteet ovat jätelihaa, ellei muuta mainita. Luonnossa kissa ei syö hormonilihojen tapaisia lihoja. Erityisesti nuo hormonit aiheuttavat monissa kissoissa allergiaoireita.

        Mjau ei ole hyvä ruoka, ei kannata syöttää, kun vaihtoehtojakin löytyy marketista.

        Anteeksi kuinka? Kosteassa ruuassahan on aina vettä se noin 80 prosenttia, olipa se mitä kosteaa tahansa. ei siihen mitään mahdottomia proteiinipitoisuuksia saa, änkeämälläkään ihan syystä siis.
        Oma maatiaiskissani on lähes 3 vuotta syönyt: Mjau-annospusseista. Satunnaisesti oikeaa lihaa. Dagsmargin raksuja, natur raksuja sekaisin, ja sekä kana- että tonnikala-katkarapupurkillisia(pirkka).
        Kissani on sangen toimelias, terve aivan selvästi. Karva kiiltää kuin lakattuna. En millään siis voi väittää sen ruokia huonoiksi.
        Dagsmargin kosteita(leopardi, ym) ei millään suostu syömään.


      • Anonyymi
        ....... kirjoitti:

        Sheban pyöreäpurkkiset vuoat ja Pirkka Gourmet eivät sisällä eläinperäisiä tuotteita.

        Latzin 14 % sisältävät purkit ovat myös parempia kuin tuo Mjau, koska mitä enemmän lihaa, sitä vähemmän voi olla eläinperäisiä tuotteita.

        Ai. No kun eivät sisällä eläinperäisiä, eivät ole ensinkään minkään kissaeläimen ruokia. Kissa on eläinperäisen ruuan syöjä. Ei märehtijä.


    • Anonyymi

      Saissia. Kolmesta kissastamme ei yksikään syö Mjauta. Hajukin on aivan järkyttävä. Yksi paketti ostettu ja siileille on mennyt.

      • Anonyymi

        Minun kissalle mjau annospusseista maistuu erittäin hyvin. Viljaton, sokeriton. Ei sisällä kasviperäisiä valkuaistiivisteitäkään.
        Tauriinia, vitamiineja, kivennäisiä, inuliinia. Ja eläinperäistä materiaalia. Minusta se ei haise pahalle, ja kissani syö- siitä se haisee sangen syötävälle- kissoilla on näes heikko makuaisti, mutta tarkka hajuaisti.


    • Anonyymi

      Ruotsalainen tuote, eli voi olla varma että on hyvälaatuista, toisin kuin esim zooplussan omat merkit, jousta osa tehdään thaimaassa

    • Anonyymi

      Oikein hyvää kissanruokaa on ne pussiruuat. Minulla on yli 3 v leikattu poikakissa, virtaa riittää. Joskus lirrautan pumppupullosta lohi- makuisen ruuan päälle vähän rokka-lohiöljyä. Turkki ja iho- eipä karise kuin kerrasto keväällä, elokuulla vaihtuu peitinkarva.
      Minun kissani ei halua syödä muuta kosteaa(tietenkin lihoja saa välillä).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe