Golf sammuu

Römpöttelijä

Mistä johtuu, että Golfini (1.3 CL, vm. 90) sammuu kylmänä. Pakkasyön jäljiltä käynnistyy ihan hyvin, mutta sammuu ekaan risteykseen tai yleensä jo pihalle tyhjäkäynnillä pyöriessään. Tyhjäkäynti on kylmänä hieman "römpöttelevä". Yleensä joudun odottamaan muutaman minuutin, ja sitten kun käynnistän, jaksaa pyöriä ihan hyvin.

3

1075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi´

Jos Golfissasi on Pierburg 2E3-kaasutin, on siinä rikastimen alipainesäätimen (pulldown) kalvo puhki.
      Korjausohjeita en ala sulle kirjoittamaan. Hae lähimmästä kirjastosta Golfin korjauskirja tai jos osaat lontoota, Haynesin Carburettor Manual.

Tuossa alkajaisiksi kuva kyseisestä kaasuttimesta. Viallinen osa on nr. 19.
      http://www.ruddies.business.t-online.de/v2e3.htm

• Römpöttelijä

Heh, ai et ala kirjoittamaan korjausohjeita...Et viittis tulla sitten korjaamaan? No ei vaan, kiitos näistä ohjeista, täytyy kattoo sitä!

• Mulla oli aivan samaa vikaa vuoden -89 golffissa,Ei meinannut pysyä käynnissä kylmänä.Ajaessakin pätki ja nyki lähes jatkuvasti.
      Tein tälleen kun kun kyllästyin siihen temppuiluun:
      Poistin vahatermostaatin kokonaan kaasuttimesta vipuineen,(oli jo rikki)ja pistin imusarjalta vesiletkun suoraan lämmityslaitteen putkelle.Vahatermari pitää kaasua korkealla kun sulla on kylmä kone.

Sitten poistin pull-down rasian ja vihreän pallon letkuineen,tässä piti tulpata kaksi letkun päätä.Pull-down rasian tehtävä on vetää ryyppy läppää auki kun auto käynnistetään,jottei se tukehdu bensaan.

Poistin myös autom.ruupyn ja teen siihen käsiryypyn.
      Tämä todennäköisesti on sulla se ongelma eli tarkasta jotta sulla on ilmanputsarista pakosarjalle menevä tuloilman letku kunnossa ,ja myöskin se että se ottaa ilmansa sieltä pakosarjan puolelta.Muuten se jäätää sitä kaasaria.
      Mulla on toiminut noiden toimien jälkeen todella hyvin.

http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php
      Tuolta löytyy tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      69
      4732
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3525
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      38
      3296
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      49
      2773
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2708
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2159
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      23
      2051
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      199
      1970
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      398
      1581
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1478
    Aihe