mihin jäi keskustelu

huolloista

viime syksyn tm testasi pääkaupunki alueen huoltopisteitä. osa oli aivan yhtä tyhjän kanssa, pelkkää rahastusta. jos joku muistaa testin tai tm;n numeron HERÄTKÄÄ. HUOLLON AIKA ON NYT!!!

6

1678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huollattanut

      Oma kokemukseni määräaikais- yms.merkkihuolloista on monivuotisen kokemuksen perusteella se, että ne ovat kaikki puhdasta rahastusta.
      Mun neuvoni on, että teetät korjaamoilla ne työt, joita itse et osaa/halua/ehdi tehdä. Silloin maksat vain tehdystä työstä etkä pitkistä tekemättömien töiden listoista.
      Ei mp vaadi mitään kovin perusteellista ammattitaitoa pysyäkseen kunnossa. Öljy pitää vaihtaa kerran kaudessa, akku tarkistaa ja mikäli mahdollista niin säilyttää pyörä yli talven tasalämpimässä sisätilassa.
      Vuosia sitten lopetin ns määräaikaishuollot juuri suorittamattomien mutta laskutettujen töiden takia.
      Muuten korjaan pyörän vasta sitten kun ilmenee aihetta siihen. En halua olla rahastuksen kohde.

      • el_lupo

        mopon kanssa. Puolisoni autonkin huollan itse. Kielsin enää viemästä määräaikaishuoltoihin, koska vesipullon täytöstäkin rosvottiin 10€.Määräaikaishuolloissa ei tehdä paljon muuta kuin vaihdetaan öljyt ja lasku on tosi pitkä. Jarrupalojen, öljyjen ym. vaihto sujuu varmaan useimmilta, kun alkaa vaan tekemään. Ja tekemällä oppii yllättävän paljon ja uskaltaa ryhtyä muihinkin huoltotoimiin.


    • akku!

      Hain pyöräni 20 000 t huollosta merkkivaltuutetusta korjaamosta. Sitä talviteloille laittaessani vilkaisin akkua; kas, vesipinta oli selvästi kennojen tasalla yhdessä jopa alle! Luulenpaa, että satojen ekujen määräaikais"huollossa ei tehty mitään muutaa kuin öljynvaihto!
      Enpä taida enää minäkään mopoani määräaikaishuoltoihin viedä. Korjautan tai korjaan itse kun vikaa tulee. Öljyt, tulpat, filtteriat yms sellaiset osaa kyllä itsekin vaihtaa.

      • ikibemaristi

        harmittaa sama juttu, mutta kun on uusi pyörä, niin se määräaikaishuolto tai huoltamattomuus on vain hyväksyttävä ja kaikenkukkuraksi huollot ovat sikakalliita. Tosin moto tripissä saamani kohtelu on ollut ihan asiallista.

        ikibemaristi


      • jukka

        En ikinä ole käyttänyt mp:tä huollossa. Enkä käytä, en sitten periaatteesta.

        Ostin kallilla Clymerin oppaan ja sillä on aina selvitty.


    • Kyllästynyt

      Kerrompa minäkin; teetätin 60 000 km huollon leimoineen merkkikorjaamossa. Hakiessani pyörää kyselin hiukan asioista koska en ole tekniikan ihmelapsi. Kyselin mm. josko pyörässäni on jotain kilometreihin sidottuja juttuja kuten autoissa. Esim. vaikka jakopään hihnaa tms..
      "Ei siellä mitään jakohihnaa ole", sanoi huoltomies.
      "Laturin remmiä ne suosittelee vaihdettavaksi 60000 km kohdalla" lisäili isäntä.
      Huomatkaa; minun pyöräni oli just käynyt läpi kyseisen huollon ILMAN hihnan vaihtoa. Vaihdoin hihnan itse ja se on minulla muovipussissa edelleenkin monena eri suikaleena!!!!!!!!!!!!!!!
      Jotta jos haluaa saada pyörälleen parhaan hoidon niin on parasta antaa se sille itse!
      Jos jotain et hoksaa tehdä niin teit kuitenkin paljon enemmän kuin merkkikorjaamo isolla rahalla!
      Todellisuudessa ne vaihtaa oikeesti vain öljyt ja (ehkä) filtterit mutta laskuttaa kyllä kaikesta mitä huoltolistassa lukee!
      Ikävä kyllä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe