Tottuminen tömistelyyn?

Kiarah

Yläkerran naapurini on tyypillinen kanta-astuja. Kävelee joskus parikin tuntia edestakaisin asunnossaan (en käsitä miksi ramppaa yhtenään) ja paukuttaa kävellessään kantapäitä lattiaan minkä ehtii.

Tämä tietysti ärsyttää! Varsinkin silloin, kun yritän illalla itse nukkua. Ja kun ärsyynnyn, niin hermostuneena en ainakaan saa unta.

Olen laittanut naapureille lapun tästä tömistelystä, mutta se ei ole auttanut mitään.

Kysynkin nyt että miten tähän voi tottua? Miten pystyn olemaan hermostumatta ja ärsyyntymättä? Tuli mieleen, että onko parempi keino ostaa kuulosuojaimet tai opetella harrastamaan meditaatiota/joogaa, jolla kuulemma voi "sulkea äänet ulkopuolelleen".

Kiitos etukäteen avustanne!

44

5005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =( ....

totu. en ole itse tottunut ainakaan, olen muuttanut pois.
      ja korvasuojaimet ei pidä noin matalaa ääntä.

• Kyllästynyt Jo

Itse kuuntelin aikani töminöitä, 1990-luvun halvoilla materiaalilla rakennetuissa taloissa se oli arkipäivää, suoritutin mittauksenkin ja todettiin ,että muovimatto oli liian ohut, mutta mitään ei tehty, yhtä isot ongelmat olivat vanhoissa kerrostaloissa, asuin kalliossa taloissa jotka oli rakennettu vuosina 1911, 1927. 1936 ja 1940, kaikissa kauhea töminä ja sen lisäksi seinien läpi kuului puhekin.

Minulle riitti, nyt asun uudessa omistus kerrostalossa rv-2004 ja eipä kuulu mitään, määräykset ovat kiristyneet ja sen huomaa!

Nautin!

• Lysmiaho

täällä yläkerran kusiaivo siirtelee huonekaluja ja hakkaa lattiaa KESKELLÄ YÖTÄ! No ittepä kerjää paskaa kätees.

• ollut
        Lysmiaho kirjoitti:

täällä yläkerran kusiaivo siirtelee huonekaluja ja hakkaa lattiaa KESKELLÄ YÖTÄ! No ittepä kerjää paskaa kätees.

Täälläkin..Muutin pois,kun ei jaksanut enään.Se alkoi aina viimeistään klo 23 ja sitä jatkui ja jatkui aina vaan...
        Nyt asun rivitalossa ja kyllä on hyvä olla!

• Ei totu, ei

Itse asuin aikanaan neukkukuutiossa, jossa yläpuolella eukko tömisteli aamusta iltaan. Kävin sanomassa ja meno vain yltyi.

Vittuunnuin niin paljon, että päätin joko ostaa haulikon tai muuttaa pois. Onneksi valitsin jälkimmäisen.

Älä osta elementtitalosta kämppää. Ylinkään kerros ei auta, sillä koska lattiat ovat ontelolaattaa, kuuluu marssiminen myös seinänaapurista. Tästä on karvaita kokemuksia ystävälläni Aurinkolahdessa.

• pienestä tämä

elämä kiinni. Minä en ainakaan nakkaa paskaakaan vaikka naapurissa olisi jonkun treenikämppä. Jos tuntuu etten kuule televisiota tai musiikkia, niin pistän sen verran isolle että kuuluu.

• tutkittu juttu

Kyllä sitä on yöllä nukuttava eikä yöllä tai aamulla kenenkään pidä joutua heräämään naapurin (tai liikenteen tai minkä vaan) aiheuttamaan meluun. Vain harva pystyy nukkumaan melussa.

Olen itse tullut siihen tulokseen, että kyse on älykkyydestä. Kaikkein tyhmimmät ihmiset eivät välitä melusta, oli se omaa tai muiden aiheuttamaa. Heillä on tuskin peruskoulu käyty ja amis jäänyt kesken. He eivät pysty asennoitumaan muiden osaan. He ovat peltikorvia. He loukkaantuvat ja suuttuvat, jos kuulevat, että joku häiriintyy heidän melusta ja toivoo muutosta. Sitten nämä tyhmät ihmiset eivät voi mitään muuta kuin lisätä meluaan, jotta heidän kadehtima älykäs ihminen kärsisi enemmän. He kuitenkin sanovat, etteivät kadehdi, vaikka he asuisivat vuokralla ja se melusta kärsivä omistaisi asuntonsa.

En ymmärrä sellaisia tyhmiä ihmisiä. Tarkennus: on heissä joitain hyväntahtoisia poikkeuksiakin eli älkää kaikki tyhmät nyt loukkaantuko.

• ihan tosi dorka
        tutkittu juttu kirjoitti:

Kyllä sitä on yöllä nukuttava eikä yöllä tai aamulla kenenkään pidä joutua heräämään naapurin (tai liikenteen tai minkä vaan) aiheuttamaan meluun. Vain harva pystyy nukkumaan melussa.

Olen itse tullut siihen tulokseen, että kyse on älykkyydestä. Kaikkein tyhmimmät ihmiset eivät välitä melusta, oli se omaa tai muiden aiheuttamaa. Heillä on tuskin peruskoulu käyty ja amis jäänyt kesken. He eivät pysty asennoitumaan muiden osaan. He ovat peltikorvia. He loukkaantuvat ja suuttuvat, jos kuulevat, että joku häiriintyy heidän melusta ja toivoo muutosta. Sitten nämä tyhmät ihmiset eivät voi mitään muuta kuin lisätä meluaan, jotta heidän kadehtima älykäs ihminen kärsisi enemmän. He kuitenkin sanovat, etteivät kadehdi, vaikka he asuisivat vuokralla ja se melusta kärsivä omistaisi asuntonsa.

En ymmärrä sellaisia tyhmiä ihmisiä. Tarkennus: on heissä joitain hyväntahtoisia poikkeuksiakin eli älkää kaikki tyhmät nyt loukkaantuko.

Mie oon niin tyhmä, että teen väitöskirjaa kaikista maailman äänistä huolimatta.... mutta kyllä helpotti kun selvitit, että se johtuukin tyhmyydestä kun joudun aina välillä miettimään miten se analyysi etenisi jouhevasti.

Ehkä sinunkin kannattaisi heittäytyä niin tyhmäksi,että hankkisit elämän, joka sitoisi niin paljon energiaa, ettet huomaisi kuunnella naapureita... siellähän ne kuitenkin ovat ja elävät omaa tyhmää elämäänsä.

• jo vaan
        ihan tosi dorka kirjoitti:

Mie oon niin tyhmä, että teen väitöskirjaa kaikista maailman äänistä huolimatta.... mutta kyllä helpotti kun selvitit, että se johtuukin tyhmyydestä kun joudun aina välillä miettimään miten se analyysi etenisi jouhevasti.

Ehkä sinunkin kannattaisi heittäytyä niin tyhmäksi,että hankkisit elämän, joka sitoisi niin paljon energiaa, ettet huomaisi kuunnella naapureita... siellähän ne kuitenkin ovat ja elävät omaa tyhmää elämäänsä.

> Mie oon niin tyhmä, että teen väitöskirjaa kaikista maailman äänistä huolimatta

No hyvä. Mutta sinulla ei olekaan sitä kanta-astujaa (huonekalujen siirtelijää, pallolla pompottelijaa tms.) yläkerrassa naapurina, joten on hyvä täällä sanoa muille, että koettakaa vaan kestää. Jos olisi, niin et tykkäisi sinäkään.

• Lysmiaho
        ihan tosi dorka kirjoitti:

kasvojen alueella.

• edellinen
        jo vaan kirjoitti:

> Mie oon niin tyhmä, että teen väitöskirjaa kaikista maailman äänistä huolimatta

No hyvä. Mutta sinulla ei olekaan sitä kanta-astujaa (huonekalujen siirtelijää, pallolla pompottelijaa tms.) yläkerrassa naapurina, joten on hyvä täällä sanoa muille, että koettakaa vaan kestää. Jos olisi, niin et tykkäisi sinäkään.

meidän napurissa asuu kaksilapsinen perhe, joka on tehnyt remppaa jo kohta vuoden, enkä tiedä vaikka vielä kanta-astuisivatkin sen lisäksi. Se ei kuitenkaan ole päässyt häiritsemään. Ehkä minulla on tavallista parempi keskittymiskyky ja asioita, joiden miettiminen on niin kiehtovaa, ettei huomaa kuulla mitä ympärillä tapahtuu.. tiedä häntä.

• dorka-akuutti, diagnoosikone
        Lysmiaho kirjoitti:

kasvojen alueella.

vai sille joka sen tyhmyyden havaitsee?
        Tyhmyyden havaitseminen kyllä todistettavasti aiheuttaa pahoinvointia, suhinaa korvissa, silmien pimenemistä, verenpaineen kohoaminen ja sykkeen kiihtyminen. Toisilla ilmenee ylähuulen kramppaamista ja väpättelyä niin, että hampaat näkyvät ja jopa kielillä puhumista. Useimmiten litanja sisältää muinaissuomalaisia manauksia ja epäjumalien ja paholaisten nimiä. Harjaantumattomilla ilemenee toisinaan äkkinäisiä liikkeitä, kuten nyrkin heilahduksia, joita on sitten vaikea jälkeen päin selittää poliisille.... Tosiaan, tämä oire todellakin tukee väitetttä, että tyhmyys aiheuttaa kipa kasvoissa.

• Yläkerran asukki

tai ole hiljaa! Kävellen muuten tasantarkkaan silloin, kun itse haluan. >:)

Tiedätkös, että tänne on tulossa lisää asukkaita? Kohta tömisee enemmän... >:)

TÖMS-TÖMS-TÖMS-TÖMS-KLONK.... TÖMS-TÖMS-TÖMS-TÖMS...

• tutkija n

Oletko selvittänyt, mikä on älykkyysosamääräsi? Oletko kateellinen eli vähätteletkö suurisanaisesti asiaa, jos joku on älykäs?

• soikoon on niin,

että jokaisessa taloyhtiössä on säännöt, koskien hiljaisuutta muun muassa, oltiin sitten vuokralla tai omistusasunnossa.

Sinä lähdet ennemmin kuin minä!

• Astuja

on ihminen. Jos kävelee muuten, kävelee vastoin evoluutiota. Vai onko ihmisen evoluutio saamassa uuden kehityssuunnan, varvasastuja.

• Kiarah

Tiedän kyllä että ihminen on kanta-astuja. Kanta-astuntaakin voi tehdä monella eri lailla. Kävellä normaalisti (ei tömistelyä) tai hakata kantapäitä lattiaan minkä ehtii.

Edellinen naapurini ei hakannut kantapäitään, tämä uusi tekee niin. Ja en todellakaan tajua, mitä toimitettavaa asunnossa voi olla, kun illalla ja yöllä kävellään ja tömistellään tuntitolkulla.

• jumppaa tai
        Kiarah kirjoitti:

Tiedän kyllä että ihminen on kanta-astuja. Kanta-astuntaakin voi tehdä monella eri lailla. Kävellä normaalisti (ei tömistelyä) tai hakata kantapäitä lattiaan minkä ehtii.

Edellinen naapurini ei hakannut kantapäitään, tämä uusi tekee niin. Ja en todellakaan tajua, mitä toimitettavaa asunnossa voi olla, kun illalla ja yöllä kävellään ja tömistellään tuntitolkulla.

hölkkää, onko sekin kielletty? Jos ette kestä kerrostalon asumisen ääniä, niin miksi asutte kerrotalossa. Tämä ei ole neuvostoliitto missä käskettiin asumaan siellä minne valtio osoitti asumaan.

• olet
        jumppaa tai kirjoitti:

hölkkää, onko sekin kielletty? Jos ette kestä kerrostalon asumisen ääniä, niin miksi asutte kerrotalossa. Tämä ei ole neuvostoliitto missä käskettiin asumaan siellä minne valtio osoitti asumaan.

idiootti, luuletko todellakin että kaikille suomessa riittää omakotitaloja vaikkapa helsingin keskustassa taikka kaikilla on rahaa vaikkapa niin paljon kuin itselläsi.

• Terhi
        olet kirjoitti:

idiootti, luuletko todellakin että kaikille suomessa riittää omakotitaloja vaikkapa helsingin keskustassa taikka kaikilla on rahaa vaikkapa niin paljon kuin itselläsi.

Älä siis valita,Osta korvatulpat!

• käskee
        olet kirjoitti:

asumaan siellä keskustassa? Sinun kohtalo on kärsiä ja valittaa tällä palstalla kuolemaasi saakka! Tekisit jotain elämällesi. Tai piruako se mulle kuuluu. Tee mitä lystäät, jokatapauksessa valinta on sinun.

Tyypillinen suomalainen, valittaa mutta ei tee asialle mitään.

• Kiarah
        jumppaa tai kirjoitti:

Ai jumppaa keskellä yötä monta tuntia putkeen? No onpa kummallista jos niin. Ja onko sitten niin, että muiden on noudatettava järjestyssääntöjä (hiljaisuus 22:00 - 07:00) mutta tämä ei koske jumppaajia?

• Kiarah
        käskee kirjoitti:

asumaan siellä keskustassa? Sinun kohtalo on kärsiä ja valittaa tällä palstalla kuolemaasi saakka! Tekisit jotain elämällesi. Tai piruako se mulle kuuluu. Tee mitä lystäät, jokatapauksessa valinta on sinun.

Tyypillinen suomalainen, valittaa mutta ei tee asialle mitään.

Kirjoitat "Tyypillinen suomalainen, valittaa mutta ei tee asialle mitään". Luitko ollenkaan ensimmäistä kirjoitustani? Ilmeisesti et. Siinä kaksi kohtaa asioista, joiden suhteen olen tehnyt jotain.

• kokeiltu on
        Terhi kirjoitti:

Älä siis valita,Osta korvatulpat!

Oletko kokeillut niitä korvatulppia kun niitä niin mainostat?

Korvatulpat eivät auta yhtään mitään sen tyyppisiin ääniin kuin mitä töminä on. Ne auttavat korkeampien äänien vaimentamisessa, mataliin ääniin niistä ei ole apua.

• ihan täysin oo vastaus
        Kiarah kirjoitti:

Ai jumppaa keskellä yötä monta tuntia putkeen? No onpa kummallista jos niin. Ja onko sitten niin, että muiden on noudatettava järjestyssääntöjä (hiljaisuus 22:00 - 07:00) mutta tämä ei koske jumppaajia?

edellä olevaan viestiin, mut - ihan vakavasti ottaen - mitä tämä hiljaisuus käytännössä tarkoittaa? Tarkoittaako se sitä, että vessaakaan ei saa vetää klo 22 jälkeen? Jos voi, niin ois kiva vielä tietää, että millaisia ääniä saa kuulua klo 22 jälkeen? Tuntuu vaan siltä, et tää hiljaisuuskin on niin venyvä käsite, et jossain saa vaikka ihan rauhassa käydä suihkussa klo 22 jälkeen, mut toisessa paikassa täytyy elää kuin kirkossa! Tuntuu, ettei oikein mitään sais kuulua mistään! Joten miten on, millaisia ääniä te kestäisitte, jotka kritisoitte täällä äänistä? Entä miten suhtaudutte muuten vaikkapa veden laskemiseen?

En kuitenkaan väitä, että ne, jotka täällä valittaa, ei valittais ihan aiheestakin, mutta jotkut oikeesti (en tarkoita nyt täällä kirjoittavia ollenkaan) valittaa ihan turhasta! (tiedän siis tällaisia ihmisiä, jotka valittaa pienimmistäkin äänistä)

• äänieristys
        ihan täysin oo vastaus kirjoitti:

edellä olevaan viestiin, mut - ihan vakavasti ottaen - mitä tämä hiljaisuus käytännössä tarkoittaa? Tarkoittaako se sitä, että vessaakaan ei saa vetää klo 22 jälkeen? Jos voi, niin ois kiva vielä tietää, että millaisia ääniä saa kuulua klo 22 jälkeen? Tuntuu vaan siltä, et tää hiljaisuuskin on niin venyvä käsite, et jossain saa vaikka ihan rauhassa käydä suihkussa klo 22 jälkeen, mut toisessa paikassa täytyy elää kuin kirkossa! Tuntuu, ettei oikein mitään sais kuulua mistään! Joten miten on, millaisia ääniä te kestäisitte, jotka kritisoitte täällä äänistä? Entä miten suhtaudutte muuten vaikkapa veden laskemiseen?

En kuitenkaan väitä, että ne, jotka täällä valittaa, ei valittais ihan aiheestakin, mutta jotkut oikeesti (en tarkoita nyt täällä kirjoittavia ollenkaan) valittaa ihan turhasta! (tiedän siis tällaisia ihmisiä, jotka valittaa pienimmistäkin äänistä)

> Tuntuu vaan siltä, et tää hiljaisuuskin on niin venyvä käsite, et jossain saa vaikka ihan rauhassa käydä suihkussa klo 22 jälkeen, mut toisessa paikassa täytyy elää kuin kirkossa!

Se vaan on nyt niin, että uusissa taloissa on hyvä äänieristys, eikä vedenjuoksuttaminen, vessan vetäminen tai vessassa lorottelu niin kuulukaan.

Vanhoissa taloissa kuuluu kaikki ja siksi tiukemmat säännöt. Kaikkien asukkaiden parasta niissä ajatellaan. Sinäkin olet tyytyväinen, kun saat nukkua pahemmitta häiriöittä.

• aina tuosta
        äänieristys kirjoitti:

> Tuntuu vaan siltä, et tää hiljaisuuskin on niin venyvä käsite, et jossain saa vaikka ihan rauhassa käydä suihkussa klo 22 jälkeen, mut toisessa paikassa täytyy elää kuin kirkossa!

Se vaan on nyt niin, että uusissa taloissa on hyvä äänieristys, eikä vedenjuoksuttaminen, vessan vetäminen tai vessassa lorottelu niin kuulukaan.

Vanhoissa taloissa kuuluu kaikki ja siksi tiukemmat säännöt. Kaikkien asukkaiden parasta niissä ajatellaan. Sinäkin olet tyytyväinen, kun saat nukkua pahemmitta häiriöittä.

äänieristyksestä kyse? Kyse on musta ennemminkin niin, että toiset on vaan herkempiä kuin toiset... Tai siis ainakin joissain tapauksissa on varmasti näinkin?

Itse en kyllä ole äänille herkkä, joten välillä todellakin ihmettelen, jollei edes vessaa saisi vetää! Kyllä se olisi jo hygienia-syiden takia tärkeää, että esim. eritteitä ei jäisi vessanpönttöön lillumaan koko yöksi ;). Tästä on kuulemma jossain käyty keskusteluakin, kun joku vaati, että edes vessaakaan ei saisi vetää klo 22 jälkeen. Tämän yhden - tai muutaman - ihmisen vaatimus ei tainnut kuitenkaan mennä läpi - onneksi.

• että kaikkien ihmisten

kävely EI ole samanlaista töminää????
        Kun itse kävelen kunnollisella ja kunnolla asennetulla parketillani, ei siitä kuulu MITÄÄN ääntä.
        Ja minäkin olen siis ihminen.

• ostanko matot
        Kiarah kirjoitti:

Minä en itekkään ymmärrä, et joku voi todellakin joka päivä hiljaisuuden jälkeen alkaa käveleen siis ihan kokoajan ja monta tuntia...ei semmonen voi olla normaali!

• ei tähän totu

Alakerrassa asuu 20 vuotias poika, jonka päivärytmi on sekaasin. Musiikkia kuunnellaan milloin sattuu, viime yönä se alkoi klo 3.30.Minä kostoksi tömistelen.Viisi vuotta on sotaa käyty. Olen nukkunut huonosti ja töissä menee huonosti.

• aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

nuorenapa on poika omaan luukkuun muuttanunna

• tokkopa vain
        aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

nuorenapa on poika omaan luukkuun muuttanunna

Ymmärtääkseni en mainninnut omasta luukusta mitään...Siellähän tuo asuu mummonsa kaa...

• .....
        tokkopa vain kirjoitti:

Ymmärtääkseni en mainninnut omasta luukusta mitään...Siellähän tuo asuu mummonsa kaa...

Sulla täytyy olla to-del-la tylsää kun tänne urpoilet.

• siltä, että olisit

saanut kapiaisen yläkertaasi.
      Kunniaa!

• gotor

Minun yläkerran naapuri vielä paiskoo luultavasti jotain palloja tms. yöt läpeensä ja tiputtelee esineitä lattialle. Pari lappua olen kanssa laittanut, ei vaikutusta. Ei haittaisi niinkään jos näin tapahtuisi vain joskus mutta tämä on ihan jokaikinen yö tapahtuvaa. No, tämä apina ilmeisesti nukkuu päivällä, joten taidanpa alkaa paukuttamaan kattoa aina töihin lähtiessä 7:n aikaan, silloin on yleensä töminäkin hiljentynyt ja apina nukkumassa. Toivottavasti herää. Voi olla aika vaikea saada varoitusta aikaan tälläiselle, koska paukutus ei välttämättä kuulu muihin huoneistoihin kuin minulle.

• Lysmiaho

Vittupää naapuri saa vielä turpaansa kunhan näyttää naamansa.

• Kiarah

Voi, olet kohtalotoverini. Todellakin, "tippuvat tavarat"!. Sama juttu, tömistellään, siirrellään huonekaluja, ja tiputellaan tämän tästä tavaroita lattialle.

Ei siis silloin tällöin, vaan joka ilta tämä jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Oli hiljaisuus/yörauha tai sitten ei.

Viime yönä pitivät bileet ja huusivat ja kiljuivat minkä ehtivät.

Muille tiedoksi että turha hokea aina samaa mantraa "jollei kestä kerrostalon ääniä, muuta maalle omakotitaloon". Kyllä se on toisinpäin, se joka ei osaa/halua ottaa naapureitaan huomioon, saa luvan muuttaa sinne omakotitaloon metelöimään.

• Terhi

Jaa, vai korvatulpat ei toimii...? No sit vaan korvaluulokeet ja hyvä musa hiljaisella, niin kyllä saat nukkua! Tai käy juttelemassa ja ota selvä, mitä hän tekee iltaisin ( tarkista ennen koska talossa alkaa hiljaisuus)auttaisko, jos käyttäis pehmeitä aamutossuja...?!
      Meidän edellinen alakerra naapuri tuli aamulla klo 8 valittamaan, että tömistely kuuluu, sanoin, että jos neuvot miten voisin oppia lentämään tai saisin siivet, niin tömistely ei kuuluuis. Mutta kuin kerran ei osannut neuvoa k o asia ja turha valittelu, noin puolen vuoden aikana jatkui ja muustakin metelistä, soitin isännötsijalle ja kerroin oman mielipiteen asiasta. No noin kk päästä alakerran naapuri"pariskunta" muutivat muualle.

• Väsynyt naapuri

Itselläni taas on ollut häirikkö naapurissa muutaman kuukauden ajan.

Jatkuvaa "musiikin" huudattamista, jopa kellon ympäri pahimmillaan, "remonttia" keskellä yötä ja muuta ihan älytöntä kohellusta.

Nyt, kun on pistetty kova kovaa vastaan ja isännöitsijä uskomaan, että sen kaveri on tosiaan häirikkö, on "musiikin" huudatus saatu kuriin, mutta nyt ovat kanta-astuntakonsertit, hakkaamiset ja paukuttelut arkipäivää. Mitä ilmeisimmin nyt kostetaan ylinäyttelemällä "normaalia elämistä" keskellä yötä.

• yläkertalainen

Meille tänne yläkertaan kuuluu alapuolella olevasta kämpästä tömistely!! Olen itsekkin yrittänyt opetella hakkaamaan kantapäitä mutta ne tulevat kipeäksi!
      Meillä on parketti ja olen tietoinen että alapuolella on muovimatto. Liekö siitä johtuu että heidän tömistelyt kuuluvat niin selvästi.
      Suutuspäissään he hakkaavat vielä kovemmin, ovetkin saavat silloin kyytiä!

• aiheudu jos

kävelee normaalilla nopeudella! Kiireinen ihminen hakkaa kantapäätä. Ja juoksevat lapset!
        Kävelkää ihmiset normaalilla tai hidastetulla temmolla niin jalat eivät hakkaa, kokeilkaapa huvikseen!

• Väsynyt naapuri
        aiheudu jos kirjoitti:

kävelee normaalilla nopeudella! Kiireinen ihminen hakkaa kantapäätä. Ja juoksevat lapset!
        Kävelkää ihmiset normaalilla tai hidastetulla temmolla niin jalat eivät hakkaa, kokeilkaapa huvikseen!

Itselläni on sisäjalkineet, liikun rauhallisesti, enkä paukuta ovia tai heittele tavaroita.

Minusta ei naapurille ole häiriötä.

Pitäisikö muuttaa tyyliä?

• uneton

ihan sama!
      saattaa ravata tuntikaupalla ja tuntuu että se juoksis välillä niinkun juoksu kilpailuissa!
      aikunen muija!
      nukkuminen mahdotonta varsinkin kun huono uninen muutenkin!
      olen valittanut mutta tuntuu että asialle ei olla tehty mitään! olen yrittänyt korvatulppia sekä meditaatiota! ei mikään toimi!!!!
      tarvin myös apua !!!!!! auttakaa joku mitä teen!

• Sama riesa

Yläkerrassa tälläkin hetkellä tömistellään, kakara saa pomppia aamusta iltaan (miten se jaksaakin?!?!)
      töminä on HIRVEÄÄÄÄÄ!
      Ilmeisesti niillä on laminaattilattia, ja askeläänieristys jätetty laittamatta... AAAAARRRGHH!!!
      No, yö kun tulee, niin akka itte tömpsyyttää norsun askelin vessaan (herään siihen, ja koiranikin herää,
      alkaa joskus haukkua sen takia keskellä yötä), vessa
      vedetään niin että taatusti herää muutkin naapurit.
      Tää on melkeen joka yö, jossain 1 ja 2 aikoihin.
      Mulla on omistuskämppä (ja velaton!) ja aion ottaa
      selville, onko muija kakaroineen vuokralla vai onko osakkeen omistaja.
      Valituksen teen joka tapauksessa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe