yksinhuoltaja

haluaa jakaailoa

kun ei ole ilm. äitien palstaa...
ihan hömppäjuttu, mutta rankkaa ja joskus ahdistavaa arkea piristää iloinen joulun odotus: lastentarhan pikkujouluesitys!!!
voitteko kuvitella vähän yli 2 v. harjoittelee tänään kuulemma tarha pikkujouluesitystä...ois tehnyt mieli jäädä vaklaamaan!!!kun ne mönkiäiset siellä keskenään esiintyy!! suloista!

6

2004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätitätiä

      päiväkoti. ja tuolla on yksinhuoltajien palsta ja äitien palsta.
      Mutta silti,on ne suloisia kun ne opettelee...

    • meiän pojalla

      tänään joulujuhlat, poika on 2 v 4 kk. Kun eilen kysyin pojalta, että joko jännittää tämä esitys, tuli oikein tomerasti että ei. sitten kysyin, että minkäslaisen laulun te laulatte, vastaus oli ensin että hiiri laulun mutta sitten se laulu olikin punainen :)
      Innolla odotan iltaa, että pääsen katsomaan kuinka esitys sujuu! :)

      • kommenteilla

        sitä aiheutetaan jännittämistä ensin päiväkodissa, sitten koulussa ja lopulta aikuisikään asti.

        Kun kysyt lapseltasi:Joko jännittää, hän alkaa jännittää jo pelkästä luulosta, että ennen esiintymistä kuuluukin jännittää.

        Tuskin olisi jännittänyt ja jännittäisi myöhemminkään, ellei sitä oikein odotettaisi.
        Ei kovinkaan fiksu kysymys!


      • ihan pimee??
        kommenteilla kirjoitti:

        sitä aiheutetaan jännittämistä ensin päiväkodissa, sitten koulussa ja lopulta aikuisikään asti.

        Kun kysyt lapseltasi:Joko jännittää, hän alkaa jännittää jo pelkästä luulosta, että ennen esiintymistä kuuluukin jännittää.

        Tuskin olisi jännittänyt ja jännittäisi myöhemminkään, ellei sitä oikein odotettaisi.
        Ei kovinkaan fiksu kysymys!

        kyllä mun mielestä sen edellisen jutun sävy oli herttainen, sehän riippuu ihan miten sen sanoo!
        T.alkuperäinen, ja terveisä edelliselle, oli varmaan tippa linssissä!!!


      • meni!!
        kommenteilla kirjoitti:

        sitä aiheutetaan jännittämistä ensin päiväkodissa, sitten koulussa ja lopulta aikuisikään asti.

        Kun kysyt lapseltasi:Joko jännittää, hän alkaa jännittää jo pelkästä luulosta, että ennen esiintymistä kuuluukin jännittää.

        Tuskin olisi jännittänyt ja jännittäisi myöhemminkään, ellei sitä oikein odotettaisi.
        Ei kovinkaan fiksu kysymys!

        Joulujuhla oli ja meni. Esitykset meni aivan nappiin, siis niin nappiin kun 1-4 vuotiailta voi mennä!
        Eikä poika missään vaiheessa jännittänyt. Enkä todellakaan kysynyt pojalta jännittämisestä niin, että hänen täytyisi alkaa jännittää, mielestäni lapselta kyseleminen ja "uteleminen" kertoo sitä, että äiti/isi välittää siitä mitä lapsi tekee päiväkodissa. Itseltäni ei koskaan lapsena kyselty jännittääkö, ja minä en yleisön eteen mene!!! Minulle ei koskaan sanottu, että kyllä ne päiväkodin/ala-asteen esitykset hyvin menee... Olisiko se sitten mielestäsi oikein? Että lapsi saa sellaisen kuvan, että äitiä/isiä ei kiinnosta!?!? Tuen ja kannustan poikaani kaikkeen (mikä on sallittua) tekemiseen. Ja olen todella kiinnostunut mitä hän tekee silloin kun itse en ole paikalla. Oli se sitten ihan vain ruoka, mitä hän on hoidossa syönyt.
        Jos itse koet kysymykseni noin, varmaan sitten vältät sitä omien lapsiesi kohdalla? Mutta kyllä minä vastaisuudessakin meinaan pojalta kysellä hänen jännittämisestään, tuossa iässä kun helposti tulee se ujostelu, ja silloin äidin on helppo lapselle kertoa että se on turhaa. Jos poikani olisi vastanut minulle, että häntä jännittää, mitäpä luulet, että olisin vastannut? Hienoa, niin pitääkin, pyörry vaikka sinne eteen... EN! Vaan olisin kertonut pojalle, ettei hänen tarvitse jännittää, hyvin se menee, kun he ovat niin kovasti harjoitelleetkin!

        Joka tapauksessa, hauskaa joulun ja lumen odottelua kaikille!

        T. Äiti joka aiheuttaa lapselleen turhaa jännittämistä (?!)


      • Pitää oppia
        kommenteilla kirjoitti:

        sitä aiheutetaan jännittämistä ensin päiväkodissa, sitten koulussa ja lopulta aikuisikään asti.

        Kun kysyt lapseltasi:Joko jännittää, hän alkaa jännittää jo pelkästä luulosta, että ennen esiintymistä kuuluukin jännittää.

        Tuskin olisi jännittänyt ja jännittäisi myöhemminkään, ellei sitä oikein odotettaisi.
        Ei kovinkaan fiksu kysymys!

        Lapselle on "terveellistä" oppia kaikki tunteet, viha, suru, pelko, ilon, ja mielihyvän lisäksi. Ja kuka niissä tunteissa on paras tukija ja turva kun lapsen oma vanhempi! Sun olis varmaan ihan hyvä lukee toi Tommy Hellstenin virtahepo olohuoneessa. Vaikka se suureks osaks käsittelee vanhemman alkoholi ongelman vaikutusta lapsen kasvuun ja kehitykseen, mutta siellä kerrotaan erittäin tehokkaasti, miksi kaikki tunteet on lapsen hyvinvoinnin kannalta tärkeitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe