yksinhuoltaja

haluaa jakaailoa

kun ei ole ilm. äitien palstaa...
ihan hömppäjuttu, mutta rankkaa ja joskus ahdistavaa arkea piristää iloinen joulun odotus: lastentarhan pikkujouluesitys!!!
voitteko kuvitella vähän yli 2 v. harjoittelee tänään kuulemma tarha pikkujouluesitystä...ois tehnyt mieli jäädä vaklaamaan!!!kun ne mönkiäiset siellä keskenään esiintyy!! suloista!

6

2004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätitätiä

      päiväkoti. ja tuolla on yksinhuoltajien palsta ja äitien palsta.
      Mutta silti,on ne suloisia kun ne opettelee...

    • meiän pojalla

      tänään joulujuhlat, poika on 2 v 4 kk. Kun eilen kysyin pojalta, että joko jännittää tämä esitys, tuli oikein tomerasti että ei. sitten kysyin, että minkäslaisen laulun te laulatte, vastaus oli ensin että hiiri laulun mutta sitten se laulu olikin punainen :)
      Innolla odotan iltaa, että pääsen katsomaan kuinka esitys sujuu! :)

      • kommenteilla

        sitä aiheutetaan jännittämistä ensin päiväkodissa, sitten koulussa ja lopulta aikuisikään asti.

        Kun kysyt lapseltasi:Joko jännittää, hän alkaa jännittää jo pelkästä luulosta, että ennen esiintymistä kuuluukin jännittää.

        Tuskin olisi jännittänyt ja jännittäisi myöhemminkään, ellei sitä oikein odotettaisi.
        Ei kovinkaan fiksu kysymys!


      • ihan pimee??
        kommenteilla kirjoitti:

        sitä aiheutetaan jännittämistä ensin päiväkodissa, sitten koulussa ja lopulta aikuisikään asti.

        Kun kysyt lapseltasi:Joko jännittää, hän alkaa jännittää jo pelkästä luulosta, että ennen esiintymistä kuuluukin jännittää.

        Tuskin olisi jännittänyt ja jännittäisi myöhemminkään, ellei sitä oikein odotettaisi.
        Ei kovinkaan fiksu kysymys!

        kyllä mun mielestä sen edellisen jutun sävy oli herttainen, sehän riippuu ihan miten sen sanoo!
        T.alkuperäinen, ja terveisä edelliselle, oli varmaan tippa linssissä!!!


      • meni!!
        kommenteilla kirjoitti:

        sitä aiheutetaan jännittämistä ensin päiväkodissa, sitten koulussa ja lopulta aikuisikään asti.

        Kun kysyt lapseltasi:Joko jännittää, hän alkaa jännittää jo pelkästä luulosta, että ennen esiintymistä kuuluukin jännittää.

        Tuskin olisi jännittänyt ja jännittäisi myöhemminkään, ellei sitä oikein odotettaisi.
        Ei kovinkaan fiksu kysymys!

        Joulujuhla oli ja meni. Esitykset meni aivan nappiin, siis niin nappiin kun 1-4 vuotiailta voi mennä!
        Eikä poika missään vaiheessa jännittänyt. Enkä todellakaan kysynyt pojalta jännittämisestä niin, että hänen täytyisi alkaa jännittää, mielestäni lapselta kyseleminen ja "uteleminen" kertoo sitä, että äiti/isi välittää siitä mitä lapsi tekee päiväkodissa. Itseltäni ei koskaan lapsena kyselty jännittääkö, ja minä en yleisön eteen mene!!! Minulle ei koskaan sanottu, että kyllä ne päiväkodin/ala-asteen esitykset hyvin menee... Olisiko se sitten mielestäsi oikein? Että lapsi saa sellaisen kuvan, että äitiä/isiä ei kiinnosta!?!? Tuen ja kannustan poikaani kaikkeen (mikä on sallittua) tekemiseen. Ja olen todella kiinnostunut mitä hän tekee silloin kun itse en ole paikalla. Oli se sitten ihan vain ruoka, mitä hän on hoidossa syönyt.
        Jos itse koet kysymykseni noin, varmaan sitten vältät sitä omien lapsiesi kohdalla? Mutta kyllä minä vastaisuudessakin meinaan pojalta kysellä hänen jännittämisestään, tuossa iässä kun helposti tulee se ujostelu, ja silloin äidin on helppo lapselle kertoa että se on turhaa. Jos poikani olisi vastanut minulle, että häntä jännittää, mitäpä luulet, että olisin vastannut? Hienoa, niin pitääkin, pyörry vaikka sinne eteen... EN! Vaan olisin kertonut pojalle, ettei hänen tarvitse jännittää, hyvin se menee, kun he ovat niin kovasti harjoitelleetkin!

        Joka tapauksessa, hauskaa joulun ja lumen odottelua kaikille!

        T. Äiti joka aiheuttaa lapselleen turhaa jännittämistä (?!)


      • Pitää oppia
        kommenteilla kirjoitti:

        sitä aiheutetaan jännittämistä ensin päiväkodissa, sitten koulussa ja lopulta aikuisikään asti.

        Kun kysyt lapseltasi:Joko jännittää, hän alkaa jännittää jo pelkästä luulosta, että ennen esiintymistä kuuluukin jännittää.

        Tuskin olisi jännittänyt ja jännittäisi myöhemminkään, ellei sitä oikein odotettaisi.
        Ei kovinkaan fiksu kysymys!

        Lapselle on "terveellistä" oppia kaikki tunteet, viha, suru, pelko, ilon, ja mielihyvän lisäksi. Ja kuka niissä tunteissa on paras tukija ja turva kun lapsen oma vanhempi! Sun olis varmaan ihan hyvä lukee toi Tommy Hellstenin virtahepo olohuoneessa. Vaikka se suureks osaks käsittelee vanhemman alkoholi ongelman vaikutusta lapsen kasvuun ja kehitykseen, mutta siellä kerrotaan erittäin tehokkaasti, miksi kaikki tunteet on lapsen hyvinvoinnin kannalta tärkeitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe