Mulla todettiin 17.11 gynellä laiskat munasarjat ja lääkäri epäili pco:ta. Nyt viim. tammikuussa tarkotus mennä miehen Taysiin siemennesteanalyysiin ja jos siellä kaikki ok, niin sit mulla alotetaan hormonilääkitys. Kysyisinkin teiltä joilla enempi kokemusta ja tietoa että johtaako inseminaatio yleensä raskauteen? Ja kuinka paljon inseminaation hinta on? Entäs auttaako klomifeeni hyvin? Kun luin jostain sivulta että jos ei clomin kans oo 4-6 kierron aikana onnistunut niin sit mietitään muita vaihtoehtoja.. Kiitti etukäteen vastauksistanne paljon!
Inseminaatio?
14
5171
Vastaukset
- lisäkysymyksen esittää
Olen menossa tammikuussa inseminaatioon, eli alan syömään clomifeniä tammikuun kierron yhteydessä.
Kun menen sairaalaan ja henkilökunta toteaa sen munarakkulan olevan ok (ultralla) niin meneekö mies vessaan ja se pestään siemenneste samalla kertaa ja samalla kerralla tapahtuu se inseminaatio vai siirtyykö se johonkin parin päivän päähän? Ei meillä ainakaan ole mitään siittiöitä siellä valmiina...
En huomannut kysyä näitä asioita kun tuli poikettua siellä klinikalla. Jos täältä apuja?- äiti-06
itselleni on aikoinaan tehty kolme inseminaatiota ja clomeja söin 5kk. Clomien aikana käyt säännöllisesti ultrissa ja lääkäri katsoo munasolujen kokoa yms. Koska riskinä voi olla et hormoonien takia munasoluja tulee liikaa ja monisikiöraskaus riski kasvaa liian isoksi. Meillä ei clomien aikana tehty inseminaatiota eli ruiskutettu mieheni spermaa muhun tiettynä ajan kohtana vaan luonnollisesti täytyi yrittää. Mutta kun inseminaatioita tehtiin oli eri hormonit käytössä joita pistettiin tietyssä vaiheessa kiertoa. Meillä ainakin mieheni piti aamulla mennä klinikalle ja antaa näyte ja minä menin iltapäivällä inseminaatioon ja siemenneste oli pesty ja se ruiskutettiin muhun. Mutta toivotaan et onnistutte hoidoissanne meille ne ei antaneet toivottua tulosta mutta ivf-hoito muoto on sitten rankempi juttu jota varmasti yritetään teillekin jos ei näistä apua mutta ei pidä tietty edetä asioissa vielä!!! Kaikkee hyvää teille!
- pietu-
Kaikki on niin yksilöllistä. Toisilla tärppää ensimmäisestä Clomifen-kierrosta ja toisilla ei edes kolmannesta inseminaatiosta. Sen tietää vasta yrittämällä.
Yleisellä sektorilla inseminaatio ei maksa kuin polimaksun verran lääkkeet. Yksityisestä en tiedä.- Annika23v
Täältä paikkakunnalta annetaan lähete Taysiin koska siellä on joku yksityinen klinikka ja muualla niitä ei tehdä. Kattelin noita hintoja niin ei se inseminaatio loppujen lopuksi olis kallis. Vajaa 200 euroo. Mutta koitetaan nyt eka noilla clomeilla jos onnais. Lääkäriki sano että toisilla tärppää ekastaki kierrosta. Toivotaan parasta.
- että,
Annika23v kirjoitti:
Täältä paikkakunnalta annetaan lähete Taysiin koska siellä on joku yksityinen klinikka ja muualla niitä ei tehdä. Kattelin noita hintoja niin ei se inseminaatio loppujen lopuksi olis kallis. Vajaa 200 euroo. Mutta koitetaan nyt eka noilla clomeilla jos onnais. Lääkäriki sano että toisilla tärppää ekastaki kierrosta. Toivotaan parasta.
Sinulla olisi hyvät raskautumis mahdollisuudet inssillä ja jos se ei auta, niin koeputkihedelmöityksellä.
Itse olen sinua huomattavasti vanhempi ja myös hoidoissa.Nuorempana noi hoidotkin tehoaa paremmin.Onnea yritykselle!!!
- jaja
kai onnistumisprosentit inseminaatiossa aika pienet on...riippuu tietysti paljon myös simennesteen laadusta. Clomejen aikana tosiaan seurataan munarakkuloiden kasvua ultralla ja kun ovistesti näyttää plussaa vie mies suraavana aamuna näytteen polille ja se pestään. Inssi tehdään muutaman tunnin päästä. Mikäli ovistesti ei näytä plussaa (esim.huomataan ekan clomikuurin aikana ettei plussaa ilmesty ollenkaan)voidaan antaa vuorokautta ennen inssiä irrotuspistos. Meille on yksi inssi tehty ja toinen vireillä..itse en usko onnistumiseen, odotan ivf-hoitopihin pääsyä.
- pietu-
Kyllä inseminaatiossa on paremmat mahdollisuudet kuin luomuna. Sperma on pestyä ja näin ollen jyvät on erotettu akanoista - parhaat siis pelissä. Ja siittiöt viedään suoraan kohtuonteloon.
Ja mitä tulee näihin hormonihoitoihin. Clomeja voidaan käyttää ensin ilman mitään inssejä muutama kierto. Noin kp10 tienoilla ultrataan, jos ollaan inssiä suunnittelemassa. Tämän ultran tiimoilta määritellään mahdollisen irrotuspiikin pistämispäivä (samana päivänä voidaan testata ovulaatiotesteillä ja mikäli plussaa, ei tarvita irrotuspiikkiä). Yleensä pari päivää ultrasta, mikäli follikkelit ovat tarpeeksi isoja. Inseminaatio tehdään useimmiten parin päivän päästä (24-48h) irrotuspiikin pistämisestä.
Meillä oli 1½ vuotta yritystä ennen ensimmäistä inseminaatiota. Tuosta ajasta 3 kiertoa clomien avulla yritettiin luomusti. Neljänteen clomikiertoon tehtiin ensimmäinen inseminaatio, josta raskauduttiin. (Meni kesken.) Toinen inssi tehtiin clomi menopur-pistos -kiertoon ja taas raskauduttiin...
Itse siis uskon tällä onnistumisprosentilla täysin inseminaation voimaan. - äiti-06
pietu- kirjoitti:
Kyllä inseminaatiossa on paremmat mahdollisuudet kuin luomuna. Sperma on pestyä ja näin ollen jyvät on erotettu akanoista - parhaat siis pelissä. Ja siittiöt viedään suoraan kohtuonteloon.
Ja mitä tulee näihin hormonihoitoihin. Clomeja voidaan käyttää ensin ilman mitään inssejä muutama kierto. Noin kp10 tienoilla ultrataan, jos ollaan inssiä suunnittelemassa. Tämän ultran tiimoilta määritellään mahdollisen irrotuspiikin pistämispäivä (samana päivänä voidaan testata ovulaatiotesteillä ja mikäli plussaa, ei tarvita irrotuspiikkiä). Yleensä pari päivää ultrasta, mikäli follikkelit ovat tarpeeksi isoja. Inseminaatio tehdään useimmiten parin päivän päästä (24-48h) irrotuspiikin pistämisestä.
Meillä oli 1½ vuotta yritystä ennen ensimmäistä inseminaatiota. Tuosta ajasta 3 kiertoa clomien avulla yritettiin luomusti. Neljänteen clomikiertoon tehtiin ensimmäinen inseminaatio, josta raskauduttiin. (Meni kesken.) Toinen inssi tehtiin clomi menopur-pistos -kiertoon ja taas raskauduttiin...
Itse siis uskon tällä onnistumisprosentilla täysin inseminaation voimaan.niin ku sanoit tossa aikaisemmin et tämä on niin yksilöllistä toisille tehdään toisin ja toisilla tärppää ja toisilla taas ei. Inseminaatio totta kai parantaa tulosta tulla raskaaksi mut onnistumisprosentti on muistaakseni jotain 20% paikkeilla saattoi olla hieman pienempikin. et aika pieni kuitenkin mutta paremmat mahikset ku luomussa. hienoo et teillä onnistui inssi, mut tuntuu et teitä onnistujia on niin vähän tai sit vaan monet eivät siitä kerro..en tiedä! Mut toivotaan että insseissä kaikki onnistuis koska onhan se helpompi tapa tulla raskaaksi ku ivf-hoito siis henkisesti ja fyysisesti! Meillä tulos tuli vasta ivf-hoidolla ja toisella yrittämisellä, nyt meillä on jo 4kk ikäinen ´tyttö..=))) Kaikkee hyvää teille!
- zappa-kissa
Onkohan kaikki kiinni tuurista vai mistä, kun olen 2 kertaa raskautunut clomifemilla, yhden kerran inseminaatiolla. Kaikki on tosin mennyt kesken. Ei Ivf ainoa autuaaksi tekevä ole.
- äiti-06
zappa-kissa kirjoitti:
Onkohan kaikki kiinni tuurista vai mistä, kun olen 2 kertaa raskautunut clomifemilla, yhden kerran inseminaatiolla. Kaikki on tosin mennyt kesken. Ei Ivf ainoa autuaaksi tekevä ole.
kyllä noissa inssi asioissa täytyy olla sitä tuuriakin mukana niin ku kaikissa muissakin hoidoissa. Mut ivf-hoidossa taas mahikset paranee taas hieman enemmän. olikohan jotain 30-40% mahis. Mut on vaan tosi rankka hoito kaiken kaikkiaan. Parempihan se tosiaan olis jos inssissä onnistuis. mut kun me ei sitä asiaa voida päättää valitettavasti!!! Mut kaikille toivotan voimia hoitoihin!!!
- Annika23v
äiti-06 kirjoitti:
kyllä noissa inssi asioissa täytyy olla sitä tuuriakin mukana niin ku kaikissa muissakin hoidoissa. Mut ivf-hoidossa taas mahikset paranee taas hieman enemmän. olikohan jotain 30-40% mahis. Mut on vaan tosi rankka hoito kaiken kaikkiaan. Parempihan se tosiaan olis jos inssissä onnistuis. mut kun me ei sitä asiaa voida päättää valitettavasti!!! Mut kaikille toivotan voimia hoitoihin!!!
Soitin perjantaina niistä hormoni verikokeista ja hoitaja sano että kaikki on kunnossa. Määritelläänkö toi pcon vakavuus jotenkin, et onks se paha vai lievä, noiden kokeiden perusteella?Niin joku täällä kirjotti että inseminaatio on poli maksun verran. Mut täälä lähin kaupunki on luultavasti Tampere jossa se tehdään.. Entäs kun monet on kertonu että on menny kesken siis niillä joilla on pco. Meneeks se sitten aina kesken pco potilailla? Kiitti etukäteen vastauksistanne!
- zappa-kissa
Annika23v kirjoitti:
Soitin perjantaina niistä hormoni verikokeista ja hoitaja sano että kaikki on kunnossa. Määritelläänkö toi pcon vakavuus jotenkin, et onks se paha vai lievä, noiden kokeiden perusteella?Niin joku täällä kirjotti että inseminaatio on poli maksun verran. Mut täälä lähin kaupunki on luultavasti Tampere jossa se tehdään.. Entäs kun monet on kertonu että on menny kesken siis niillä joilla on pco. Meneeks se sitten aina kesken pco potilailla? Kiitti etukäteen vastauksistanne!
Pco mun käsittääkseni näkyy ultrassa ja siitä sen huomaa kans että ovulaatiota ei tapahdu normaalikierrossa. Mulla on todettu pco; kuukautiset olleet aina epäsäännölliset, ja ultrassa on joskus näkyny monirakkulaisuus ja ovulaatiota ei aina tapahdu ja kerran mulla jäi kuukautiset pois pitkäksi aikaa.
Olen nyt hoidossa Hgin felicitas-klinikalla ja olen nyt syönyt kaksi viikkoa uutta lääkettä pco;hon. Lääkettä ei ole Suomessa ennen tähän vaivaan käytetty. Kyseessä on diabetes lääke, jonka sivuvaikutuksena on pco;n oireiden vähentyminen tai poistuminen.Tätä lääkettä syödään myös mahdollisen raskauden tullessa ja se edesauttaa mahdollisesti myös raskauden jatkumista. Mulla on takana 4 keskenmenoa - flisee
zappa-kissa kirjoitti:
Pco mun käsittääkseni näkyy ultrassa ja siitä sen huomaa kans että ovulaatiota ei tapahdu normaalikierrossa. Mulla on todettu pco; kuukautiset olleet aina epäsäännölliset, ja ultrassa on joskus näkyny monirakkulaisuus ja ovulaatiota ei aina tapahdu ja kerran mulla jäi kuukautiset pois pitkäksi aikaa.
Olen nyt hoidossa Hgin felicitas-klinikalla ja olen nyt syönyt kaksi viikkoa uutta lääkettä pco;hon. Lääkettä ei ole Suomessa ennen tähän vaivaan käytetty. Kyseessä on diabetes lääke, jonka sivuvaikutuksena on pco;n oireiden vähentyminen tai poistuminen.Tätä lääkettä syödään myös mahdollisen raskauden tullessa ja se edesauttaa mahdollisesti myös raskauden jatkumista. Mulla on takana 4 keskenmenoaHei! minäkin käyn felicitas-klinikka ja sain tänään tietää, että minulla on pco. ilmeisesti kuitenkin lievä, sillä en ole ylipainoinen eikä liikakarvoitusta jne muita oireita. onko tuo lääke, mitä syöt, metformiinia? onko siitä ollut jotain hyötyä?
- zappa-kissa
flisee kirjoitti:
Hei! minäkin käyn felicitas-klinikka ja sain tänään tietää, että minulla on pco. ilmeisesti kuitenkin lievä, sillä en ole ylipainoinen eikä liikakarvoitusta jne muita oireita. onko tuo lääke, mitä syöt, metformiinia? onko siitä ollut jotain hyötyä?
Hei!
Joo syön metformiinia nyt, mutta en ole vielä tullut uudestaan raskaaksi. Nyt ennen joulua, minulla on vielä yksi ivf ennenkuin siirrytään luovutusmunasolu hoitoihin.
Olen nuorempana tullut luomusti raskaaksi pco,sta huolimatta. En silloin tiennyt minulla olevan sitä. Raskaus sujui hyvin ja nyt poika on 14 v.Olin silloin langanlaiha, nyt on hieman ylipainoa joka vaikuttaa raskaaksi tuloon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1181578- 771258
Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o351247- 501056
- 61792
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten199760- 29714
Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole59705Sosiaalinen lainalaisuus.
Tulipa mieleen tässä useammasta aloituksesta ja kirjoituksesta, että minusta ihmisilläkin (laumaeläimilläkin) on luonnol138686Hei, huomenta
Joskus tarvitaan kipua, että löytää itsestään voimaa ja vahvuutta! Aurinkoista päivää ja muutenkin mukavaa lauantaita ❤️65620