Tietoa steinerkoulusta..

varoitus sinulle

Steiner-koulut

Koulut ovat saaneet nimensä Rudolf Steinerista, jonka mukaan koulujen tarkoitus on tehdä lapsista antroposofeja, istuttaaa heidän tajuntaansa antroposofinen maailmanmalli. Tämä pohjautuu Steinerin ilmoituksen mukaan tietoon eli gnosikseen, korkeimman tiedon, lähteeseen Akasha-kronikassa, jonka alkuperä on Intiassa ja Tiibetissä. Kasvatusoppinsa perusteet Steiner esitti v. 1907 kirjassaan "Lapsen kasvatus hengentieteen kannalta". Sen ydinsisältö on ns. jälleensyntymisoppi.Tämä ei kuitenkaan ole missään tekemisissä Kristinuskon uudelleensyntymisajatuksen kanssa, vaan kysymys on ns. karman laista, jonka mukaan ihmisen on itse sovitettava elämänsä virheet seuraavassa elämässään. Steinerkoulussa ei saa rukoilla Kristusta, vaan omaa enkeliään. On huomattava siis, että Steiner imi vaikutteensa okkultismista, gnostilaisuudesta, mysteeriuskonnoista ja salakouluista. Hän on paljastanut itse, että hänen mestarinsa oli vainajahenki. Hänen edustamansa Jeesus ei ole Jumalan ainoa Poika, vaan ainoastaan korkea henkiolento. Ainekset ovat osin buddalaisia ja hindulaisia. Tällä koululla ei saa olla käsittääkseni millään tavalla yhteiskunnan tukea, koska kyseessä on okkultistinen maailmankuva, joka Jumalalle kauhistus.




http://www.terveystieto.info/ajanilmiot/ajanilmiot.html#Steiner

19

2171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taivaasta
    • isukkix2

      Ei hemmetti!
      Tuon perusteella aloin tosissani kiinnostua steinerkouluista.
      Paremmaltahan tuo kuulostaa kuin se paska jota tavallinen koulu suoltaa silmät ja korvat täyteen.
      Hienoa, että löytyy kunnon vaihtoehto.
      Taatusti tervehenkisempi ideologia kuin se kammottava peruskoulun antama kova "sivistys".

      • äiti mamma

        samaa mieltä.
        huvittaa miten hulluja jotkut provoilijat ovatkaan?
        mikä lie mättää ap?


      • Steinerissa opiskellut
        äiti mamma kirjoitti:

        samaa mieltä.
        huvittaa miten hulluja jotkut provoilijat ovatkaan?
        mikä lie mättää ap?

        kyseisessä "provossa" oli osaksi myös ihan totta. Vaikka esim. valtion tuen puuttuminen on palturia. Minua ei huvita, miten hulluja juttuja Steiner on näkymättömästä henkimaailman Akasha kronikasta lukenut. Itse jouduin hänen houreidensa takia olemaan ahdistavassa ja huonossa koulussa. Ei ole naurun asia, että jotkut pahaa aavistamattomat vanhemmat vievät lapsensa steinerkouluun. Toivoisinkin asiasta asiallista keskustelua puolin ja toisin.


      • Nythän on niin
        äiti mamma kirjoitti:

        samaa mieltä.
        huvittaa miten hulluja jotkut provoilijat ovatkaan?
        mikä lie mättää ap?

        että ihminen, joka on tutustunut antroposofiaan ja steinerkasvatuksen perusteisiin, ei voi pitää palturina keskusteluissa esitettyjä asioita.

        Itse steinerilaisetkaan eivät ole enää pitkään aikaan kiistäneet niiden paikkansa pitävyyttä.

        On aivan eri asia esittää varmoja mielipiteitä, jos ne perustuvat vain steinerilaisten antamaan informaatioon ja toisaalta jos lähteenä ovat heidän omat tekstinsä, ohjeensa ja jopa sisäpiirin tuntemus.

        Steiner-piireistä erkaantuneet ovat erittäin luotettava lähde, ja erikoisesti heidän luovuttamansa kirjallinen materiaali. Kunpa se annettaisiin vanhempienkin luettavaksi...:)


      • Mestari-Masa
        Nythän on niin kirjoitti:

        että ihminen, joka on tutustunut antroposofiaan ja steinerkasvatuksen perusteisiin, ei voi pitää palturina keskusteluissa esitettyjä asioita.

        Itse steinerilaisetkaan eivät ole enää pitkään aikaan kiistäneet niiden paikkansa pitävyyttä.

        On aivan eri asia esittää varmoja mielipiteitä, jos ne perustuvat vain steinerilaisten antamaan informaatioon ja toisaalta jos lähteenä ovat heidän omat tekstinsä, ohjeensa ja jopa sisäpiirin tuntemus.

        Steiner-piireistä erkaantuneet ovat erittäin luotettava lähde, ja erikoisesti heidän luovuttamansa kirjallinen materiaali. Kunpa se annettaisiin vanhempienkin luettavaksi...:)

        eikä minulle ikinä, IKINÄ, ole puhuttu mistään Steinerin pimeistä uskonnollisista opeista. Totuus on että ainakaan Jyväskylän Steiner-koulussa ei niitä opeteta, ainakaan minun luokallani. Olen sitäpaitsi uskossa, kristitty, helluntailaisissa piireissä.


      • Eräs kokemus
        Steinerissa opiskellut kirjoitti:

        kyseisessä "provossa" oli osaksi myös ihan totta. Vaikka esim. valtion tuen puuttuminen on palturia. Minua ei huvita, miten hulluja juttuja Steiner on näkymättömästä henkimaailman Akasha kronikasta lukenut. Itse jouduin hänen houreidensa takia olemaan ahdistavassa ja huonossa koulussa. Ei ole naurun asia, että jotkut pahaa aavistamattomat vanhemmat vievät lapsensa steinerkouluun. Toivoisinkin asiasta asiallista keskustelua puolin ja toisin.

        Tyttäreni luokalle tuli viime vuonna eräs steiner koululainen. Istui jälki-istunnossa usein, sekä keskittyy lähinnä muiden kiusaamiseen. Sain tämän tietooni koska minun oma lapseni on tämänhetkinen kiusattava. Voi olla, että johtuu muustakin kun steinerista mutta, mutta....


      • maailmasta
        Eräs kokemus kirjoitti:

        Tyttäreni luokalle tuli viime vuonna eräs steiner koululainen. Istui jälki-istunnossa usein, sekä keskittyy lähinnä muiden kiusaamiseen. Sain tämän tietooni koska minun oma lapseni on tämänhetkinen kiusattava. Voi olla, että johtuu muustakin kun steinerista mutta, mutta....

        99,9 prosenttia kiusaajista on käynyt tavallista peruskoulua.

        Mitä tästä voimme päätellä?


      • kfjsahdkfjh
        maailmasta kirjoitti:

        99,9 prosenttia kiusaajista on käynyt tavallista peruskoulua.

        Mitä tästä voimme päätellä?

        Se on tosi asia, että steiner-koulussa ei puututtu kiusaamiseen kunnolla. Ja se on raskasta niin kiusatulle, kuin myös muille oppilaille jotka tuntee empatiaa kiusattua kohtaan muttei uskolla nousta kiusaaja vastaan ja puolustaa kiusattua. Ja myös kiusaaja tarvitsee jotain apua, koska kiusaaminenhan on oire jostain.


      • steinerlainen
        Eräs kokemus kirjoitti:

        Tyttäreni luokalle tuli viime vuonna eräs steiner koululainen. Istui jälki-istunnossa usein, sekä keskittyy lähinnä muiden kiusaamiseen. Sain tämän tietooni koska minun oma lapseni on tämänhetkinen kiusattava. Voi olla, että johtuu muustakin kun steinerista mutta, mutta....

        Olen itse steinerissa, ja kyllä ainakin helsingin steiner koulussa puututaan kiusaamiseen hyvin. Millä perusteella kiusaaminen muka steinerista johtuisi?


    • kunnon luterilainen

      steinerkoulussa opetetaan luterilaista liturgiaa eli samaa tapauskontoa kuin peruskouluissa.

      siinä päähenkilö tekee moninaisia ihmetekoja; parantaa kosketuksella kuolemansairaita ja lopuksi lentää taivaaseen kuolemansa jälkeen.
      taivas on kaiken ilon ja onnen lähde, sielläkin on enkeleitä ja yksi partasuinen kiltti mutta tarvittaessa julmakin papparainen joka ottaa kaikki kuolleet vastaan - tai siis ne jotka olivat eläessään kilttejä muille; kuten heikommilleen, lapsille ja eläimille ainakin.

    • Sartre

      Avaus viestin provokaatiossa oli faktaa ainakin se, että steinerkoulut ovat saaneet nimensä Rudolf Steinerin mukaan. Muutenhan nämä fanaatikkojen mustamaalausyritykset ovat lähinnä Steinerin antroposofisen vaiheen kirjallisten tuotosten esittelyä. Otsikkoon "tietoa steinerkoulusta" ne eivät luonnollisestikaan liity.

      • JuutasS.

        "Muutenhan nämä fanaatikkojen mustamaalausyritykset ovat lähinnä Steinerin antroposofisen vaiheen kirjallisten tuotosten esittelyä."

        Voi herranjumala sentään, miten alas steinerfanaatikot voivat vajota!!!

        Sanohan nyt steiner-uskovainen, milloin se Steinerin "antroposofinen vaihe" oikein päättyi!

        Ja milloin se alkoi? Ei kai vain jo Vapauden filosofiasta, jota kirjoittaessaan hän oli kiinteästi muiden teosofien joukoissa?

        Ja sitten riitaantui, sai saksalisia teosofeja mukaansa ja alkoi kutsua omaa liikettään antroposofiaksi, Antroposofina hän kuoli v. 1925.

        Ja sitten vielä: jokaista sanaa, jonka Steiner on kirjoittanut, pitää antroposofinen kultti Pyhäänä ja kumoamattomana.

        Haluatko vakuudeksi esimerkkejä?


      • ..jäi paskan maku suuhun..
        JuutasS. kirjoitti:

        "Muutenhan nämä fanaatikkojen mustamaalausyritykset ovat lähinnä Steinerin antroposofisen vaiheen kirjallisten tuotosten esittelyä."

        Voi herranjumala sentään, miten alas steinerfanaatikot voivat vajota!!!

        Sanohan nyt steiner-uskovainen, milloin se Steinerin "antroposofinen vaihe" oikein päättyi!

        Ja milloin se alkoi? Ei kai vain jo Vapauden filosofiasta, jota kirjoittaessaan hän oli kiinteästi muiden teosofien joukoissa?

        Ja sitten riitaantui, sai saksalisia teosofeja mukaansa ja alkoi kutsua omaa liikettään antroposofiaksi, Antroposofina hän kuoli v. 1925.

        Ja sitten vielä: jokaista sanaa, jonka Steiner on kirjoittanut, pitää antroposofinen kultti Pyhäänä ja kumoamattomana.

        Haluatko vakuudeksi esimerkkejä?

        Vaihdoin peruskoulusta kuudennen luokan jälkeen Steineriin ja tuli todettua, että ei ihan itselle ollut sopiva paikka. Koin tulevani syrjityksi ja koulukiusatuksi. Opetustekniikassa oli totuttelemista, kun olin kirjoihin tottunut, eikä opiskelu steinerissä kyseisten syiden takia oikein onnistunut.

        Ei kovin tuota paikkaa lämmöllä muistele.

        veljeni jatkoi kouluaan steinerissä, mutta ei kovin hyvältä näytä, koska on kolmannella luokalla eikä lukutaidosta ole tietoa.


      • makua
        ..jäi paskan maku suuhun.. kirjoitti:

        Vaihdoin peruskoulusta kuudennen luokan jälkeen Steineriin ja tuli todettua, että ei ihan itselle ollut sopiva paikka. Koin tulevani syrjityksi ja koulukiusatuksi. Opetustekniikassa oli totuttelemista, kun olin kirjoihin tottunut, eikä opiskelu steinerissä kyseisten syiden takia oikein onnistunut.

        Ei kovin tuota paikkaa lämmöllä muistele.

        veljeni jatkoi kouluaan steinerissä, mutta ei kovin hyvältä näytä, koska on kolmannella luokalla eikä lukutaidosta ole tietoa.

        Ehkä Steiner-koulu ei sopinut sinulle. Mehän olemme taustoinemme kovin erilaisia. Yleensä elämässä, ei pelkästään koulumaailmassa, kannattaa aina yrittää löytää vastausta kysymykseen; olisiko vikaa minussa itsessäni, kun koin epäonnistumista. Aina ei kysymykseensä saa vastausta, mutta kannattaa yrittää.

        Veljesi tapauksen rinnalle kerron kuinka meidän lapsellemme kävi Steiner-koulussa. Hän ei vielä kolmannella luokalla osannut lukea. Jälkikäteen hän on kertonut, että se hävetti häntä tavattomasti. Vanhemmat eivät kuitenkaan olleet huolissaan, koska lapsilla on ja osin pitääkin olla oma kehitysrytminsä. Maailmassa on monia todella menestyneitä ihmisiä, joiden lukemisen oppiminen oli tavallista myöhempää. Aikanaan meidänkin lapsemme kirjoitti Steiner-koulusta ylioppilaaksi paremmin arvosanoin kuin vanhempansa tavallisesta koulusta.


    • Mestari-Masa

      sitten suurempia valheita kirjoittaa?

    • oikaisu

      Kirjoituksesi on oiva esimerkki siitä, minkälaisia harhoja ihmisillä on Steiner-kouluista. Olisit harhoinesi edes rehellinen! Mutta kun ei. Kirjoittamaasi soppaan ei päädy, muuta kuin tarkoituksellisesti soppansa aineksia keräillen. Lyhyitä oikaisuja harhoihisi:
      Olisi Steiner-pedagoginen virhe yrittää tehdä lapsista antroposofeja.
      Akasha-kronikka ei ole Intiassa tai Tiibetissä.
      Kristinuskoon mahtuu paljon muitakin käsityksiä kuin omiasi. Pohjaltaan Steiner-koulu on perin kristillinen. Eikä siihen kuulu, niin kuin luulet, enkelien rukoilemista.
      Kristus otti pois maailman synnit, omia syntejään voi jokainen oppiakseen sovittaa.
      Maailmassa ei ole rakkautta, ellei ymmärrä eri kulttuurien ja aikakausien piirteitä. Niihin tutustuminen ja niistä oppiminen ei ole niihin sitoutumista. Se palvelee sivistystä ja muiden ihmisten ymmärtämistä. Kokeilepa!
      Käsityksesi yhteiskunnan tuesta vivahtaa fasismin periaatteisiin.

    • Kökkö

      Sartre62 mukamas 35v no ei todellakaan ole hän on 44v. Eikä pidä uskoa mitä se mainostaa omassa PROFIILISSA koska on täyttä skeida sattumoisin tiedän yhtä sun "toista"...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1762
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1758
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1241
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1067
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe