Gootti muoti ja lieveilmiöt

opm

Minulla on 17v poika joka harrastaa Gootti muotia. Harrastaa taitaa olla väärä nimitys tälle ilmiölle mutta, onko kokemuksia siitä mitä tähän tyyliin kuuluu mukaan. Onko se vain pukeutumista ja silmien maalaamista.

15

1725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      tietenkin kaatavat hautakiviä ja viiltelevät toisiaan illanvietoissa.

    • on se että

      poikasi on erittäin tyylikäs. Et kai haluaisi että hän käyttäisi lököttäviä hoppariasuja.

      • opm

        Poika on tyylikäs,myönnän sen. Olen itse ostanut, tai sanotaan maksanut tyyliin kuuluvat kamppeet. En tarkoittanut arvostella ollenkaan, vain keskustella minulle oudosta "goottilaisuudesta". Jokainen tyyllillään, sen enempää arvostelematta, oli kyseessä Hiphoppari tai Gootti. Kehua toki saa.


      • 16-vuotiaan äiti
        opm kirjoitti:

        Poika on tyylikäs,myönnän sen. Olen itse ostanut, tai sanotaan maksanut tyyliin kuuluvat kamppeet. En tarkoittanut arvostella ollenkaan, vain keskustella minulle oudosta "goottilaisuudesta". Jokainen tyyllillään, sen enempää arvostelematta, oli kyseessä Hiphoppari tai Gootti. Kehua toki saa.

        kaksi teinipoikaa.

        Toinen on fruittari, toinen skeittari.

        Mitäpä tuota ihmettelemään. Tuossa iässä on kuuluttava johonkin viiteryhmään ja goottilaisuus ei varmasti ole sen kummempi juttu kuin muutkaan suuntaukseset.

        Itse en pidä kyllä siitä mustavoittosuudesta ainakaan tytöillä.


      • tietoa vailla
        16-vuotiaan äiti kirjoitti:

        kaksi teinipoikaa.

        Toinen on fruittari, toinen skeittari.

        Mitäpä tuota ihmettelemään. Tuossa iässä on kuuluttava johonkin viiteryhmään ja goottilaisuus ei varmasti ole sen kummempi juttu kuin muutkaan suuntaukseset.

        Itse en pidä kyllä siitä mustavoittosuudesta ainakaan tytöillä.

        fruittari? jotain hedelmään liittyvää? Nyt tuli ihan tosi uus termi.


      • Vieras.
        tietoa vailla kirjoitti:

        fruittari? jotain hedelmään liittyvää? Nyt tuli ihan tosi uus termi.

        Fruittari= Naisten mies yleisesti. Eli siis tavallaan sama ku o pissis muijis, nii sitte fruitari jätkis. Näin ainakin meillä. En osaa oikee selittää.


      • jormakoskikyylä
        tietoa vailla kirjoitti:

        fruittari? jotain hedelmään liittyvää? Nyt tuli ihan tosi uus termi.

        Joo elikkä toisinsanoen fruittari on sellainen noh, hinttari. Fruitcake sanasta tainnut tulla suomeen.


      • hiukan taustaa
        tietoa vailla kirjoitti:

        fruittari? jotain hedelmään liittyvää? Nyt tuli ihan tosi uus termi.

        Fruittari termi lienen peräisin sanasta fruit cake. Moni kakku päältä kaunis... eikun ihan tosi, tämä oli selitetty jossain nuoreten muotisuuntauksia valottavassa artikkelissa. Mutta ajattele nyt millainen on hedelmäkakku, kaunis, raikas, koristeltu ja houkutteleva.


      • fruide.
        Vieras. kirjoitti:

        Fruittari= Naisten mies yleisesti. Eli siis tavallaan sama ku o pissis muijis, nii sitte fruitari jätkis. Näin ainakin meillä. En osaa oikee selittää.

        Fruittari tarkoittaa paremminpukeutuvaa, merkkivaatteita käyttävää, ja kosmetiikkatuotteita käyttävä nuori.


    • SDoG

      Uskosin että hän on vain vaatteet eikä muuta.

      Jos aletaan oikee tramatisoimaan niin voihan hän kulkea saatanan palvonta piireissä ja kaadella hautakiviä.. Niin ja uhrata eläviä kissoja ja koiria saatanalle.. Mutta tätä en oikee usko.

      Hopprait on silti parempia. :D

    • stylezzz

      Joo, poitsusi on varmasti hyvin tyylikäs!
      Hienoahan se on, että nuori panostaa pukeutumiseensa/ ulkonäköönsä!
      Siihen sopii kannustaa.

      Goottius on vähän eriasia, kuin saatananpalvonta.
      Saatananpalvoja ei välttämättä edes pukeudu aina "saatananpalvojamaisesti".

      Itse harrastin jonkinasteista palvontaa 13-16 v:nä. (Tapettiin lintu kaverin kanssa,
      pidettiin ihan hulluja leikkejä keskellä yötä jossain metsässä. Karkailtiin kotoa ja vakkari hengailupaikka oli kaupungin hautausmaa.
      Ei me ikinä kiviä kaadeltu, peloteltiin vain toisiamme. Kaikkia verikekkereitä pidettiin,
      noituutta harrastettiin, vuodatettiin toistemme verta, jopa "juotiin" sitä. Meillä oli joku sellainen kasetti, missä sanottiin, että "kieli on paha" ja jotain semmoista aivan järjetöntä.
      Aika hulluja pentuja oltiin loppujen lopuksi.
      Kaveri ratkesi juomaan, ties missä on nyt ja minä yritän unohtaa.)

      Koulukuvissa silti on aivan tavallisennäköinen lapsi. Mutta, so "pahalla on monet kasvot".

      Goottiuteen ei mielestäni kuulu mitään tämmöistä itsensä viiltelyä, palvontaa, sun muuta sekoilua.
      Eiköhän se ole ihan pitkälle vain pukeutumistyyli, johon niputettu mukaan musiikki.

      Ihan reiluin rantein voit sallia lapsesi Goottiuden, sillä sehän on nyt muotiakin!

    • .......

      Monillekaan siihen ei kuulu muu kuin musiikki ja pukeutuminen.

    • tyyliä!

      Gootit (engl. The Goths) ovat nykyaikainen musiikkiin ja pukeutumiseen liittyvä alakulttuuri. Alakulttuurin juuret ovat 1970-luvun Isossa-Britanniassa. Lopullisesti goottikulttuuri muotoutui seuraavan vuosikymmenen alussa, jolloin goottirockista tuli oma musiikkityylinsä. Tuolloin kyseisen musiikin ihailijoita alettiin yleisesti kutsua gooteiksi. Nimitys viittaa englannin sanaan "Gothic" kauhu- ja kuolemaromantiikan merkityksessä.
      Gootteihin liitetään ennen kaikkea eräänlaiseen "hautausmaaestetiikkaan" perustuva, huomiota herättävä pukeutumistyyli. Goottikulttuurilla ei juurikaan ole poliittisia tai yhteiskunnallisia päämääriä: kyse on esteettisestä liikkeestä, tyylikultista ja populaarimusiikin ympärille rakentuneesta vapaa-ajankulttuurista. On myös olemassa goottiestetiikkaan perustuvia romaaneja, sarjakuvia ja elokuvia. Näiden aihepiirit liittyvät usein kauhuun ja fantasiaan.

      Yleensä ajatellaan, että gootin "riisuessa maskinsa", eli pesevänsä kasvonsa meikeistään, ei hän ole enää gootti. Gootti on kuitenkin gootti meikittäkin. Miehillä ei ole ehdoton ehostuspakko, mutta ei miesten meikkaaminen ole kiellettyäkään. Miespuolinen gootti saattaa esim. käyttää valkoista puuteria. Naisilla on yleensä ainakin tummat silmät ja tummanpunaiset huulet.

      Jotkut gootit myös nyppivät kulmakarvansa hyvin ohueksi ja käyttävät ehostuksessa tummaa kulmakynää. Rajuimmat gootit nyppivät kaikki kulmakarvansa pois ja ehostaessa piirtävät mustalla nestemäisellä rajauskynällä, eli eyelinerilla, kulmansa. Kulmien nyppiminen ei ole pakko goottityylissä, vaan jokainen voi kehitellä itsellensä sopivan tyylin.

      Jotkut gootit taas eivät meikkaa ollenkaan, vaikka meikkaaminen kuuluu jossain määrin goottien identifioimiseen.

      siinä jotakin tietoa netistä... älä ole huolissasi oikasi todennäköisesti on kunnossa muuten mutta kuuntelee eri musiikkia ja pukeutuu tyylikkäästi! :)

    • -_-

      Gootit on yks paras asia tässä maailmas...ku ainaki ne uskaltaa olla erilaisii. Ite oon melko goottimainen. Oo ilonen et sun poikas ei oo hoppari eli euroneekeri/Wigger ne on aika wannabe ihmisiä ja täys vitsei ^-^...

    • Anonyymi

      Jos 2019 vuonna on edelleen epäselvää, mitä goottius on, kannattaa miettiä, miten tynnyrissä on kasvanut. Ymmärrän, että 25 vuotta sitten siitä oltiin huolissaan, sekä sen kuviteltiin liittyvän ehdottomasti yhteen saatananpalvonnan kanssa. Kirkkokaan ei enää kuvittele näin! Nyt voi kätevästi vaikka googlata aiheesta ja sivistää itseään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe