Kawasaki GTR 1000

Oldtimer

35 vuoden tauon jälkeen 50:n villityksessä olen hankkimassa itselleni pyörää ja minulle on tarjottu ulkoisesti siistiä GTR:ää vm. 1993 ajettu 82000. Pyörää on huollettu, mutta olen kuullut huhuja, että gtr:llä tuossa iässä on väistämättä venttiiliremontti yms. edessä. Sitä ei koneeseen ole tehty. Tekniset taitonikin ovat 35 v. vanhoja. Kertokaa kokemuksianne. Kannattaako ostaa "ensipyöräksi"? Onko murheita tulossa, millaisia ja minkä hintaisia?

67

23950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GTR-88

      Omistin pari vuotta kyseisen mopon .. nyt syksyllä vaihdoin , omallani oli ajettu 90 tuhatta
      Matkapyörähän tuo on joten kaupungissa hieman kankea , mut tienpäällä sit menee ihan ittekseen..
      Painavahan se on , toisaalta aikas hyvin vääntävä kone.. pärjää mukavasti ohituksissakin..
      Sitten niistä venttiileistä .. varmaan kylmänä käynnistettäessä parhaiten huomaa , jos venttiilit
      kaipaa säätöä tai peräti kansiremppaa..
      Isoissa katteissa on hyvät ja huonot puolet :
      Kylmällä kelillä ja sateella ehdottoman mukavat,
      mut kesäkuumalla sit taas ei ilmavirtaa joka viilentäis kuskia, eli hiki virtaa ..
      Mikseikäs sopisi "ensipyöräksi" mut pyörän paino kannattaa huomioida kun pyörää liikuttelee ..

      • GTR-Kentsu

        Ainoa huono puoli pyörässä on että kesähelteellä kate on liiankin suojaava ja tuppaa tulemaan vähän kuuma. Muita negatiivisia puolia en tiedä. Mut toisaalta keväällä ja syksyllä vähän viileämmällä kelillä pyörä on parasta mitä löytyy ja ajettavuus 10 . Muun pyörän omistajat taas tuskailevat että miten niiden katteet saisi paremmin toimiviksi, GTR:ssä ei tätä ongelmaa ole. Noi venttiiliongelmat riippuu ihan omistajasta; miten pyörää pitää ja huoltaa. Jos näiden kanssa on huolellinen niin ongelmia ei kyllä tule pitkään aikaan. Huolloista vielä sen verran, että kuinkahan monessa huollossa ehkä laimilyödään venttiilisäätö vaikka siitä laskutetaan. Huoltoliikkeen kanssa kannattaa olla tarkkana ja löytää sellainen joka osaa hommansa. Viime kesänä käytin pyöräni isossa huollossa täällä Malmilla yhdessä pienessä lafkassa ja kyllä hoito oli muuta kuin valohoitoa.Vikke tiesi kertoa viime kesänä että tää kaveri on kuulemma Suomen parhaita mp-mekaanikkoja. Nää isot liikkeet on ihan perseestä. Muuten.... Kawassa tietää että venttilisäädöt on pielessä jos kone ei nimenomaan kuumana käynnisty helpolla. Mut kaiken kaikkiaan Kawa GTR on aivan aliarvostettu pyörä, jota myydään pilkkahinnalla. Esim. Hondan Pan Europeania myydään puolet kalliimmalla ja puolet enemmän ajettuna vaikkei se sen kummempi ole.


    • Pave.

      Olisikohan kyseessä lähinnä pelkkä huhu? Normaalisti kun säätää venttiilit ja pitää ne oikeissa säädöissä niin tuskin on mitään sen suurempaa riskiä. Taitaa kyseessä olla lähinnä vain "kateellisten" panettelu. Jos sun tekniset taidot on tuolla tasolla, niin eipä tuon ikäisen Kawan tekniikka hirveästi siitä vielä eroa, ainoastaan elektronine sytytys kärkien tilalla.
      Murheita tuskin tulee Kawalla sen enempää kuin millään muullakaan japanilaisella merkillä noissa ajokilometreissä. Periaatteessa hyvällä huollolla pitäisi koneen kestää vallan hyvin toinen mokoma ja vielä enemmänkin ennekuin tarvii edes avata.
      GTR ei ole huono valinta ollenkaan, varsinkin hinta laatusuhde on kohdillaan kun vertaa muihin samanikäisiin vastaaviin matkapyöriin.
      Ei muutakuin kaupantekoon vaan niin pääsee ajelemaan ensi kesänä.

      • Vike Nilo

        Tuossa tuo Pave sanoo kyllä lähes totuuden,siihen juurikaan mitään lisäämättä.
        Itsellä on kyseinen pyörä jolla olen ajanut nyt kolmenkesän aina lähes 66000 km,viimeisin ajosuoritus on dokumentoitu muutaman päivän kuluttua
        ibafinlandin sivuille.
        Kävin Oulussa kääntymässä ja edellisenä päivänä lenkin etelässä käsittäen Tammisaaren,kautta Helsingin takaisin Saloon.
        Oli kyllä reisu tuo eilinen,en lähtis ihan heti sitä uudestaan ajaan,löytyi ihan kaikkia kelejä jäästä vahvaan sumuun,kevyeeseen vesisateesen ja
        jopa pieneen auringon pisteeseen.
        Nyt on kyllä jo sellainen olo että saapi ajot ehkä
        tälle kaudelle riittää.
        Tuohon ostokseesi palaten on niinmaan hyvä pyörä ajaa matkaa,se vaan on joten niin aliarvostettu pyörä jota en tahdo millään ymmärtää.
        Huollot olen käyttänyt Korpiaholla mistä sen myös aikanaan ostin , käyttämättömänä.


    • Tseba

      Eivät nuo Kawasakien venttiiliongelmat ole tuulesta temmattuja. Toisaalta mitään estettä ei ole sille, etteikö venat kestäisi. Vaativat hiukan enemmän huolenpitoa kuin muissa. Suurimmaksi osaksi nuo ongelmat ovat johtuneet huonosta huollosta ja väärinkäytöksistä. Väärinkäytöksistä siten ,että on kylmällä koneella kierrätetty silmittömästi, sportteja nääs ovat. GTR:ää tuskin on samalla tavalla rääkätty, joten siinä voi olettaa ongelman olevan pieni.

    • onko mitä

      Paljonko myyjä tahtoo pyörällä.
      Vaikea myytävä se on.

      • Oldtimer

        Hinta taitaa asettua noin 4000 € kohdille. Onkohan kohdallaan?
        Olen saanut teiltä vastaajilta arvokkaita vinkkejä. Siitä suuri kiitos!
        Ilmetyisesti venttiiliongelma on vanhojen mallien murhe? Toivottavasti vuosimallissa 1993 ei niitä ole :)


      • omistanut
        Oldtimer kirjoitti:

        Hinta taitaa asettua noin 4000 € kohdille. Onkohan kohdallaan?
        Olen saanut teiltä vastaajilta arvokkaita vinkkejä. Siitä suuri kiitos!
        Ilmetyisesti venttiiliongelma on vanhojen mallien murhe? Toivottavasti vuosimallissa 1993 ei niitä ole :)

        Eräs liike vuosi sitten kauppasi 93:sta hintaan 3800eur ml.63tkm aika kauan, ennen kuin meni.
        Tosin kaikki pyörät on yksilöitä.
        Minä möin huippuhyvän 1990 vuoden yksilön 2005.
        se oli kaupan reilut puoli vuotta, ennenkuin meni.


    • jii---jii

      venttiili hommaan itsellä oli aikoinaan 87-mallinen
      vai oliko 88 enmpä muista,mutta siihen tehtiin 75tkm
      kansiremppa,mutta muuttuiko tuo venttiilien koostumus 90-luvun alussa,näin olisin muistavavinani.

      itse säädin 5-6tkm välein venttiliit,joten mitään ongelmia ollut,täytyy myöntää kun kerran kyseessä kuitenkin matkapyörä ja jos sillä matkaa tehdään
      niin tuo minun kilometri väli on kyllä aika rasittava,ja joka kerta sieltä kyllä säätämistä löytyi.

      mitä tulee muuten pyörään täytyy sanoa että kelissä kun kelissä hieno pyörä (paitsi kuumalla)
      ja kuulun siihen ryhmään mikä ei suostu ajelemaan
      T-paidassa ja farkuissa,edes lyhyitäkään reissuja joten ainoaksi "haittapuoleksi"näen tuon "kuumuuden".

      mikäli vanha GTR-oli liian vähän tunnettu (arvostettu) sitä ei kyllä tule olemaan uusi
      14-satanen,sitä tulemme aivan varmaan näkemään
      jo ensi vuonna enemmän liikenteessä kun tuota vanhaa mallia yhteensä,mikä on kyllä harmi sillä
      se kuuluu samaan kategoriaan kun muidenkin merkkien matkapyörät,kun vaan joku osaisi sanoa
      mistä moinen suosion puute johtuu,ei ainakaan luulisi olevan hinnasta kiinni.

      • GTR-88

        Todennäköisesti myydään paljo .. toisaalta tämän "nykyisen" gtr-mallin suosion puute johtunee
        just niistä ajoista kun oli venttiilit säädettävä
        melko usein .. semmonen lapsentauti jää muistiin..
        No itelläni oli just -88 malli , missä olis varmaan ollut se kansiremppa edessä , kerkisin kuiteski laittaa sen vaihdossa ..
        No omasta mielestäni pyörästä tekee vanhahtavan
        ne alkuperäiset laukut .. kulmikkaat , joihin ei edes sovi mitään sisään ..
        Todennäköisesti uudessa 1400 mallissa tuokin asia
        korjaantuu ..
        Sama on mulla , en halunnu ajaa T-paita päällä , niin sit oli tukalat oltavat kuumalla ilmalla ajellessa..


      • Pave.
        GTR-88 kirjoitti:

        Todennäköisesti myydään paljo .. toisaalta tämän "nykyisen" gtr-mallin suosion puute johtunee
        just niistä ajoista kun oli venttiilit säädettävä
        melko usein .. semmonen lapsentauti jää muistiin..
        No itelläni oli just -88 malli , missä olis varmaan ollut se kansiremppa edessä , kerkisin kuiteski laittaa sen vaihdossa ..
        No omasta mielestäni pyörästä tekee vanhahtavan
        ne alkuperäiset laukut .. kulmikkaat , joihin ei edes sovi mitään sisään ..
        Todennäköisesti uudessa 1400 mallissa tuokin asia
        korjaantuu ..
        Sama on mulla , en halunnu ajaa T-paita päällä , niin sit oli tukalat oltavat kuumalla ilmalla ajellessa..

        Toisaalta nuo venttiilin säädöt on helppo suorittaa itse kun on ns. "normaali" säätöiset eli ei ole paloja niinkuin monessa muussa pyörässä. Palasäädön ainut hankaluus on siinä, että tarvii olla niitä varapaloja riittävästi varastossa mikäli meinaa itse tehdä tuon venttiilinsäädön, kun taas peristeiseen ruuvisysteemiin riittää normaalit työkalut.


      • Vike Nilo
        GTR-88 kirjoitti:

        Todennäköisesti myydään paljo .. toisaalta tämän "nykyisen" gtr-mallin suosion puute johtunee
        just niistä ajoista kun oli venttiilit säädettävä
        melko usein .. semmonen lapsentauti jää muistiin..
        No itelläni oli just -88 malli , missä olis varmaan ollut se kansiremppa edessä , kerkisin kuiteski laittaa sen vaihdossa ..
        No omasta mielestäni pyörästä tekee vanhahtavan
        ne alkuperäiset laukut .. kulmikkaat , joihin ei edes sovi mitään sisään ..
        Todennäköisesti uudessa 1400 mallissa tuokin asia
        korjaantuu ..
        Sama on mulla , en halunnu ajaa T-paita päällä , niin sit oli tukalat oltavat kuumalla ilmalla ajellessa..

        Muistatko -88 kun puhuttiin siellä koskissa siitä koneen täristämisestä,olin jo silloin siitä sitämieltä että se johtui kaasareiden kalvojen jousista, no ne vaihdettiin ja tärinät lakkas laakista,ei enään tärise tapit eikä tanko on hyvä taas.
        Eikä mulla ole ollut niiden venttiilien kanssakaan mitään ongelmaa ne on katottu joka 10 tonnin välein kun on tehty iso huolto,hieman on ollut säätämistä ,mutta eihä sellaista olekkaan jonka venoja ei tarvi säätää,tätä vaan yritetään Kawoihin kovin yleistää,ja kaikkihan rikki saa kun toimii sillain,rauhallisuus enennen kaikkea.


      • GTR-88
        Vike Nilo kirjoitti:

        Muistatko -88 kun puhuttiin siellä koskissa siitä koneen täristämisestä,olin jo silloin siitä sitämieltä että se johtui kaasareiden kalvojen jousista, no ne vaihdettiin ja tärinät lakkas laakista,ei enään tärise tapit eikä tanko on hyvä taas.
        Eikä mulla ole ollut niiden venttiilien kanssakaan mitään ongelmaa ne on katottu joka 10 tonnin välein kun on tehty iso huolto,hieman on ollut säätämistä ,mutta eihä sellaista olekkaan jonka venoja ei tarvi säätää,tätä vaan yritetään Kawoihin kovin yleistää,ja kaikkihan rikki saa kun toimii sillain,rauhallisuus enennen kaikkea.

        Juu muistan että oli juttua niistä tärinöistä ..
        saattoipa olla omassani sama syy , mutta nyt se on sitte muitten ongelmana ..
        Mulla tuli tos syksyllä pieniä taukoja ajamiseen,
        niin eipä meinannu saada käymään enää millää, sit
        aloin miettiä pyörän ikää ja kansiremppaa ja kaikkee , siinä oikeestaan syy miks menin ja vaihdoin ...
        Mulla nyt siis Kawa ZR 7 S -malli , vm 2002 ilmajäähdytteinen perusmopo.. ja on muutes kevyt
        käsitellä , no se oli syyshuollossa niin ei tarvinnu venttiileille tehdä mitää oli säädöt kohdallaan .. ajettu 34tuh.
        Just tänään käyttelin lämpimäks ja laitoin koneeseen uudet öljyt ja suodattimen .. ompahan sit keväällä lähtökuopissa :)
        Toi on ihan totta , noista Kawojen venttiileistä
        ettei paranis yleistää .. se oli varmaan ekoissa zzr:ssä ja ehkä näissäki alkupään gtr:ssä venttiilien materiaaleissa ongelmia .. t vesku


    • GTR-91

      jep, kawahan on kuuma pyörä helteellä kun kone painaa lämmöt jaloille.mulla on -91 ja ajettu 88tuhatta. olen säätänyt venat 5 tonnin välein ja samalla vaihtanut öljyt ja suodattimet.imuventtileiden palaminehan oli se tyypillinen ongelma 80-90 luvun alun kawoissa.
      ehkä olen vähän neuroottinen tosta syystä ja tehnyt säädöt aina 5 tonnin välin. joka kerralla on ollut pari kolme venaa säädettävänä. muutoksia näyttää tapahtuvan kokoajan.jos olet ostamassa gtr kawaa, osta pois ja nauti.

    • zx 10

      Kone aika tehoton,vaatis 20hp lisää

      • GTR-88

        Eihän matkapyörän tarkotus ole missää kiihdytysviivalla pärjätä ...
        Tarkotushan näillä pyörillä on nimenomaan ajelut
        maanteillä pitemmillä matkoilla , joissa omien kokemusteni mukaan suoriutuukin loistavasti..
        Ainut ongelma on tosiaan tuo viilentävän ilman puute kesäkuumalla .. siis kuskille ...
        No ehkä Zx10 saa ne haluamansa 20 hepoa lisää
        kun 1400 saapuu liikkeisiin :)


      • jii---jii

        korjausta että noissa alle 90-luvun GTR:issä
        oli 10-heppaa enemmän kun sen jälkeisissä,ja hyvin
        tuntui ainakin minulla silloin riittävän,sillä vääntö kyllä korjasi sen mitä jäi tehoisa jälkeen,eiköhän kuitenkin ole niin että noissa tuon tyyppisissä pyörissä,juuri tuo vääntö puoli on paljon tärkeämpi kun noihin hevosvoimiin tuijottelu,
        mihin ikävä kyllä tuntuu liian moni "lankeavan",kyllä omasta mielestäni juuri tuo vääntö tuo pyörässä kun pyörässä sen "tehontunteen" tällä
        tarkoitan että silloin kun vääntää kapulasta silloin myös tapahtuu,katsomatta mikä vaihde on kulloinkin päällä.


      • -------------
        jii---jii kirjoitti:

        korjausta että noissa alle 90-luvun GTR:issä
        oli 10-heppaa enemmän kun sen jälkeisissä,ja hyvin
        tuntui ainakin minulla silloin riittävän,sillä vääntö kyllä korjasi sen mitä jäi tehoisa jälkeen,eiköhän kuitenkin ole niin että noissa tuon tyyppisissä pyörissä,juuri tuo vääntö puoli on paljon tärkeämpi kun noihin hevosvoimiin tuijottelu,
        mihin ikävä kyllä tuntuu liian moni "lankeavan",kyllä omasta mielestäni juuri tuo vääntö tuo pyörässä kun pyörässä sen "tehontunteen" tällä
        tarkoitan että silloin kun vääntää kapulasta silloin myös tapahtuu,katsomatta mikä vaihde on kulloinkin päällä.

        Minulla oli 90 mallin gtr ja nimenomaan siihen olisi kaivannut lisää vääntöä alhaalle,
        verrattuna muihin kawoihin.


      • Pave.
        ------------- kirjoitti:

        Minulla oli 90 mallin gtr ja nimenomaan siihen olisi kaivannut lisää vääntöä alhaalle,
        verrattuna muihin kawoihin.

        Itseasiassa omisti sitten minkälaisen pyörän tai auton niin ainahan se on niin että vähän ajan päästä siihen kaipaa lisää tehoja ja koskaanhan niitä ei ole riittävästi. Toisaalta mitä sitten tekee sellaisella matkapyörällä jossa on 250 hp, se tuskin on enään milläänlailla järkevästi ajettava pitkillä matkoilla, varsinkin näillä suomen nopeusrajoituksilla?


      • -----------------
        Pave. kirjoitti:

        Itseasiassa omisti sitten minkälaisen pyörän tai auton niin ainahan se on niin että vähän ajan päästä siihen kaipaa lisää tehoja ja koskaanhan niitä ei ole riittävästi. Toisaalta mitä sitten tekee sellaisella matkapyörällä jossa on 250 hp, se tuskin on enään milläänlailla järkevästi ajettava pitkillä matkoilla, varsinkin näillä suomen nopeusrajoituksilla?

        Kone voisi olla riittävän väännökäs ja tehokas kun koneen tilavuus olisi 1200 tai enemmän.


      • Pave.
        ----------------- kirjoitti:

        Kone voisi olla riittävän väännökäs ja tehokas kun koneen tilavuus olisi 1200 tai enemmän.

        Eiköhän tuokin ongelma poistu uuden 1400 GTR:n tullessa markkinoille. Tosin eiköhän silloinkin löydy aina niitä joiden mielestä tehoja ei ole tarpeeksi, mutta ehkä silloin kannattaa harkita esimerkiksi BossHossia niin varmasti löytyy riittävästi tehoa ja vääntöä, ainakin virittämisellä saadaa aikaiseksi sellainen ruutipakkaus että pitäisi riittää suuremmallekin umpiluupäälle. tarkoitan sitä että sitten kyllä loppuu jo kuskeilta kantti ennemmin kuin tehot koneesta.


      • GTR-Kentsu
        ----------------- kirjoitti:

        Kone voisi olla riittävän väännökäs ja tehokas kun koneen tilavuus olisi 1200 tai enemmän.

        Mun täytyy kyllä sanoa että GTR:n kanssa en ole koskaan kaivannut lisää tehoa tai vääntöä. Yksin tai kaksin ajellen, aivan sama. Voimaa on aina riittävästi. Jotenkin Kawan koneen luonne on sellainen. Kesytetty Ninja. Sama oli aikanaan Möhkön kanssa, vaikkei tehoja ollutkaan "kuin" 120 hp, niin olipa ylämäki, alamäki tai tasainen suora, yks´päällä kaks´päällä niin pyörä meni kuin juna.


      • jii---jii
        ------------- kirjoitti:

        Minulla oli 90 mallin gtr ja nimenomaan siihen olisi kaivannut lisää vääntöä alhaalle,
        verrattuna muihin kawoihin.

        kun sanot "verrattuna muihin kawoihin" mitähän
        muita mahdat tarkoittaa,itsellä on ollut myös
        vn15 ja nyt zrx1100,ja täytyy sanoa että vain tuo vn15 painii eri sarjassa tuon väännön suhteen,
        nykyisestä löytyy takapyörältä 101nm,ja sekin vääntää jo melkein tyhjäkäynniltä asti,ja normaali ajossa lähes sama mikä vaihde päällä,kapulasta kun vääntää niin kyllä lähtee nikottelematta,käsittääkseni ei löydy montaakaan kawaa joissa olisi tuollainen vääntö kun gtr:ässä.


      • vääntö veijo
        jii---jii kirjoitti:

        kun sanot "verrattuna muihin kawoihin" mitähän
        muita mahdat tarkoittaa,itsellä on ollut myös
        vn15 ja nyt zrx1100,ja täytyy sanoa että vain tuo vn15 painii eri sarjassa tuon väännön suhteen,
        nykyisestä löytyy takapyörältä 101nm,ja sekin vääntää jo melkein tyhjäkäynniltä asti,ja normaali ajossa lähes sama mikä vaihde päällä,kapulasta kun vääntää niin kyllä lähtee nikottelematta,käsittääkseni ei löydy montaakaan kawaa joissa olisi tuollainen vääntö kun gtr:ässä.

        On ollut väännökkäämpiä Kawoja esim: zx 10,zzr 1100 ja zzr 1200:en. ZZR 1200:ssa on tosi mahtava alavääntö. Busankin omistaneena, Kawasta löytyi enemmän alavääntöä.


      • keijo kapula
        vääntö veijo kirjoitti:

        On ollut väännökkäämpiä Kawoja esim: zx 10,zzr 1100 ja zzr 1200:en. ZZR 1200:ssa on tosi mahtava alavääntö. Busankin omistaneena, Kawasta löytyi enemmän alavääntöä.

        eikös tässä puhuttu alunperikin vähän vanhemmasta
        pyörästä,siihen ryhmään ei kyllä kuulu nuo zx10/zzr1200,eikä kyllä busakaan,ainoa joka "painii"
        tässä sarjassa on tuo vanha zetori,no ainahan nämä
        ns.keskustelut kääntyy pois raiteiltaan,mutta yllättävän suosion kyllä tuo vanha "veturi" kuitenkin aina saa.


      • jii---jii
        vääntö veijo kirjoitti:

        On ollut väännökkäämpiä Kawoja esim: zx 10,zzr 1100 ja zzr 1200:en. ZZR 1200:ssa on tosi mahtava alavääntö. Busankin omistaneena, Kawasta löytyi enemmän alavääntöä.

        muisti tekee kepposet,kas kun en muistanut tuota
        ZZR:rää,vaikkakin se taisi silloin aikoinaan kuulua
        tuonne sportti pyörien kastiin,noihin muihin en ota kantaa,mutta mitenkä mahtaa olla tuon zx10 kanssa
        ja nimenomaan sen alaväännön,sillä kierros pyörähän
        tuo käsittääkseni on,aika kummallisena myös pidän sitä että neuvoja(jia)löytyy joka kerta kun kyseessä
        ko:pyörä,kun itse ajelin tuolla gtr-llä oli aikamoinen sattuma jos samallaisen pyörän näit,taisi olla tuo vikke nilo jonka kanssa tuossa alkukeväällä
        juttelin,sanoi kuinka paljon noita on suomeen rekisteröity,sitä en muista paljonko se oli.


      • väänto v
        jii---jii kirjoitti:

        muisti tekee kepposet,kas kun en muistanut tuota
        ZZR:rää,vaikkakin se taisi silloin aikoinaan kuulua
        tuonne sportti pyörien kastiin,noihin muihin en ota kantaa,mutta mitenkä mahtaa olla tuon zx10 kanssa
        ja nimenomaan sen alaväännön,sillä kierros pyörähän
        tuo käsittääkseni on,aika kummallisena myös pidän sitä että neuvoja(jia)löytyy joka kerta kun kyseessä
        ko:pyörä,kun itse ajelin tuolla gtr-llä oli aikamoinen sattuma jos samallaisen pyörän näit,taisi olla tuo vikke nilo jonka kanssa tuossa alkukeväällä
        juttelin,sanoi kuinka paljon noita on suomeen rekisteröity,sitä en muista paljonko se oli.

        Tarkennusta sen verran, kun aikoinaan gpz 1100:en jälkeen koeajoin zx 10:n niin kyllähän oli sekä vääntöä että muutakin voimaa selvästi enemmän.
        En halua mollata gtr:n vääntöä, minullahan oli vanhan papan entinen, vm-90.liekko ollut tukossa kone.


      • vääntö v
        keijo kapula kirjoitti:

        eikös tässä puhuttu alunperikin vähän vanhemmasta
        pyörästä,siihen ryhmään ei kyllä kuulu nuo zx10/zzr1200,eikä kyllä busakaan,ainoa joka "painii"
        tässä sarjassa on tuo vanha zetori,no ainahan nämä
        ns.keskustelut kääntyy pois raiteiltaan,mutta yllättävän suosion kyllä tuo vanha "veturi" kuitenkin aina saa.

        Vertasin vain Busaa ja zzr 1200:sta keskenään.
        Kawassa on alavääntöä enemmän.
        sekä puhuttiin vanhemmasta zx 10:stä. vm: 88-90.


      • GTR-88
        jii---jii kirjoitti:

        muisti tekee kepposet,kas kun en muistanut tuota
        ZZR:rää,vaikkakin se taisi silloin aikoinaan kuulua
        tuonne sportti pyörien kastiin,noihin muihin en ota kantaa,mutta mitenkä mahtaa olla tuon zx10 kanssa
        ja nimenomaan sen alaväännön,sillä kierros pyörähän
        tuo käsittääkseni on,aika kummallisena myös pidän sitä että neuvoja(jia)löytyy joka kerta kun kyseessä
        ko:pyörä,kun itse ajelin tuolla gtr-llä oli aikamoinen sattuma jos samallaisen pyörän näit,taisi olla tuo vikke nilo jonka kanssa tuossa alkukeväällä
        juttelin,sanoi kuinka paljon noita on suomeen rekisteröity,sitä en muista paljonko se oli.

        Tuossa viime kesänä järjestin sen ensimmäisen GTR-mopojen kokoontumisen .. kahdeksan pyörää tais käydä paikanpäällä ..
        Joo eipä noita ole rekisterissä suomessa kun hiukan yli kaksataa pyörää .. osa on tietenkin jo
        poistettu rekisteristä..
        Muistaakseni se Vikke Nilon pyörä oli viimesiä uutena maahantuotuja , vai oliko Kentsun vielä uudempi ..
        Tietenkin joitain on rekisteröity käytettynä tuontipyörinäkin.. kuten se omani -88 malli..


      • GTR-Kentsu
        jii---jii kirjoitti:

        muisti tekee kepposet,kas kun en muistanut tuota
        ZZR:rää,vaikkakin se taisi silloin aikoinaan kuulua
        tuonne sportti pyörien kastiin,noihin muihin en ota kantaa,mutta mitenkä mahtaa olla tuon zx10 kanssa
        ja nimenomaan sen alaväännön,sillä kierros pyörähän
        tuo käsittääkseni on,aika kummallisena myös pidän sitä että neuvoja(jia)löytyy joka kerta kun kyseessä
        ko:pyörä,kun itse ajelin tuolla gtr-llä oli aikamoinen sattuma jos samallaisen pyörän näit,taisi olla tuo vikke nilo jonka kanssa tuossa alkukeväällä
        juttelin,sanoi kuinka paljon noita on suomeen rekisteröity,sitä en muista paljonko se oli.

        Moikka!

        Olen joskus tsekannut huoltokirjasta GTR:n tekniset tiedot ja muistaakseni mulla on sanottu siinä olevan 86 Nm:ää vääntöä. Nehän laski GTR:n tehoja aikoinaan väännön parantamiseksi.


      • GTR-Kentsu
        GTR-88 kirjoitti:

        Tuossa viime kesänä järjestin sen ensimmäisen GTR-mopojen kokoontumisen .. kahdeksan pyörää tais käydä paikanpäällä ..
        Joo eipä noita ole rekisterissä suomessa kun hiukan yli kaksataa pyörää .. osa on tietenkin jo
        poistettu rekisteristä..
        Muistaakseni se Vikke Nilon pyörä oli viimesiä uutena maahantuotuja , vai oliko Kentsun vielä uudempi ..
        Tietenkin joitain on rekisteröity käytettynä tuontipyörinäkin.. kuten se omani -88 malli..

        Vikke sanoi muistaakseni, että GTR:ää löytyisi, oliko se nyt 201 vaiko 203 kappaletta, Suomesta rekisteröitynä. Aika yllättävää, kun pyörää valmistettiin sentään 17 vuotta. Mun pyörä on v. 2003 mallia ja Viken pyörä taitaa kanssa olla 2003:n, mutta tuotu Suomeen v. 2004.


      • GTR-Kentsu
        GTR-88 kirjoitti:

        Tuossa viime kesänä järjestin sen ensimmäisen GTR-mopojen kokoontumisen .. kahdeksan pyörää tais käydä paikanpäällä ..
        Joo eipä noita ole rekisterissä suomessa kun hiukan yli kaksataa pyörää .. osa on tietenkin jo
        poistettu rekisteristä..
        Muistaakseni se Vikke Nilon pyörä oli viimesiä uutena maahantuotuja , vai oliko Kentsun vielä uudempi ..
        Tietenkin joitain on rekisteröity käytettynä tuontipyörinäkin.. kuten se omani -88 malli..

        Muuten, tuli vaan mieleen että onkohan vanhan GTR:n valmistus sittenkään lopetettu, koska Kawan jenkkisivuilta löytyy vanha GTR:ä edelleen osana Kawasakin 2006-mallistoa. Kulkee tyyppinimellä Kawasaki 1000 Concours ja lempinimi on "Connie". Hintakin oli muistaakseni n. 8.400,00 dollaria. Olisko jenkkilässä vielä tuotantoa?? Kuka tietää??


      • Pave.
        GTR-Kentsu kirjoitti:

        Muuten, tuli vaan mieleen että onkohan vanhan GTR:n valmistus sittenkään lopetettu, koska Kawan jenkkisivuilta löytyy vanha GTR:ä edelleen osana Kawasakin 2006-mallistoa. Kulkee tyyppinimellä Kawasaki 1000 Concours ja lempinimi on "Connie". Hintakin oli muistaakseni n. 8.400,00 dollaria. Olisko jenkkilässä vielä tuotantoa?? Kuka tietää??

        Tuossa vähän yritin etsiä tietoa, mutta taitaa olla jenkeissäkin viimeinen vuosimalli 2005 ja seuraava on tuo 2008/1400 joka kantaa edelleen mallinimeä Concours jenkeissä.
        Mistähän muuten johtuu, että täällä euroopassa samaa mopoa myydään kuitenkin GTR mallinimellä??


      • GTR-Kentsu
        Pave. kirjoitti:

        Tuossa vähän yritin etsiä tietoa, mutta taitaa olla jenkeissäkin viimeinen vuosimalli 2005 ja seuraava on tuo 2008/1400 joka kantaa edelleen mallinimeä Concours jenkeissä.
        Mistähän muuten johtuu, että täällä euroopassa samaa mopoa myydään kuitenkin GTR mallinimellä??

        Joo, saattaapi olla että noi vm. 2005:kin on ylivuotisia eli vanhaa varastoa ja vuosimalliltaan 2003.

        Tohon mallinimeen on vähän vaikee sanoa, mut niinhän se on aina ollut, että esim. japsipyörät ja varsinkin japsiautot ovat monesti saaneet jenkkilässä jonkun toisen mallinimen. Ehkä markkinamiehet ovat funtsineet, että mallinimi GTR on myyvämpi kuin Concours. GTR vois ehkä tarkoittaa Gran Tourist Racing tai jotain sinne päin. GTR:äähän markkinoitiin aikoinaan nimenomaan urheilullisena matkapyöränä.


    • GTR-91

      mulla on ollut kaksi gtr.ää, tai on vieläkin se -91. eka GTR oli 89 ja siinä oli papereiden mukaan 110 vai peräti 115 heppaa ja nykyisessä
      kuristetussa -91 on 100 heppaa. ero ajossa on noin 500 kierrosta -91 enemmän saman nopeuden saavuttamiseksi. huomasin kyllä heti,että tämä -91 on ns. nuhapummppu verrattuna -89 malliin.yksi ero on pakoputkenpäät ,-89 oli suorat kun taas tässä -91 on pienet putkenjatkot pönttöjen päässä lienee jotakin saaste juttuja jotka silloin oli pop.muistaakseni näissä vanhemmissa gtr kawoissa on rx1000 myllyt vähän
      kuristettuina ja uudemmissa zx10 myllyt.

      • -------------------

        Ei taida olla uudemmissa zx 10:n koneet.
        Eikö ne ole koko ajan olleet kuristettuja rx 1000:sen koneita.
        Venttiilithän Gtr:ssä on ruuvisäädöllä ja zx10:ssä ne on palasäädöllä.


      • jii---jii

        nimenomaan 87 tai 88 en muista,ainakin sen
        otteessa oli 110hv,manuskassa tuo nm kyllä ilmoitettiin,vaikkaus on että yli 100nm:mmän nenee
        mutta kun tuo muisti ei kertakaikkiaan riitä,nimittäin täytyy oikein pyytää anteeksi,tuolta
        joka pisti "vertailuun" zzr nimenomaan zx10,olisihan
        minun pe...le pitänyt sentään tuo muistaa,yhtä vanha
        malli kun gtr,ja siinnä oli oikein "turbiini" vääntö
        vaikkei ihan matkapeli ollutkaan,no eipä sitä vanhaksi ole pyyntiä,mutta harmittaa kun tahtoo olla noita muisti katkoja ; ) .


      • ------------------------

        Muutamissa malleissa ilmoitetaan 92hp.


      • GTR-Kentsu
        ------------------------ kirjoitti:

        Muutamissa malleissa ilmoitetaan 92hp.

        Noi tehot tosiaankin vaihtelee. Kaikki nämä uudemmat vuosimallit, joissa laskettin tehot, niin välillä niistä ilmoitetaan 92 hp, mulla taitaa olla huoltokirjassa 94 hp, välillä on ilmoitettu 98 hp ja suurin teho mitä olen lukenut on tasan sata heppaa(Bike-lehden luettelo vuodelta 2000 ja 2001). Mikähän nyt sitten on oikein? Sinänsä ei mikään elämää suurempi asia, koska tehoa kyllä piisaa ja hyvin ehtii.


    • näyttää olevan. Katsoin nettimotosta wanhojen kuvia ja aika hyvän näköinen mopo.
      Tuleekos tuo kardaanivetoisen urheilullisen matkapyörän lyhenne sanoista Gardan TRansmission vai Gran Turismo Racing €:0)
      Olkoon menneeks sitten, jos teidän mielestä pitää olla kate, mutta mä tykkään nakupyörästä ulkonäön takia - pikkunen pleksi mulla on omassani, jonka kaikki jo tietääkin, mutta sanon sen taas Z1000 -78.
      Yli 30v tauon jälkeen "uusiomotoristina" olen nyt kaks kesää tyytyväisenä ajellut.

      • hokasu

        Sama maku minulla. Aikaisemmin omistin uudempia eri merkkisiä japseja, nyt ajelen vanhemmilla nakupyörillä Honda cb 900 ja Honda 1100 Magna customilla. Niihin voi tehdä kaikki huollot ja rempat aivan ite.


      • Pave.

        Tottahan tuo on että nakupyörä on monestikin paremman näköinen kuin katettu, mutta silmä kyllä tottuu ajanmyötä aika moneen....
        Toisaalta sitten taas monessa tilanteessa tuntuu katettu olevan käytännöllisempi. Itse huomasin asian toissakesänä kun keväällä satuin tuon mopon ostamaan. Työmatka kun on parin kilometrin luokkaa ja joka välissä ei ole aikaa laitella ajokamoja päälle, varsinkin kun olin vielä parissa työmaassa ja siinä välissä piti nopeasti käydä kotona, niin viileämmilläkin keleillä riitti kun heitti ajotakin päälle. Nakulla ajaessa olisi kyllä tarvinnut olla ajohousutkin jalassa, joten olisi mopoilut jääneet aika vähiin jos ei olisi edes työmatkoja ajellut.
        Toisaalta lämpöisillä keleillä laittaa vaan vähän kamaa päälle kun lähtee matkaan niin ei tule liian tukala. Ja sinällään hyvä kun kulkee valmiiksi nuo laukut mukana niin voi samalla tehdä myös kauppaostokset, niin pärjää kesän hyvin mopolla.
        Sinällään harmi, että tuli laitettua lumien tultua maahan mopo seisontaan, sillä nythän olisi ollut jo parin viikon ajan hyvät mopoilukelit.................


      • GTR-Kentsu
        Pave. kirjoitti:

        Tottahan tuo on että nakupyörä on monestikin paremman näköinen kuin katettu, mutta silmä kyllä tottuu ajanmyötä aika moneen....
        Toisaalta sitten taas monessa tilanteessa tuntuu katettu olevan käytännöllisempi. Itse huomasin asian toissakesänä kun keväällä satuin tuon mopon ostamaan. Työmatka kun on parin kilometrin luokkaa ja joka välissä ei ole aikaa laitella ajokamoja päälle, varsinkin kun olin vielä parissa työmaassa ja siinä välissä piti nopeasti käydä kotona, niin viileämmilläkin keleillä riitti kun heitti ajotakin päälle. Nakulla ajaessa olisi kyllä tarvinnut olla ajohousutkin jalassa, joten olisi mopoilut jääneet aika vähiin jos ei olisi edes työmatkoja ajellut.
        Toisaalta lämpöisillä keleillä laittaa vaan vähän kamaa päälle kun lähtee matkaan niin ei tule liian tukala. Ja sinällään hyvä kun kulkee valmiiksi nuo laukut mukana niin voi samalla tehdä myös kauppaostokset, niin pärjää kesän hyvin mopolla.
        Sinällään harmi, että tuli laitettua lumien tultua maahan mopo seisontaan, sillä nythän olisi ollut jo parin viikon ajan hyvät mopoilukelit.................

        Mitä oot mieltä? Kaveri on vähän customoinut GTR:ää. Tässähän saa itsekin jo kicksin tehdä omalle pyörälle jotain.

        http://bladeimage.nettiauto.com/extra/bikeimg/403601_403700/403610_b_fd74db2744da895d.jpg

        http://bladeimage.nettiauto.com/extra/bikeimg/403601_403700/403610_b_fcdec53f9f79f798.jpg

        SIISTIÄ!


      • Pave.
        GTR-Kentsu kirjoitti:

        Mitä oot mieltä? Kaveri on vähän customoinut GTR:ää. Tässähän saa itsekin jo kicksin tehdä omalle pyörälle jotain.

        http://bladeimage.nettiauto.com/extra/bikeimg/403601_403700/403610_b_fd74db2744da895d.jpg

        http://bladeimage.nettiauto.com/extra/bikeimg/403601_403700/403610_b_fcdec53f9f79f798.jpg

        SIISTIÄ!

        Näytti suhteellisen originaalilta, lukuunottamatta laukkujen väritystä, mikä on tehty jäljestäpäin. Sekä tietysti lisätty perälaukku ja siihen teline sekä selkänoja.
        Toihan on näköjään hyvin yleinen tapa värittää GTR:n laukut............. ;)


    • harmaa hapsi

      Itse olen myös reilu viiskymppinen ja odotan kun 1400:nen tulee markkinoille. Eiköhän se sitten riitä hautaan asti.

      • GTR-Kentsu

        Varo vaan ettei ennen sitä iske vielä H-D-kuume. Heh, vitsi,vitsi, tai mistäs sen tietää. Mullakin viiskybää lähentelee. Ei vaan, kyl se neljätoistasatanen on varmaan odotuksen arvoinen.


      • vikke nilo
        GTR-Kentsu kirjoitti:

        Varo vaan ettei ennen sitä iske vielä H-D-kuume. Heh, vitsi,vitsi, tai mistäs sen tietää. Mullakin viiskybää lähentelee. Ei vaan, kyl se neljätoistasatanen on varmaan odotuksen arvoinen.

        Moi Kentsu !

        Onk sulla se GTR vielä, ja jos on niin paljoko on tullut mittariin.


      • Harmaa Hapsi
        GTR-Kentsu kirjoitti:

        Varo vaan ettei ennen sitä iske vielä H-D-kuume. Heh, vitsi,vitsi, tai mistäs sen tietää. Mullakin viiskybää lähentelee. Ei vaan, kyl se neljätoistasatanen on varmaan odotuksen arvoinen.

        Muutenhan se HD menis, mutta kun se niin tärisee ja mullakin on aika paljon paikkoja hampaissa.
        Niin ja olen aika köyhäkin vielä.


      • GTR-Kentsu
        Harmaa Hapsi kirjoitti:

        Muutenhan se HD menis, mutta kun se niin tärisee ja mullakin on aika paljon paikkoja hampaissa.
        Niin ja olen aika köyhäkin vielä.

        Joo, mut on siinä tärinässä jotain positiivistakin siinä mielessä kun pitää vuoden välein käydä tota hammaskiveä raaputtamassa lekurissa, niin vois silleen H-D:n satulassa hoitaa homman siististi. Ajon jälkeen pyyhkis vaan ikenet puhtaaksi. Ei vaan, kyl se täytyy Kiwasakissa pysyä, on H-D:t sen verran arvokkaita, tietty ilmaa hinnassakin.


      • GTR-Kentsu
        vikke nilo kirjoitti:

        Moi Kentsu !

        Onk sulla se GTR vielä, ja jos on niin paljoko on tullut mittariin.

        Morjens Vikke!

        On mulla GTR:ä vielä, mut viime kesänä jäi taas ajot vähiin. Oisko tällä hetkellä 13.600 km mittarissa; eli siis sisäänajossa. Eipä tarvii ihan heti vaihtaa. Mulla oli ajatuksissa vaihtaa se ZRX 1200:een, mut noi hyvityshinnathan on ihan naurettavia(pyörä on uuttavastaava ja virheetön). Totesin että oman pyörän käyttöarvo on huomattavasti korkeampi kuin rahallinen arvo. Siis ei mitään järkeä vaihtaa.


    • Kollega

      Muistelin vuosimallin olleen -91.Tarkistin papereista ja vm on -93.

    • Oldtimer

      Aika paljon sain vastauksia kysymyksiini, ja nythän sitten kävi niin, että tulin ostaneeksi kyseisen GTR:n. 35 vuoden tauon jälkeen täytynee ottaa rauhallisesti, jotta ikää ja terveyttä riittäisi :=) Kiitokset teille hyvistä vinkeistä!

      • vikke nilo

        Moi oldtaimer,nyt kun olet liittynyt meidän harvaan porukkaan,niin seuraappa tätä keskustelu palstaa sillä viimekesänä me kokoonnuimme Apianlahdelle tuonne Valkeakosken lähelle,meitä oli sankoin joukoin siellä jopa 10 pyörää.

        Jos saatais ensikesänäkin porukka jonnekkin koolle ehkä Vesku vois sen taas järkätä,oli viimeksin ihan nappi juttu.

        Olen sen verran utelias että missäpäin sinä majailet.?


      • GTR-88
        vikke nilo kirjoitti:

        Moi oldtaimer,nyt kun olet liittynyt meidän harvaan porukkaan,niin seuraappa tätä keskustelu palstaa sillä viimekesänä me kokoonnuimme Apianlahdelle tuonne Valkeakosken lähelle,meitä oli sankoin joukoin siellä jopa 10 pyörää.

        Jos saatais ensikesänäkin porukka jonnekkin koolle ehkä Vesku vois sen taas järkätä,oli viimeksin ihan nappi juttu.

        Olen sen verran utelias että missäpäin sinä majailet.?

        Joo mukava saada uusia GTR-kuskeja kuvioihin .. eritoten kun ite menin vaihtamaan omani pois.

        Tuskin samanlaista GTR-kokoontumista enää järjestän , mut niinku Raaka-Arska ehdotti et olis
        Kawasaki merkkikokoontuminen , kuitenkin Kawa-kuskit aika pitkälle samanhenkistä porukkaa..
        No semmosta vois miettiä .. mut se ajankohtahan siinä ratkasee , viimeks tais olla pari isompaa kokoontumista samoihin aikoihin ..

        ( Eli meikäläisellä nyt siis Kawa ZR 7 S )
        ja arvatkaapa missä se talvehtii ? Ravintolasalissa :) taitaa olla aika harvinainen
        säilytyspaikka !!!
        palaillaan tuohon kokoontumiseen keväämmällä :)


      • Pave.
        GTR-88 kirjoitti:

        Joo mukava saada uusia GTR-kuskeja kuvioihin .. eritoten kun ite menin vaihtamaan omani pois.

        Tuskin samanlaista GTR-kokoontumista enää järjestän , mut niinku Raaka-Arska ehdotti et olis
        Kawasaki merkkikokoontuminen , kuitenkin Kawa-kuskit aika pitkälle samanhenkistä porukkaa..
        No semmosta vois miettiä .. mut se ajankohtahan siinä ratkasee , viimeks tais olla pari isompaa kokoontumista samoihin aikoihin ..

        ( Eli meikäläisellä nyt siis Kawa ZR 7 S )
        ja arvatkaapa missä se talvehtii ? Ravintolasalissa :) taitaa olla aika harvinainen
        säilytyspaikka !!!
        palaillaan tuohon kokoontumiseen keväämmällä :)

        Eipä taida kesällä juurikaan sellaista viikonloppua olla etteikä olisi useita kokoontumisajoja samaan aikaan. Johtuu varmaan siitä, että Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen ;)
        Ja jopa joillakin nuo työt häiritsee näitä vapaa-ajan harrastuksia.......


      • oldtimer
        vikke nilo kirjoitti:

        Moi oldtaimer,nyt kun olet liittynyt meidän harvaan porukkaan,niin seuraappa tätä keskustelu palstaa sillä viimekesänä me kokoonnuimme Apianlahdelle tuonne Valkeakosken lähelle,meitä oli sankoin joukoin siellä jopa 10 pyörää.

        Jos saatais ensikesänäkin porukka jonnekkin koolle ehkä Vesku vois sen taas järkätä,oli viimeksin ihan nappi juttu.

        Olen sen verran utelias että missäpäin sinä majailet.?

        Hei!

        Kiteellä minä asun ja täällä on yllättävän monta gtr:ää. Eli suunnilleen puolenkymmentä tällaista Kawa-kuskia täällä päin huristelee; minä yhtenä innokkaana, kun kevät koittaa.


      • vikke nilo
        oldtimer kirjoitti:

        Hei!

        Kiteellä minä asun ja täällä on yllättävän monta gtr:ää. Eli suunnilleen puolenkymmentä tällaista Kawa-kuskia täällä päin huristelee; minä yhtenä innokkaana, kun kevät koittaa.

        Moi !

        Vai siellä sinä asustelet,kävinpähän viimekesänä selläkin päin,ajelin sitä rajanpintaa ylöspäin,Möhköstä lähtien,meinasin juuri siellä ajella sellaista ketunlenkkiä, mutta kyllä se tie sitten löytyi mistä pääsi jatkaan.
        Eihä meidä sitten tarviikkaan kun ajaa sinne, niin saadaan jo kokoontuminen aikaan, katsoin tuossa karttaa sen verran että siitä olen ylös lähtenyt
        Tohmajärvi,Tolvajärvi,Ilomantsi,Möhkö,Hattuvaara,
        sieltä ne rajatiet ylös Lieksaan,yöksi Kuhmoon.
        Oli muuten kivoja teitä.

        Pidetään yhteyksiä.

        ps. olen Salosta.


      • GTR-88
        oldtimer kirjoitti:

        Hei!

        Kiteellä minä asun ja täällä on yllättävän monta gtr:ää. Eli suunnilleen puolenkymmentä tällaista Kawa-kuskia täällä päin huristelee; minä yhtenä innokkaana, kun kevät koittaa.

        Jos sieläpäin enemmänki GTR-porukkaa , niin tietty
        olis hyvä järjestää GTR-tapaaminen siellä ...
        Voisin tulla kuokkimaan , ehkä jos työkiireet suo?
        t vesku ( ekan GTR-tapaamisen vetäjä )


      • Pave.
        GTR-88 kirjoitti:

        Jos sieläpäin enemmänki GTR-porukkaa , niin tietty
        olis hyvä järjestää GTR-tapaaminen siellä ...
        Voisin tulla kuokkimaan , ehkä jos työkiireet suo?
        t vesku ( ekan GTR-tapaamisen vetäjä )

        niin ettei kaikki mene päällekäin niin yksi ehdotus tulee tänäkin vuonna...http://www.mcroadrats.com/rottaralli.htm
        Eli rottaralli. tuo viikonloppu ainakin itsellä varattu jo vapaaksi ja toinen taitaa olla Kotanen elokuun 10-12. muista vapaista ei ole tietoa....


      • Oldtimer
        Pave. kirjoitti:

        niin ettei kaikki mene päällekäin niin yksi ehdotus tulee tänäkin vuonna...http://www.mcroadrats.com/rottaralli.htm
        Eli rottaralli. tuo viikonloppu ainakin itsellä varattu jo vapaaksi ja toinen taitaa olla Kotanen elokuun 10-12. muista vapaista ei ole tietoa....

        Morjes!
        Tapaaminen ei ole hullumpi idea. Tosin olen kyllä reippaasti heikoilla jäillä, kun tällaiseen asiaan otan kantaa. Pyörä on hankittu, mutta lähes 40 vuotta on edellisistä todellisista ajokerroista, jolloin minulla oli vanha armeijan huutokaupasta ostettu BMW R 25 (vm. 1955). Eli paljon on opeteltavaa. Hyvä kun pysyn hengissä kesän loppuun ;=))) Olen liittynyt paikalliseen kerhoon MC Kitee, joka järjestää klassisen Ponutaipaleen kesän loppupuolella. Silloin voisi olla tilaisuus GTR-tapaamiseen; ehkäpä? Nyt puhun kyllä asioista, joista minulla ei ole kokemusta. Olen siis todellinen aloittelija vaikkakin elän uutta nuoruutta!
        Hyvää Uutta Vuotta 2007!


      • GTR-Kentsu
        Oldtimer kirjoitti:

        Morjes!
        Tapaaminen ei ole hullumpi idea. Tosin olen kyllä reippaasti heikoilla jäillä, kun tällaiseen asiaan otan kantaa. Pyörä on hankittu, mutta lähes 40 vuotta on edellisistä todellisista ajokerroista, jolloin minulla oli vanha armeijan huutokaupasta ostettu BMW R 25 (vm. 1955). Eli paljon on opeteltavaa. Hyvä kun pysyn hengissä kesän loppuun ;=))) Olen liittynyt paikalliseen kerhoon MC Kitee, joka järjestää klassisen Ponutaipaleen kesän loppupuolella. Silloin voisi olla tilaisuus GTR-tapaamiseen; ehkäpä? Nyt puhun kyllä asioista, joista minulla ei ole kokemusta. Olen siis todellinen aloittelija vaikkakin elän uutta nuoruutta!
        Hyvää Uutta Vuotta 2007!

        Tervetuola GTR-jengiin!

        HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2007 KAIKILLE GEETEEÄRRÄLÄISILLE TOIVOOPI GTR-KENTSU.


      • vikke nilo
        GTR-Kentsu kirjoitti:

        Tervetuola GTR-jengiin!

        HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2007 KAIKILLE GEETEEÄRRÄLÄISILLE TOIVOOPI GTR-KENTSU.

        Kentsu..! olet jo tainnut aloittaa uudenvuoden,kirjoituksestasi päätellen,et juuri tee kirjoitus virheitä.

        Tuohan on ihan sopiva juttu tuo ponutaival,siihenhän
        porukka vois tähdätä.

        KAIKILLE GTR KUSKEILLE HYVÄÄ UUTTAVUOTTA.


      • Youngtimer
        vikke nilo kirjoitti:

        Kentsu..! olet jo tainnut aloittaa uudenvuoden,kirjoituksestasi päätellen,et juuri tee kirjoitus virheitä.

        Tuohan on ihan sopiva juttu tuo ponutaival,siihenhän
        porukka vois tähdätä.

        KAIKILLE GTR KUSKEILLE HYVÄÄ UUTTAVUOTTA.

        En ole GTR miehiä, mutta sattui silmiin tuo maininta ponutaipaleesta. On nimittäin yksi Suomen parhaista motoristien kokoontumisista. Rentoa oleilua hyvässä porukassa pontikkapitäjässä. Järjestelyt pelaa. Varmasti hyvä paikka pitää merkkikokoontumista. Samalla voi sitten kierrellä ja katsella muitakin pyöriä joita on aina laidasta laitaan.


      • Raaka-Arska61
        Oldtimer kirjoitti:

        Morjes!
        Tapaaminen ei ole hullumpi idea. Tosin olen kyllä reippaasti heikoilla jäillä, kun tällaiseen asiaan otan kantaa. Pyörä on hankittu, mutta lähes 40 vuotta on edellisistä todellisista ajokerroista, jolloin minulla oli vanha armeijan huutokaupasta ostettu BMW R 25 (vm. 1955). Eli paljon on opeteltavaa. Hyvä kun pysyn hengissä kesän loppuun ;=))) Olen liittynyt paikalliseen kerhoon MC Kitee, joka järjestää klassisen Ponutaipaleen kesän loppupuolella. Silloin voisi olla tilaisuus GTR-tapaamiseen; ehkäpä? Nyt puhun kyllä asioista, joista minulla ei ole kokemusta. Olen siis todellinen aloittelija vaikkakin elän uutta nuoruutta!
        Hyvää Uutta Vuotta 2007!

        Pitkästä aikaa ehdin näille sivuille ja paljonkin asiaa Oldtimerille olisi mutta pääpiirteittäin oleellinen näyttää tulleen jo esille.Tuttuja on ollut ahkerasti kommentteja antamassa ja hyvä niin.Eiköhän äijät Kiteellä treffata ens kesänä kun paikka tuntuu olevan ihan ok.Samalla tässä terkut männä kesänä Apianlahdella olleille.PS.MP-näyttelyyn kattomaan GTR:n uutta versiota.


    • Zeku

      bestbest

    • Anonyymi

      hyvin pelaa venttiilit huollettu yhden kerran ja mittarissa 47 tuhatta ,,,,varma peli

    • Anonyymi

      Hieno viestiketju ja keskustelu! Näitä ei nykyään enää tällä foorumilla synny! Onko Kawasaki tietäjiä linjoilla? Montako GTR 1000 pyörää on vielä Suomessa rekisterissä? Itselläni on vm. -88 ja hyvässä kunnossa! Kesällä ajelin Pohjois-Norjaan ja takaisin, 3000km, toisella pyörällä kylläkin. Ei tullut matkan aikana yhtään GTR 1000 pyörää vastaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3515
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1576
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      826
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe