Ihan mielenkiinnosta, kun itseänikin nuo typistetyt versiot ovat monen vuoden ajan kiinnostaneet, niin mitä olette sanoneet minkä takia päädyitte typistettyyn dobermanniin, jos sitä on teiltä kysytty?
Entä leimataanko minut eläinrääkkääjäksi jos otan koirani kaveriksi ulkomailta komean koiran?
En halua tyytyä ottamaan Suomesta pelkopurijaa joka viellä kaikenlisäksi muistuttaa ulkonäöltään enemmän ajokoiraa kuin uljasta dobermannia joissa silmät lepää..
Eikä tarvitse vetää herneitä nenään, tämä vain minun mielipiteeni, ja jokaisellahan pitää olla oikeus omaansa. =)
Toivoisin vastauksia niihin pariin esittämääni kysymykseen. :)
Typättyjen omistajat :)
14
1662
Vastaukset
- Typpäri on kaunis
Itsellä typpiä vaan aina ollutkin ja mielestäni se vaan on kauniimpi, mutta mistä vetoo et tästäkin keskustelusta taas tulee sellanen typpäys on turhaa eläinrääkkäystä kina. Ite halusin typpästyn, ku ne nyt vaan miellytti silmää ja piste. Tostakin kommentista saan taas kuulla olevani turhamainen ja et mun pitäis typätä omat korvani. Jotenkin ihmetyttää vaan, et viistoista vuotta sitten ei kukaan ottanu tooperiansa luomuna, vaikka sen tasanvarmaan silloinkin olisi jo sellaisena saanut tilauksella. Kun kielto sit tuli, ni ihmiset alko yhtäkkia haluunkin vaan niitä luomuja. Yli yhden yön ne mielipiteetkin näköjään muuttuu!
Kyllä varmasti löytyy ihmisiä, jotka leimaa sut vaikka mikskä, mutta itse en vaan välitä niistä, kun aika paljon tulee vastaan niitäkin, jotka sanovat, että aito ja oikee toope on just tollanen pätkästy malli. Harva sulle päin näköö alkaa mitään lateleen ja aina voit valehdella sen olevan rescuekoira, jos joku nostaa hirveen metakan. Ei sellasta tarvitse kuunnella. Se ei muille kuulu!
Mut toi Suomesta pelkopurija kommentti särähti? Miks Suomalaiset toopet olis pelkopurijoita? Kyllä niitä ihan ulkomailtakin löytyy ja samaten Suomesta niitä hyviä koiria. Ei saa yleistää, et ne pelkopurijat olis jotenkin Suomen ongelma. Suomessa on itseasiassa aikas hyvä toopekanta.
Mut siis tsemiä koiran etsintään ja täältä voit katsella ulkomaisia pentueita. Osassa maissa saa vielä typpästä ja pentueilmoissa on kuvia pennuista, ni valkkaa sellanen valmiiks pätkästy, ni ainakin on sellasesta maasta, missä saa typpästä. Korvienpystytysohjeita löytyy myös netistä.
http://www.dobermannreview.co.yu/- dobberi-sekoitus
Minulla typätty dobermanni-sekoitus, joka tuotu virosta keväällä 2006.
Kyllä kadulla kysyjiä on riittänyt siinä kadonneesta hännästä! *huh*
Onneksi en ole "tilannut" typättyä koiraa, vaan otin sen kodittomien koirien tarhalta...
Typätyissä koirissa pelottaa mahdolliset haamukivut, mitä voi tulla... ? - Nimetön
joo toi oli kyllä väärään osotteeseen toi suomalainen pelkopurija. suomessa on todella tasokkaita linjoja ja kasvattajia jotka tekevät kovaa työtä ja periyttävät koirillansa hyviä pentueita!
Ylkonäkö onkin asia erikseen kun kyse typätystä tai luomnusta, siihen en tartu, halusin vaan kommentoida tuota asiaa..:)
- en kommentoi muuten kuin
Tuota tuota. Oletkos päättänyt, tuleeko koirasta aktiivinen harrastus-vai läskimaha seurakoira? Dobermann on aktiivinen harrastuskoira, joka tarvitsee tekemistä joka päivä. Näyttelyihin et saisi viedä koiraa ollenkaan, jos on typistetty
Uskon, että joku kettutyttö saattaisi ruveta kauhistuneeksi ja leimata sinua, mutta minulla ei ole ollut onkelmaa, vaikka 3 vuotta on dobberin kanssa tullut oltua..
Itselläni on 3 vuotias uros Deve.Deve on typistetty vain korvista, niin on minun mielestä kaunihimpi. Harrastamme Deven kanssa aktiivisesti TOKOa, agilitya, VEPEä, mutta näyttelyissä on kielto meille... :(- ei ole este
muille kuin virallisille koitoksille! Ei se koira mikään läskimaha ole, vaikka se typätty olisikin. Harrastaa voi ihan yhtä paljon, kun luomunkin kanssa. Ainoastaan ne koetulokset ja tittelit jäävät saamatta, mutta kuka niistä piittaa?
- örkki
ei ole este kirjoitti:
muille kuin virallisille koitoksille! Ei se koira mikään läskimaha ole, vaikka se typätty olisikin. Harrastaa voi ihan yhtä paljon, kun luomunkin kanssa. Ainoastaan ne koetulokset ja tittelit jäävät saamatta, mutta kuka niistä piittaa?
Just noin! Tuossa on sitä oikeeta asennetta! Mitä väliä on jollain virallisilla tuloksilla tai tavoitteellisella koiraharrastuksella! Kunhan vaan koira näyttää niin pirun hyvältä kun on yksi tai useampia ruumiinosia amputoitu turhaan...
Muistattehan vielä hakea ne komeat typättynne vaikka Venäjältä :) Ja ilman papereita, halvempiakin ovat kuin kasvattajalta paperein hankitut :D
Ja jos teettäisitte vielä pentujakin niillä upeilla otuksillanne...
Hyvä meininki teillä, ulkonäkö ratkasee...Urpot. - ::::>
örkki kirjoitti:
Just noin! Tuossa on sitä oikeeta asennetta! Mitä väliä on jollain virallisilla tuloksilla tai tavoitteellisella koiraharrastuksella! Kunhan vaan koira näyttää niin pirun hyvältä kun on yksi tai useampia ruumiinosia amputoitu turhaan...
Muistattehan vielä hakea ne komeat typättynne vaikka Venäjältä :) Ja ilman papereita, halvempiakin ovat kuin kasvattajalta paperein hankitut :D
Ja jos teettäisitte vielä pentujakin niillä upeilla otuksillanne...
Hyvä meininki teillä, ulkonäkö ratkasee...Urpot.Siis niitä tavoitteellisia harrastajia. Kuinkahan paljon niitä on luomujen omistajissa.
- mm.
::::> kirjoitti:
Siis niitä tavoitteellisia harrastajia. Kuinkahan paljon niitä on luomujen omistajissa.
v. 2006 ainakin 3 koiraa on saanut käyttövalion arvon.
v. 2006 tuloksen hausta on saanut 8 koiraa, jäljeltä 15 koiraa ja suojelusta 4 koiraa. Eli nämä on saaneet v. 2006 tuloksen, mutta toki tavoitteellisia harrastajia on paljon paljon enemmän. Noi tiedot saattaa olla hieman puutteelliset.. tuloksen saaneita voi olla enemmänkin.
Bh-kokeen oli suorittanut useampi doberman, joten ehkä jo ensivuona saadaan lisää tuloksia =) - Nimetön
ei ole este kirjoitti:
äskeiselle, että voi käydä näyttelyissä ja kokeissa, mutta EI suomessa. Itselläni typätty, ja on bh- koe käyty ruotsissa ja näyttelyissä ruotsissa ja venäjällä.
Riippuu tietysti paljonko on valmis tekemään noiden eteen, ja ovatko nuo tittelit edes se mitä haetaan. Koiran kanssa voi harrastaa ihan yhtä paljon vaikka ei kilpaillakaan. Kyllähän ihmisetkin harrastavat, eikä välttämättä ikinä kilpaile-!;) hyvä elämä on varmaan silti ;) - soooooööööö
jos niin kerro miten sait sellasen.Olen kasvattajilta kyselly,mutta eivät suostu
- soooooööööö
soooooööööö kirjoitti:
jos niin kerro miten sait sellasen.Olen kasvattajilta kyselly,mutta eivät suostu
nii
- toki oikeus
mielipiteeseen joo, mutta voiko olla oikein, että eläimistä leikellään palasia irti vain, koska ne silloin miellyttävät silmää? Kamalaa! Et varmaan voi sanoa itseäsi eläinrakkaaksi.
- minusta
puhutaan niin kyllä olen. Koko elämäni olen ollut eläinten kanssa tekemisissä eikä pahemmin muut asiat kiinnostakaan.
Tuo on jo typerää väittää, että jos haluaa typistetyn koira ei voi olla eläinrakas..
Verrattavissa jo ehkä siihen, että ei voi olla eläinrakas jos syö lihaa.. - Nimetön
minusta kirjoitti:
puhutaan niin kyllä olen. Koko elämäni olen ollut eläinten kanssa tekemisissä eikä pahemmin muut asiat kiinnostakaan.
Tuo on jo typerää väittää, että jos haluaa typistetyn koira ei voi olla eläinrakas..
Verrattavissa jo ehkä siihen, että ei voi olla eläinrakas jos syö lihaa..perustakaa oma otsikko typpäys-kiihkoilulle. Kaikille aiheille omat otsikot, niin pysyvät aiheet otsikon mukaisina ja ihmiset tietävät missä on mistäkin aiheesta. Tässä ei vissii ollu aiheena punnita typistämisen ihanuutta/kauhuutta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802