työn alla on rosteri putkisto pyörään, mutta millä estää putkiston tummuminen... kuulemma löytyy jokin aine jolla putken sisäpinta päälystetään ettei tuota lämmon aiheuttamaa tummumista syntyis?
rosteri putket...
14
2158
Vastaukset
- putki.
Joo-o... Se aine on toinen putki sen rosterisensisäpuolella
- aloittaja...
kyllä siihen on jokin toinenkin aine olemassa... sitä haeskelen... jokin lainen eristehän se täytyy olla...
- Kra
aloittaja... kirjoitti:
kyllä siihen on jokin toinenkin aine olemassa... sitä haeskelen... jokin lainen eristehän se täytyy olla...
Putken sisälle vois ratkaista tuon ongelman(?)
- ja turhalta
Kra kirjoitti:
Putken sisälle vois ratkaista tuon ongelman(?)
Kuinka kiiltävänä sen käyrän nyt ylipäätään pitää säilyä? Ulkopuoleltahan noita näkee useammin keraamilla tms. pinnoitettuna mutta silloin väri on matta ja ei-metallinen.
Kyllähän se käyrä kuumenee todella reippaasti ja omassa pyörässäni käyrän väri on kellainen vähän kellertävä (en muista oliko jo uutena). Joka tapauksessa vaatii aika paljon pinnoitteelta jos sen pitää kestää ja värin pysyä muuttumattomana. Syksyllä kun pesin pyörää ja jätin sen 15 minuutiksi tyhjäkäynnille. Lopuksi pidin vielä hetken kierroksia välillä 3000-4000. Oli jo yö ja pimeä ja ennen sammutusta käyrä hehkui alkuosastaan punahehkuisena. - aloittaja...
ja turhalta kirjoitti:
Kuinka kiiltävänä sen käyrän nyt ylipäätään pitää säilyä? Ulkopuoleltahan noita näkee useammin keraamilla tms. pinnoitettuna mutta silloin väri on matta ja ei-metallinen.
Kyllähän se käyrä kuumenee todella reippaasti ja omassa pyörässäni käyrän väri on kellainen vähän kellertävä (en muista oliko jo uutena). Joka tapauksessa vaatii aika paljon pinnoitteelta jos sen pitää kestää ja värin pysyä muuttumattomana. Syksyllä kun pesin pyörää ja jätin sen 15 minuutiksi tyhjäkäynnille. Lopuksi pidin vielä hetken kierroksia välillä 3000-4000. Oli jo yö ja pimeä ja ennen sammutusta käyrä hehkui alkuosastaan punahehkuisena.no teen nyt tuplaputkesta.....taitaa olla yksinkertasin ratkaisu...hintaakaan ei tule kovin paljoo lisää...
täytyyhän niitten putkien lämmitä melko reippaasti, varsinkin jos paikoillaan käyttää.
mut mielellään sais nuo putket kiillellä oikeen kunnolla, nuo viime kesän putket on jo melko ruskeen keltaiset. aloittaja... kirjoitti:
no teen nyt tuplaputkesta.....taitaa olla yksinkertasin ratkaisu...hintaakaan ei tule kovin paljoo lisää...
täytyyhän niitten putkien lämmitä melko reippaasti, varsinkin jos paikoillaan käyttää.
mut mielellään sais nuo putket kiillellä oikeen kunnolla, nuo viime kesän putket on jo melko ruskeen keltaiset.Tulipa vaan mieleeni, että ruostumatonta terästäkin on montaa eri sorttia.
Tiellä on talven jäljiltä suoloja, joita märästä tiestä roiskuu putkille ja jotka korkeassa lämpötilassa ovat kova pala "ruostumattomallekin" teräkselle.
Jos olet jo ostanut putket, ei sitten mitään, jos et niin kyselepäs mitä laatuja löytyy. Myyjät kyllä tietää niiden ominaisuudet. Googlettamallakin löydät tietoa eri teräslaaduista.
- jo kiiltää
Rosteriputket kannattaa kiilloittaa sellainen tuhannen kilometrin välein.Vie 5-10 minuuttia ja taas kiiltää kuin uudet.
- olla...
liian laiska moiseen puuhaan....
- retku
olla... kirjoitti:
liian laiska moiseen puuhaan....
ja ittse peset päivittäin. ota ny vaan ja rassaa ne putket kiiltäviksi kerran kuussa. se riittää.
- suussa
retku kirjoitti:
ja ittse peset päivittäin. ota ny vaan ja rassaa ne putket kiiltäviksi kerran kuussa. se riittää.
tuskin kiilloitus ottaa pois lämmön aiheuttaman värimuutoksen???
- kyllä kiiltää
suussa kirjoitti:
tuskin kiilloitus ottaa pois lämmön aiheuttaman värimuutoksen???
Kyllä vaan ottaa pois värimuutokset. Esim kromglans nimisellä kiilloitusaineella pinta muuttuu täysin kromatun näköiseksi. Kokeile, jos et usko.
- aloittaja
kyllä kiiltää kirjoitti:
Kyllä vaan ottaa pois värimuutokset. Esim kromglans nimisellä kiilloitusaineella pinta muuttuu täysin kromatun näköiseksi. Kokeile, jos et usko.
ahaa...minäpä kokeilen ihan mielenkiinnosta....
- erinomaista
aloittaja kirjoitti:
ahaa...minäpä kokeilen ihan mielenkiinnosta....
Jos väri on päässyt kovasti tummumaan, voit "esikäsitellä" niin, että laitat ko aineen hienoon teräsvillaan ja hankaat sillä. Rosteri kestää sen hyvin eikä naarmuunnu. Kostealla teräsvillalla hankaamalla värimuutokset poistuvat helposti. Rosteriputki on helppo pitää kiiltävänä ja kirkkaana.
- metallimiäs
suussa kirjoitti:
tuskin kiilloitus ottaa pois lämmön aiheuttaman värimuutoksen???
Tummuminen johtuu siitä että kuumenneen rosterin pintaan syntyy oksidikalvo, jonka paksuus vaikuttaa siihen minkä väriseltä se pinta näyttää. Jos kalvon poistaa, on alla taas "puhdas" metalli. Eli ei se putki läpiasti "kellastu" ja kyllä se väri siis kiillotuksella poistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179