Kelkan liikennevakuutuksista

Weird0

Ihmetyttää kyllä nuo vakuutusten hinnat...

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1557

Mitenköhän ovat ottaneet huomioon vakuutuksen hinnassa kelkan lyhyen käyttöojan per vuosi? Nuorena kloppina n. 15 vuotta sitten vakuutus oli n. 600 mk ja siitä vähennettiin seisonta aika, jolloin maksettavaksi jäi jotain 250 mk.

Nyt vakuutus pyörii n. 160 €/vuosi. Seisontaan ei voi enään laittaa, joten vakuutus on nelin kertainen entisiin aikoihin verrattuna.

7

2642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne on

      kapitalisti mulkkuja joka yhtiössä niin kuin muutkin työmihen nahalla elävät...

    • höpön

      Siellä sanotaan, että:
      – Moottorikelkan liikennevakuutuksessa on alun alkaen otettu huomioon se, että se on vain muutaman kuukauden ajan voimassa. Näin luotiin edullinen vakuutus tietoisena siitä, että siinä ei ole seisonta-aikaa.

      Miksiköhän muissa maastoajoneuvoissa on samanhintainen liikennevakuutus, vaikka niillä voi ajella koko vuoden.

      • Weird0

        ..miksiköhän?

        Mönkijöihin yms. väkkäröihin verrattuna, joilla voi ajaa ympäri vuoden, on tuo kelkan vakuutusmaksu n. 3-4 kk käytöstä kohtuuton.

        Itse en kyllä huomaa tuossa liikennevakuutuksen hinnassa muutaman kuukauden käyttöaikaa.

        Ehkä kysymys pitäisi esittää, mitä liikennevakuutus maksaisi jos kelkkaa käytettäisiin ympäri vuoden? Olisiko hinta 3-4 kertainen nykyiseen verrattuna?


      • Vakuuttaja
        Weird0 kirjoitti:

        ..miksiköhän?

        Mönkijöihin yms. väkkäröihin verrattuna, joilla voi ajaa ympäri vuoden, on tuo kelkan vakuutusmaksu n. 3-4 kk käytöstä kohtuuton.

        Itse en kyllä huomaa tuossa liikennevakuutuksen hinnassa muutaman kuukauden käyttöaikaa.

        Ehkä kysymys pitäisi esittää, mitä liikennevakuutus maksaisi jos kelkkaa käytettäisiin ympäri vuoden? Olisiko hinta 3-4 kertainen nykyiseen verrattuna?

        Olisiko helpompi ajatella asia näin päin:

        Kelkkavakuutuksen hinta on suhteessa vakuutuksesta maksettaviin kuluihin. Eli onnettomuuksien ym. korvauksiin.
        Vähenevätkö kulut, jos kelkan vakuutus katkaistaan kesäksi?
        Tuskin kesällä heinikossa kovin paljon kelkkavahinkoja syntyy?
        Tuolla "seisottamisella" saadaan aikaan vain lisää paperityötä. Talvi maksaa sitten sen saman, mitä nykysysteemillä koko vuosi. Ainoat tästä menettelystä hyötyjät ovat Lapin pitkän talven kelkkailijat.

        Bonusjärjestelmää sensijaan on jo nyt kehitettävä. Se on oikeudenmukaista - vähintään!


      • Weird0
        Vakuuttaja kirjoitti:

        Olisiko helpompi ajatella asia näin päin:

        Kelkkavakuutuksen hinta on suhteessa vakuutuksesta maksettaviin kuluihin. Eli onnettomuuksien ym. korvauksiin.
        Vähenevätkö kulut, jos kelkan vakuutus katkaistaan kesäksi?
        Tuskin kesällä heinikossa kovin paljon kelkkavahinkoja syntyy?
        Tuolla "seisottamisella" saadaan aikaan vain lisää paperityötä. Talvi maksaa sitten sen saman, mitä nykysysteemillä koko vuosi. Ainoat tästä menettelystä hyötyjät ovat Lapin pitkän talven kelkkailijat.

        Bonusjärjestelmää sensijaan on jo nyt kehitettävä. Se on oikeudenmukaista - vähintään!

        ...mutta tuota bonarisysteemiä tulee tuskin koskaan.


    • RuuviKireemmälle

      ...ja ketkä toheltaa/koheltaa, niin tarvittaessa henkilökohtaisia korotuksia. Aikoinaan kuulin joidenkin "hirttävän" kelkasta kaasun saadakseen uutta menopeliä alle->Kelkka pukille esim. jäällä keula rantaa kohden, kaasu pohjaan teipin kera, monoa "pukille" ja kelkka kohti rantapetäjikköä. On kuulemma joskus käynyt niinkin ettei ole sattunut ja kelkka mennyt menojaan...

      Jos tällaista on touhu, niin eipä ihme että vakuutukset ovat pilvissä. Mutta tällaisissa tapauksissa pitäisi jo pistää henkilö riskiryhmään ja henkilökohtainen vakuutuksen hinnan korotus kehiin.

      ..sama käytäntö kuin autoissakin eli ale -% käyttöön. Jos ei tyri/kolaroi, niin bonarit kasvaa ja vakuutuksen hinta pienenee.

    • poistuu autoista seisontaaika,saa nähdä otetaanko maksuissa se huomioon,elikkä niiden pitäisi laskea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe