Ajattelin kokeilla lukea jotain fantasia-kirjaa.. Mulla on vähän epäluuloja niitä kohtaan, mutta katsotaan jos jokin kirja auttaa epäluulojen yli :) Kertoisitko minulle jonkun hyvän kirjan ja sen kirjailijan nimen. Kiitos, jo etukäteen
suositelkaa hyviä kirjoja!
13
878
Vastaukset
- pöh
Niitä on aika monia... :)
Esim. Robin Hobb, Näkijäntaru 3 kirjaa
Tolkien, jonka varmaan tunnet.
J.K Rowling, Harry Potter jos et ole viellä lukenut.
David Eddings'in Belgarionin taru 5 kirjaa ja Mallorean taru 5 kirjaa myös.
Tässä oli vain pieni osa. Os. www.risingshadow.net siellä on enemmän apua sinulle, kuin minä osaan antaa. - kekke
Neil Gaiman: Newerwhere - maanalainen Lontoo, Unohdetut jumalat, Tähtisumua
David (& Leigh) Eddings: Eleniumin Taru ja Tamulin Taru (lue tässä järjestyksessä!), Althalus - matka maailman ääriin
J.R.R Tolkien myös... :) - ::sunset::
Olen kyllä lukenut:
-Taru Sormusten Herrasta
-Silmarillion
-Hobitti, sinne ja takaisin
-Harry Potter ja viisasten kivi
-Harry Potter ja salaisuuksien kammio
-Harry Potter ja Azkabanin vanki
-Harry Potter ja liekehtivä pikari
Mutta nuo eivät jotenkin ole aivan fantasiaa, paitsi no, ehkä TSH, mutta onko kaikki fantasia-kirjat suurin piirtein tuon tapaisia, kuin esim. TSH- ja HP-kirjat? Ne nimittäin oli ihan sika hyviä kirjoja :) - ata
Ekat fantasiakirjat jotka luin, olivat Dragon Lance-sarjasta. Jean Rabe - Viides aika. Niitä oli kolme kirjaa.. Myrsky nousee oli ainakin yksi.
Ne on ollu parhaita kirjoja mitä oon lukenu, koska niissä kerrottiin aika paljon lohikäärmeistä yms.
Tosin kukaan tapaamani henkilö ei ole niistä vielä oikein tykännyt, mutta vihje kai tuokin..- Silkki
mäki oon lukenu ne! Tosin ne ei ollu yhtä hyviä ku muut Dragonlancet. Myrsky nousee, kuilu avautuu.. ja mikäs se yks olikaan? järjestystä mäen muista..
- Lyra
Paras fantasiakirja (joka on muuten mun lempi kirja)jonka mä oon lukenut on ehdottomasti Kultainen kompassi.Sen on kirjoittanut Philip Pullman."Kirjasarjaan" kuuluu kolme eri kirjaa: Kultainen kompassi,salaperäinen veitsi ja Maaginen kaukoputki.Mutta voi niistä kirjoista vain ekankin osan lukea.Suosittelen täysin rinnoin.Antoisia lukuhetkiä :)
- Tika Waylan
No ite alotin Anu Holopaisen ja Taru & Tarmo Väyrysen kirjoista. Mun mielestä ne on ihan hyviä ensikertalaisten kirjoja. Pikkusisko alotti Redwallin tarusta ja sanoo et se on hyvä sarja. Kirjailijaa tosin en nyt tähän hätään muista. Mut jos haluut hyvää fantasiaa lukee ni suosittelen Margaret Weisia, Tracy Hickmania, David Eddingsiä, Ursula Le Guinia ja J.R.R. Tolkienia. Dragonlance, Kuolemanportti ja Maameren tarinat on tosi hyvää lukemista. Mistä tahansa sit alotatki, toivottavasti tykkäät. Ite en oo viiteen vuoteen lukenu oikeestaan mitään muuta ku fantasiaa ja suosittelen lämpimästi. =)
- Silkki
*R.A. Salvatore: Musta Haltia-trilogia, osa ykkönen: Kotimaa
*Margaret Weis & Tracy Hickman: Hengen miekka
*David Eddings: Belgarionin taru ykkönen: Kiven vartija - Lessa
Anne McCaffrey kirjottamat Pernin lohikäärmeritari-kirjat oli miun ekat fantasiakirjat.Ne oli tosi hyviä.Suosittelen
- Johanna
Taru Sormusten herrasta kannattaa lukea... Siinä sulle mahtava fantasia kirja...=)
- zappara
Tässä muutamia kirjailijoita ja kirjoja joihin joita on tullut vuosien varrella lueskeltua:
Robert Jordan: Ajan pyörä -sarja (vie mukanaan;)
Eddings: Belgarionin ja Malloreanin tarut (muut saman toistoa), Althalus
R.A. Salvatore: Musta haltia -trilogia aloittaa pitkän sarjan
Margaret Weis: kaikki Dragonlance kirjat, Kuolemanportti -sarja, Mustan Miekan taonta jne..
Robin Hobb: Salamurhaajan oppipoika ne muut
Tad Williams
Anne McCaffreyn kirjat
Elaine Cunningham: Drowin tytär, Juonien verkossa (Lue ensin Musta haltia trilogia)
Monet ovat myös suositelleet Terry Pratchettin kirjoja niiden huumorin takia mutta niihin en vielä ole ehtinyt. - hmm
kannattaa ehkä koittaa aloittaa dragonlancen: syyshämärän lohikäärmeistä. tai McCartneyn pernin lohhikäärmeistä. tarusormusten herrasta on hyvä kirja mutta ei ehkä kannata aloittaa. Jos huumoria kaipaat Terry Prachett, mutta sillä on aika omalaatuista huumoria. hyvää huumoria kylläkin.
- Kedai
Parhaita kirjoja joita olen ikinä lukenut on:
Mort,
Viikatemies,
Vartijat hoi!,
Valon tanssi,
Magian väri,
Johan riitti,
Velhous verissä, Terry Pratchett
Kuolemanportti-sarja, Weis & Hickman
Pernin lohikäärmeritarit, Anne MacCaffrey
Tuomiopäivän kirja, Connie Wills
Etköhän sie noilla ainakin alkuun pääse...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803