Expander pultti

Åkeri vaan

Eli Åkerman H16D,ja puominkiinnitys reijät on menny soikeaksi.Sain vihiä että tää korjaava Expanderi sallii jopa 4mm kulumisen.Pultin hinta Ruotsissa on 8.200 kr,eli semmonen 900€.Melkoinen säästö jos ajattelee että täyttäis ja hoonais.Mutta,onko kellään kokemusta kestävyydestä?

4

10137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asent

paras nopein ja kallein on expander. 4 mm ei ole mikään raja, tilattaessa vain ilmoitetaan väljyys. expander on karkaistu ja kestää yhtä kauan kuin alkuperäinen. halvempi on hankkia karkaistua akselia ja täyttöhitsata ja aarporata reiät. tietysti siitä karkaistusta voisi tehdä samantyyppisen tapin kuin expander mutta on otettava huomioon että expander on patentoitu.

• itse olen hitsannut

ja hionut vingulla sopivaksi kauvimmaisen korvan- etummaisen korvan olen hionut aavistuksen kartioksi ja kasvattanut tappia siltä kohdalta. voi vaikka sorvilla auttaa, välykset poistuu. koneessa on vanhana joka paikassa väljää, olen vaan korjannut pahimmat, tulee heti parempi kaivaa ja halvalla! tappia hitsatessa ei kannata pitää kiirettä ettei tappi pääse lämpeemään.

• Saetkae

Kyllä toimii! Käytetty kenttäkorjauksissa kun koneita ei ole voinut seisottaa. (Toistakymmentä) Puoli tuntia asennuksessa menee jos kaikki sujuu hyvin. (Jos huonosti, päivä ei riitä ;)

http://www.expandersystem.com/index.php?pageID=34

Taitaa olla harvalla aarporarilla yhtä pitkä takuu työlleen??

• Kuokkamies

Erittäin hyvä ja kestävä korjaustapa.
        Vaikka sulla on uus kone niin jossain vaiheessa korvakkeet/ tapit/ puslat/ helat kuluu.
        Tapit ja helat voi vaihtaa mut korvakkeiden kuluminen onkin toinen juttu.
        Kulunut korvake ei tule kuntoon uudella tapilla ja helalla.
        Pienikin väljyys lähtee lisääntymään äkkiä ja sit onkin yleensä huonompi juttu.
        Toiset täyttöhitsaa ja aarporaa tai hioo vinkulla reijän siten että tappi mahtuu.
        Olen kokeillut molempia, varo kuumentamasta korvaketta hitsatessa. Korvake muuttuu yleensä pehmeemmäks eli meltonee. Ja kuinkahan kauan kestää tiukkana vinkulla hiottureikä johon tappi menee.
        Tietysti meitä on monenlaista koneenkäyttäjää / seppää liikenteessä.
        Ykskin tiukkasi tappeja koneeseensa hitsaamalla tapit kiinni korvakkeisiin.
        Vaikka mulla on vanhoja koneita ( vm -87, -91, -05) niin mielestäni niitä kannattaa kuitenkin huoltaa / korjata aina järjen kanssa.
        Olen käyttänyt expandereita aina kun koneesta menee korvakkeenreijät väljäksi.
        Samalla vaihdan tapin ja helan.
        Expanderi poistaa väljyyden nivelestä ja on lähes huoltovapaa.
        Silloin tällöin käy rasvauksen yhteydessä tarkistamassa kireyden.

Tosin expanderit on sika kalliita.
        Mutta onkos hitsaaminen ja aarporaaminen paljonkin halvempaa ?
        Hitsaaminen ja vinkun käyttäminen on väliaikainen ratkaisu ns. epärehellisen myyntikorjaus
        Anteeks ja näkemiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5346
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3346
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57