Musta piste

mikäköhän?

Mulla on nyt pari-kolme viikkoa joka päivä ilmaantunut vasemman silmän näkökentässä (?) sellainen musta pieni piste, joka tulee aina kun luen näytöltä tai paperilta tekstiä vähän aikaa. Se jää siihen häiritsemään, liikkuu samalla kun liikutan katsettani, ja saattaa kadota hetkeksi mutta tulee taas takaisin. Muutenkin näen vähän sumeammin ehkä kuin ennen. Mitäköhän tämä saattaisi olla? Aiemmin on ollut ihan hyvä näkö (ei ole silmälasejakaan), vaikka olen monta vuotta istunut koneella melkein päivittäin monta tuntia. Lisäksi silmät "vetistyvät" nykyään tekstiä tuijottaessa helpommin ja saattaa vähän myös särkeä silmiä.

4

1086

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _______________________

Näistä leijuvista mustista pisteistä ja langoista kyselee viikottain joku. Ne on lasiaissamentumia, joita on kaikilla enemmän tai vähemmän. Näkyvät parhaiten valkoisia kirkkaita pintoja vasten, kuten lunta vasten. Kirjoita ylös hakukenttään lasiaissamentuma tai paina tätä: http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&q=lasiaissamentuma niin saat lisätietoa, jos huolettaa.

• vilkkuvalo

Niin tai näin, asiallista käydä silmälääkärissä säänölliseti, kun ikää yli 50 vuotta.

Silmälääkäriin meni 62 €, pieni hämähäkkini on lasiaissamentuma.

Samalla tutkittiin silmänpaineet, kummassakin silmässä 14 pitää olla alle 22.
      Kirkas välkky valon vaihtuessa ei ”vaarallinen” vain jos muuttuu ilotulitukseksi?
      Olen 58vuotias ja kummassakin silmässä erittäin pienet kaihipisteet.
      En tarvitse laseja kaukonäköön, lukemiseen 3,5, oli jo tiedossa ja luen ”venelaseilla”.

• henkka

ollut koko ikäni, niin kauan kuin muistan näkökenttä täynnä sellaisia pisteitä viiruja yms... lisäksi olen tod. likinäköinen jne...

• Anonyymi

Mulle on kans ilmaantunut tämmöstä ennen en ole kiinnittänyt huomioo tämmösiin mut ny aloin viimeviikolla seurata silmiäni tulee tommosta mitä tekin nyt puhte onkohan tohon mitää semmosta hoitojuttuja?
      Täytyy täs mennä silmälääkäriin ei oo tarvinnut kauheasti käydä ton silmien takia missään silmäjutuissa onko jotain vinkkejä millä tommosen sais pois ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      998
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      298
      860
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      77
      748
    5. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      701
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      655
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      646
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      44
      617
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    Aihe