Rahanvaihdosta

...

Hei,
kolmen viikon päästä olisi lähtö Santo Domingon kautta Cabaretehen. Kysymykseni olisi seuraava, olen
lukenut erinäisiltä sivuilta, että taalat ovat haluttua valuuttaa Dominikaanisissa, mutta kannattaako vaihtaa paikallista valuuttaa mukaan? Lähinnä ajattelen esim. taksimatkojen maksamista. Ja
kuinkahan paljon suunnilleen maksaa taksi Santo Domingon lentokentältä keskustaan? Etten tulisi huijatuksi...
Kiitos asiallisista vastauksista.

10

1683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minibusseja

      ja isompiakin seilaa yhtenään S.D.n keskustaan. Ja kentältä ei ole niin kovin pitkä matka päätien varteen josta kulkee vielä rutosti niitä. En muista mitä tuo taksi olisi ollut kun siitä on niin jo aikaakin, mutta busseilla olen kuljeskellut ja se on sen verran vähän ettei liene maininnan arvoinen. Meetkö Kohosen Hilkan majoitukseen San Carlosiin? Siis vanhan keskustan yläosaan? Calle Abreulla tietävät neuvoa tarkemmin. Saahan sieltä paikallisiakin majoituksia tosi edullisesti. Cabareteen kannattaisi mennä Samanan lenkin kautta, näkisi sillä konstilla oikeata Domino-elämää, jos osaa varsinkin espanjaa vähän. Varovainen pitää silti olla! Niin rahan kuin tavaroidensa suhteen. Ja yöpymään joutuu ainakin kerran jossain majatalossa. Michesissä tai Sabana dela Marissa, kenties kannattaisi ottaa rauhallisesti ja olla pari yötä Samanassa. Sieltä pääsee Naguan kautta suorinta tietä Cabareteen. Hauskaa matkaa!

      • kovasti

        En ole menossa tuohon mainitsemaasi majoituspaikkaan, vaan hotelliin nimeltä Dominican Bay.
        Reittiehdotuksesi Cabaretehen kuulosti mahtavalta, mutta osuisi aikataulullisesti juuri jouluaatoksi ja -päiväksi. Koska itse ehdin olla reissussa vain vajaan kaksi viikkoa, taidan tehdä nuo "siirtymät" mahdollisimman nopeasti. Puolisoni kyllä jää vielää Dominikaanisiin, hän varmasti innostuu ehdituksestasi!
        Mikäli sinulla on muita hyviä vinkkejä,niin kerro ihmeessä! Espanjankielikin sujuu jotenkuten...


    • vaihtaakin

      tuossa tapauksessa valmiiksi sanotaan satasen verran.

    • aurinkofani

      Dollarit on kyllä kova sana siellä mutta kyllä paikallistakin valuuttaa kannattaa olla. Tosin sitä ei kannata vaihtaa ylenmäärin sillä vaihto takaisin euroihin ei kannattavaa.Dollareista pieniä seteleitä kuten myös paikallisesta valuutasta.

      • Globetrotter_1

        Toissa Jouluna totesin että Eurot olivat edullisempi valuutta kuin USD:t. Samoin nykyään Kiinassa.


      • Lily2006

        Mä oon asunu Santo Domingossa enkä mä ainakaa ikinä huomannu, et siel ois käynny jossain dollarit paitsi ehkä El Conden turistirihkamakadulla. Pesoja kannattaa vaihtaa. En nyt osaa sanoa, onko se rahallisesti kannattavaa, kurssit vaihtelee tosin paljon, mitä mä nyt oon nähny, niin eurolla on saanut vaihtelevasti 16-60 pesoa.

        Cabaretessä kaiken voi maksaa dollareilla. Siellä on tosi paljon rahanvaihtopisteitä, niin jos ei kävisikään, aina voi mennä vaihtamaa rahaa.


      • Pirkko
        Lily2006 kirjoitti:

        Mä oon asunu Santo Domingossa enkä mä ainakaa ikinä huomannu, et siel ois käynny jossain dollarit paitsi ehkä El Conden turistirihkamakadulla. Pesoja kannattaa vaihtaa. En nyt osaa sanoa, onko se rahallisesti kannattavaa, kurssit vaihtelee tosin paljon, mitä mä nyt oon nähny, niin eurolla on saanut vaihtelevasti 16-60 pesoa.

        Cabaretessä kaiken voi maksaa dollareilla. Siellä on tosi paljon rahanvaihtopisteitä, niin jos ei kävisikään, aina voi mennä vaihtamaa rahaa.

        jokaisessa rahanvaihtopisteessä missä kävin, pystyi vaihtamaan sekä dollareita että euroja pesoiksi. Tammikuussa kurssit oli euro = 44 pesoa ja dollari = 32 pesoa. Ainoa mitä ei Domissa voi maksaa pesoilla on lentokentällä tehtävät ostokset ja paikallisten matkanjärjestäjoen retket.

        Taksikuskitkin pyysivät dollareita, mutta kun ilmoittaa kohteliaasti, ettei mukana ole kuin pesoja niin homma hoitui ja huomattavasti halvemmalla kuin dollareilla maksettaessa. Eräs kuski pyysi 70 dollaria matkasta tai 1800 pesoa, arvatkaas kummalla maksoin???

        Jos kuitenkin maksatte dollareilla, katsokaa ettei teitä huijata kurssien kanssa.. tai tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa!


    • Lettipää

      Heips,

      rahaa kannattaa vaihtaa vasta dominikaanisessa pitkään kurssi siellä ollut 1euro= 40-43pesoa... Tänään oli melko hyvä kurssi Forexilla 1euro =39 pesoa, normaalisti se on ollut 21 pesoa...

    • Ari

      Kaikkihan on neuvottelukysymyksiä, eikä meitä täällä ainakaan ole huijattu. Ota vähän matkaan pesoja ja vaihda kadulta lisää.

      • Lily2007

        Mihinkäs Pirkko mahtoi mennä taksilla, kun noin paljon maksoi? Kesällä 2005 ainakin vielä Santo Domingossa taksi maksoi 100 pesoa, oli matka mikä hyvänsä. Sosuasta Cabareteen oli ehkä 200-300 pesoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe