BMW k 1200 rs

pera

Minkälaisia kokemuksia teillä on bmw k1200 rs:stä? ajoasento, kestävyys, matkaominaisuudet ym. Kaikki kiinnostaa, niin hyvät kuin huonotkin puolet.

15

19752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyörä119

      On erinomainen sporttoureri yksin/kaksin laukuilla tai ilman. On hieman painavan puoleinen jos vertaa näihin jaahpanilaisiin sportteihin, mutta eipä sitä radalle ole tarkoiretukaan. Polttoaineen kulutus normaaliajolla hieman yli kuusi litraa. Jos ajaa kovaa seitsämänkin menee.

      • YAZO!

        Todella hyvä matkapyörä. Mulla on sarvissa korotuspalat, mutta ei ollut ajoasento huono ilman palojakaan. Kulutus vaihdellut yksinajaessa kolmella laukulla ja tavaroilla 5,7 - 6,7 l/100km riippuen kaasunasennosta. (mulla Remuksen putki lastu)

        Mutkapätkillä joutuu "viemään mutkaan" jos tykkää ajaa kovaa, mut se on tottumiskysymys. Maantiellä menee kuin juna.

        Normihuollot helppo tehdä itse.
        Suosittelen !!


      • YAZO
        YAZO! kirjoitti:

        Todella hyvä matkapyörä. Mulla on sarvissa korotuspalat, mutta ei ollut ajoasento huono ilman palojakaan. Kulutus vaihdellut yksinajaessa kolmella laukulla ja tavaroilla 5,7 - 6,7 l/100km riippuen kaasunasennosta. (mulla Remuksen putki lastu)

        Mutkapätkillä joutuu "viemään mutkaan" jos tykkää ajaa kovaa, mut se on tottumiskysymys. Maantiellä menee kuin juna.

        Normihuollot helppo tehdä itse.
        Suosittelen !!

        AI NIIN !

        pyysit myös negatiivisia asioita.
        Varaosat maksaa maltaita. Tosin ei niitä kovin usein tarvita mutta kuitenkin.
        Polttoainesuodatin tosi paskamainen vaihtaa. (voi kyllä vetää letkuilla suodattimen tankin ulkopuolelle)

        Touringplexi on hyvä jos ajelee matkaa, tosin sekin päästää ilmavirtaa "hakkaamaan" hartioihin ainakin meikäläisen kokoisella (=178 cm)


    • RS 12 02

      Tyytyväinen olen ollut vajaa 20tkm ajanu itse.
      Huoltoja kannattaa tehdä itse jos mahiksia,esim:
      40tkm huolto 473€.venojen säätö paloilla,mutta
      niitä ei tarvi katsoo kun 20tkm välein.Paino on
      ruhtinaallinen mutta on menokin mukavaa.Mutkiin
      pitää viedä vastaohjauksella.Kyllä sillä radalla-
      kin pärjää jos et kisakuskiksi ryhdy.Omassa teho
      putki ja mukavasti huutaa kun rykäsee meneen.
      Plexit ei kestä voimakkaita liuospesuja.

    • putki

      itsellä ollu viimekesän kyseinen pyörä. ajokilometrejä ei nyt hirveästi. mukava pyörä kyllä. ja jotku moittivat että painava, mutta minulla oli tätä ennen cbr 1000 honda. jotakuinki yhtä painava, mutta huomattavasti kankeampi ja raskaamman oloinen.

      • unohtu

        niin tärkein unohtu. siis ainoat "viat" jotka on tullut vastaa on: ääni ja tuuli!
        eli minä kaipaan siihen enemmän "murinaa".
        ja ehkä touring-pleksi. olen 190...
        olis kiva jos noi joilla on noita tehoputkia ja lastuja ketois millainen homma se on.
        ja millaisia kokemuksia tosta touring pleksistä.
        ja hinnoista....
        tosin luulen että pleksi "vika" minunkohdalla melkein kaikissa saman mallisissa prätkissä.


      • rs 12 02
        unohtu kirjoitti:

        niin tärkein unohtu. siis ainoat "viat" jotka on tullut vastaa on: ääni ja tuuli!
        eli minä kaipaan siihen enemmän "murinaa".
        ja ehkä touring-pleksi. olen 190...
        olis kiva jos noi joilla on noita tehoputkia ja lastuja ketois millainen homma se on.
        ja millaisia kokemuksia tosta touring pleksistä.
        ja hinnoista....
        tosin luulen että pleksi "vika" minunkohdalla melkein kaikissa saman mallisissa prätkissä.

        Mulla on bemun viripajan eli Snitcherin-putki ja
        käskettäessä sanoisin että saundi on aika halvatun hyvää.Ei mikään kehräävä vaan saundista
        kuulee potkun.Pitäs käyttää penkissä kun en tiedä
        edellisen omistajan lastutuksesta yms.Plexit rieppoo aina tietyis nopeuksissa.Mulla touring-plexi kiinni ja hyvin on menny.ite n.180cm:n.


      • putki..
        rs 12 02 kirjoitti:

        Mulla on bemun viripajan eli Snitcherin-putki ja
        käskettäessä sanoisin että saundi on aika halvatun hyvää.Ei mikään kehräävä vaan saundista
        kuulee potkun.Pitäs käyttää penkissä kun en tiedä
        edellisen omistajan lastutuksesta yms.Plexit rieppoo aina tietyis nopeuksissa.Mulla touring-plexi kiinni ja hyvin on menny.ite n.180cm:n.

        hyvä tietää. sä et siis itse asentannut putkea?
        lastua? sinulla mitään tietoa noiden hinnoista ja pitääkö tehdä jotain muita säätöjä kun asentaa putken? niin ja voiko pelkän putken laittaa vai onko lastu oltava? "tietämätön" kysyy...

        jep noi pleksit riepoo tiedän. mutta tuntuu joskus että muutaman sentin korkeampi auttais asiaan. touring voi aiheuttaa lisäpyörteitäkin...

        mukava saada tietoa!


      • rs 12 02
        putki.. kirjoitti:

        hyvä tietää. sä et siis itse asentannut putkea?
        lastua? sinulla mitään tietoa noiden hinnoista ja pitääkö tehdä jotain muita säätöjä kun asentaa putken? niin ja voiko pelkän putken laittaa vai onko lastu oltava? "tietämätön" kysyy...

        jep noi pleksit riepoo tiedän. mutta tuntuu joskus että muutaman sentin korkeampi auttais asiaan. touring voi aiheuttaa lisäpyörteitäkin...

        mukava saada tietoa!

        Oletan että pyörääni ei ole lastutettu,kyllä myyjä olis muuten rehvastellu sillä.Olen aika saletti että tehoputken voi heittää ilman lastutuksia.Ruisku hoitaa hommelin ja kulutus lu-
        kemat kyllä on pysyny aisoissa.Eine huollossakaan
        (40tkm)maininneet mitään säätöjen poikkeavuudesta
        Heitä uus ränni kehiin ja katsele.Jos tarvii pu-
        ristaa ne viimeset pollet irti,lastuta.Meikäläi-
        selle riitti tehot,ainakin toistaiseksi.


      • rs 12 02
        putki.. kirjoitti:

        hyvä tietää. sä et siis itse asentannut putkea?
        lastua? sinulla mitään tietoa noiden hinnoista ja pitääkö tehdä jotain muita säätöjä kun asentaa putken? niin ja voiko pelkän putken laittaa vai onko lastu oltava? "tietämätön" kysyy...

        jep noi pleksit riepoo tiedän. mutta tuntuu joskus että muutaman sentin korkeampi auttais asiaan. touring voi aiheuttaa lisäpyörteitäkin...

        mukava saada tietoa!

        Sory,unohdinmainita ,että putki on laitettu bike-
        worldissa heti uutena pyörään,löytyy orkkis hormi
        ehtana.


    • Ajoasento erinomainen, kaksi eri satulakorkeutta, tankoa voi säätää moneen eri asentoon. Kestävyys, ei ole ollut ongelma. Matkaominaisuudet hyvät, voimaa riittää, kuljetuskapasiteetti hyvä: takalaukku ja omat sivulaukut. Lisäksi pyörässä kahvanlämppärit, alkuperäisenä. Lisäksi jalkatapit säädettävät. Unileverkeula, ei niiaa jarrutuksissa. Huonona puolena, liian hiljaiset äänet. Kaksitiekatalysaattori ja orkkis änkkäri.

      • 1200rs

        mahtava pyörä. Ajoasento hyvä Tehoa vähintään riittävästi. Vakioputkella ihan asialliset äänet. En vaihda tätä moneen vuoteen.


    • novoivittu

      No. Olen ajellut pari päivää, Mahtava matkapyörä, pikkasen pomppii, ei vaikuta ajoon. Outona tuli esille erittäin tehokas etujarru, vaatii hivenen harjoittelua. Soratiellä pitää olla varovaisempi. Toki ABS toimii kuten pitääkin. Ajoasento sopii minulle, vakkari antaa hienosti aikaa kaasukäden lepyttelyyn. Tämä on hieno juttu. Taittuu kyllä vähän raskaasti mutkaan, sitä on pakko käskeä. Mutta renkaat, ym asiat vaikuttavat paljon. Tehoa on aivan riittävästi, ei löydy paljon nopeampaa. Kate on riittävä, moottorin lämpö ei tule jaloille. Hyvin suunniteltu siis. Toimii .

    • Anonyymi

      Mulla vuoden 2000 k 1200 rs, ajettu vasta 40 000 km , aivan uutta vastaava. Vain akkuja olen uusinut. Pyörässäni on touring-pleksi, mutta se ei vaikuta mitään. Onko kellään tietoa, että voisko siihen saada vielä suuremman pleksin? Olen yli 190 cm. Harmittaa kova suhina ja kohina moottoritienopeuksissa.

    • Anonyymi

      kyllä se suhina tulee valtaosin kypärän ominaisuuksista, ei pyörän plekseistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe