paneeli vanhan päälle

inkuli79

Meillä on tarkoituksena laitaa MDF-paneeli vanhan lastulevypaneelin päälle. Väliin kannattaa ilmeisesti laittaa jokin ohut rimoitus (12 mm), jolla katon epätasaisuudet saa tarvittaessa oikaistuakin. Nyt arveluttaa se pitäisikö rimat lyödä kiinni vanhan lastulevypaneelin alla olevien koolauksien kohtiin, jotta pysyvät kiinni vai voiko ne lyödä vaan lastulevypaneeliin kiinni, riippumatta siitä onko ko. kohdassa lastulevypaneelin alla koolaus vai ei.

6

17686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapanila

No ne lastulevypanelit lähtevät niin helposti irti, että ottaisin ne välistä pois. Samalla näkee katon sisustan eikä tarvitse koolata uudestaan, vaan voi lyödä uudet panelit kunnolla kiinni vanhaan koolaukseen. Tällöin pärjää myös lyhemmillä nauloilla..
      Mutta jos jätät ne vanhat lastulevyt paikalleen, niin uudet rimat ja panelit pitää ehdottomasti saada lyötyä vanhoihin koolauksiin. Eivät ne pelkässä ohuessa lastulevyssä pysy.

• välttämättä.

Mdf-paneeli saattaa tarvita kiinnityksen kattoon jopa 30 cm välein, eli kattokoolausten jako ei välttämättä riitä..
        Ja rimat pysyy aivan riittävän hyvin myös lastulevyssä, vaikka ampuis ne viimeistelynaulaimella. Vanhaa koolausta kannattaa tietenkin hyödyntää kiinnitykseen.
        Ja jos epäilyttää, niin voihan ne rimat pistää ruuveillakin kiinni.

• bbb

vanhat levyt pois

• teukka2

En itse laittaisi ylimääräistä painoa koolinkien varaan roikkumaan. Kun nostelet paketit sisälle, mieti miten vanha koolaus kestää tuon lisäkuorman.

Vanhat veks ja uuden tilalle, menee yksi ilta purkkuun ja toinen siivoukseen...

• laama 47

paneelit suoraan lastulevyyn kiinni !

• åiouy
        laama 47 kirjoitti:

paneelit suoraan lastulevyyn kiinni !

Olen tehny 3 eri kohteeseen juuri niin,että vanhaan lastulevypaneliin olen laittanut naulapyssyllä paneloinnin kiinni. Omaan taloon, vaimon vanhempien mökille ja viimeksi omalle mökille. Viimeisimmästäkin työstä on jo 3,5 vuotta aikaa ja missään kohteessa ei ole mitään ongelmia ollut. Eli ihan turha niitä koolauksia on sinne väliin laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      175
      2968
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2566
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2220
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1849
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1773
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1651
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      102
      1452
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1151
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1120
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1079
    Aihe