paneeli vanhan päälle

inkuli79

Meillä on tarkoituksena laitaa MDF-paneeli vanhan lastulevypaneelin päälle. Väliin kannattaa ilmeisesti laittaa jokin ohut rimoitus (12 mm), jolla katon epätasaisuudet saa tarvittaessa oikaistuakin. Nyt arveluttaa se pitäisikö rimat lyödä kiinni vanhan lastulevypaneelin alla olevien koolauksien kohtiin, jotta pysyvät kiinni vai voiko ne lyödä vaan lastulevypaneeliin kiinni, riippumatta siitä onko ko. kohdassa lastulevypaneelin alla koolaus vai ei.

6

14293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapanila

      No ne lastulevypanelit lähtevät niin helposti irti, että ottaisin ne välistä pois. Samalla näkee katon sisustan eikä tarvitse koolata uudestaan, vaan voi lyödä uudet panelit kunnolla kiinni vanhaan koolaukseen. Tällöin pärjää myös lyhemmillä nauloilla..
      Mutta jos jätät ne vanhat lastulevyt paikalleen, niin uudet rimat ja panelit pitää ehdottomasti saada lyötyä vanhoihin koolauksiin. Eivät ne pelkässä ohuessa lastulevyssä pysy.

      • välttämättä.

        Mdf-paneeli saattaa tarvita kiinnityksen kattoon jopa 30 cm välein, eli kattokoolausten jako ei välttämättä riitä..
        Ja rimat pysyy aivan riittävän hyvin myös lastulevyssä, vaikka ampuis ne viimeistelynaulaimella. Vanhaa koolausta kannattaa tietenkin hyödyntää kiinnitykseen.
        Ja jos epäilyttää, niin voihan ne rimat pistää ruuveillakin kiinni.


    • bbb

      vanhat levyt pois

    • teukka2

      En itse laittaisi ylimääräistä painoa koolinkien varaan roikkumaan. Kun nostelet paketit sisälle, mieti miten vanha koolaus kestää tuon lisäkuorman.

      Vanhat veks ja uuden tilalle, menee yksi ilta purkkuun ja toinen siivoukseen...

      • laama 47

        paneelit suoraan lastulevyyn kiinni !


      • åiouy
        laama 47 kirjoitti:

        paneelit suoraan lastulevyyn kiinni !

        Olen tehny 3 eri kohteeseen juuri niin,että vanhaan lastulevypaneliin olen laittanut naulapyssyllä paneloinnin kiinni. Omaan taloon, vaimon vanhempien mökille ja viimeksi omalle mökille. Viimeisimmästäkin työstä on jo 3,5 vuotta aikaa ja missään kohteessa ei ole mitään ongelmia ollut. Eli ihan turha niitä koolauksia on sinne väliin laittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe