Konkurssiin,kun ostat nyt.
Olisko asillista kieltää tälläinen ihmisten ostos houkuttelu.
Mainoksissa lukee:Osta nyt maksa vasta maaliskuussa.
Mene sit
11
463
Vastaukset
- Kaupunkilainen
Bisnes ja moraali eivät mahdu samaan lauseeseen. Kauppias vain myy, eikä vastaa seurauksista.
Olen kyllä sitä mieltä, että ihmisten pitää itse ymmärtää, että ne vipitkin pitää joskus maksaa. Uskon, että tämän palstan käyttäjät (jos ovat yli 50, niin kuin palstan nimi viittaa) ovat oppineet laskemaan, mutta vähän kauhistuttaa nuorten puolesta, jotka ovat tottuneet siihen, että vanhemmat kustantavat kaiken. Mitenkä mahtaa "sossu" suhtautua holtittomasti otettuihin kulutusluottoihin? - ohmi
Kuulin tässä päivänä muutamana.
Marketin penkillä kolmen mummukan keskustelun.
Siinä suunniteltiin miten on nyt mukavaa ostaa ittelle digiboksia ja lapsille digikameraa.
Ei tartte maksaa kuin vasta Maaliskuussa.
-Kyllä minä siihen mennessä rahat jostakin pierasen.
Toivotan mummeleille hyviä Pieruja.- Pirre*
kurjaa jos haluaisi ostaa lahjoja esim. lapsilleen, ja ei ole rahaa.., mutta mie sanoisin lapsilleni reilusti ettei mummilla ole rahaa lahjoihin, ei ainakaan mihinkään digikameroihin :/
- sanoi
eräs työkaveri, kun epäilin kannattaako ostaa
velaksi joululahjoja. Myyntimiehet ovat tehokkaasti
hämärtäneet velaksioston käsitettä ja joulu
onkin muotoutunut enemmän ja enemmän lasten sekä ennenkaikkea kauppiaiden juhlaksi. - Pirre*
sain vain lisäveroa..enkä siis mene konkurssiin.
- Akaton mies
Itte sain kanssa, tai jourun maksamahan lisää lopullista veroa. Ei sitä tällaases yrityshommas ikänä saa niin menemähän jotta menis justihin tasan. Tuloostahan ne vain veroottaa, eikä verottaja kaikkia vie, paljon se kyllä ottaa, mutta ei koskaan kaikkia. Ei sunkahan niitä joulupukin tavaroota velaksi osteta, eikä mitään muutakaan sellaasta jokapäiväästä. Asunnot ja muut suuret hankkehet, investoonnit on asia eriksensä, tottahan niihin joutuu joskus lainaakin ottamahan. Raha-asioos ei saa elää sellaases "haavemaalimas" pitää olla varma tieto takaasin maksuusta ja omista voimavaroosta. Ittellä on hyvin "äimät hatuus" ei onneksi oo rahallista velekaa kenellekään, kiitollisuuren velekaa oon kyllä monellekin. Sen kanssa kyllä pärjää, ku on tarpeeksi notkia niska ja nöyrämieli.
- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Itte sain kanssa, tai jourun maksamahan lisää lopullista veroa. Ei sitä tällaases yrityshommas ikänä saa niin menemähän jotta menis justihin tasan. Tuloostahan ne vain veroottaa, eikä verottaja kaikkia vie, paljon se kyllä ottaa, mutta ei koskaan kaikkia. Ei sunkahan niitä joulupukin tavaroota velaksi osteta, eikä mitään muutakaan sellaasta jokapäiväästä. Asunnot ja muut suuret hankkehet, investoonnit on asia eriksensä, tottahan niihin joutuu joskus lainaakin ottamahan. Raha-asioos ei saa elää sellaases "haavemaalimas" pitää olla varma tieto takaasin maksuusta ja omista voimavaroosta. Ittellä on hyvin "äimät hatuus" ei onneksi oo rahallista velekaa kenellekään, kiitollisuuren velekaa oon kyllä monellekin. Sen kanssa kyllä pärjää, ku on tarpeeksi notkia niska ja nöyrämieli.
ymmärretä, kun olen vielä hyvilläni lisäveroistani :)
- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
parempi kun niinpäin, vaikka ei minua kukaan oikein ymmärrä kun olen hyvilläni lisäveroista.. :)
Mie taas ihmettelen heitä jotka valittavat ettei muka kannata tehdä työtä kun "veroinahan ne vie kummiskin", - olen sanonut heille että mie en koskaan laske sitä mitä veroina menee vaan sen mitä minä saan puhtaana käteen..
Tietysti yrittäjien, tai ainakin yrityksen ei kannata olla listoilla verokalenterissa, luulisin ainakin. - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
parempi kun niinpäin, vaikka ei minua kukaan oikein ymmärrä kun olen hyvilläni lisäveroista.. :)
Mie taas ihmettelen heitä jotka valittavat ettei muka kannata tehdä työtä kun "veroinahan ne vie kummiskin", - olen sanonut heille että mie en koskaan laske sitä mitä veroina menee vaan sen mitä minä saan puhtaana käteen..
Tietysti yrittäjien, tai ainakin yrityksen ei kannata olla listoilla verokalenterissa, luulisin ainakin.Nämä viestit seikkailee taas - missä lie. Luulin ettei lähetys onnistunut ollenkaa, siksi tuplana..:/
- Akaton mies
Pirre* kirjoitti:
Nämä viestit seikkailee taas - missä lie. Luulin ettei lähetys onnistunut ollenkaa, siksi tuplana..:/
Kyllä soon hyvä varmistaa ja laittaa kaikki asiat kahtehen kertahan. Nämä viestit takkuuloo, eilenehtoona koko keskustelu kanava oli ihan jumis. Ei tierä mistä se johtuu. Onkohan kuormitusta liikaa vai mikä lienöö syynä? Ollu taas niin työntäyteenen päivä, kävin täs välillä ajamas pyörälenkin "katulyhtyjen loistehessa" Täällä ku ne on jokapaikas, heh,heh, ja valoa tuloo notta oikeen silimiä huikaasoo. On tämä ihimeellistä joulukuuta ku on ihan kesäkeli ja lämmin ilima ulukona. Joko sä oot ne reenit alakanu pihaas? Nythän siellä ykspohojaaset ei lipsuus kiihrytyksiis.Akkoolle olis hyvä laji se mikä Gurling lienöö? Ne ku on tottunu harijaa ja pesulumppua heiluttamahan. Tai jos mies heittääs tuiskuaamuusin vaikka vanhaakenkää siinä pihapoluulla niin se vaimoo heiluus harijan kanssa siinä erellä niin sehän se olis hyvää harijootusta gurlingin peluusehen ja tuliis markilla poluut puhuristetuiksi lumista. Eikö oliskin kaks kärpäästä samoolla lämpimillä. Elä ny vain laita vastahan ja ala sanomahan notta kyllä ukko joutaa lumityöt tekemähän.
- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Kyllä soon hyvä varmistaa ja laittaa kaikki asiat kahtehen kertahan. Nämä viestit takkuuloo, eilenehtoona koko keskustelu kanava oli ihan jumis. Ei tierä mistä se johtuu. Onkohan kuormitusta liikaa vai mikä lienöö syynä? Ollu taas niin työntäyteenen päivä, kävin täs välillä ajamas pyörälenkin "katulyhtyjen loistehessa" Täällä ku ne on jokapaikas, heh,heh, ja valoa tuloo notta oikeen silimiä huikaasoo. On tämä ihimeellistä joulukuuta ku on ihan kesäkeli ja lämmin ilima ulukona. Joko sä oot ne reenit alakanu pihaas? Nythän siellä ykspohojaaset ei lipsuus kiihrytyksiis.Akkoolle olis hyvä laji se mikä Gurling lienöö? Ne ku on tottunu harijaa ja pesulumppua heiluttamahan. Tai jos mies heittääs tuiskuaamuusin vaikka vanhaakenkää siinä pihapoluulla niin se vaimoo heiluus harijan kanssa siinä erellä niin sehän se olis hyvää harijootusta gurlingin peluusehen ja tuliis markilla poluut puhuristetuiksi lumista. Eikö oliskin kaks kärpäästä samoolla lämpimillä. Elä ny vain laita vastahan ja ala sanomahan notta kyllä ukko joutaa lumityöt tekemähän.
ovat varautuneet pienempään kävijämäärään, ja varatut "rahkeet" eivät riitäkään enää..en tarkoita henkilöresusseja, vaan teknisiä..
Huvittavan oloista äkkiseltään tosiaan se "kurlinki",....monella miehenpuolella vissiin oisi aluksi harjoituksissa naaman pitäminen melekosen vaikiaa, luulisin..:)
Tämäkin päivä meni ilman harjoituksia, kaikenmaaliman hommaaa - kaupunkireissua ja muuta mukavaa..tiskari pahulainen teki tenän viime viikolla ja oli vietävä kosrjattavaksi, sain hakea sen tänään pois telakalta..
Onneksi ei ole lumitöitä, jotain hyvääkin tästä pitkittyneestä syksystä...mutta pimmeetä on..kun..no enkä sanokkaa missä jouluna. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h493295- 342945
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv402491Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070