Aquamate

Pentti4

MB:n testissä oli otsikon vesijäähy (tais tulla kolmanneksi).

Onko jollakin käyttökokemuksia ko. jäähystä?

Ajattelin seuraavaan koneeseeni laittaa tuollaisen "virtaamaan", koska prossutuuletinhan siellä pitää isointa mekkalaa.

6

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentti4

      Onko vesijäähy yleensäkin parempi, kuin mikään tuuletin viritelmä tai "heatpipe"?

      Tuo Aquamate maksaa 79€ ja sillä hintaa saa jo aika ison "kuparimöykyn". Eli onko Aquamate rahan arvoinen ostos?

      • Erkko!

        Se että koneessa on heat pipe, ei tarkoita etteikö siinä olisi tuuletinta. Se että koneessa on vesijäähy, ei tarkoita etteikö koneessa olisi tuuletinta.

        Heat pipe ja vesijäähy tekevät samaa asiaa, eli siirtävän lämpöä kuumasta kohteesta viileämpään. Se millä viileämpi kohde jäähdytetään on käyttäjästä kiinni. Yleensä se tehdään tuulettimella. Muita vaihtoehtoja voisi olla passiivinen eli ilma tai vaikka jääkaappi.


      • Pentti4
        Erkko! kirjoitti:

        Se että koneessa on heat pipe, ei tarkoita etteikö siinä olisi tuuletinta. Se että koneessa on vesijäähy, ei tarkoita etteikö koneessa olisi tuuletinta.

        Heat pipe ja vesijäähy tekevät samaa asiaa, eli siirtävän lämpöä kuumasta kohteesta viileämpään. Se millä viileämpi kohde jäähdytetään on käyttäjästä kiinni. Yleensä se tehdään tuulettimella. Muita vaihtoehtoja voisi olla passiivinen eli ilma tai vaikka jääkaappi.

        Pidätkö minua ihan pöljänä vai oletko itse pöljä?

        Tiedän, että vesijäähynkin kanssa on tuuletin, mutta on eri juttu onko tuuletin 60mm ja pyörii 4500rpm tai 120mm ja pyörii 1500rpm.

        Tiedoistasi ei ole kenellekkään mitään hyötyä.


      • Erkko!
        Pentti4 kirjoitti:

        Pidätkö minua ihan pöljänä vai oletko itse pöljä?

        Tiedän, että vesijäähynkin kanssa on tuuletin, mutta on eri juttu onko tuuletin 60mm ja pyörii 4500rpm tai 120mm ja pyörii 1500rpm.

        Tiedoistasi ei ole kenellekkään mitään hyötyä.

        Kyllä siltä vaikuttaa, että joku meistä on pöljä.

        "Onko vesijäähy yleensäkin parempi, kuin mikään tuuletin viritelmä tai "heatpipe"?"
        Lainattu viestistä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000149&posting=22000000021832810

        Herrahan siinä aivan selkeästi vertailee tuuletinta, vesijäähyä sekä heatpipeä.


      • Pentti4
        Erkko! kirjoitti:

        Kyllä siltä vaikuttaa, että joku meistä on pöljä.

        "Onko vesijäähy yleensäkin parempi, kuin mikään tuuletin viritelmä tai "heatpipe"?"
        Lainattu viestistä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000149&posting=22000000021832810

        Herrahan siinä aivan selkeästi vertailee tuuletinta, vesijäähyä sekä heatpipeä.

        Pyydän anteeksi, jos kirjoitan epäselvästi asioista. Mutta kuitenkin (niin halutessaan) tekstistäni saa selvän.

        Tämä ei asiaan kuulu, mutta en ole herra vaan neiti. Koneeni on Pentium 4, pöljä!


      • Erkko!
        Pentti4 kirjoitti:

        Pyydän anteeksi, jos kirjoitan epäselvästi asioista. Mutta kuitenkin (niin halutessaan) tekstistäni saa selvän.

        Tämä ei asiaan kuulu, mutta en ole herra vaan neiti. Koneeni on Pentium 4, pöljä!

        Valitettavasti kristallipallossani oli jotain vikaa, koska en voinut arvata ongelmasi olevan ulosannissa enkä älykkyysosamäärässä.

        Valitettavan usein olen kuitenkin saanut nähdä noiden kahden asian kulkevan käsi kädessä.

        Ikävää on myös se, että osaan lukea vain kirjoitetun tekstin, enkä sen taakse piiloitettua ajatusta. (Jos sellaista sieltä yleensäkään löytyy) Tämähän johtuu siitä, että vaikka joskus luen oikein kirjoitetun tekstin väärin, tuskin koskaan onnistun lukemaan väärin kirjoitettua tekstiä oikein.

        Mutta tämähän on näitä pöljien vaillinaisuuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1868
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1749
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1562
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1368
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      168
      1131
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1093
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      860
    Aihe