Hiiup!
Olen matkustamassa elämäni ensimmäistä kertaa lentokoneella ulkomaille. Jep jep...
Tarvitsisin apua muutamissa asioissa. Jos joltakin liikenee aikaa vastata, niin suuri kiitos :)
1. Matkalle otan mukaan ainoastaan rinkan/repun (paino varmaankin alle 10kg), joten sen kai saa viedä "käsimatkatavarana"?
2. Kuinka paljon aikaisemmin kannattaa mennä kentälle lähtöselvitykseen?
3. Mitenkäs tuo "nesteiden kuljetus hässäkkä" vaikuttaa siihen, että voinko kuljettaa mukanani kosmetiikkapussini (meikit, rasvat, hiusshampoot, yms.)??
4. Kuinka kauan menee passin hankkimisessa ja mitähän se nykyään maksaa? (Lontooseen matkustan, joten ilmeisesti passin tilalla voi olla myös joku toinen henkilökortti)?
Tässähän nämä... :D
Auttakee tyhmää!
2
859
Vastaukset
- lyhyesti
1. rinkan saa viedä "käsimatkatavarana", tarkista sallitut mitat
2. 90 min. (lähtöselv. sulkeutuu 40 min. ennen l.)
3. 100ml yhden pullon/säiliön koko mak, läpinäkyvissä pussissa kaikki
4. passin tilalla saa olla myös uudenmallinen henkilökortti, kuvallinen tietysti- viia
Olin juuri Ryanairilla Italiassa. Käsimatkatavarasta eivät mittojen suhteen ollet niin tarkkoja, vaikka itse olimmekin siihen varautuneet; ei ollenkaan ruumatavaroita.
Hyllylle meni isohkojakin reppuja, paino oli tärkeämpää.
Läpinäkyvä pussi on oltava uudelleen suljettava, esim minigrip kooltaan i litra. Nestepurkit kooltaan maks. 100ml. Tarkoitta myös mm. stick-deodoranttia. Parempi olettaa ahtaampi tulkinta siitä mikä on nestettä tai vastaavaa. Pussi on näytettävä turvatarkistuksessa, siis otettava ulos kassista.
Kaikki joutuivat muuten riisumaan vyönsä, pieni vaiva, mutta kuitenkin ota huomioon.
Hanki myös Kelasta kansainvälinen sairasvakuutukortti, maksuton.
Meillä käsimatkatavarana oli fjällrävenit.
Sallitut mitat on periaatteessa 20x45x56.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3486389Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483806- 92991
- 52880
- 56846
- 41830
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137823Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8813- 68810
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14741