mitä rautaa on traktorin peräkotelo,voiko sitä hitsata tavallisella mig hitsillä,traktori on john deere 100hv vm 1988.perälohkosta murtunut seikerisokka uran huuli,tarkoitus olisi hitsata täyteen ja koneistaa,siihen ei kohdistu suuria kuormituksia.onnistuuko?
hitsaus
8
2320
Vastaukset
- kotelo
Eiköhän se tuossa jo ole teräsvalua
eli normaalisti hitsattavaa - koittapa.
Mun mielestä se pitäis kestää.
tuo kotelossa on tehty korkealuokkaasen rautasta
ja ei mikään mörkövalurautasta.
Jos sinä hitsaa itse voi huomaa heti jos onnistuu tai ei. - koneistaa
siihen hieman suuremmalle seekerille uusi ura ilman hitsausta, sekin ehkä yksi vaihtoehto.
- lohkol
ei onnistu suurentaa seikeriuraa,perälohkosta huuli hajonnut,olen ajatellut laittaa alumiini levypala seikeriuraan ja hitsata sitä vasten,alumiinipala toimisi muottina,mitä arvelette onnistuuko?
- ajatus.
lohkol kirjoitti:
ei onnistu suurentaa seikeriuraa,perälohkosta huuli hajonnut,olen ajatellut laittaa alumiini levypala seikeriuraan ja hitsata sitä vasten,alumiinipala toimisi muottina,mitä arvelette onnistuuko?
mutta toimii huonosti, tee muotti kuparista tai messingistä, niin onnistuu paremmin. Hitsaamista voi kokeilla, mikä tuntuu onnistuvan, miggi ei ehkä ole paras vaihtoehto. Olen joskus hitsannut vastaavaa materiaalia (valuteräs) 46.00 puikoilla ja onnistunut hyvin. Vaatii mielellään esilämmityksen ja jäähdytys hitaasti ts. esim. palovillan sisällä. Puikkoja myyvät AMMATTILAISET osaavat kyllä neuvoa puikko valinnassa. Onnea yritykselle.
- keinotekonen
Kyllä Jontikan kuoret on valurautaa, kuten muissakin.
Ellet usko, testaa.
Pimeässä otat rälläkän kätöseen ja vetäset kipinäsuihkun ao. aineesta, jos se on lyhytkipinäinen ja punainen, niin valurautaa on perkele.
Vertailun vuoksi voit ottaa kipinätestin varmaksi tuntemastasi valuraudasta ja muistakin verrokkiraudoista.
Kyllä valurautaa voi hitsata, siihen tarvitaan osalle tolkku pesu, seevaus, esilämmitys, nikkelipuikko ja osaava seppä.
Mikillä elä kuvittelekkaan onnistuvasi.- lohkol
kyllä kokeilin migillä laakeripesän pukkiin,oli menny keskeltä poikki laitoin päät yhteen ja hitsasin migillä pisteellä,oli kiinni kuin takiainen,lonkalta vedin,niin sen täytyy ölla valuterästä sitä voi kuulemman mukaan hitsata tavallisella 250amp migillä.
- onnistuu
ei karkene voi koneistaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2855893Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki413441Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1442667"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2232121Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol891669- 641067
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni133886Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9875Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11824