Heo!
Olisi hauska kuulla kuka kykenee antamaan anteeksi pettämisen ja millä ehdoilla
kuka kykenee antamaan anteeksi pettämisen
13
2450
Vastaukset
- ihmettelen...
En tiiä miksi, mutta mun mies haluaa antaa anteeksi. Musta se on sairasta, etenkin, kun koko asia sivuutetaan, eikä käsitellä ollenkaan. Oikeesti se siis ei ole antanut anteeksi, vaan kieltänyt.
Minä olen antanut anteeksi. Miten anteeksiantamiselle voi asettaa jotain ehtoja? Parisuhteen jatkumiselle voi asettaa ehtoja, mutta anteeksi antamiselle ei voi asettaa ehtoja. Sitä joko pystyy antamaan anteeksi tai sitten ei.
- kommentti
Minä olen myös antanut anteeksi. Eihän anteeksiannolle tosiaankaan voi asettaa ehtoja. Se asia täytyy käsitellä omassa päässään, punnita tarkoin asia kaikilta kanteilta. Anteeksianto tulee itsestä, ei toiselle asettamien ehtojen kautta. Mutta minun mielestä anteeksianto edellyttää toiselta katumusta. Sitä, että hän on oikeasti pahoillaan siitä mitä on tehnyt.
- loppu!
omaa oloani ajatellen että annan anteeksi mutta lopullinen irtiotto ja ilmotin ex-lle:minä en anna tekojasi anteeksi mutta pyydä edes lapsiltasi kun pahoinpitelit heidän äitiä.
- Donitsi
En antanut anteeksi. Näin jälkikäteen jo uuden suhteen aloittaneena voin kertoa, että tein juuri oikean ratkaisun ja olen iloinen siitä.
- myöskään
enkä tule koskaan antamaankaan anteeks. Kärvistelkööt.
- ehkei olis pitäny
Annoin anteeksi mieheni pettämisen. Siitä on jo 4vuotta aikaa. Suhde ei koskaan ole muuttunut samanlaiseksi kuin se oli. Sellanen syvä rakkauden tunne hävisi eikä ole koskaan palannut. En kadu päätöstäni jatkaa. SIlti olen ollut onnellinen.
- mutta totta
En ole pystynyt unohtamaan enkä antamaan anteeksi ukkoni monivuotista pettämistä. Inho ja luottamuspula ovat jatkuvasti läsnä elämässäni ja vittuilen aina sopivassa käänteessä kuinka minut vaihdettiin vanhaan vaihdevuotiseen mummukkaan. Nytkin ajattelen vain sitä, missä voisin viettää jouluni aivan yksin ja kaikessa rauhassa. Haaveitahan saa aina olla...
- ei voi olla oikein
vuosia,laitoin nyt ex-lle tiedon että en anna koskaaan anteeksi sen tekoja eli ulkomaalaisen naisen kanssa seurustelua vuosia kun olimme aviossa ja lopuksi kusetusta osituksessa jossa menetin paljon kun vielä uskoin?
Minun ei kuulukkaan tuomita mutta uskon että elämä ei voi olla näin julmaa minua kohtaan. - Mies29
ei voi olla oikein kirjoitti:
vuosia,laitoin nyt ex-lle tiedon että en anna koskaaan anteeksi sen tekoja eli ulkomaalaisen naisen kanssa seurustelua vuosia kun olimme aviossa ja lopuksi kusetusta osituksessa jossa menetin paljon kun vielä uskoin?
Minun ei kuulukkaan tuomita mutta uskon että elämä ei voi olla näin julmaa minua kohtaan.Mutta mitä hyötyä tuosta on? Jatka omaa elämääsi.
Minäkin sain tonnin paskaa käteen vähän samanlaisessa kuviossa, mutta sen jälkeen kun sain kammettua naisen pihalle kämpästäni, en ole sen jälkeen ollut siihen missään yhteyksissä. Enkä myöskään aio olla.
Vihaa vihollistasi ja rakasta lähimmäistäsi, mutta älä jatka sotaa kun se on jo ohitse. - aiempi
Mies29 kirjoitti:
Mutta mitä hyötyä tuosta on? Jatka omaa elämääsi.
Minäkin sain tonnin paskaa käteen vähän samanlaisessa kuviossa, mutta sen jälkeen kun sain kammettua naisen pihalle kämpästäni, en ole sen jälkeen ollut siihen missään yhteyksissä. Enkä myöskään aio olla.
Vihaa vihollistasi ja rakasta lähimmäistäsi, mutta älä jatka sotaa kun se on jo ohitse.kerrottu ja pitää paikkaansa eli ei kannata jatkaa sotaa todella enää joka on jo ohi.
Tästähän tulikin hyvä päivä!
- Tiina...
älytöntä olla parisuhteessa, jossa on ehtoja anteeksiantoon. Anteeksiannon pitää lähteä sydämestä...
- Yhä vieläkin onnellinen
Anteeksi antamiselle ei missään olosuhteissa voi asettaa ehtoja eikä siihen voi pakottaa itseään, joko pystyt antamaan toiselle anteeksi tai et. Itse annoin miehelleni anteeksi pettämisen ja vaikka se kuulostaa oudolta, niin suhteemme parani sen jälkeen ja mieheni alkoholinkäyttö loppui kuin seinään. En tietenkään pidä tekoa vähäisenä tänäkään päivänä, mutta uskon, että koska selvisimme siitä kriisistä niin selviämme mistä vaan. Käsittelimme asiaa niin kauan, kuin se tuntui tarpeelliselta ja sitten hautasimme sen. Voimme toki puhua asiasta tänä päivänäkin, mutta mielestäni siihen ei ole enää tarvetta. Lupasin miehelleni myös, etten käytä tuota tapausta aseena häntä vastaan ja sen lupaukseni olen pitänyt. Tiedän, että mieheni on vilpittömän onnellinen siitä, että sai toisen mahdollisuuden ja hän tietää myös sen, että toista kertaa en antaisi tuollaista tekoa anteeksi. Luulen, että loppuen lopuksi minun oli helpompi antaa anteeksi miehelleni kuin hänen antaa anteeksi itselleen, sillä itseinho oli aivan silmin nähtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833