Osaisiko joku kertoa mitä maksaa hovawartin pentu ja onko kyseinen rotu sovelias lapsi perheeseen?
Hovawart!
3
783
Vastaukset
- ...
Hovawart maksaa keskimärin 700-900e eli saman verran kuin mikä tahansa rekisteröity rotukoira ylipäätään.
Itse kaksi hoffia omistaneena(puhun nyt siis omista kokemuksistani) voisin sanoa hoffin olevan erittäin vilkas, itsepäinen (nämä seikat tekevät koiran kouluttamisesta haasteellista)sekä voimakkaan vartioimis vietin omaava koira.
Hovawart on luonteeltaan varsinainen "sähköjänis" ja tempperamenttia löytyy vaikka muille jakaa...eli siis oma mielipiteeni on ettei ehkäpä aivan paras vaihtoehto lapsiperheen koiraksi.
Toki poikkeuksiakin on, mutta itse näkisin parempana vaihtoehtona jonkin tasaisemman ja rauhallisemman rodun.- kysymys..
Olen samaa mieltä kanssasi, kyllä hoffin voi lapsiperheeseen ottaa, mutta jokin muu rotu voisi olla kuitenkin parempi, miettikää eri noutajia, tai ehkä jommankumman karvalaadun collieta tai vaikka näyttölinjaista saksanpaimenkoiraa. Olipa rotu mikä hyvänsä, vähimmäisvaatimus normaalista tapakasvatuksesta pätee.
- hovawartti
Kyllä hovawart lapsiperheeseen sopii!
Mutta onko se teille oikea rotu?
Lapsiperheeseen sopii myös kaukkari, mäyräkoira, mastiffi tai lähes mikä vain koirarotu!
Mutta mitä te olette valmiita koiralle tarjoamaan? Mitä te koiralta haluatte?
Mitä te odotatte koiralta?
Haluatteko, että lapset voivat koiraa taluttaa? Haluatteko, että lapset voivat koiran kanssa harrastaa? Millaisia harrastuksia? Pitäisikö koiran olla lapsen hallinnassa? Minkä ikäisten lapsien?
Eli tärkein kysymys on, mikä rotu sopii teille???
Ja kun ensimmäinen kysymyksesi on, mitä hovawarin pentu maksaa, en suosittele teille mitään koiraa!!!
Koiraa ostaessa ei hinta ole oleellinen!
Satanen kaksi enemmän tai vähemmän, sen ei pitäisi olla koiranpennun ostossa ratkaisevaa!
Huono vertaus ehkä, mutta jos saat tonnilla ladan tai 1200 eurolla mersun, molemmat samanikäisiä ja samankuntoisia, lada tosin voi olla ehkä "rodunomaisesti" hieman huonompi... Ja mersun myyjä auttaa tarvittaessa auton rempassa... Niin ja ladaa ei ehkä ole myöskään katsastettu...
Kumman ostat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110