Penkki urheilu- agadir

solskjaer

Kyselisin käyneiltä ihmisiltä että onko agadirissa sportti baareja jossa voi seurata jalkapallo otteluita livenä.. uskoisin että joku paikka löytyisi sillä eikös afrikkalaiset ole "jalkapallokansaa" itse seuraan englannin valioliigaa sekä mestareiden liigaa! ja funtsailin että jos ko jonkin otteluita näyttävä pub/bar löytyisi..? ja kysyisin samalla että löytääkö agadirista/lähiympäristöstä muutakin ostettavaa kuin vaatteita ja koriste esineitä esim. viihde elektroniikkaa tai musiikkia.. ja jos joku tietää niin millaista musiikkia paikalliset kuuntelevat soiko esim reggae baareissa tai kahviloissa?? kiitos kaikille joilta jotain vastauksia löytyy..

3

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tosi iloisesti yllättynyt tämän syksyn keskusteluista tällä palstalla.Hyvin hyvin asiallista.- No nyt tuli vähän vaikeita kysymyksia, mutta yritän vastata sikäli kuin tiedän.Marokkolaisetkin ovat hyvin "hullua" jalkapallokansaa. Sunnuntaisin klo 3 pm. Agadirissa on usein jalkapallo-otteluita.Itse en tuosta pelistä välitä, mutta usein olen käynyt katsomassa kun porukkaa lappaa sisään stadionille. Se on jo melkoinen spektaakkeli sinänsä.Ihmiset kerääntyvät pelipaikalle lippuineen ja rumpuineen.Paikalla on järjestystä pitämässä poliiseja kävellen ja hevosen kera, santarmeja. No ei siellä mitään mellakointia ole, mutta kun on paljon ihmisiä ja into päällä.- Hassan II-kadun ja Mohamed V- kadun välissä on kävelykatu, jossa ainakin tänä keväänä oli baari, ja siellä isohko screen.Ainakin televisioita on baarissa kuin baarissa, myöskin marokkolaisessa kaupunginosassa Talborjtissä. Hotelleissa on yleisesti huoneissa tv:t taivaskanavineen.Uskon paikkoja kyllä löytyvän sillä kuten totesin marokkolaiset ovat tosi kiinnostuneita jalkapallosta.-Mikään ostoparatiisi ei Agadir ole sikäli kun on kysymys elektroniikasta. Paljon on piraattituotteita näissäkin.- Musiikki soi kaikkialla ja useimmiten liian kovaa. Rantabulevardin ravintoloissa ja esim. 20ayot- kadun ravitoloissa kuulee elävää musiikkia.Arabipoppia, mutta kyllä muutakin.Joissakin ravintoloissa myös berberimusiikkia, mutta siellä ei ole turisteja.Tuosta reggaestä en tiedä.-Levyjä ja kasetteja on runsaasti myynnissä.Näistä löytää sekä länsimaista- että eri arabimaiden musiikkia. Yhä edelleen kuunellaan Oum Kalthoumia.Levyt-ja kasetit on meikäläisiin hintoihin verrattuna halpoja. Cd-levyt maksoivat n.40-60 dirhamia ja kasetti n.20 dirhamia.(Yksi euro on noin 10 dirhamia ja vähän päälle).

    • solskjaer

      niin haluaisin kysyä miten ihmeessä voi tietää agadirista niin kovasti..? oletko käynyt usein siellä ja oletko perheellinen mies vai matkustatko yksiksesi? (kenties joku tärkeä ihminen siellä)? joo no tämä oli ehkä tungettelevaa eikä sinänsä tärkeätä ollenkaan mutta kun tiedät niin kovasti tästä kohteesta niin uteliaisuus heräsi.. ja vaikka usein aloitat vastauksesi ettei sinulla ole niin kovasti tietoa niin silti sitä aina tulee.. kiitosta vaan!! ja on erittäin mukava lukea viestejäsi kun kerrot omia vinkkejäsi ja oikeaa asiaa on paljon hauskalla tavalla esitettynä niin luulen että monen foorumin lukijan mielenkiinto herää..! ja nyt siis oikeaan kysymykseen: meillä on agadirissä huoneisto hotelli eli voisimme laittaa itsekin jotain pientä aamupalaa.. mutta olisi kiva tietää että mitä hotelleissa tai kahviloissa sana aamianen tarkoittaa noin niinkuin sisällöltään.. poikkeaako paljon koti suomen aamiasesta sillä itselleni ei aamuisin maistu mikään paahtoleipä ja marmeladi mitä niin kovasti muissa turistikohteissa tarjoillaan.. toivon että agadir tekee tässäkin asioissa poikkeuksen?? ja sitten vielä tästä lento matkasta että kauanko kestää lento hki-agadir tunneissa..?(tämä varmaan selviäsi finnairin sivuilta mut kysynpä täältä)ja entä sitten bussimatkan kesto kentältä itse kohteeseen.. malttamattomana odotan jo matkaa.. sillä viime ulkomaan matkasta jo jokunen tovi vierähtänyt! jos kalevi ja muut lukiat osaavat taas vastata niin hienoo on, sillä sitten voin taas keksiä uutta kysyttävää!!

      • Olen ihan tavallinen tavis, mutta tavattoman kiinnostunut Marokosta. Olen vieraillut siellä lukemattomia kertoja, ja aina jotain tietoa tarttuu mukaankin.Ensimmäisen kerran kun matkustin Agadiridiin niin totesin, että tämä ei ole minun paikkani.Kun sitten istuin kahden viikon jälkeen konessa matkalla kotosuomeen niin kertailin matkani kokemuksia.Katsoin ikkunasta, ja näin Kasbah kukkulan ja siellä olevat arabiakieliset kolme sanaa Allah (Jumala) , maa. ja kuningas.(Käännös selvisi minulle myöhemmin).Ajattelin silloin, että annan kuningaskunnalle vielä yhden mahdollisuuden esitellä minulle maataan.Menin toiselle matkalle, ja jäin ns. loukkuun.Kaupunki nimelta Marrakech on "must".Vain yhden mainitakseni. Istun mielelläni katukahviloissa ja rantabulevardin ulkopaikoissa.Olen oppinut pitämään arabipopista, ja jo Allahin puutarhaan aikoja sitten menneestä laulajattaresta nimelta Oum Kalthoum.Tuntuu kuin joka matkan jälkeen olisin syvemmällä ja syvemmällä Kuningaskunnassa, ilman mitään tärkeitä ihmissuhteita.No tuo minun persoonastani. Sen verran voisin mainita, että matkustan Aurinkomatkoilla, ja Agadirissä on kertakaikkisen upea kohdepäällikkö Maarit ja hänen apunaan samoin upeat Tuula ja Katariina. Wau mitä rouvia.Nämä henkilöt ovat Aurinkomatkojen timantteja.-Aamiainen on sielläkin kansainvälinen eli kahvi/tee, sämpylä, voi, marmeladi ja tuoremehu.Saattaa olla kananmunakin, mutta se on usein lisämaksullinen. Tältä osin Agadir ei eroa muista. On kuitenkin huomattavaa, että Agadirissä saa aina tuoretta patonkia, ja muutakin leipää. Mukavan makuinen on meikäläistä hiivaleipää muistuttava muutakin kuin venhnää sisältä leipä. No ei kuitenkaan ruista.Leipomoissaja niiden yhteydessä olevissa myymälöissä on hyvin runsas leipävalikoima .Leipomotuotteet ovat halpoja. Tomaattia ja kurkkua saa myös kaupoista. Juustot ovat yleensä tuontijuustoja ja hieman kalliita. Kananmunia saa tietysti, joten näistä jo rakentelee pienen omankin aamiaisen.Makkarat eivät ole mitään erikoisia. Jugurtteja on kaupoissa runsaasti ja ne ovat ihan syömäkelpoisia.-Lento Helsingista Agadiriin kestää noin ´viisi ja puoli tuntia.Al Massiran kentältä kaupunkiin on matkaa noin 28 kilometriä ja matka kestää vähän runsaan puoli tuntia. Tietysti tähän vähän vaikuttaa muu liikenne.-Kiitän asiallisista kysymyksista, ja olen aina valmis vastaamaan. Kuten jo kerran aikaisemmin mainitsin tämä syksy on ollut minulle varsin mielenkiintoinen noiden kysymysten suhteen.Olen siitä hyvin hyvin iloinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5769
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      99
      1955
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1951
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      107
      1759
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1568
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1567
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1315
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1184
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      995
    Aihe