Mihin perustuu

joessa virpominen..

Miksi nuo kumihousuiset isot miehet menevät jopa kapeisiin jokiin kävelemään pohjaa pitkin.Usein se tapahtuu lähellä rantaa.Itse olen vuosia asiaa pohdiskellut enkä ole löytänyt asiaan järkevää vastausta.Luulisi kivien pitävän jalkojen alla kovaa ääntä.Samoin jatkuva virpominen siimalla luulisi peloittavan kalat!

36

1793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on siitä,

että nämä "isot miehet" on varustettu lasten aivoilla, eihän noin täysjärkiset todelliset isot miehet toimi.

• että miksi...

ne väittävät olevansa kalastajien aatelia?

• kuullut väärin.
        että miksi... kirjoitti:

ne väittävät olevansa kalastajien aatelia?

Eivät he ole kalastajien aatelia vaan kaheleiden aatelia.

• mutta,mutta
        kuullut väärin. kirjoitti:

Eivät he ole kalastajien aatelia vaan kaheleiden aatelia.

taisivat sanoa olevansa pervokalastajia vai kuulinkos taas väärin?

• kyllakin
        mutta,mutta kirjoitti:

taisivat sanoa olevansa pervokalastajia vai kuulinkos taas väärin?

kuulit ja ymmärsit aivan oikein.

• vielä..........
        kyllakin kirjoitti:

kuulit ja ymmärsit aivan oikein.

niitten varusteista.Miksi niiden pitää ostaa joka vuosi samanväriset ja merkkiset vavat.Väittävät että ne on testivoittaja vapoja .Itselläni on vanhat kalaa antavat pyyntivälineet.Niiden vuotuisilla vavanostohinnoilla matkustan Norjaan kalastamaan enkä tapaa näitä jokien virpojia siellä.Mistä mättää?

• johtuu
        vielä.......... kirjoitti:

niitten varusteista.Miksi niiden pitää ostaa joka vuosi samanväriset ja merkkiset vavat.Väittävät että ne on testivoittaja vapoja .Itselläni on vanhat kalaa antavat pyyntivälineet.Niiden vuotuisilla vavanostohinnoilla matkustan Norjaan kalastamaan enkä tapaa näitä jokien virpojia siellä.Mistä mättää?

heidän erittäin heikosta itsetunnosta.
        He ovat välinekauppiaiden ns.toiveasiakkaita, koska he eivät kykyne ajattelemaan omilla aivoillaan vaan uskovat mitä kauppiaat tai kaverit sanovat.
        Suomenkielessä on näitä henkilöitä varten oma nimityskin eli he ovat suuhunkustavia.
        No jos he olisivat täyspäisiä niin eiväthän he olisi tuollaiseen pyöritykseen lähteneetkään.
        Kieltämättä välillä tuntuu siltä, että he olisivat avohoidossa olevia mielenterveyspotilaita.
        Mutta varmuuttahan minulla ei asiasta ole, mutta käytösmalli on yhdenmukainen edellä mainitsemieni kanssa.

• uskoo........
        johtuu kirjoitti:

heidän erittäin heikosta itsetunnosta.
        He ovat välinekauppiaiden ns.toiveasiakkaita, koska he eivät kykyne ajattelemaan omilla aivoillaan vaan uskovat mitä kauppiaat tai kaverit sanovat.
        Suomenkielessä on näitä henkilöitä varten oma nimityskin eli he ovat suuhunkustavia.
        No jos he olisivat täyspäisiä niin eiväthän he olisi tuollaiseen pyöritykseen lähteneetkään.
        Kieltämättä välillä tuntuu siltä, että he olisivat avohoidossa olevia mielenterveyspotilaita.
        Mutta varmuuttahan minulla ei asiasta ole, mutta käytösmalli on yhdenmukainen edellä mainitsemieni kanssa.

JOULUPUKKIIN.Mä haluan toivottaa näille jokien virpojille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta vuotta.Toivottavasti pukki tuo uudet kalavehkeet.Kun kevät koittaa niin ei tarvitsisi sijoittaa uusiin testivoittaja välineisiin.Olisi varaa matkustaa oikeille kirkkaille kalavesille!

• uskoo
        uskoo........ kirjoitti:

JOULUPUKKIIN.Mä haluan toivottaa näille jokien virpojille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta vuotta.Toivottavasti pukki tuo uudet kalavehkeet.Kun kevät koittaa niin ei tarvitsisi sijoittaa uusiin testivoittaja välineisiin.Olisi varaa matkustaa oikeille kirkkaille kalavesille!

mihin vaan! Jopa siihen, että he olisivat älykkäitä.

• ?????
        uskoo kirjoitti:

mihin vaan! Jopa siihen, että he olisivat älykkäitä.

onko suljetun osaston pojat saaneet nettiyhteyden?

• koska he
        ????? kirjoitti:

onko suljetun osaston pojat saaneet nettiyhteyden?

kirjoittelevat tuolla Kalamies.com ja Kalastus.com sivustoilla.

• oikein ole

varaa perhovehkeisiin?

• ostin ison.......
        oikein ole kirjoitti:

varaa perhovehkeisiin?

lohen pyytämiseen Saagen ja Loopin perhovehkeisiin reilut kymppitonnin.Sen lisäksi jotain kevyempiä perhosatseja.Kalastanut olen pääasiassa Pohjois Norjan joilla.Jokeen olen mennyt vain ottaakseen kahvivedet tai ylittäessään joen.Miksi kahlaisin vedessä koska uskoakseni Lohi on äärimmäisen herkkä ja arka kala pieniinkin häiriöihin!

• rokastus......

Asia jota olen pohtinut kauan on toi rokastus.Itse kalastellessa heitän uistimen,lipan tai perhon hieman ylävirtaan.Sillälailla saa pyytimen uppoamaan nätisti ja painumaan lähelle pohjaa.Perhomies heittää suoraa kohti vastarantaa.Painava siima jossa tapsissa lyijyhauleja ja koukussa lyijylanka painotus.Joko perho putoaa kalan taakse tai pahimmillaan jää kalan kupeesta kiinni.Miksi mua sanotaan rokastajaksi?Toinen juttu tapahtuu Korkeakoskella missä putkiperhomiehet pompottaa perhoa pohjan tuntumassa vavalla nykien.Kaikki nykii samalla tavalla.Onks ne rokastajia jotka ajattelee kalan jäävän kiinni?Nekö sitten ei ole jotka ajattelevat nykivän pohjasta irti?

• Virvelöitsijä on the rocks

Kirjoita tuo sama kalastus.comiin, niin saat varttihullujen armeijan kimppuusi. Siellä heillä on sydämen asiana tuomita kaikki edes vähänkin rokastukseen viittaava toiminta. Siellä vain perhomies on ainoa oikea kalamies Vanhankaupunginlahdelle :D

• jos...

...sinua rokastajaksi sanotaan niin mietippä sitä.Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että olet semmonen.Vituttaako kun sillälailla sanovat?

• häiritse minua..
        jos... kirjoitti:

...sinua rokastajaksi sanotaan niin mietippä sitä.Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että olet semmonen.Vituttaako kun sillälailla sanovat?

mitä selkäni takana puhutaan.Enemmän otti päähän kun Jörkkä Anderssonin heittokurssilla en koko päivänä oppinut jööränin nostoa heittoharjoittelussa.Nolotti kun kaverit saivat heittää siimaa veteen kun minä harjoittelin nurmikolla!

• vähän....

ajasta jäljessä.Taidat olla jälkeenjäänyt sitten.Jotenkin noin tyhmistä kysymyksistä saa tuollaiseen arvioon vahvistuksen.

• oletkin oikeassa

niin kuitenkin ajattelen miksi tollaisesta kalastuksesta on tullut joillekin elämää suurempi asia.

• sullakin...
        oletkin oikeassa kirjoitti:

niin kuitenkin ajattelen miksi tollaisesta kalastuksesta on tullut joillekin elämää suurempi asia.

..jotain miettimistä.

• påiväunia....

Kuvittelen olevani henkilö joka saa jokapäiväisen ansion kalastusväline testaajana jonkun lehden palveluksessa.Unessani näen runsaskätiset maahantuojat jotka tuovat minulle päivittäin uusia tuotteita ilmaiseksi.Samoin näen unta siitä että saan kalastella yksin vasta istutetulla kalstuspaikalla ilmaiseksi ilman kalastusrajoituksia.Onneksi tämä on vain minun mielikuvitukseni tuotetta.Hereillä ollessani uskon oikeiden testaajien tekevän rehellistä ja puolueetonta testityötä kaikkien kalastajien hyväksi!

• se, että

kalastusta harrastavat ovat yleensä erittäin tyhmiä?

• johtua niiden..
        se, että kirjoitti:

älykkyysosamäärästä?

• perhokalastaja,,,,,,,,
        johtua niiden.. kirjoitti:

älykkyysosamäärästä?

Siinä vasta kysymys????????

• sillä hän on
        perhokalastaja,,,,,,,, kirjoitti:

Siinä vasta kysymys????????

TÄYSJÄRKINEN.
        Kalastelijat taas eivät sitä ole.

• tietenkin
        se, että kirjoitti:

siitä että näin ajattelevat ovat vieläkin tyhmempiä.

• olette
        sillä hän on kirjoitti:

TÄYSJÄRKINEN.
        Kalastelijat taas eivät sitä ole.

joulupukin kanssa samalla tasolla.Kerrohan pukille terveisiä.

• olen viisaampi
        olette kirjoitti:

joulupukin kanssa samalla tasolla.Kerrohan pukille terveisiä.

Tiedän että naarasporolla on talvisaikaan sarvet.Ukkoporo tiputtaa sarvet syksyllä ja kasvattaa keväällä uudet.Joten Pukin olisi ruvettava ajattelemaan tasaarvon kannalta vetoporon käyttöä!

• housuthan ei

ole kumia.Ne on materiaalia johon sinulla ei ole varaa.Vaatii yös aivan liian paljon älykkyyttä sinulle ymmärtää että menemällä jokeen saadaan vähän enemmän tilaa takaheittoon.Tämä takaheitto tarkoittaa että siimalle annetaan vauhtia selän takana.Kaloja ei luonnollisesti peloitella tällä tavalla.Jos et tiedä miksi sinä et saa kalaa ja nämä "virpojat"saa,johtuu se siitä että he tietävät miten kalastetaan ja sinä et.

• hyvä resepti.....

Tuolla Norjassa kun kalastelen perhovehkeillä niin mulla on tyhjässä kahvipussissa kastematoja.Jos perhoon ei ota Lohi niin toisen kahvitauon jälkeen vaihdan perhon tilalle pelkän koukun johon laitan kastemadon.Sinne joenpohjaan pyyntiin.Joskus en ehdi edes Konjakkipaukkua ottaa kun Lohi iskee...eipä ole tehokkaampaa striimeriä keksitty jos vielä punaisen villalangan laittaa kaulukseksi madolle!

• katselijana............

Olin kesällä kalastusmatkalla.Pysähdyin Jaalassa Verlassa jossa sijaitsee joki jonka ylittää maantiesilta.Yläpuolella siltaa on syvä ponni jossa taimenia ja harjuksia näkyi useita.Seisoin sillalla.Yksi joukosta,taimen oli kooltaan muita suurempi.Ehkäpä otettavan kokoinen.Kalat tuikkivat pinnassa ja muutenkin liikehtivät.Tunnelman pilasi ylempää tullut kalastaja joka kahlasi kapeaan jokeen ponnin reunalle.Samalla pakeni isoin taimen näkymättömiin.Pienemmät kalat painuivat pohjaa vasten liikkumattomaksi.Aikansa kalataja virpoi siimaansa turhaan.Kalastajan poistuttua joki palasi normaaliin elämään.Kaikille kalastajille kireitä ilmeitä Ensi Vuodeksi taisteluissa isojen kalojen kanssa!

• kalastuksen

harrastajien ääretön tyhmyys??
      Miten voi olla mahdollista, että näihin henkilöihin on pakkautunut tyhmyys, itsekkyys, idiotismi, kahelius, nuijuus, hölmöys, järjettömyys, älyttömyys, mielipuolisuus ym, ym, ym, ym, ym, ym,
      NO JOS HE NORMAALEITA OLISIVAT, NIIN EIVÄT OLISI VAPAA-AJANKALASTAJIKSI RYHTYNEETKÄÄN.

• mitenkään

mahdollista, lähes kaikki nuo ominaisuudet kuuluvat netissä typeryyksiä kalastuspalstalla kirjoittavalle huutajalle, jonka kyvyt riittävät ainoastaan muutaman lauseen tuottamiseen.

Hän on täysin kykenemätön pärjäämään luonnossa, hän eksyy jos menee puun taakse, hän paleltuu koska ei ole sähkölämmitystä, hän kuolee nälkään koska ei jaksa kantaa ruokaa mukanaan, eikä hän osaa tehdä nuotiota.

Hän osaa ainoastaan kirjoittaa palstalle ja esittää harhaisia mielipiteitään kadehtimistaan kalastajista.

• siihen

että oletkin ollut runkulla king kakadun eturivissä sado masokistisen mies stripparin tanssiessa :) Mut ikävä kyllä... tämäkin kaveri on saamamies... sinä et :) ja voijettä se näyttää ahistavan :)) hyvä niin.. pysy umpikela-uolevi-osastolla.. ei sinusta olisi kuitenkaan saamamieheksi ;)))

• kommentti.............

Kysymykseni aihe on tästä joen virpomisesta joka tapahtuu ilmeisesti Englannista otetusta mallista.Sen käsittäminen Suomen olosuhteisiin tuntuu monilta osin järjenvastaiselta toiminnalta.Aika mielenkiintoisia ja rakentavia vastauksia on Teiltä tullut.Uskoisin että lähestyn vielä tuolla perhopuolella tästä niin mielenkiintoisesta aiheesta.Löysiä Siimoja Perhomiehet jotta kalat saavat olla rauhassa!

• kommentti...

Otan osaa ;))) kyllähän se ahdistaa kun ei saa kalaa kuin rokastamalla ja rotanolilla ;D se on vähän sama asia kun tulet kotiin ilman pillua baari-illan jälkeen, ja hakkaat taas tottuneesti lapaseen :D perhomiehet saa aina... Mut älä hättäile... kyllä sieki vielä :) me kun tajutaan päästää niitä myös takaisin, eikä pamputeta nuijalla kaikkea hengiltä ;)) eli on sulla vielä toivoa sen pikku pikku virvelisi kanssa ;) joku päivä vielä onnistaa ja ei ahista enään noin paljoa ;)

Syvimmät osaanottoni sinulle :)) niin ja pillutonta uutta vuotta kaikille pikkumuovimatosten heiluttelijoille ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6033
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe