Tuossa selviskin jo, paljon maksaa lupa.
Voiko aseenkantoluvan saada henkilö, jolla on ollut lapsuudessa mielenterveys-häiriö, kuten
masennus?
Mulle on tuo sairaus tullut vastaan jokaista lupaa hakiessa (mopo-kortti, moottoripyöräkortti ajokortti, yms)
Ja nyt epäilen sen vaikuttavan aseenkantolupaan sillä viisiin, ettei sitä lupaa heru.
Ei vaan viittis ottaa luvatonta.
lupa.
5
613
Vastaukset
- ISÄ AURINKOINEN
Edes psyykkinen sairaus (mielisairaus esim. skitsofrenia) ei ole mikään peruste luvan epäämiselle, mutta käytännössä kuitenkin on.
Masennus ei voi olla esteenä minkään luvan saamiseen, kun se ei ole edes varsinainen psyykkinen sairaus vaan hetkellinen tila.
Ihmetyttää mistä lupaviranomaiset olisivat saaneet tietoonsa sun "masennuksen"?
Itse en ainakaan ole joutunut mitään terveydentilastani kertovia dokumentteja lupaa hakiessani esittämään ja ajokorttiakin varten vaan jonkun tk-lääkärin kirjoittaman maksullisen todistuksen hankkimaan. - fennoman
Olet jankannut tuota asiaa ja taasko se alkaa.Mitä sinä tuollaisia kyselet?
Mene sinne paikalliselle laitokselle ja laita rahat ja hakupaperi tiskiin.
Aseenkantolupa on väärä nimi hakemallesi luvalle,Hallussapitolupa on varmaankin se mitä havittelet.
Sinun ei tarvitse viedä lääkärintodistusta hakemuksesi mukana.Näkevät sen papereistaan jos näkevät.
Painele maanantaina sinne laitokselle viemään hakemuksesi,lupa tulee jos tulee.Turhaa sitä täällä on yrittää pohtia. - Suomi M31
luvaton kelpaa niin mulle kelpaa. Myy mulle
- yks ampuja vaan
Niin pyydä jotkut kaverit todistamaan että osaat käsitellä aseita turvallisesti. Mielenterveyshäiriö ei yksistään riitä luvan eväämiseen mutta jos historiasta löytyy mitään pientä ylinopeussakkoa suurempia rikkeitä tai merkkejä siitä että pitkät kynnetkin on teräviä kys. hemmon käsissä tai muita joilla voidaan vedota siihen että mielenhäiriö vaikuttaa harkintakykyyn ja mahdollisesti saattaa johtaa naapurin levittämiseen seinille niin hakemus voidaan evätä.
kuten todettiin niin tämä tai mikään muukaan nettipalsta ei (onneksi) myönnä lupia niin mene tai soita pollarilaitokselle ja kysy asiasta niillä eioo mututietoa niinkun täällä.- lupaava
Oukhei.
Kas kummaa, mitäs jankkaamista se on, kun kysyin kerran.
On vain sattunut sellaiset "luvankirjoittajat" vastaan, että aina on ronkittu kaikki mahdolliset sairaudet esiin.
Ja kyllähän sillä luvattomallakin ampuu, mutta lupa ois mukava, kun kuitenkin ase kulkee mukanani aika usein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h92781Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062621Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182317Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011154En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958