Olen huolissani siskostani

Isoveli1987

Olen todella huolissani pikkusiskostani. Hän on kolmetoista, siis kuusi vuotta minua nuorempi. Kuukausi sitten isämme lähti kotoa sanomatta mitään, ja seuraavana aamuna tulivat poliisit ovelle ja kertoivat, että isämme on kuollut. Siskoni oli istunut äidin vieressä sohvalla kun poliisit tulivat kertomaan asiaa. Siskoni pyörtyi kuullessaan uutisen. Toivuttuaan hän on vain istunut ja kuunnellut haikeaa musiikkia, eikä puhunut yhtään mitään. Lähden tammikuussa inttiin, ja sitäkin siskoni on itkenyt. pitäisikö anoa lykkäystä? en haluaisi jättää siskoani yksin asian kanssa. Hän ei paljoa kuulemma koulussakaan puhu. ainoastaan jos opettaja kysyy. Mitä voin tehdä?

6

1806

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anoa lykkäystä

et ainoastaan siskosi vuoksi, vaan myös itsesi ja muun perheen vuoksi!

Ano lykkäystä, sinun tulee tehdä se nyt välittömästi että esikunta saa sen nopeasti käsiteltyä! Se tulee menemään varmasti ihan heittämällä läpi siitä ei kannata huolehtia, mutta kannattaa käydä myös mielenterveystoimistossa tai psykiatrin juttusilla kertomassa että lykkäystä tarvitsee (psykiatri antaa lääkärintodistuksen) ja eläkää sitten suruaikanne läpi rauhassa!

Ei sinun ole pakko saada siskoasi puhumaan. Eikä sinun ole välttämättä pakko tehdä mitään erityistä. Sekin riittää että olette lähellä toisianne vaikka ihan täysin hiljaa, kuunnelkaa vaan vaikka musiikkia ihan hiljaa. Hän alkaa varmasti puhumaan sitten kun on puheiden aika ja sinä keksit jotain tehtävää sitten kun on tehtävien aika. Olet vaan hänen lähellään niin että hän saa tukea sinulta ja äidiltänne silloin kun sitä tarvitsee. Älkääkä unohtako äitiänne.

Otan osaa menetykseenne ja suruunne. En osaa edes kuvitella millaiselta tuo tilanne voi sinusta, siskostasi, äidistänne ja yleensäkin teistä perheenä tuntua, mutta se ei varmasti ole helppoa.

• mieltä

Ano ihmeessä lykkäystä. Kyllä se maanpuolustus pystyssä pysyy, mutta sinua tarvitaan muualla.

Riittää että siskosi tietää että olet lähellä, hänen on saatava aikansa, autat häntä jo vain olemalla.

• tyttö89

otan todella osaa. :( siis todella hirveää. miten olet itse jaksanut? suosittelisin minäkin kyllä sitä armeijan lykkäystä. yritä pärjäillä! :)

• melkein

itkemään, oikeesti. ano vaan lykkäystä. otan
      osaa :( koittakaa pärjäillä siskosi ja äitisi kanssa. tue siskoasi. se voi toki olla raskasta, mutta tue silti.

• hoitsupoitsu-bi

sun pitäs vaan ottaa asia puheeksi pian siskosi kanssa. tollanen ikävä uutinen järkyttää kovasti ton ikästä nuorta (lasta) ja järkyttäähän se myös vanhempiakin. mutta ennenkuin lähdet inttiin, asia pitää selvittää. pyydä rohkeasti juttelemaan. jutelkaa tunteistanne, ajatuksistanne ja kaikesta millä voitte auttaa toisianne. siskosi ilmeisesti pelkää myös menettäänsä sinutkin, joten tee selväksi ettei intti ole mikään lopullinen ero perheestä. ilmeisesti äitisi ei ole pystynyt omalta järkytykseltään käsittelemään asioita vielä loppuun asti. sinä olet nyt se perheen "pää" ja auktoriteetti, joten ota perheessä ohjat käsiisi ja hoida homma kuntoon.

• minä minä

se on sinun päätös, kyllä minä ainakin arvostaisin jos veljeni anois lykkäystä intistä. vaikka se kyllä on vaan oma unelma :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      83
      4439
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3850
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3180
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      41
      2671
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2352
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2046
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1762
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1715
    Aihe