Hei vain kaikille jyväskyläläisille.
Olemme muuttamassa Jyväskylään kohtapuoliin ja asunnonsaannin kanssa on jo vähän kiirettä.
Nyt olisi tarjolla kohtuuhintainen kerrostaloasunto Ainolan kaupunginosasta. Olen yrittänyt löytää tietoa alueesta ja mielipiteet tuntuvat jakautuvan välillä "Kuokkala on paska alue" - "hyvää aluetta asua", joten hieman hämmentynyt olo alueen suhteen :)
Voisiko joku (mahdollisesti Ainolassa asuva) kertoa omakohtaista kokemusta alueesta. Autolla käynyt kertaalleen pyörähtämässä siinä rannan tuntumassa ja kivalta alue ainakin näytti. Liekkö sitten kovin levotonta sen Kuokkalan "keskustan" takia?
Kiitoksia jo etukäteen kaikille asiallisen vastauksen antaville.
- Minä
Ainola asuinalueena?
10
4281
Vastaukset
- edelliseen..
Pieni lapsi myös perheeseemme kuuluu, joten ei haluaisi muuttaa mihinkään kaupungin levottomimpaan paikkaan ;)
Muuten kyllä ns. elämisen äänet ei pahemmin haittaa, sillä keskustan tuntumassa olemme ikämme asuneet.
- Sama- en tiedä
mutta jos tosiaan rauhallista asuinseutua kaipaat niin ei muuta kuin kortesuolle paljon lapsiperheitä ja tosi turvallista
- supli
Kuokkalasta sanotaan mitä sanotaan, ite ulkopaikkakuntalaisena pelkäsin kovasti muuttaa suuruspäähän (joka on aivan ainolan vieressä, kummatkin osa kuokkalaa), koska netistä luin paljon pahaa alueesta. Täällä nyt pari vuotta asuneena voin sanoa rehellisesti etten oo nähny MITÄÄN epäilyttävää tai pelottavaa. Tosin en myöhään illalla/yöllä täällä pahemmin liiku.. Kuokkalassa yleensä, ja ainolassakin on paljon lapsiperheitä ja hyvin näyttävät viihtyvän. Ulkoilualueet ovat todella hyvät, ja keskustaankin jaksaa hyvin kävellä. Palvelut kuokkalan keskustassa on mun mielestä hyvät, kun kaks kauppaa, kioski, pizzeria ja apteekki, muita en oo ite käyttäny, enkä kyllä kaivannukkaan tänne koska keskusta tosiaan on lähellä.
Mä en aiankaan nää mitään syytä olla muuttamatta ainolaan, jos mukava asunto on löytynyt. TERVETULOA VAAN!!!!
- apua muuttajalle
Hei vaan
Olen myös ajanut autolla sen asuinalueen läpi ja ihan normaalilta siellä näytti.
Ei se vaikuttanut sen levottomammalta ja kivemmalta lähiöltä kuin muutkaan. - Maalainen.
Nyt olisi tarjolla kohtuuhintainen kerrostaloasunto Ainolan kaupunginosasta?? Käsittääkseni ainolassa tai ainakin ainolan rannassa on lutakon jälkeen jyväskylän kalleimmat asunnot. On teillä aika kiire ollut.
- mikä on
mikä muuten on kohtuu hinta teidän mielestä esim. 4h k s kerrostalossa jkl:ssä?
- Keskusteluun osaa
mikä on kirjoitti:
mikä muuten on kohtuu hinta teidän mielestä esim. 4h k s kerrostalossa jkl:ssä?
Aivan miltä alueelta asuntoa haluaa esim Keltimäessä 80000e nisulassa 200000 e Lutakossa 250000e. Kaikki on alueeseen nähden kohtuu hintaisia,etäisyys keskustaan ja sosiaali luokkaan verrattavissa.
- Aloittalaja..
Kiitoksia kovasti infosta. Päätettiin hommata se asunto Ainolasta.
Asuntojen hinnat samaa luokkaa, kuin kaupungissa, josta olemme muuttamassa, joten ei tuo nyt niin hirveältä tunnu kuitenkaan, tai sen hirveämmältä, kuin nykyisessäkään paikassa :)
Kiitoksia vielä kerran.
- Minä
- kanyylmeister
Itsekin olen muuten ymmärtänyt että Ainolassa olisi melko korkeat vuokrat, kyseessä on kuitenkin Jyväsjärven rantaseutu ja kohtalaisen uudet talot. Toki varmasti esim. pk-seudulta muuttavalle nuo vuokrat ovat varmaan kohtuuhintaisia tai jopa edullisia.
Ainolassa, Kuokkalassa ja lähiympäristössä asuu paljonkin lapsiperheitä. Tämän lisäksi tottakai myös opiskelijoita, keski-ikäisiä, vanhuksia, maahanmuuttajia yms., ihan niinkuin kaikilla muillakin asuinalueilla.
Itse en näkisi mitään ongelmaa muuttaa lasten kanssa Ainolaan. Ihan takuuvarmasti siellä saa rauhassa liikkua ja asua ja jopa lasten kanssa pihalla leikkiä. Ei todellakaan mitään levotonta seutua. Ja kuten joku jo totesikin, kaikki palvelut (alkoa lukuunottamatta) erittäin lähellä. Kuokkalan seudulla taitaa muuten olla eniten Siwoja alueellisesti. Avasivat juuri Ainolaankin yhden. - peree
Muutaman vuoden asuneena voin todeta, että erittäin harvoin on mitään ongelmia. Nyt siwakin ihan vieressä, joten kauppa lähellä. Suurin ongelma ovat kaahailevat kuskit Survontiellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822