Onko täällä joku joka hallitsee saksan kieliopin kiemurat :)?
"Einer von uns beiden" -mikä rakenne tuo on ja mistä tuo einer tuohon tulee jne.
Apuva!
apua
kaivataan.....
3
369
Vastaukset
- JessicaK
toi tarkottaa toinen meistä (eli siis jompi kumpi)
- apua kaipaavalle
"Einer von uns beiden"
von suomeksi -lta/-sta on prepositio, joka vaatii datiivia
uns on datiivi-muoto persoonapronoministä wir suomeksi me
beide suomeksi kumpikin, molemmat saa datiivin yhteydessä -n päätteen
kun epämääräistä artikkelia ein/eine käytetään substantiivisesti, -r pääte viittaa henkilöön, sillä henkilöä tarkoittavat subtantiivit ovat yleensä der sukuisia
Lause "einer von uns beiden" tarkoittaa "yksi meistä molemmista"
eli suomessa käytetään luontevammin "toinen meistä"- alkuper
kiitos ja kumarrus :)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503814
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342781Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51789- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3851448- 271437
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228