Mitä teen kun tyttäreni

lilly58

on onneton, tyytymätön ja kokee itsensä huonoksi, epäonnistuvansa kaikessa ja uhkaa päättää elämänsä????

8

1717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Frejana

Tapaus vaikuttaa masennukselta? Nuorten masennus on todella yleistä, mutta siihen puututaan liian harvoin. Ammattiauttajan apu olisi varmaankin tarpeen.

• tyttö18v

Terve!
      Olen 18vuotias tyttö ja olen sairastanut masennuksen. Vanhemmilta vaaditaan pitkää pinnaa, kannustamista ja kärsivällisyyttä, ennen kaikkea sitkeyttä!! Ammattiauttaja on tossa tilanteessa mun mielestä ainoa keino, sieltä epätoivosta kun on vaikea ilman lääkäriä ja psykologia nousta! Kuinka kauan tuo on kestänyt? Masennus on pitkä prosessi, tulee ylä- ja alamäkiä!
      Monet varmasti kauhistelee psykologin kanssa juttelua, ja monilla on varmasti se mielikuva ettei siellä käy kun "hullut", noh, asia on kyllä toisin! Monet mun kavereista on käynyt psykologin kanssa juttelemassa, ja saaneet asioihin selvyyttä, eivätkä he mitenkään "hulluja" oo, tai edes masentuneita. Käy yhdessä tyttäres kanssa terveyskeskuksessa, josta ohjataan sitten psykologin luokse.
      Tsemppiä ja Hyvää joulua! pistä kuulumisia tänne samaan keskusteluun jatkossa!

• lilly58

ajattelin että nuorilta itseltään saisin fiksuja näkemyksiä asiaan. Hän syyttää itseään lähes kaikesta, vaikka hänellä on niin moni asia hyvin ja hyvät paperit vaikka mihin, mut kun ei tiedä mikä ja mitä haluaisi olla! Poikakaverin kanssa tuli eilen riita ja se haluaa lopettaa, mihin kulminoitui kaikki muutkin asiat sitten. Hän on tarrautunut meidän vanhempiensa eron jälkeen poikaan kuin hukkuva oljenkorteen (mun tulkinta). Ongelma on siinä, ettei suostu lähtemään mihinkään puhumaan, "kun siitä kuitenkaan ei ole mitään hyötyä, enkä halua puhua vieraille"!

• SDoG

Pakko kyllä myöntää että mitä itse olen nuorena laitoksissa ollut ja kallonkutistajilla käynyt niin ei niillä käy hullut (paitti minä olen hullu.. Monenkin mielestä) mutta harva niistä on hulluja jotka niillä käy.. Niille on on omat tädit sitte varattu.

Sitä piti sanoa että ei niillä käy hullut vaan ne kallon kutistajat on hulluja. Ne kyselee kaikkea aivan vitun tyhmiä kysymyksia ja puhuvat ihan kuin olisivat jotain jeesuksia.

Minua ei ainakaan auttanut pätkääkään 1vuoden olo psykiatrisella osastolla.. Päinvastoin pahensi.

Mutta pakko myöntää sekin että tuossa tapauksessa taitaa ainut keino olla jokin ammatti auttaja.. Joillekin niitä on oikeasti hyötyä. Ja tietenkin vanhempien tukea ja rakkautta.. Ainakin luulisin. en tiedä koska koskaan en oo sitä saanut.

• lilly58
        SDoG kirjoitti:

Pakko kyllä myöntää että mitä itse olen nuorena laitoksissa ollut ja kallonkutistajilla käynyt niin ei niillä käy hullut (paitti minä olen hullu.. Monenkin mielestä) mutta harva niistä on hulluja jotka niillä käy.. Niille on on omat tädit sitte varattu.

Sitä piti sanoa että ei niillä käy hullut vaan ne kallon kutistajat on hulluja. Ne kyselee kaikkea aivan vitun tyhmiä kysymyksia ja puhuvat ihan kuin olisivat jotain jeesuksia.

Minua ei ainakaan auttanut pätkääkään 1vuoden olo psykiatrisella osastolla.. Päinvastoin pahensi.

Mutta pakko myöntää sekin että tuossa tapauksessa taitaa ainut keino olla jokin ammatti auttaja.. Joillekin niitä on oikeasti hyötyä. Ja tietenkin vanhempien tukea ja rakkautta.. Ainakin luulisin. en tiedä koska koskaan en oo sitä saanut.

sinä vanhempien rakkauden puutteesta huolimatta jaksat tsempata elämässä!! Aina on mahdollista saada hyvä elämä vanhemmista huolimatta!!!

• santaclaushohoi

tapa se.

• just joo

taas on älykkö psykologit asialla jotka loppujen lopuksi on ihan vitun yksinäisiä ja haluavat hyväksyntää muilta ihmisiltä, taitaa olla raskasta? Tapa ittes kun tollaista ajattelet vitun molopää!

• Crommower

Jos lapsesi oikeasti meinaisi tappaa itsensä niin ei hän kertoisi sitä sinulle. Tuollaisten sanominen ääneen on suurelta osin huomionkipeyttä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      186
      2690
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      84
      954
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      819
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      285
      775
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      89
      774
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe