Mitä teen kun tyttäreni

lilly58

on onneton, tyytymätön ja kokee itsensä huonoksi, epäonnistuvansa kaikessa ja uhkaa päättää elämänsä????

8

1715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Frejana

Tapaus vaikuttaa masennukselta? Nuorten masennus on todella yleistä, mutta siihen puututaan liian harvoin. Ammattiauttajan apu olisi varmaankin tarpeen.

• tyttö18v

Terve!
      Olen 18vuotias tyttö ja olen sairastanut masennuksen. Vanhemmilta vaaditaan pitkää pinnaa, kannustamista ja kärsivällisyyttä, ennen kaikkea sitkeyttä!! Ammattiauttaja on tossa tilanteessa mun mielestä ainoa keino, sieltä epätoivosta kun on vaikea ilman lääkäriä ja psykologia nousta! Kuinka kauan tuo on kestänyt? Masennus on pitkä prosessi, tulee ylä- ja alamäkiä!
      Monet varmasti kauhistelee psykologin kanssa juttelua, ja monilla on varmasti se mielikuva ettei siellä käy kun "hullut", noh, asia on kyllä toisin! Monet mun kavereista on käynyt psykologin kanssa juttelemassa, ja saaneet asioihin selvyyttä, eivätkä he mitenkään "hulluja" oo, tai edes masentuneita. Käy yhdessä tyttäres kanssa terveyskeskuksessa, josta ohjataan sitten psykologin luokse.
      Tsemppiä ja Hyvää joulua! pistä kuulumisia tänne samaan keskusteluun jatkossa!

• lilly58

ajattelin että nuorilta itseltään saisin fiksuja näkemyksiä asiaan. Hän syyttää itseään lähes kaikesta, vaikka hänellä on niin moni asia hyvin ja hyvät paperit vaikka mihin, mut kun ei tiedä mikä ja mitä haluaisi olla! Poikakaverin kanssa tuli eilen riita ja se haluaa lopettaa, mihin kulminoitui kaikki muutkin asiat sitten. Hän on tarrautunut meidän vanhempiensa eron jälkeen poikaan kuin hukkuva oljenkorteen (mun tulkinta). Ongelma on siinä, ettei suostu lähtemään mihinkään puhumaan, "kun siitä kuitenkaan ei ole mitään hyötyä, enkä halua puhua vieraille"!

• SDoG

Pakko kyllä myöntää että mitä itse olen nuorena laitoksissa ollut ja kallonkutistajilla käynyt niin ei niillä käy hullut (paitti minä olen hullu.. Monenkin mielestä) mutta harva niistä on hulluja jotka niillä käy.. Niille on on omat tädit sitte varattu.

Sitä piti sanoa että ei niillä käy hullut vaan ne kallon kutistajat on hulluja. Ne kyselee kaikkea aivan vitun tyhmiä kysymyksia ja puhuvat ihan kuin olisivat jotain jeesuksia.

Minua ei ainakaan auttanut pätkääkään 1vuoden olo psykiatrisella osastolla.. Päinvastoin pahensi.

Mutta pakko myöntää sekin että tuossa tapauksessa taitaa ainut keino olla jokin ammatti auttaja.. Joillekin niitä on oikeasti hyötyä. Ja tietenkin vanhempien tukea ja rakkautta.. Ainakin luulisin. en tiedä koska koskaan en oo sitä saanut.

• lilly58
        SDoG kirjoitti:

Pakko kyllä myöntää että mitä itse olen nuorena laitoksissa ollut ja kallonkutistajilla käynyt niin ei niillä käy hullut (paitti minä olen hullu.. Monenkin mielestä) mutta harva niistä on hulluja jotka niillä käy.. Niille on on omat tädit sitte varattu.

Sitä piti sanoa että ei niillä käy hullut vaan ne kallon kutistajat on hulluja. Ne kyselee kaikkea aivan vitun tyhmiä kysymyksia ja puhuvat ihan kuin olisivat jotain jeesuksia.

Minua ei ainakaan auttanut pätkääkään 1vuoden olo psykiatrisella osastolla.. Päinvastoin pahensi.

Mutta pakko myöntää sekin että tuossa tapauksessa taitaa ainut keino olla jokin ammatti auttaja.. Joillekin niitä on oikeasti hyötyä. Ja tietenkin vanhempien tukea ja rakkautta.. Ainakin luulisin. en tiedä koska koskaan en oo sitä saanut.

sinä vanhempien rakkauden puutteesta huolimatta jaksat tsempata elämässä!! Aina on mahdollista saada hyvä elämä vanhemmista huolimatta!!!

• santaclaushohoi

tapa se.

• just joo

taas on älykkö psykologit asialla jotka loppujen lopuksi on ihan vitun yksinäisiä ja haluavat hyväksyntää muilta ihmisiltä, taitaa olla raskasta? Tapa ittes kun tollaista ajattelet vitun molopää!

• Crommower

Jos lapsesi oikeasti meinaisi tappaa itsensä niin ei hän kertoisi sitä sinulle. Tuollaisten sanominen ääneen on suurelta osin huomionkipeyttä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      261
      4103
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      129
      2352
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1501
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      978
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      132
      966
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      949
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      335
      889
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      867
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      810
    Aihe