Kuvan lisäämisestä

PPPP

Voiko diaan lisätä kuvan vinoon? Eli haluaisin perinteisen vaakasuoran asemoinnin sijasta laittaa kuvan vaikkapa yläviistoon.

10

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi, eli

tarkoitat siis teksin lisäksi diassa olevaa kuvaa. No, valitse kuva, Piirrä-valikosta Kierrä tai käännä ja sieltä Kierrä vapaasti, jolloin kuvan valitankahva muuttuu "kiertovälineeksi".

• PPPP

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Diassa on vähän tekstiä ja kuva. Valitsen kuvan (kuvan nurkkiin tulee neliöt), otan 'piirrä'-valikosta 'kierrä tai käännä'. Mutta valinnat (esim. kierrä vapaasti) eivät ole käytettävissä (tekstit himmeinä). Mites sitten?

• ongelma minulle
        PPPP kirjoitti:

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Diassa on vähän tekstiä ja kuva. Valitsen kuvan (kuvan nurkkiin tulee neliöt), otan 'piirrä'-valikosta 'kierrä tai käännä'. Mutta valinnat (esim. kierrä vapaasti) eivät ole käytettävissä (tekstit himmeinä). Mites sitten?

Pitäisi tietää miten olet kuvia lisännyt. Mulla ainakin pystyy kiertämään ja kääntämään kaikkia dian "osioita".

• PPPP
        ongelma minulle kirjoitti:

Pitäisi tietää miten olet kuvia lisännyt. Mulla ainakin pystyy kiertämään ja kääntämään kaikkia dian "osioita".

... että JPG-muodossa olevia kuvia ei voi kääntää. Vai mitä?

PP:n ohjeen mukaan kuva pitäisi muuttaa *johonkin muotoon* - en muista mihin. Ja tämä muutos ei näköjään onnistu.

Ratkaisin ongelman niin, että käänsin kuvan kuvankäsittelyohjelmassa ja muutin siellä kuvan ulkopuoliset alueet näkymättömiksi. Ja sitten siirsin kuvan PPointiin. Kuva on nyt edelleen oikeasti siellä suorassa, mutta haluttu objekti kuva-alan sisällä vinossa ja ulkopuoliset alueet läpinäkyvät. Lopputuloksena PP-dia, jossa kuva on näkyvillä kivasti vinossa.

• että ongelma
        PPPP kirjoitti:

... että JPG-muodossa olevia kuvia ei voi kääntää. Vai mitä?

PP:n ohjeen mukaan kuva pitäisi muuttaa *johonkin muotoon* - en muista mihin. Ja tämä muutos ei näköjään onnistu.

Ratkaisin ongelman niin, että käänsin kuvan kuvankäsittelyohjelmassa ja muutin siellä kuvan ulkopuoliset alueet näkymättömiksi. Ja sitten siirsin kuvan PPointiin. Kuva on nyt edelleen oikeasti siellä suorassa, mutta haluttu objekti kuva-alan sisällä vinossa ja ulkopuoliset alueet läpinäkyvät. Lopputuloksena PP-dia, jossa kuva on näkyvillä kivasti vinossa.

ratkesi, vaikkakin monimutkaisella tavalla. Mun koneella kyllä pystyy .jpg:tkin kääntämään vinoon Piirrä-valikon toiminnoilla. Mutta pääasia että ratkesi sun ongelma. :)

• PPPP
        että ongelma kirjoitti:

ratkesi, vaikkakin monimutkaisella tavalla. Mun koneella kyllä pystyy .jpg:tkin kääntämään vinoon Piirrä-valikon toiminnoilla. Mutta pääasia että ratkesi sun ongelma. :)

... onnistua?

Minulla on XP ja PowerPoint 2000.

Missähän työvaiheessa minulla sitten mättää? Kuinka valitset objektin=kuvan? Minä olen klikannut diassa olevaa kuvaa ja silloinhan sen pitäisi olla 'aktiivinen'. Mutta piirrä-valikossa kuvan kääntö on pimeänä.

'Ratkaisuni' on tosi työläs ja sen takia olisi hyvä ratkaista tämä ongelma.

• saattahan tuo
        PPPP kirjoitti:

... onnistua?

Minulla on XP ja PowerPoint 2000.

Missähän työvaiheessa minulla sitten mättää? Kuinka valitset objektin=kuvan? Minä olen klikannut diassa olevaa kuvaa ja silloinhan sen pitäisi olla 'aktiivinen'. Mutta piirrä-valikossa kuvan kääntö on pimeänä.

'Ratkaisuni' on tosi työläs ja sen takia olisi hyvä ratkaista tämä ongelma.

olla pp-versiostakin kiinni mulla on 2003. Voisiko johtua siitä, että 2003 sallii enemmän kuin 2000. Sori, kun jäi oma versio kertomatta.

• PPPP
        saattahan tuo kirjoitti:

olla pp-versiostakin kiinni mulla on 2003. Voisiko johtua siitä, että 2003 sallii enemmän kuin 2000. Sori, kun jäi oma versio kertomatta.

... varmaan on. Syytetään versiota. Täytyy harkita PP päivittämistä. Kiitos avusta!

P.S. Voisikohan joku muu 2000-versiolla painiva kokeilla jpg-kuvan kääntämistä.

• pp:ssäsi

hiiren oikealla kuvaa klikatessasi Muotoile kuvaa ja sieltä Koko-välilehti, löytyykö kohtaa kiertokulma?

• PPPP

... mutta Koko ja Mittakaava ovat aktiivisia, kiertokulma on 'pimeänä'.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pienimäki ei anna haastatteluja

medialle Ähtärin kunnan velka sotkuista, kertovat luotettavat lähteet.
      Ähtäri
      17
      3938
    2. Sinuun ei tehoa mikään

Annan periksi. En vain jaksa tuulimyllyä vastaan taistella. Miehelle
      Ikävä
      37
      3731
    3. Onko Kuhmolaiset tyytyväisiä?

Kun pääsivät eroon huijari Polvisesta?
      Kuhmo
      22
      3160
    4. Huomenta ja hyvää tiistaita

Huomenta ja hyvää tiistaita. ❄️🐺☕❄️
      Ikävä
      88
      1951
    5. En tiedä mitä ajatella

Petaatko perjantaille jotain. Ei meidän kannata minun sydän on viety. Se joka sen vei ei ole mieheni, etkä se ole sinä.
      Tunteet
      36
      1782
    6. voitaisiinko unohtaa se sotku?

Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****
      Ikävä
      16
      1709
    7. Hyviä vinkkejä täällä

Eli kaivattua vain kädestä kiinni ja jos vastustelee niin sanoo, että hei beibi beibi nyt mennään vaan. Näin he elivät e
      Ikävä
      17
      1647
    8. Naisten ulkonäkö, jos miehiä ei olisi?

Mä meinasin ensiksi, että en aloittaisi tätä keskustelua, ainan nyt, mutta huomasin tossa toisessa ketjussa, että tämä s
      Sinkut
      245
      1619
    9. Myös lähellä keskustaa oleva Marttaliitto jättää lihan pois tilaisuuksistaan ja suosituksistaan.

Marttaliitossa siirrytään terveellisempään ruokavalioon ja ihmiselle tarpeeton liha jätetään pois, ympäristö ja luonto k
      Suomen Keskusta
      192
      1169
    10. Jee! Palsta toimii jälleen!

Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.
      Sinkut
      20
      1109
    Aihe