kuulin että elokuussa olisi tullut voimaan laki että ajokortti ei kelpaisi enää henkkarina?
pitääkö
5
273
Vastaukset
- Bittinikkari
Ajokortista en tiedä, mutta joillekin tahoille vanha passi ei kelpaa henkkarina. Kun haet uutta passia, niin todistat henkilöllisyytesi vanhalla passilla. Siis poliisille se kelpaa.
Mun kaveri oli jossain - en muista missä - todistanut henkilöllisyytensä vanhalla passilla. Ei ollut kelvannut. Hän kysyi, että olenko minä nyt sitten joku toinen henkilö? Kuvastahan näkee että se olen minä.
Jos ryöstäisin pankin ja passini putoaisi lattialle, niin he eivät varmaan saisi minua kiinni, kun passin henkilöä ei voida tunnistaa, kun kerran se on vanhentunut. - jälleen
Olipa oiva avaus taas ketjulle. PITÄÄKÖ. Tosi kuvaava avaus ajokorttikeskustelulle.
- Professori Kyylä
Ja sulla yhtä fiksu nimimerkki kuin kirjoittajan avaus.
- seirae
Riippuu varmaan siitä, missä henkilöllisyys pitää todistaa. Shengen-maihin matkustettaessa pitää olla joko henkilökortti tai passi.
- mätämuna
Sellaista lakia ei ole, että ajokortti ei kelpaisi henkkarina.
Kuitenkin lain mukaan vain ulkomaanpassi, -ei esimerkiksi vankipassi, ja poliisin antama henkilökortti ovat virallisia asiakirjoja, joilla henkilöllisyys voidaan todistaa.
Ajokortti ei tällainen ole, koska se todistaa vain ajo-oikeuden, ei esimerkiksi, minkä maalainen kortin haltija on ?
Kuitenkin se, jolle asiakirja esitetään, oli asiakirja sitten mikä hyvänsä, ratkaisee hyväksyykö hän asiakirjan vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552547Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71650Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251208Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241051Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78964