tästäkö

se alkaa?

täytän ens maaliskuussa 48v ja jouduin noin
kaksi kuukautta sitten jättämään femilar-pillerit
korkean verenpaineen vuoksi.kuukautiset eivät
ole alkaneet ja kävin lääkärissä,joka sanoi,että
nyt ne ovat sitten mahdollisesti kokonaan loppu?
voiko noin nopeesti tulla muutoksia,kun vielä keväällä pidin muutaman kuukauden pilleritauon
ja kuukautiset tulivat..runsaana..sekä hormonitesti lääkärissä näytti normaaliarvoja.
alkaako vaihdevuodet todella noin yhtäkkiä ja onko tämä ikä niiden alkamiseen normaali?

5

1906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satsa

Heippa! Minulle itsellekin vaihdevuodet, ja varsinkin oireet niistä, alkoivat ihan huomaamatta. Outoja tuntemuksia, kummallisia oireita yms. ja yhtäkaikki: eihän kuukautisia ole ollutkaan lähi kuukausina. kaikki ihan normaalia ja yhtä-äkkiä ns. vaihdevuodet! Kävin lääkärissä ja minulta otettiin kokeita, ettei nyt vaan mikään ole mennyt sekaisin. Estrogeenituotanto normaali, kaikki muutkin arvot normaalit. itse olin ajatellut elellä ns. "normaalisti" vielä ainakin 5-10 v. mutta ei; Kroppa sanoo, että olen vanha vaikka ajatukset on vielä mitä villeimmät, eloa ja oloa tahtoisi jos kuinka! Jos olet lukenut tällä keskustelupalstalla olleita viestiä, niin ihan oikeastaan minkä ikäisenä vaan voi tulla vaihdevuosioireet.
      Olet ihan normaali. Haluaisin kuulla tarinaasi lisää ja siitä, että miten asioihin alat sopeutua. itse ainakin ajattelin, että ei kai tässä auta muu kuin muuttaa ajatustottumuksia niin että oireet ei pilaa elämääni! Olen nippa nappa 48 v. Terkkuja kaikille oireita ihmetteleville!

• heittelemään

Minulla on ollut muutamia vuosia jakso, kun välillä kuukautiset ovat poissa kaksi tai kolme kuukautta, sitten taas palaavat, ehkä niukempina kuin tavallisesti. Nytkin ovat olleet kahdesti kuukautiset puolen vuoden aikana. Välillä kausittain on hikoilemista.Olen 48- v. En tiedä kauanko jatkuu näin, ja milloin mensut katoavat lopullisesti? Ja tuleeko lisää oireita...?Mielelläni en aloita mitään hormoneita, ellei olisi pakko...

• suhtautuisin

nykyään niin, että en alkaisi hormoneja käyttää. Yhden vuoden kokeilin laastaria ja edelleen vaan sitten, vaikka huomasin, että nämä tuotteet eivät keholleni sovi. Kuvittelin tottuvani, mutta niihinhän ei totu, lopetin vuoden kuluttua ja nyt siitä on yli puolitoistavuotta. Edelleen kohdussani kokeen tuloksen mukaan näkyy estrogeenin aiheuttamia muutoksia. Alkoi tulla myeemoita ja koko kohdun poistoa nyt suunnitellaan. Voi niitä tulla toki muutenkin, mutta näin minulla. Eli tuli käsitys, että jos eivät tuotteet sovi, varsinkin silloin seuraukset pahemmat. Vanha viisaus pätee: "kuuntele aina kehosi ääntä."

• Hormoonihurmio
        suhtautuisin kirjoitti:

nykyään niin, että en alkaisi hormoneja käyttää. Yhden vuoden kokeilin laastaria ja edelleen vaan sitten, vaikka huomasin, että nämä tuotteet eivät keholleni sovi. Kuvittelin tottuvani, mutta niihinhän ei totu, lopetin vuoden kuluttua ja nyt siitä on yli puolitoistavuotta. Edelleen kohdussani kokeen tuloksen mukaan näkyy estrogeenin aiheuttamia muutoksia. Alkoi tulla myeemoita ja koko kohdun poistoa nyt suunnitellaan. Voi niitä tulla toki muutenkin, mutta näin minulla. Eli tuli käsitys, että jos eivät tuotteet sovi, varsinkin silloin seuraukset pahemmat. Vanha viisaus pätee: "kuuntele aina kehosi ääntä."

Gynekologini mukaan myoomia on joka toisella naisella, eli ehkä ne eivät kuitenkaan ole korvaushoidon aiheuttamia. Nehän näkee vain ultraäänellä, joten monella voi olla niitä tietämättään, jos ovat oireettomia. Oireettomia myoomia ei tarvitse leikata, mutta jos ne aiheuttavat vaivoja, yleensä tämänikäisiltä naisilta poistetaan koko kohtu.

Vaihdevuosien alkamisiästä muuten tämä samainen gynekologi sanoi, että 90 %:lla naisista kuukautiset loppuvat 45 - 55-vuotiaana. Viisi prosenttia on sekä niitä, joilla ne loppuvat aikaisemmin, että niitä, joilla ne jatkuvat yli 55 vuoden ikään.

• että ihmisillä koska
        Hormoonihurmio kirjoitti:

Gynekologini mukaan myoomia on joka toisella naisella, eli ehkä ne eivät kuitenkaan ole korvaushoidon aiheuttamia. Nehän näkee vain ultraäänellä, joten monella voi olla niitä tietämättään, jos ovat oireettomia. Oireettomia myoomia ei tarvitse leikata, mutta jos ne aiheuttavat vaivoja, yleensä tämänikäisiltä naisilta poistetaan koko kohtu.

Vaihdevuosien alkamisiästä muuten tämä samainen gynekologi sanoi, että 90 %:lla naisista kuukautiset loppuvat 45 - 55-vuotiaana. Viisi prosenttia on sekä niitä, joilla ne loppuvat aikaisemmin, että niitä, joilla ne jatkuvat yli 55 vuoden ikään.

syödään molemmat teollista, lisäaineista sotkua ruuan nimellä. Useimmissa syömissämme ruuissa on lisäainelista pidempi kuin varsinaisten ruoka-aineiden lista.
        Ei minun lapsuudessani jolloin koirat ja kissatkin söivät kotiruokaa ollut tällä tavoin lemmikeilläkin kasvaimia kuin nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2511
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe