Siveltimen jäljet

Rellutar

Maalaan sieluni siveltimellä
kyyneleitä
unen siiville kimaltamaan.

Pehmeää santaa
valvomaan ääriä meren,
imemään aurinkoa polttavaa.

Kädet avoimet
taivasta kohden,
jotka anovat elämää
huomisen heikkoa ja herkkää
ajatustasi kohden.

Mutta
ilta tulee aina
ja meren ylle laskeutuu yö.
Ranta hiljentyy
emmekä löydä toisiamme.

Jäljellä taulussa
autio ranta
ja jälkemme santaan painuneet.

Minussa kuolee
joka sydämeni sykkeellä jotain.

- Sivellin on pysähtynyt -

16

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lio

      "taulun" maalasit niin hienoilla siveltimillä että sen pystyi melkein näkemään, loistavaa!

      • Rellu

        oikeasti sitä taiteellista silmää, kun luot tauluja itse,
        ehkä osasit sen vuoksi katsoa runoa
        sillä silmällä. Onhan se miellyttävää kuulla,
        että se sai syntymään " aitoa kuvaa "

        Kun minä en omaa taiteellisia kykyjä - niin
        niitä pitää synnyttää omassa pienessä mielessään,
        jopa tauluja.

        Kiitos paljon sanoistasi ystäväni, ja lämmintä
        iltaa teille sinne :)

        Muista sytyttää se adventtikynttilä huomenna.


    • kastehelmiina

      Niin kaunista ja herkkää,,,
      kiitos runostas :)
      kynttilöiden hellää lämpöä ja rauhaisaa joulun odotusta :)

      jäi leijumaan öinen hiljaisuus
      meren ylle
      sanatkin loppuu,
      ja kaipaus polttava jää,
      sielun siveltimellä maalaten
      kyyneleitä herkkiä
      kuin unta uinuvaa,,,

      Lämmöllä kastehelmiina.

      • Rellu

        kiitos sinulle.

        Joskus sanat loppuvat kesken, ja jää vain
        sydämen autius - josta voi maalata taulun.

        Se on henkinen rikkaus, muuhun minusta ei ole.

        Kiitos sinulle - lämmintä joulun odotusta.


      • Jeessmoke
        Rellu kirjoitti:

        kiitos sinulle.

        Joskus sanat loppuvat kesken, ja jää vain
        sydämen autius - josta voi maalata taulun.

        Se on henkinen rikkaus, muuhun minusta ei ole.

        Kiitos sinulle - lämmintä joulun odotusta.

        sentään kun on upeita ilmaisuja....*sävelten sinfoniaa*...Tämän tallennan!


      • Rellu
        Jeessmoke kirjoitti:

        sentään kun on upeita ilmaisuja....*sävelten sinfoniaa*...Tämän tallennan!

        * kiittää nöyrimmästi *

        Hyvää ensimmäistä adventtia.


    • Hyvää yötä,,,sinne tähden lennon päähän

      • Rellu

        no - tämmöstä syntyi eilen, haikeuttahan siinä
        kyllä on.

        Kiitos Margitta, ja ensimmäisen adventtikynttilän
        sytytys tänään, joulua kohti.


    • *MURUKULTA*

      Ajattelin mielen maalavan kuvaa,
      kangas jää valkoiseksi ja pensseli laskeutuu.
      Tunne on liikaa maalattavaksi kankaalle.

      Tietysti mielikuvaa, mutta näin sain minä tästä
      esiin sen tunnelatauksen, joka saa haluamaan ottaa
      kädestä kiinni ja lohduttamaan! :)

      Mukavaa lauantaita sinulle! :)

      ps.kyllä niitä jotain sääskiä lentelee ihan
      oikeesti! :)

      • Rellu

        Olet ajatellut aivan oikein - tunne oli liikaa
        maalattavaksi. Ja - sinä toinen taiteilijasielu,
        niin kuin Liokin, näät asiat hyvin.

        Kiitos paljon ja adventtia sinnekkin.

        Ohos - noooh, kesähän tässä melkeen onkin,
        vaikka joulu kolkuttelee kohta ovelle.


    • Kirjoitat hienosti. Voin silmissäni nähdä kirjoittamasi tunteen.. Luin useaaaaan kertaaan ja pidin tästä.

      :)60

      • Rellu

        olenkin kaipaillut jo sinua - gauhian kauan olet
        ollut taas matkoilla/töissä, missä sitten olet
        ollutkaan, mutta kiva että et meitä kuitenkaan
        ole unohtanut.

        Hmmmm - no olipas kiva lukea palautettasi
        * luin useaaaaan kertaan * kiitos paljon.

        Hyvää joulun odotusta sinullekkin.

        Palaan myöhemmin palstalla, ja tutkailen, mitä
        sinä ja muut ovat tänne tuoneet, pikakurkistus
        piti olla tämän, mutta olin hiukka yllättynyt
        palautteiden määrästä :)


    • Runoilijatar

      Hieno runo.. :)
      Jos luvallasi saan sanoa niin olisin ehkä katsastanut kolmatta säkeistöä.. sana kohden olisiko sen voinut korvata jollain toisella viimeisessä lauseessa..no mene ja tiedä mutta pikisti vain silmään :) Rauhallista yötä sinne

      • Rellu

        Hmmmm, jo toki saapi sanoa, mitä miettii, niinhän
        sanon itsekkin. Ihan on mahdollista, että sen
        olisi jollakin voinut korvata, mutta siinäpä tuo
        nyt nököttää :)

        Kiitti sinullekkin ja joulun alusaikaa :)


    • TöllinLiisa

      Heii Rellutar.

      Kauniisti sielus sivellin ,
      herkkää tunnelmallista kuvaa maalaa.

      Lämmin kiitos Adventin aikaan ,
      alkaa sielussa pienoista joulun taikaa.Liisa

      • Rellu

        Ensimmäinen adventtikynttilä on sytytetty,
        odottelemme joulua - ja lunta. Kumpa saisimme
        valkoisen joulun.

        Sinulle kiitos.

        Joulua odotamme,
        rauhaa ja rakkautta.
        Läheisiä vierellemme
        joulun taikaa jakamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe