onks kukaan koskaan miettiny et missä kulkee kiusaamisen ja sitten sellasen ns hyväntahtosen naljailun/vittuilun raja?.eli mikä on kiusaamista ja mikä sellasta leikkimielistä vittuiluu/naljailuu jota yleensä on kouluissa,työpaikoilla jne ja jolla ei tarkoteta pahaa.
mull on asiasta omakohtasta kokemusta viimelukuvuodelta koulusta kun mua ja muutamaa muuta syytettiin yhen luokkakaverin kiusaamisesta.se tilanne oli just sellanen et me oltiin ihan silmät pyöreinä että mitä vittuu.sen mä myönnän että mull on tapana vittuilla/naljailla kavereille,porukoille,sisaruksille,isäpuolenlapsille jne ja vastaavasti edellämainitut tekee sitä samaa mulle.emmä sillä mitään pahaa tarkota vaan se vaan nyt on sellasta ns leikkii ja kaikki jotka mua yhtään tuntee tietää sen kyll.mä naljailin sille luokkakaverille jonka kiusaamisesta luokanvalvoja syytti ihan samal taval kun kaikille muillekkin.ei mull kertaakaan käynny ees mieles että se luokkakaveri ottais sen naljailun sillee,mut näköjään otti.kai se olis pitäny tajuta ettei se välttämättä ymmärrä sitä kun oli sellanen rauhallinen ja tosikko kaveri.no onneks asia selvis sillon ja anteeks pyynnöl selvittiin.
mikä kiusausta mikä ei
9
819
Vastaukset
- Kohtuus kaikessa..
Naljailu ja vittuilu menee joskus yli oikeesti. Annoin kerran miesystävälleni semmosen bitchsläpin, et ihme ku ei taju lähteny siltä. Meni totaalisesti hermo sen vittuiluun ja naljailuun vaikka tiesin ettei se tarkota sillä mitään. Siinä se istu suu pyöriänä ja meiti lähti muualle.
- hfmkuy
se raja kulkee siinä mihin se naljailun/kiusauksen kohde se piirtää. eli miltä siitä itestä tuntuu se naljailu/kiusaaminen/mikä lie
- ----------------------
Hyvin sanottu. Pitää paikkaansa.
- lue tää
VITUN NÖSSÖ. SUL EI OO VITTU YHTÄÄN MUNAA. VITTU VEDÄ TURPAAN VAAN NII VITTUILU LOPPUU
- >>>
raja kulkee siinä miten toinen suhtautuu sinun naljailuusi, eli onko se hänestäkin vain hauskaa. jos huomaat hänen pahoittaneen mielensä raja tuli ylitettyä ja voisit pyytää anteeksi tai edes sanoa, että kyseessä oli vain vitsi (huono sellainen?). on hyvä toisinaan miettiä miten itse suhtautuisit, jos joku tulisi sanomaan/tekemään sinulle samoin kuin teet jollekin toiselle. siitä saa vähän suuntaa siihen mikä on okei ja mikä ei.
- Kasvakaa teinit!
Sellainen leikkisä vittuilu jne. on lapsellista ja hyvin typerää.Etkö todellakaan osaa heittää läppää eri tavalla kuin vittuilemalla?Ei kannata harrastaa sellaista vittuilu läppää, jos ei ota sitä riskiä loukatakseen jonkun ja pahasti! Toisaalta sellainen leikkisä vittuilu kaverin kanssa ei takaa luotettavaa eikä pitkää kaveruutta.esim.voit räväyttää niin pahasti
,että kaverisi loukkaantuu.Itse en pidä sellaisia vittuiluläppä ihmisiä kaverinani, sillä ei heihin voi edes luottaa!- qqqqqqqqq
Painu ite kasvamaan ja kehitä itelles edes jonkinlainen huumorintaju.
- >>>
"mikä kiusausta, mikä ei?"
- KIUSAUKSEKSI kutsutaan sellaista uunissa vuoassa valmistettavaa ruokalajia, jossa voi olla esim. perunasuikaleita, sipulia, kinkkua ja munamaitoa sekä päällä juustoraastetta (kinkkukiusaus). KIUSAUSTA ei puolestaan ole toisen haukkuminen, töniminen tai muu fyysinen tai henkinen satuttaminen - sitä kutsutaan KIUSAAMISEKSI.- >>>
KIUSAUKSEKSI kutsutaan myös tilannetta, jossa ihminen tuntee suurta, lähes vastustamatonta tunnetta toteuttaa jokin idea, ajatus tai hetkellinen päähänpisto. Usein tämä mielletään negatiiviseksi mieliteoksi, mutta yhtä hyvin myös hauskaksi pikku pilaksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1323043Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/722092Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1361793Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee221672- 1191646
- 1381335
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su941109Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1441035"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!47995Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29917