Sunnyn jarrurummun irroitus

avuton

Eli kuten otsikko sanoo.. en saa millään irti -91 mallin sunnysta jarurumpua irti.
Jarrut on löysätty äärimmilleen sekä käsijarru on löysätty kahvan säätöruuvista mutta rumpu ei hievahdakaan. Ei milliäkään vaikka pommin pistäisi.

Kaikki apu tervetullutta

4

5871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asentaja..

Rummussa on kaksi 8mm ulosvetoreikää joissa on kierre. Kierrä niihin pultit ja purista rumpu ulos.

• joo joo

Täytyiskö irrottaa keskeltä iso mutteri.Rumpu tulee ulos laakereineen.

• volvo_puranen

Korjaamokoulu: Nissan Synnyn takajarrut
      Kirjoittanut: Volvo Puranen 19.2.2004 klo 19.53

Auton malli oli vm 89 ja rumpujarrut takana.

Helou vaan pitkästä aikaan ja pitemmittä puheitta asiaan.

Avaamme rummut niin kannattaa vaihtaa jarruhihnat ja jos epäilette että jarrusylinterit jumissa niin kanssa ne.
      Sen huomaa kun lumella jarruttaa kovasti pitäisi takapäänkin mennä lukittuna eli sujona.

Kaupasta jarruhihnat ja asennussarja sekä jos tarvetta niin työsylinterit.

Oltava itsellä 30millin lenkkiavan tai hylsy.
      Laakerirasvaa Mobilin sinistä olen pitänyt.
      Kuparitahna jarru rasva.
      Jarruputkea varten avain 10 millinen maksaa aika paljon mutta aina tarvitsee .
      Jarrunestettä.
      Pikkuvasara ,hyvät pihdit ,ruuvari talttapää. Astia jonne saa laakerit laitettua sekä hiomapaperia ja rättiä.

SEKÄ HYVÄT HERMOT.

Nosta auto ylös ei käsijarru päällä .irrota rengas .
      Ota rasvanippa pois ruuvari ja vasaralla naputtaa varovasti ja kampeaa pois.
      Poista sokka ja lukitus rikka.
      Avaa laakeri on tiukka minulla oli iso lenkki ja vasaralla naputin auki.
      Vedä mutteri ja lukitusrikka pois . Jarrurumpu pois pyöritä ja naputa vasaralla pitäisi lähteä hyvin pois.
      Huomaat likaiset jarru systeemit elä paljon pölytä jarrupölyä voi viellä olla asbestia.

Katso alas näät jarrujousen lukituksen nosta jousta että lähtee kolosta pois .Kampea jousi pois vedä ulospäin ja lähtee hyvin .

Jarrukenkien lukitus jouset paina esin 10 lenkillä jousta ja pyöräätä takana olevata nastan päästä että vapautuu jousi..
      Irrota kengät ja käsijarruvaijeri kanssa kengästä.
      Kengässä jäin kasijarrun mekanismi ota uusi kenkä ja laita se sitten siihen lukitus rikka lähtee hyvin kun ruuvarilla pakottaa irti.
      Kokoa uuteen kenkää takaisin katso pienen jousen asennus vanhasta ennen kuin purat sen että osaat laittaa oikein päin.
      Tässä vaiheessa jarrusylenteri vaihto jos tarkista männät on jumissa tai vuotanu nesteitä ,märkä sylinteri.
      Jarruputki irti sylinteristä napauta avainta vasaralla kevyesti lähtee helpommin irti.

Erikoiavaimella putki irti sulje pää ,irrota sylinteri kummiskin katkee pultit katso että uusissa on tai osta 6 milliset tosi lyhyet .

Sylinteri paikalle putsaa jarrukilpi ja kuparitahnaa niille paikoille jotka koholla ja käsijarruvaijerin päähän.

Kokoaminen jarrukenkä jossa käsijarru vaijeri paikalleen ja toiselle puolelle kansaa kenkä tässä vaiheessa alhaallaoleva jousi paikalleen.

Alapuoli on paikalla sitten lukitukset kengille sama homma kuin pois ottaessa.
      Kenkien välissä oleva säätörauta paikalleen.Jousi paikalle ja alas lukituspala.
      Jarrurumpu paikalle ja laakerit paikaale ja kiristys saapi vääntää 21 kiloon aika paljon.Lukitus ja rasvaa laakereille ja rasvanippa paikalle.
      Ilmataan jarrut minä olen vanhoolinen kaverin kanssa tulee hyvin.Jarrupoljin pohjaan ja avataan ilmausruuvi kiinni uusi pumppaus ,niin kauan kuin tulee ilmaa jatketaan.
      Koeajo ja kokeilaan käsijarrua mekanismi säätää jarrut pitämään tasaisesti molemmista pyörissä.

Olette säästäny vähintään 100 euroa työpalkkoina.

• .....

Erinomaisista ohjeista. Olinkin jo ihmeessä noiden rumpujen kanssa, kun ei ollut mitään ulosvetoreikiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4484
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3220
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2892
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2412
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2116
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1791
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe