Uvin mielivaltaiset päätökset viisumiin ja oleskelulupaan on loukkaavia. olisi kiva nähdä kuka ja ketkä ne päätökset tekevät siellä. mielestäni jokaisen pitäisi tehdä hakemus suullisesti ei paperipinontakaa..miljoonien kysymyksien kanssa..jotka on ihan pimeitä.UVIN päätös lumeavioliitosta loukkasi minua suuresti.että olen ottanut rahaa mennäkseni naimisiin ulkomaalaisen kanssa. jos toimisin näin olisin jo aika päivää tehnyt bisnestä sillä.hävettää ne ihmiset jotka tekevät niin, pilatakseen muiden mahdollisuuden.
nyt sitten yhteiskunnan varoin valitetaan hallintooikeuteen,, nyt rasistit voivat kitistä heidän veroeurojensa menetyksestä. Olen niin masentunut ja loukattu mutta me taistelemme oikeudenmukaisuudesta ja totuudesta. MS
UVIn mielivaltaiset päätökset!
32
3749
Vastaukset
- ....
monia, jotka ovat uvin kourissa kovia kokeneet. Tällä hetkellä itsellänikin hallinto-oikeudessa paperit syynissä uvin takia. Ihmis- ja perusoikeuksiahan tässä on loukattu, mutta lopussa kiitos seisoo. Voimia ja jaksamisia ap:lle.
- ???
..on kestänyt päätökset/käsittelyaika hallinotoikeudelta?? ..meillä on valitus ollut nyt 6kk..hämeenlinnassa..pyysin suullisen käsittelyn,,en tiedä toteutuuko..
- kesti
valitus hallinto-oikeudessa 8kk:tta. Meidän asianajaja myös laittoi suullisen käsittely pyynnön mutta sitä ei tehty ja asianajaja sanoikin että todella harvoin siihen suostuvat.
Päätös meillä kuitenkin oli että kumosivat Uvin päätöksen ja sen jälkeen Uvi antoi oleskeluluvan.
Teillä ei luulisi pitkään menevän päätöksen kanssa. Oletko kysellyt päätöksestä ? Itse lähetin hallinto-oikeuteen sähköpostia ja sain tietää ajankohdan jolloin päätöstä voisi odottaa ja se tulikin silloin kun olivat sanoneet.
Onnea ja toivottan että myönteinen päätös tulee. - kuinka kauan..
kesti kirjoitti:
valitus hallinto-oikeudessa 8kk:tta. Meidän asianajaja myös laittoi suullisen käsittely pyynnön mutta sitä ei tehty ja asianajaja sanoikin että todella harvoin siihen suostuvat.
Päätös meillä kuitenkin oli että kumosivat Uvin päätöksen ja sen jälkeen Uvi antoi oleskeluluvan.
Teillä ei luulisi pitkään menevän päätöksen kanssa. Oletko kysellyt päätöksestä ? Itse lähetin hallinto-oikeuteen sähköpostia ja sain tietää ajankohdan jolloin päätöstä voisi odottaa ja se tulikin silloin kun olivat sanoneet.
Onnea ja toivottan että myönteinen päätös tulee.tiedostasi,,täytyy katsoa ja kysyä myös..joka päivä mielessä että koska, koska,,ja milloin,, toivottavasti saamme myönteisen päätöksen..T.MS
- marrakech1984
Kai niillä joku syy on epäillä lumeliittoa?
Itsellänikin on ulkomaalainen mies, samoin todella monella ystävälläni (Turkista, Marokosta, Portugalista, Irlannista, Tunisiasta, Syyriasta, Libyasta esim.) ja kaikkien miehet on saaneet oleskeluluvan (jotka sitä tarvitsevat) ihan helpolla. Meillä käsittely kesti 2,5 kk ja lupa myönnettiin, mieheni on Marokosta.- ...
ei niitä syitä tuulesta temmata. Kun jotain epäselvyyksiä (niitä sen enempää luettelematta) löytyy, heti epäillään lumeliitosta. Useimmilla kuitenkin on kyse aidosta liitosta. Sitten on näitä, jotka rahasta tekevät diilejä, ja pilaavat maineen.
- meilläkin
Ihan se, että olin pätkätöissä ja työttömänä, maksoin työttömyyskorvauksista opintolainojani ja kutsulomakkeessa vaaditaan, että kutsun esittäjä takaa Suomen valtiolle kattavansa vieraan matka- ja ylläpitokustannukset. Luonnollisesti tähän ei ollut varaa, jolloin kutsun esitti miehen vakavarainen yrittäjä-veli. Eipä sit tullut uvilla mieleen kysyä, miksi en ollut miestäni kutsunut Suomeen, eikä sitä nyt luonnollisestikaan Kelalta tai työvoimaviranomaisiltakaan kyselty: siinähän ois voinut joutua vielä vaikka positiivisen päätöksen tekeen. Yhteiskunnan varoin käytiin oikeutta asianajajan ja varatuomarin kera: kehottivat vielä vetään valtion kans.väl. ihmisoikeustuomioistuimeen ja vaatia korvauksia. Miehellä kun ois ollut työkin täällä ja mun valtion avustukset ois sitä myötä loppuneet. Että saa siinä sit veronmaksajat maksaa.
- Huh...
Liioittelitko vähän noitten ulkkismiesten määrässä, melko hurjalta kuulostaa jos pelkästään yhden ihmisen ystävien joukossa on tollanen lauma ulkkareita... Oonhan mä tietenkin tietoinen siitä, mitä suomalaisista naisista ja ulkkismiehistä sanotaan, mutta en mä nyt tiedä voiko se ihan tollastakaan olla...
- Nimetön
meilläkin kirjoitti:
Ihan se, että olin pätkätöissä ja työttömänä, maksoin työttömyyskorvauksista opintolainojani ja kutsulomakkeessa vaaditaan, että kutsun esittäjä takaa Suomen valtiolle kattavansa vieraan matka- ja ylläpitokustannukset. Luonnollisesti tähän ei ollut varaa, jolloin kutsun esitti miehen vakavarainen yrittäjä-veli. Eipä sit tullut uvilla mieleen kysyä, miksi en ollut miestäni kutsunut Suomeen, eikä sitä nyt luonnollisestikaan Kelalta tai työvoimaviranomaisiltakaan kyselty: siinähän ois voinut joutua vielä vaikka positiivisen päätöksen tekeen. Yhteiskunnan varoin käytiin oikeutta asianajajan ja varatuomarin kera: kehottivat vielä vetään valtion kans.väl. ihmisoikeustuomioistuimeen ja vaatia korvauksia. Miehellä kun ois ollut työkin täällä ja mun valtion avustukset ois sitä myötä loppuneet. Että saa siinä sit veronmaksajat maksaa.
suomalaiset naiset ulkomaalaisten kanssa niin kiivaasti avioituvat, mutta suomalaisten kanssa vähintään prinsessahäät, tai muuten avoliitossa pysytään? Suomalais-suomalainen avioliitto on naiselle "näytön paikka".Oletteko muuten huomanneet: kun suomalainen menee suomalaisen kanssa kimppaan, alkaa tulemaan KOIRIA kauheasti - siis yleistä on ainakin minun kaupunginosassani, että hankitaan kerrostalokämppään vaikka 3 koiraa, lapsia ei vaan synny...ja yhteiskunta miettii miksei?
- Justiinsa.a
Mene sinne missä ukkos on,ei enää yhtään ulkolaista tänne suomeen elätettäväksi, niinkauan kun omallakaan väellä(opiskelijat,lapset,vanhukset,työttömät)ei ole asiat hyvin.
- ...
tämähän se on kannustavaa... Kaikki ulkomaalaisethan täällä onkin elätettävänä..
- ja lapsia tehdää lauma
... kirjoitti:
tämähän se on kannustavaa... Kaikki ulkomaalaisethan täällä onkin elätettävänä..
Kyllä suomessa vetää sosiaalietuudet.Enpä montaa naista tietyistä maista ole työssä nähnyt, pentuja tehdään kuin vilkkilään ja sossusta haetaan leipä ja vuokrat ym.ym.
- on fakta
ja lapsia tehdää lauma kirjoitti:
Kyllä suomessa vetää sosiaalietuudet.Enpä montaa naista tietyistä maista ole työssä nähnyt, pentuja tehdään kuin vilkkilään ja sossusta haetaan leipä ja vuokrat ym.ym.
Asiahan on nyt niin että SUURIN osa jotka siellä sossunluukulla käy ovat SUOMALAISIA joten revi siitä.
Ps. eikö sossu antanut rahaa kun omat on menneet kurkusta alas? - jurppiiko...?
ja lapsia tehdää lauma kirjoitti:
no??? suurin osa ihmisistä on sotapakolaisia..joten tarkasta sopimukset pakolaisuudesta....
oletko itse siellä sossun jonossa kun niin hyvin tiedät ketä siellä käy??? osa pakolaisista hyvin korkeakoulutettuja... nim.naisista.. suosittelen katselemaan tv1 mondo ohjelmaa sieltä saat paljon tietoa pakolaisista kuinka ja minkälaista elämä on pakolaisena, moni haluasi palata kotiinsa mut ei vain voi, sodan takia.. onhan suomestakin lähetetty ja menty pakolaisiksi toisiin maihin sodan takia..sattuu vaan unohtuun tämäkin asia. - Suomalainen veronmaksaja
on fakta kirjoitti:
Asiahan on nyt niin että SUURIN osa jotka siellä sossunluukulla käy ovat SUOMALAISIA joten revi siitä.
Ps. eikö sossu antanut rahaa kun omat on menneet kurkusta alas?Eipä ole sossun etuuksia koskaan tarvinnut hakea, itse ollaan perhe elätetty,maksettu talo ja lasten opiskelut.Tuntuu väärältä että täällä on omallakin väellä asiat huonosti ja sitten pitäisi vielä hyysätä muualata tulleita, jotka ei ikäänsä ole lanttiakaan maksaneet veroja suomeen.Mutta ilmaiset etuudet kyllä kelpaisivat.
Suomi ajaa itseään alas hyysäämällä liiaksi muualta tulevia.Ettekö mitenkään naiset voi menä sinne mistä niitä rakkauksianne löydätte, kun kuitenkin jaksatte moittia suomea. - Ulkomaalaisen puoliso
Suomalainen veronmaksaja kirjoitti:
Eipä ole sossun etuuksia koskaan tarvinnut hakea, itse ollaan perhe elätetty,maksettu talo ja lasten opiskelut.Tuntuu väärältä että täällä on omallakin väellä asiat huonosti ja sitten pitäisi vielä hyysätä muualata tulleita, jotka ei ikäänsä ole lanttiakaan maksaneet veroja suomeen.Mutta ilmaiset etuudet kyllä kelpaisivat.
Suomi ajaa itseään alas hyysäämällä liiaksi muualta tulevia.Ettekö mitenkään naiset voi menä sinne mistä niitä rakkauksianne löydätte, kun kuitenkin jaksatte moittia suomea.Samoin täällä. Itse ollaan perheemme elätetty, talo rakennettu ja verot maksettu, mutta sehän ei teille mene jakeluun..ehei, koska jos on ulkomaalainen mies niin totta kai haetaan rahat sossusta. Tiedätkö mitä? aivan sama mitä joku tuntematon ajattelee. Me pysymme suomessa etkä sinä sille valitettavasti voi mitään:-D
- alia
Ulkomaalaisen puoliso kirjoitti:
Samoin täällä. Itse ollaan perheemme elätetty, talo rakennettu ja verot maksettu, mutta sehän ei teille mene jakeluun..ehei, koska jos on ulkomaalainen mies niin totta kai haetaan rahat sossusta. Tiedätkö mitä? aivan sama mitä joku tuntematon ajattelee. Me pysymme suomessa etkä sinä sille valitettavasti voi mitään:-D
,,,,,,,ulkomaalainen mieskö pilaa ja vie kaikki "edut" suomalaisilta..no miten on sitten ulkomaalainen nainen? miehet saa tuoda ja ottaa ulkomaalaisen naisen,,se on exsoottista.. tuskin suomalaiset naiset ovat menneet naimisiin pelkän exsoottisuuden takia. rakkautta on myös yli rajojen...ne ulkomaalaiset jotka käyvät sossussa ja joita työvoima yrittää kouluttaa ja työllistää on 95% pakolaisia jotka ei ole suomen kansalaisia. ja saamistaan tuloista hekin maksavat veroa.seuraa aikaasi ja faktoja niin tiedät paljonko täältä koko ajan käännytetään takaisin..monia turvapaikan hakijoita....ja moniko saa oleskeluluvan? ei se asia nyt niin ole kun kansan suussa puhutaan..ei ole suomalaiselta leipää viety pakolaisten takia... muut maahanmuuttajat..ei ole sossua eikä muita apuja, omillaan on tultava toimeen.. että silleen..
- mitäkin
Suomalainen veronmaksaja kirjoitti:
Eipä ole sossun etuuksia koskaan tarvinnut hakea, itse ollaan perhe elätetty,maksettu talo ja lasten opiskelut.Tuntuu väärältä että täällä on omallakin väellä asiat huonosti ja sitten pitäisi vielä hyysätä muualata tulleita, jotka ei ikäänsä ole lanttiakaan maksaneet veroja suomeen.Mutta ilmaiset etuudet kyllä kelpaisivat.
Suomi ajaa itseään alas hyysäämällä liiaksi muualta tulevia.Ettekö mitenkään naiset voi menä sinne mistä niitä rakkauksianne löydätte, kun kuitenkin jaksatte moittia suomea.Minun mieheni koulutuksen, terveydenhoidon ja kaiken muun siihen päivään asti kun tänne saapui, on maksanut hänen oma kotimaansa. Mieheni oli alle kaksi kuukautta työttömänä saapumisestaan ja sen jälkeen maksanut kiltisti veroja. Työttömyyden ajalta emme olisi saaneet mitään korvausta sillä minun tuloni ovat sen verran suuret ja miehelläni oli omaa rahaa jota silloin käytimme. Joten paljon kalliimmaksi suomalaiset ovat tulleet yhteiskunnalleen kuin mieheni, joka on ollut täällä maksumiehenä koko oleskelunsa ajan.
- Veronmaksaja
Tälle eräälle, joka oli sitä mieltä, että Suomen köyhät pitäisi hoitaa ensin. Minua ei kiinnosta tippaakaan maksaa veroja, jotka päätyvät suomalaisten juoppojen kurkkuihin. Mielummin otan tänne ulkomaalaisia, jotka elävät vastuullista elämää. Kyllähän niitä "omia" ongelmatapauksia on hoidettu, mutta kun monikaan heistä ei edes halua parantua!
- Ei muita!!!
Suomen romanit ovat vähemmistöistä ainoat joita pitääkin auttaa!!!!!muut pois.
- rilli
Ei muita!!! kirjoitti:
Suomen romanit ovat vähemmistöistä ainoat joita pitääkin auttaa!!!!!muut pois.
montako romania tiedät olevan työelämässä???prosentti on aika pieni.. naiset ei voi mennä pukunsa kanssa mäkkäriin tai kaupankassalle tai entäs miehet..monenko romanin tiedät opiskelleen pitemmälle kuin peruskoulu.?. syrjintää se on työnantajan puolelta.. kyseessähän on kulttuuri...ei voi mennä duuniin...hameet päällä...mut muslimi naisia näkyy palvelualalla..huivit päässä..en puolusta mut en syrjikään ketään.. kulttuurinsa tai uskonsa takia. tee sinä samoin.apua annetaan perusteellisin syin suomessa..ei kaikki sitä saa jotka tarvitsisivat. on paljon ns.väliinputoajia.
- Muslimit ei!
rilli kirjoitti:
montako romania tiedät olevan työelämässä???prosentti on aika pieni.. naiset ei voi mennä pukunsa kanssa mäkkäriin tai kaupankassalle tai entäs miehet..monenko romanin tiedät opiskelleen pitemmälle kuin peruskoulu.?. syrjintää se on työnantajan puolelta.. kyseessähän on kulttuuri...ei voi mennä duuniin...hameet päällä...mut muslimi naisia näkyy palvelualalla..huivit päässä..en puolusta mut en syrjikään ketään.. kulttuurinsa tai uskonsa takia. tee sinä samoin.apua annetaan perusteellisin syin suomessa..ei kaikki sitä saa jotka tarvitsisivat. on paljon ns.väliinputoajia.
Siinä se tuli.Joka ei ole ollut edes sukunsa kautta suomea puolustamassa aikanaan sodassa,ei tarvia olla täälä nytkään.Romanit olivat jo silloin.
- selväääää
Muslimit ei! kirjoitti:
Siinä se tuli.Joka ei ole ollut edes sukunsa kautta suomea puolustamassa aikanaan sodassa,ei tarvia olla täälä nytkään.Romanit olivat jo silloin.
200 muslimia oli sotimassa Suomen puolella, ota aisiasta selvää, ennenkuin väität täällä typeryyksiä. Se on fakta. Muslimit tekee enemmäm töitä täällä kuin mustalaiset.
- sattumaako vain?
rilli kirjoitti:
Jonkin verran romaneita tunnen, äkkilaskemalla varmaankin puolet heistä on työelämässä. Tämä nuori polvi etenkin tuntuu olevan hyvinkin halukkaita tekemään työtä. Vanhemmalla väestöllä on ongelmia, esimerkiksi lukutaidottomia on heistä yllättävän paljon.
En ole siis se, jolle kysymyksesi osoitit, mutta vasasin ihan sivusta seuraajan roolista. - En usko!!
selväääää kirjoitti:
200 muslimia oli sotimassa Suomen puolella, ota aisiasta selvää, ennenkuin väität täällä typeryyksiä. Se on fakta. Muslimit tekee enemmäm töitä täällä kuin mustalaiset.
Annas nyt joku linkki väitteesi pohjaksi.En ihan äkkiä usko höpinääs.
- lue turkkari
En usko!! kirjoitti:
Annas nyt joku linkki väitteesi pohjaksi.En ihan äkkiä usko höpinääs.
Viikonlopun Turun Sanomat, olisko ollut lauantai numero!! Siis viime viikonlopun, ja olivat kummassakin sodassa, talvi sekä jatko. Ok, kerro kun olet lukenut!! En meinaa itsekkään ole tiennyt aikasemmin!!
- veronmaksaja taas
maksaa veronsa mieluummin siten että käytetään suomalaisia hyödyttävästi. Ulkomaalaisten puolisoiden ylläpitoon ei pitäisi käyttää yhtään verovaroja.
- rahaa palaa!
veronmaksaja taas kirjoitti:
maksaa veronsa mieluummin siten että käytetään suomalaisia hyödyttävästi. Ulkomaalaisten puolisoiden ylläpitoon ei pitäisi käyttää yhtään verovaroja.
että ilouutinen sulle joka haluaisit maksaa lisää: turhat huostanotot imevät rahasi, ei tarvi enä miettiä miten saisit kaiken itse tuhlattua, sossu tuhlaa rahat puolestasi! onnea!
- haluan määrätä omista rahoi...
rahaa palaa! kirjoitti:
että ilouutinen sulle joka haluaisit maksaa lisää: turhat huostanotot imevät rahasi, ei tarvi enä miettiä miten saisit kaiken itse tuhlattua, sossu tuhlaa rahat puolestasi! onnea!
Minun verovaroistani ei saisi anttaa senttiäkään ei suomalaista syntyperää oleville! Kaikki avustukset suomalaisille, syntyperäisille sellaisille! Nytkin pitäisi laittaa ulkomalaisilta ym.avustukset sille tasolle mikä olisi kotimaassaankin ja nostaa suomalaisten taloudellista tasoa. Kelle se ei kelpaa, se kotimaakin löytynee sieltä jostain.Ja vaimot menköön arabimaihin, älkää tuoko niitä miehiä tänne.
- jokaei tiedä asioista hevon...
haluan määrätä omista rahoi... kirjoitti:
Minun verovaroistani ei saisi anttaa senttiäkään ei suomalaista syntyperää oleville! Kaikki avustukset suomalaisille, syntyperäisille sellaisille! Nytkin pitäisi laittaa ulkomalaisilta ym.avustukset sille tasolle mikä olisi kotimaassaankin ja nostaa suomalaisten taloudellista tasoa. Kelle se ei kelpaa, se kotimaakin löytynee sieltä jostain.Ja vaimot menköön arabimaihin, älkää tuoko niitä miehiä tänne.
mutta ei oikeesti jaksa alkaa kertoo mitää..Kannattaa ottaa asioista selkoa ennekö avaa sen tietämättömän suunsa ja nolaa itsensä!!! Hyviä uusia vuosia kaikille!!!
- just jooo
haluan määrätä omista rahoi... kirjoitti:
Minä ottasin tänne ilomielin lisää ulkomaalaisia töitä pelkäämättömiä veronmaksajia, kaikkien laiskojen suomalaisten työttömien luusereiden tilalle, joille ei kelpaa mikä vaan työ, niin kuin monelle ulkomaalaiselle joka on lukenut vuosia insinööriksi, lääkäriksi ym kotimaassaan ja on valmis tällä ahertaa siivoojana tai bussikuskina ym...
Pois vaan kaikki kelan ja sosiaaliviraston palvelut, niin eiköhän ala työt maittaa noilla laiskoilla himassa sohvalla makaavilla ruikuttajilla. Pakko ottaa työ kuin työ vstaan, kun ei saa muualta rahaa elämiseen!! Ei maksettais turhaan veroja kenenkään laiskuudesta!
- Työnjako
Ensinnäkin: UVI tekee päätökset ainoastaan oleskelulupiin ja viisumipäätökset kuuluu ulkoasiain ministeriölle joten viisumipäätöksistä on UVIa turha syytellä.
Toinen juttu se, että jos hakemuspaperit kunnossa kun haetaan oleskelulupaa perhesiteiden perusteella, käsittelyajat alle 2 kk.
Yleensä tahtoo vain olla useimman kohdalla että varsinainen yhdessä asuminen puuttuu kokonaan ja sitä ollaan vaan menty avioon ennenkuin ollaan edes tutustuttu kunnolla toisiinsa.
Nämä ei ole oikeita avioliittoja ja niimpä niiden hakemukset sitten UVIssa viipyvätkin ja loppujen jopuksi sieltä tulee hylkäävä päätös niinkuin kaiken järjen mukaan pitäisikin.
Kaiken lisäksi noiden "pika-avioliittojen" takana on useinkin vain ulkomaalaisen puolison halu saada joku suomalainen hakemaan heille oleskelulupaa tänne eikä suinkaan rakkaus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418