Rukoiliko Jeesus kielillä?

Elifas

Eikö helluntailaisuudessa pidetä kielillä puhumista hyvin tärkeänä asiana? Kuitenkaan kaikki ihmiset eivät koskaan koe kielillä puhumista.

Mitä Raamatussa sanotaan kielillä puhumisesta? Ei kai Jeesuksen mainita koskaan puhuneen kielillä? Vai oliko tuo kielillä puhuminen sellaista mitä vain me ihmiset kaipaamme, ei synnitön Jeesus?

8

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatussa ei kerrota, että Jeesus olisi rukoillut kielillä, mutta kun Hän vuodatti Pyhän Hengen, niin opetuslapset puhuivat kielillä. Tämähän on selkeästi kerrottu Hengen vuodatuksen yhteydessä Jerusalemissa, Samariassa ja pakana Korneliuksen yhteydessä.

      • Elifas

        Jeesuksella oli kai niin suora yhteys Isään että Hänen ei tarvinnut kielillä puhua vaan saattoi suoraan sanoa asiansa.


      • Elifas kirjoitti:

        Jeesuksella oli kai niin suora yhteys Isään että Hänen ei tarvinnut kielillä puhua vaan saattoi suoraan sanoa asiansa.

        on täydellinen, mutta me muut tarvitsemme rakentumista Jumala-suhteessamme. 1Kor.14:1-22


      • RitariOlevainen
        Elifas kirjoitti:

        Jeesuksella oli kai niin suora yhteys Isään että Hänen ei tarvinnut kielillä puhua vaan saattoi suoraan sanoa asiansa.

        suurempi valta, koska on Pyhällä Hengellä kastaja, ja näin ollen Jeesus on kielilläpuhumisen armolahjan antaja, siis lahjan antaja, eikä sen käyttäjä! Lukemalla Raamattua ja rukoillen oppii parhaiten tunteaan myöskin, kuka Jeesus on, Hän on Jumala, tämän on hyvä muistaa, aina, ei jeesus tervinnut, eikä tarvitse niitä avuja joita me syntiset tarvitsemme, Jeesus on Jumalan toinen Persoona, kaikkivaltias Jumala.


      • armolahja
        RitariOlevainen kirjoitti:

        suurempi valta, koska on Pyhällä Hengellä kastaja, ja näin ollen Jeesus on kielilläpuhumisen armolahjan antaja, siis lahjan antaja, eikä sen käyttäjä! Lukemalla Raamattua ja rukoillen oppii parhaiten tunteaan myöskin, kuka Jeesus on, Hän on Jumala, tämän on hyvä muistaa, aina, ei jeesus tervinnut, eikä tarvitse niitä avuja joita me syntiset tarvitsemme, Jeesus on Jumalan toinen Persoona, kaikkivaltias Jumala.

        Kyllä Jeesus käytti samoja armolahjoja, joita Hän jakaa. Kuten parantaminen, profetoiminen, voimateot jne. Mutta ei puhunut kielillä.

        Vierailla kielillä puhuminen liittyi vieraskielisten evankeliointiin evankeliumin liikkeellelähtemiseksi yli kielirajojen.


      • uskonsankari

        -olisi tarvinnutkaan puhua kielillä ?

        -Hänellähän oli suora yhteys Jumalaan ja on ...

        -miksi siis Hänen olisi tarvinnut puhua kielillä ?


    • Kielilläpuhuminen alkoi vasta Jeesuksen lähdettyä. Se on evankelioinnin vuoksi ja uskovan rakennukseksi. Maailman rakentajan ei tarvitse rakentua.

      • Paavali.

        Kaikki kuuluisatkin saarnamiehet käyttävät nykyisin koulutuksen saaneita tulkkeja ulkomaanmatkoillaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe