Noituus

Palstan perusteella helluntailaisuuteen näyttäisi kuuluvan olennaisesti mm. glossolalia, joukkosuggestiot kaatumisineen ja tyhjännauramisineen, pahojen henkien manaaminen ihmisestä ulos, toisinajattelijoiden kiroaminen Helvettiin joutuviksi. Myös eläiten äänillä henkien lumoissa karjumisesta on ollut puhetta. Mitä noituus on?

14

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kadun-nainen

      Olisiko niin, että ihmisillä on erilainen herkkyys erilaisille sielullisille ärsykkeille. Olisi. On kaatumattomia ja kielillä puhumattomiakin. Luudalla lentävää helluntailaista en ole tavannut. Se olisi jo noituutta.

      • I appreciate, lady. You are kinda mediator between the pentecostals and the lutherans.


      • Kadun-nainen
        Basker kirjoitti:

        I appreciate, lady. You are kinda mediator between the pentecostals and the lutherans.

        I am tele(pathic)operator


      • Kadun-nainen kirjoitti:

        I am tele(pathic)operator

        Yea, you are!


      • Kadun-nainen
        Basker kirjoitti:

        Yea, you are!

        and y´e my commando


    • ilman Pyhää Henkeä on noituutta.

      • todé

        Aika korkealentoiseltä kuulostaa tuo arviosi.
        Mitä tarkalleenottaen sanot?


      • Gloria

        muualla kuin lasten saduissa ja keskiajalla oli muutama "noita", jotka päätettiin polttaa, että pääsisivät sinne minne halusivatkin.
        Lucia oli italialainen ilotyttö, joka kääntyi uskoon.
        Uskoon hurahtaneilla entisillä ilotytöillä ei ollut mitään asiaa enää kunnon ihmisten kenkiin, (muita esimerkkejä en tiiäkkään.)


      • Gloria kirjoitti:

        muualla kuin lasten saduissa ja keskiajalla oli muutama "noita", jotka päätettiin polttaa, että pääsisivät sinne minne halusivatkin.
        Lucia oli italialainen ilotyttö, joka kääntyi uskoon.
        Uskoon hurahtaneilla entisillä ilotytöillä ei ollut mitään asiaa enää kunnon ihmisten kenkiin, (muita esimerkkejä en tiiäkkään.)

        "--keskiajalla oli muutama "noita", jotka päätettiin polttaa, että pääsisivät sinne minne halusivatkin."

        Haluaisitko siis vanhan kunnon inkvisitio-järjestelmän käyttöön? Ja sinun lahkosi olisi tietysti se, joka tietäisi, ketkä ovat noitia...


      • Gloria
        Työmies2 kirjoitti:

        "--keskiajalla oli muutama "noita", jotka päätettiin polttaa, että pääsisivät sinne minne halusivatkin."

        Haluaisitko siis vanhan kunnon inkvisitio-järjestelmän käyttöön? Ja sinun lahkosi olisi tietysti se, joka tietäisi, ketkä ovat noitia...

        Haluaisin:-)


      • Gloria
        Gloria kirjoitti:

        Haluaisin:-)

        piti kirjoittaa jotain ihan muuta, jotain ett mun mielipide on se ja se, mutta ajatus katkes. Sorry.


      • todé kirjoitti:

        Aika korkealentoiseltä kuulostaa tuo arviosi.
        Mitä tarkalleenottaen sanot?

        on Jeesus Kristus. Pyhä Henki opettaa ja auttaa uskovaa kaikessa, jakaa armolahjoja niin kuin tahtoo. Jos uskova kuitenkin luopuu uskostaan, kieltää Jeesuksen Herruuden ja ottaa saatanan herrakseen, niin hän todennäköisesti harjoittaa myös noituutta. Ei Pyhän Hengen voimassa, vaan oman sielunsa voimassa. Toiminta voi näyttää hengelliseltä, mutta sen lähde on saatana.


    • RitariOlevainen

      mitään noista alueista, mitä tuossa luettelit, ei ensimmäistäkään.
      Tuo on vain sinun omaa olettamustasi, ja annat aivan väärät nimet asioille, joita et tunne.
      Torontolainen nauruherätys ei ole helluntailaisuutta, on täällä tuosta puhuttu, mutta tahdot vain , koska niin kovin tiedät, mitä mikäkin on, mutta et tiedä mitään, niikuin tietää tulisi, siinä se on sinun kompastuksesi.

      Laittomuus on noituutta, ja noituus on syntiä.

      • ettekä kaatuile saarnamiesten eteen? Ettekä manaa pahoja henkiä ihmisistä ulos?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe