2kk olen omistanut seropi nartun, joka edellisessä paikassa sai raakaa kalaa, joten tietääkö kukaan mitä mahdetaan tarkoittaa sillä että lapamadon häätö vaatii 8 kerataisen loiskarkoituksen, esim. drontalilla...niin että tarkoittaako se että matolääke annetaan 8 kertaisena samalla kertaa/ vai että se annetaan kahdeksana perättäisenä päivänä?.... Koiran olen jo pariin otteeseen muuten kyllä madottanut, mutta tuo lapamadon mahdollisuus vielä hieman vaivaa. Ennen minun madotuksiani koiraa ei ole madotettu...
lapamato..?
3
223
Vastaukset
häätämään lapamatoa ilman eläinlääkärin apua. olen usein turhan varovainen, mutta aineet ovat mielestäni sellaista myrkkyä. Onko sinulla sitten oikeutetusti syytä epäillä koirallasi olevan heisimadon? Kysy ihan oikeasti eläinlääkäriltä oikeaa annostusta koirasi painon mukaan.
- ................
Kyllähän se vähän itseäkin hirvittää juuri tuo lapamatoon vaadittava lääkkeen määrä, koira kun on 23kiloinen (ylipainoinen, mutta laihdutellaan pikkuhiljaa) niin muutenkin tuo kilomäärä vaatii jo isomman loislääkityksen, saati sitten 8 kertaisena...täytyypä selvitellä asiaa oikein lääkäriltä....
Koira sai edellisessä paikassa raakoja järvikaloja, sai myös luita jotka ei välttämättä ihan syötäväksi kelpaavia olisi...ei niissä luissa lapamatoja ;) mutta ei kuitenkaan oikein syötäviä... Koirallaon ajoittain vähän löysähkö vatsa, mutta saattaahan se vielä johtua paikan vaihdosta ja ruokavalion muutoksesta.. - löysähkö
................ kirjoitti:
Kyllähän se vähän itseäkin hirvittää juuri tuo lapamatoon vaadittava lääkkeen määrä, koira kun on 23kiloinen (ylipainoinen, mutta laihdutellaan pikkuhiljaa) niin muutenkin tuo kilomäärä vaatii jo isomman loislääkityksen, saati sitten 8 kertaisena...täytyypä selvitellä asiaa oikein lääkäriltä....
Koira sai edellisessä paikassa raakoja järvikaloja, sai myös luita jotka ei välttämättä ihan syötäväksi kelpaavia olisi...ei niissä luissa lapamatoja ;) mutta ei kuitenkaan oikein syötäviä... Koirallaon ajoittain vähän löysähkö vatsa, mutta saattaahan se vielä johtua paikan vaihdosta ja ruokavalion muutoksesta..vatsa on ihan normaalia ajoittain. Jos muita oireita ei ole ja koira vielä ylipainoinenkin, ei sillä lapamatoa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3396326Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81943
- 52860
- 41810
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 54783
- 67779
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,130753Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14681