Puhelinmyynti

Opiskelija...

sovin sitten ajan työhaastatteluun puhelinmyynti-alalle. vähän kyllä epäilyttää, sillä olen kuullut kyseisestä työstä vaan huonoja kokemuksia!

kaikenlisäksi olen hiljainen ja ujo tyttö, ihmisille soitteleminen ja puhuminen vähän hirvittää, pitäisi olla sujuvasanainen ja reipas myyjä. mutta ehkä pystyisinkin siihen.

tämä työpaikka lupaa 250 euron kiinteän kuukausipalkan, tunteja 9 viikossa. onko hyvä vai huono?

raha ei sinänsä ole ongelma, koska asun kotona, mutta omaakin rahaa haluaisin ansaita. ja opiskelen, joten "kunnon" työpaikkaan tässä ei ole aikaa.

johonkin kauppaan olisi ihan mukava mennä, mutta kassatyöskentely pelottaa...asiakaspalvelusta kyllä pidän. pitäisiköhän vielä etsiä myymälöistä töitä vai tyytyä tuohon puhelinmyyntiin..?

8

2132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsonut..

puhelinmyynti ilmoituksia! Monesti lupaavat suuria takuuvarmoja kuukausi palkkoja,mutta kuitenkin totuus on karmempi.Monet lopettaa puhelinmyynnin jo 1-2kuukauden jälkeen,koska eivät saa myytyä.Kerran olen käynyt puh.myynti haastattelussa,olisin saanut paikan mutta sanoinkin että löytyi muualta parempi paikka:) Epäilyttää kovasti nuo puhelinmyynnit.Itselläni taas kans työnhaku käynnis,kattellu oon puhelinmyynti ilmoituksia,ehkä haen sinne,koska kauppoihin hakiessa painottavat aina työkokemusta siltä alalta ja puhelinmyyntiin nyt ainakin pääsee helpommalla..

• asenne

ainakin on viestisi perusteella, jos siis meinaat pärjätä puhelinmyynnissä. On totta että moni siinä työssä tienaa hyvät opiskelurahat, mutta jos asenne on jollain tapaa kielteinen jo ennestään niin menestyminen on aikalailla mahdotonta.

Hyvät myyjät ovat harvassa ja ne jotka työssä pärjäävät, suhtautuvat siihen pääsääntöisesti positiivisesti. Työ ei ole helppoa mutta rehellisin keinoin hyvän palkka ei tule yleensä helpolla.

Itse olen tehnyt puhelinmyyntiä opiskeluiden ohessa, niiden jälkeen ja nykyisin toimin myyntiedustajana. Koulutukseltani olen rakennusmies mutta en haalareihin ihan heti vaihtais takaisin.

Eli oikea asenne mukaan ja annat itsestäs 100 % niin varmasti pärjäät. Huonot kommentit usein kuitenkin johtuvat siitä että palkka tulee tuloksista. Ei läsnäolosta tai edes hyvistä selityksistä sen suhteen miksei ole myyntiä. Vaan myynneistä.

• pppp

Itse alalla aikoinaan toimineena huomasin että monesti ujot ja hiljaiset olivat parhaita myyjiä. Varsin yleinen harhaluulo on että pitäisi olla hyvä puhumaan kun parhaat myyjät ovat hyviä kuuntelemaan.
      Itselläni oli puhelinkammo kun lähdin alalle ja olin ensimmäisenä kuukautena ketjun 2 myyntitehon osalta.(kauppoja/tunti)

• hhhh

Joo äskeinen kirjoittaja oli varsin oikeassa. Itsekkin pyörin edelleen puhelinmyyjänä ja itse olin aluksi ujo ja hiljainen mutta puhelimessa tapahtuva myyntityö ja muu tapahtuma perustuu kahden ihmisen vuorovaikutukseen ja parhaat myyjät ovat hyviä vain kuuntelemaan(ei siis puhumaan). Jos asiakas esittää sinulle kysymyksen, riittää kun vastaat(ja toisinpäin). Ei sinun tarvitse olla papukaija joka toistaa 2000 sanaa minuutissa. Puhelintyö muokkaa kivasti sinun omaa persoonaasi ja varsinkin esiintymistaidot kehittyvät paljon. Kuten myös itselläni.
        Monet ihmiset parjaavat puhelinmyyntiä niinkuin syöpää, mutta juuri he ovat niitä, jotka eivät ole tehneet työtä 100%:lla asenteella. Asenne on tärkein, muista se. Ja esimiehesi on myynyt varmasti itsekin. Siltä saa myös kysyä.

• marmoe

Puhelinmyyntityön miellekyys riippuu työnantajan tarjoamista olosuhteista eli nykyaikaiset atk-laitteistot, eli ei mitään puhelinnumeroiden näpyttelyä käsin ja tietysti myytävästä tuotteesta. Itse myyn erään matkapuhelinoperaattorin palveluita. Olen todella motivoitunut työhön, koska tienaan hyvin ja tuotteita on miellekästä myydä.

Tilanne on täysin toinen jos joutuu näpytteleen jostain listasta numeroita kännykällä ja myymään jotain paskaa...

Itselläni on kokemusta esim vaatekaupasta työskentelystä ja mielestäni sellainen työ ei motivoi, koska vaikka kuinka hyvin tekisin työni se ei näy palkassa. Nykyisessä työssäni saan tuntipalkan lisäksi oman onnistumiseni mukaan palkkaa.

Suosittelen puhelinmyyntityötä, mutta työnantajia on niin monenlaisia ja menestyminen työssä vaatii asennetta ja myyntityön opettelua :)

• orvokki76

ite toimin puhelinmyyjänä ja pohjapalkkani on tonnin luokkaa ja tuntejakin saa tehdä yli 30, joten parempiakin paikkoja löytyy...

• jupe33

Erittäin hyviä kommenteja edellisiltä kirjoittajilta! Asenne on tärkeää puhelinmyynnissä. Itse olen aiemmin toiminut telemarkkinoinnin vuoropäällikkönä ja tässä muutama sana kokemuksistani.

- Lehtimyyjien huono maine johtuu yleisimmin siitä, että nämä ihmiset, jotka haukkuvat eivät tiedä mistä hommassa on kyse. Tai he ovat yrittäneet hommaa, eivät ole onnistuneet ja haukkuvat mielummin alan kuin itsensä.

- Tärkeimmät ominaisuudet hommassa sen jälkeen kun perusmyyntitaidot on opittu: kova tahto ja oma tavoitteellisuus saavuttaa kova palkka.

- Tietyllä tavalla on oltava myös kova persoona. Tarkoitan sitä, että monenlaista ihmistä tulee vastaan ja päiväänsä ei saa pilata asiakkaiden takia. Mutta kohtelias myyjä kohtaa vain vähän epäkohteliaita ihmisiä. Ja jos joku on aluksi epäkohtelias, voi hänetkin saada kohteliaaksi. Esim. "Älä nyt Liisa turhaan raivoa, kun työtänihän tässä vain teen". Moni asiakas havahtuu usein tämän jälkeen epäkohteliaisuutensa.

- Lehtimyynnillä on todellakin mahdollisuus tienata. Itselläni ansioni oli lähemmäksi 20 euroa / tunti.

- Mutta: kyllästyin hommaan, koska käytimme myyntiin spiikkiä. Eli työ oli paljolti saman spiikin jauhamista.

Mutta kesätyönä puhelinmyynti on hyvä. Täytyy osata myynin perusteet, reagoida asiakkaaseen ja olla tavoitteellinen.

Kuten sanottua, työ antaa myös paljon muuhun elämään - elämähän on myymistä (ideat, ihmissuhteet jne.). Myös small talk -taidot kehittyvät. Samoin itsevarmuus.

• Puhelin myyjä

Lainaus:
      - Mutta: kyllästyin hommaan, koska käytimme myyntiin spiikkiä. Eli työ oli paljolti saman spiikin jauhamista.

Kommentti:
      Speakki on olennainen osa puhelin myyntiä, sen avulla saa tulosta kun kaikki muu mättää.
      Myyntipuhetta on kokeiltu ja muokattu useasti paljon ja sen avulla saa tasalaatuisesti tulosta, jos vaan viittii soittaa.
      Usein myyntipuheessa löytyy myös asiakkaan kannalta kaiki olennainen tieto.
      Alennukset, tieto palvelun määräaikaisuudesta tai palvelun jatkumisesta ... yms ...

Rehellinen myyjä on paras myyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      6782
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      88
      5072
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3329
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3212
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2368
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1726
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1371
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1312
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1226
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      994
    Aihe