nyt kaikki vastaamaan mitä mieltä olette 7 vuoden ikäerosta?
ja en jaksa kuunnella ruikuttajia! fiksut kommentit tervetuloa!
ikäero
13
837
Vastaukset
- ghmmm..
esim jos on 13v ja 20v, se on AIVAN LIIKAA. mutta jos on 18v ja 25v, ni se ei oo vielä mitään..tai 17v ja 24, ni ei väliä.
mut 13-16 iässä 7 vuoden ikäero on aivan liikaa. - flower...
Minkä ikänen olet ja kuin vanha miesystäväsi on? Jos olisitta molemmat täysikäsiä niin se ikäero ei niin haittaisi. Minun vanhemmat ainaki olisi kuristanu mut jos olisin etes maininnut tommosesta. Olen päälle parikymppinen ja minun miesystäväni on 7 vuotta vanhempi minua, mutta se ei haittaa koska olemme molemmat jo täysikäsiä. Täytyy myöntää, että jos minulla olisi lapsia niin mossottaisin asiasta niin kauan että asia menee jakeluun.
- minä minä
13 ja 20. tiedän että ikäeroa on aivan liikaa, mutta eihän omille tunteilleen mitään voi :) no siis minun vanhemmat myös kuristaa jos kuulevat. olen tässä miettinyt asiaa et miten kertoa! ongelmia on nyt muutenkin niin tämän kun lisäisi niin he varmaan repeis kahtia.
- ...................
minä minä kirjoitti:
13 ja 20. tiedän että ikäeroa on aivan liikaa, mutta eihän omille tunteilleen mitään voi :) no siis minun vanhemmat myös kuristaa jos kuulevat. olen tässä miettinyt asiaa et miten kertoa! ongelmia on nyt muutenkin niin tämän kun lisäisi niin he varmaan repeis kahtia.
hei haloo, olet lapsi, 13 -vuotias on lapsi! 20 vuotias on jo aikuinen! lapsi ja aikuinen eivät voi seurustella!
- minä minä
................... kirjoitti:
hei haloo, olet lapsi, 13 -vuotias on lapsi! 20 vuotias on jo aikuinen! lapsi ja aikuinen eivät voi seurustella!
varsin hyvin.. mutta pystytkö sinä päättämään mitä tunnet toista ihmistä kohtaan? jos vaan sen pysyisi tekemään niin olisi elämä helvetin helppoa.
- ...................
minä minä kirjoitti:
varsin hyvin.. mutta pystytkö sinä päättämään mitä tunnet toista ihmistä kohtaan? jos vaan sen pysyisi tekemään niin olisi elämä helvetin helppoa.
siis jos katsot hiukan tarkemmin tuota alkukysymystäsi, siinä kysyt mielipiteitä 7 vuoden ikäerosta, niin miten helvetissä kysyt sitä kun tiedät itsekkin oikean vastauksen?
tunteilleen ihminen ei voi mitään, mutta ne menee ohitse. minä olen sinua vain vuoden vanhempi ja sinun iässäsi, eli vuosi sitten, 19 -vuotias paljastaa olevansa ihastunut minuun, no eipä siinä kun itsekkin olin häneen, mutta se sai jäädä siihen, koska tiesin ikäeron olevan liikaa. sun täytyy hyväksyä se tosiasia, että teistä ei voi tulla koskaan (ellette odota jotain 4 vuotta) mitään. älä edes mielikuvissasi kuvittele teidän olevan yhdessä, sillä se vain pahentaa oloa. - minä minä
................... kirjoitti:
siis jos katsot hiukan tarkemmin tuota alkukysymystäsi, siinä kysyt mielipiteitä 7 vuoden ikäerosta, niin miten helvetissä kysyt sitä kun tiedät itsekkin oikean vastauksen?
tunteilleen ihminen ei voi mitään, mutta ne menee ohitse. minä olen sinua vain vuoden vanhempi ja sinun iässäsi, eli vuosi sitten, 19 -vuotias paljastaa olevansa ihastunut minuun, no eipä siinä kun itsekkin olin häneen, mutta se sai jäädä siihen, koska tiesin ikäeron olevan liikaa. sun täytyy hyväksyä se tosiasia, että teistä ei voi tulla koskaan (ellette odota jotain 4 vuotta) mitään. älä edes mielikuvissasi kuvittele teidän olevan yhdessä, sillä se vain pahentaa oloa.tunteet tulee ja menee, olet siinä aivan oikeassa. ja tiedän että 7 vuotta on aivan liikaa, aivan liikaa.. mutta entäs kun ne samat tuntet on ollut jo puoli vuotta, ei siinä mitään. omia pilvilinnoja rakentelen...
- lollololol
minä minä kirjoitti:
eli se sekaantuu lapsiin,lololololol
- minä minä
lollololol kirjoitti:
eli se sekaantuu lapsiin,lololololol
:D se ei ole tehnyt mitään rikosta. se on elänyt sulassa sovussa lain kanssa! silloin tulee sekaantuminen lapseen jos on jotain seksuaalista kanssa käymistä!
- pikkum
minä minä kirjoitti:
:D se ei ole tehnyt mitään rikosta. se on elänyt sulassa sovussa lain kanssa! silloin tulee sekaantuminen lapseen jos on jotain seksuaalista kanssa käymistä!
Ymmärräthän sitten, että 20-vuotiaan suhteisiin yleensä kuuluu seksi, toisin kuin 13-vuotiaiden. Tuskinpa tuo kolmea vuotta suostuu itseään pitämään jännityksessä.
13-vuotias ei ole ikinä vielä täysin kehittynyt. Ihmettelenpä 20-vuotiaan motiiveja, jos lapsen näköisen ja ajatusmaailmallisen haluaa kumppanikseen.
- à mon avis
Minusta ikäero ei ole liian suuri, jos se ei sinusta ja hänestä tunnu liian suurelta. Rakkausasioissa minun mielestäni tulee viime kädessä luottaa omiin vaistoihinsa eikä kuunnella muiden mielipiteitä liian tarkasti.
Mitä nuorempi itse on, sitä enemmän ikäero merkitsee. Itse olen 19vuotta ja exäni on nyt juuri täyttänyt 26v, meillä on siis 6vuotta ikäeroa. Silloin joskus aloittaessamme seurustelun, kysyin mitä mieltä hän on ikäerosta. Hänestä 19 on numero siinä missä 26. Eli eipä häntä tai sen puoleen minuakaan häirinnyt tuo kuusi vuotta. Ja hän oli tarpeeksi lapsekas niin kuin minä ja toisinpäin, minä olin (joskus) tarpeeksi kypsä niin kuin hän.
Kyllä ehkä silloin ikäero voi olla haitaksi, jos itse on 13v ja kulta on 23. Silloin tulee mieleen, mitä tämä vanhempi osapuoli ajaa takaa (pedofiilit yms). Yritän tässä nyt sanoa, että kuuntele itseäsi ja hänen mielipiteitään. Keskustele ja mieti, miltä tuntuu hänen kanssaan. Ystäväsi ovat joko puolesta tai vastaan, heillä voi silti olla kommentteja, jotka tuovat itsellesi uutta näkökulmaa asiaan. Kuitenkin, in the end, sinä (ja hän) teet päätöksen miltä ikäero tuntuu. :)- minä minä
lämmitti paljon viestisi :) ei minusta tuo ole nyt sillen paha ikäero, vaikka onhan siinä 7 vuotta, kuitenkin teen miten parhaalta näyttää, ja kyllä minä havaitsen jos joku yrittää valehdella.. kiitos paljon :)
- à mon avis
Muista kuitenki, että alaikäisen ja aikuisen suhde ei (ehkä) ole kuitenkaan oikein. Jos itse on lapsi ja toinen aikuinen, ovat erot liian suuret. Aikuinen tarvitsee fyysisen suhteen, johon kuuluu sukupuoliyhteys. Lapsen ensimmäinen "suhde" on lähinnä tutustumista itseensä, omaan kehoonsa ja seksuaalisuuteensa. Toisin sanoen, lapset pitävät kädestä, halaavat ja salaa pusuttelevat. Aikuiset kaipaavat jotain enemmän ja he tietävät sen. Jos aikuinen hakeutuu lapsen kanssa "suhteeseen", väitän, että poikkeuksetta taustalla vaikuttaa luonnoton kiinnostus lasta kohtaan.
Mutta kuitenkin, kuuntele itseäsi. Kyllä sisimmässä tietää... Ja aikaisempia kommenttejasi lueskellessa tuli olo, että tiedät itse syvällä sisimmässä, ettei teidän suhteenne ole oikein (sinä 13=lapsi, hän 20=aikuinen). Unohtaminen sattuu eikä se aina ole helppoa, mutta olet nuori ja sinulle kyllä tulee lähemmän omaa ikääsi olevia kumppaneita. Elä nyt vain rauhassa, kyllä se rakkaus ehtii myöhemminkin tulla ja ihastuttaa ja vihastuttaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h553513- 393218
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062771Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432520Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201208