takkaa tai hellaa,siis tarkoitan nyt näitä tee-itse miehiä.Mul talosta edellinen asukas suuressa viisaudessaan purkanut keittiöstä puulieden pois.Peti ja hormi(tarkastettu)kunnossa ja lieden valurautakansi ym osat on tallessa,vain tiilet ja laastit puuttuu.Selkeitä oppaita on tarjolla ja niissä vaihe vaiheelta neuvottu koko työ.Tää ei oo kustannuskysymys,vaan haaste itselle.Tarviiko itse tehty tulisija tarkastuttaa?.Olen kuullut että,tapana on muurarille antaa savuryyppy,kun homma valmis,nyt sekin jäis itelle..täs ois monta hyötynäkökohtaa.
Onko kukaan..
4
1494
Vastaukset
- Ei muurari
olen muurannut takan ja koko talonkin itse ja se oli erittäin helppoa kun oli tiilikeskuksen piirustukset ja muisti vain että vuorotellen tiiliä ja laastia, tiiliä, laastia jne. ja näin meni 11000 tiiltä talonmuotoiseen kasaan ja vieläpä piirustusten mukaan.
Eikai juuri helpompaa hommaa olekaan kuin latoa tiilet laastin kanssa kasaan.
Laastin tein Parmu muuraus sementillä ja sopiva notkeus siinä on aika tärkeää.
Suurin "vaikeus" työssä oli ajan tarve kun piti tehdä telineet,kantaa tiilet ja tehdä laastit itse ja niin menee ainakin yhtä paljon aikaa kuin itse muuraukseen, savuryyppyjä en ole tarvinnut 60vuoteen, ja työn jälki on parempaa kuin monella "muurarilla" joitten "tiiliasennuksia olen nähnyt. - ensimmäinen
epäonnistuu, halkeilee tai ei vedä mutta seuraavat vetää jo paremmin.
- Vuosi pelittänyt
Muurailin Pikku-Laurin vuosi sitten ja kyllä se onnistui. Hyvin vetää kun vaan nurkat pyöristelee oikeista kohdista. Tiilerillä hyvät ohjeet. Laasti kannattaa tehdä vispilällä ämpärissä alkuunsa, nimittäin ominaisuudet häipyy jokusen tunnin sisällä ja se muuraus ei ole kovin nopeeta. Jokusen kerroksen voi latoa vaikka harjoitukseksi kylmiltään
- bbb
voi perkele sanon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15111359
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424296Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska372701Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041623Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?901473Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311406