AZORIT Helmikuussa??

Ninlai

Hei!
Lueskelin teidän kaikkien viestejä Azoreilta ja olen entistä innostuneempi. Vilille iso kiitos kirjoituksistasi ja tietty perheiden kirjotukset kiinnosti kanssa Kiitos myös teille. Lähdemme hiihtoloma viikolla ja matkaamme kahden lapsen kanssa (7v ja 9v). Luonto elämyksiä hakemaan olemme menossa. Menemme Ponta Drelgadaan ja hotel Sao Miguel Parkkiin. Kysymykseni onkin minkälainen sää vallitsee helmi-maaliskuussa? Lisää perheelle sopivia kokemuksiakin olisi todella kiva kuulla!! Ja kokemuksia tietty hotellista... Minkä kokoisia huoneet ovat (meillä tulee olemaan 2 lisävuodetta)

29

18466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti

      Olin elokuussa 2 viikkoa Azoreilla. Asuin Ponta Delgadassa Canadiano-hotellissa, jonka ainoa hyvä puoli oli se, että se sijaitsi kaupungin sisäosissa melko lähellä Parque Atlantico-ostoskeskusta. Aamiainen oli myös yllättävän hyvä ja runsas seisova pöytä, mutta 2 viikossa ehtii kummasti kyllästyä.
      - Elokuussa on ihana Azoreiden kesä ja kaikki kukkii.
      Teimme paljon retkiä koko Sao Mikguelin saaren eri osiin ja ristiin rastiin. Teimme Hispanian omia retkiä sekä kansainvälisiä vaellusretkiä. Parasta olikin luonnossa vaeltaminen.

      Talvisaikaan Azoreiden sää on huono. Lämpötila voi laskea jopa 10 tasolle. Tuulet riepottelevat silloin. Saarella ei paljonkaan turisteja ole talvisaikaan. Kylmää ja kosteaa, sateista ja myrskyisää. Itse en menisi sinne ennen huhtikuuta, jos silloinkaan sateiden, tuulten, myrskyjen ja kylmän kosteuden takia.

      Teidän kannattaa mennä Parque Atlantico-ososkeskukseen lasten kanssa, sillä siellä on lapsille yhdessä kerroksessa paljon kivoja pikaruokapaikkoja kuten Pizza Hut ja Burger King (tutut ketjut mainitakseni), sekä lukuisia sellaisia pikaruokaketjuja, joita meillä Suomessa ei ole. Myöskin kiva italialainen pizzeria on siellä
      Itse tykästyin brasilialaiseen KibaKana-pikaruokalaan. Kerrassaan herkullinen kokemus!. - Jos ei kalasta hirveästi tykkää niin kaupunkien ravintoloiden tarjoama ruoka voi vähän olla yksitoikkoista ja tylsää ja siksi suosittelen näitä pikaruokaloita. Perinteinen ravintolaruokakulttuuri on hidas, tosi hidas. Kestää ennen kuin pääsee tilaamaan ja sitten kestää kunh viinin jäähdytysasia tuodaan ja viinipullo avataan ja asetetaan "hopeiseen" jäähdytysastiaan jäiden kera. Sama hitaus jatkuu ja jatkiuu. Laskun päälle sitten 10% juomarahaa on laitettava. Kallista on. - Ponta Delgadan kadut ovat kapeat ja autot ajavat lujaa ohi. Pitäkää lapsia kiini kädestä ja kulkekaa peräkkäin. Kaksi aikuista ei ainakaan rinnakkain pysty kävelemään näitä kapeita jalankulkijan osuuksia.
      Hotellissa voi sitten olla torakoita. Meidän hotellissa oli, tosin ei meidän huoneessa. Tämä on yleistä Ponta Delgadassa.

      Seuraavan kerran otan hotellin Ponta Delgadan ulkopuolelta esim Bahia Palace tai Terra Nostra (? taisi olla tämän niminen).

    • la pinha

      Azoreilla on todella tuulista ja kosteaa helmikuussa !!


      ei mikään rantalomakohde !!


      Madeiralla jo selvästi miellyttävämpää...

      • no sharks,,, in hotel
        madeira kirjoitti:

        http://www.madeira-web.com/PagesUK/weather2-uk.html

        Travellink - Varaa edulliset lennot, majoitus, lento hotelli ...Lennä Bahamalle alk. 759 € · Asu hotellissa yksityisrannalla alk. 82 € 2 hh/yö ... Dollarin kurssi on edullinen, joten varaa nyt matka USA:han. ...
        www.leisure.travellink.com/.../presentation/frameset/index.jsp?


      • ninlai

        tuulista ja koleaa vaan juuri kuin meillä täällä suomessa kesäkuussa. 18 astetta päiväs aikaan ja illalla 15. Tuulee kyllä, mutta niinhän täällä suomen rannikollakin tuulee aina... Tukka on edelleen päässä.
        Madeira jää kirkkaasti kakkoseksi!!!


      • Madeira jää kakkoseksi
        ninlai kirjoitti:

        tuulista ja koleaa vaan juuri kuin meillä täällä suomessa kesäkuussa. 18 astetta päiväs aikaan ja illalla 15. Tuulee kyllä, mutta niinhän täällä suomen rannikollakin tuulee aina... Tukka on edelleen päässä.
        Madeira jää kirkkaasti kakkoseksi!!!

        Kerropa, mistä syystä Madeira jää kakkoseksi. Olisi kiva tietää ! Olen varannut Azorien matkan huhtikuuksi ja Madeiralla olen kerran käynyt ja ihastunut. Muodostan tietysti huhtikuussa oman käsitykseni näkemästäni, mutta kuten tiedät tämä etukäteen matkasta keskustelu on niin mukavaa !


      • ninlai
        Madeira jää kakkoseksi kirjoitti:

        Kerropa, mistä syystä Madeira jää kakkoseksi. Olisi kiva tietää ! Olen varannut Azorien matkan huhtikuuksi ja Madeiralla olen kerran käynyt ja ihastunut. Muodostan tietysti huhtikuussa oman käsitykseni näkemästäni, mutta kuten tiedät tämä etukäteen matkasta keskustelu on niin mukavaa !

        oli mielestäni palvelu parempaa ja ystävällisempää. Auton vuokraus Azoreilla oli tarkempaa. Auto käytiin vuokraajan edustajan kanssa tarkasti läpi ja hän suositti ottamaan olemassaolevista vaurioista kuvat epäselvyyksien välttämiseksi. Bussilla kulkeminen helpompaa ja reittejä runsaammin kuin Madeiralla sekä aikataulut suhteellisen kohdallaan (bussit tulee n 15-20min luvatusta). Englantia puhutaan myös pienissä kylissä, Madeiralla mentiin mykäksi ja karkuun. Maisemat ovat vielä huikaisevamman kauniinpia kuin Madeiralla. Azoreilla on myös enemmän näitä retkiruoka paikkoja teiden varsilla autoretkeläisille, ne on hyvin hoidettuja ja merkittyjä karttaan ja osassa on todella puhtaat ja hoidetut vessat. Azoreilla on hyvät patikointi reitit (useita eri pituisia ja vaikeustasoisia) ja niistä on tehty hyvä opaskartta. Kannattaa ottaa vaelluskengät näille reiteille mukaan itse menin lenkkareilla ja jalat oli illalla tosi puhki.. Siellä on isossa ostoskekskuksessa hyvä urheiluliike että kunnon vaelluskengät saa myös sieltä. Urheilu vaatteet oli tosi nättejä ja edullisia.Madeiralla oli parempaa se että lääkärin sai hotelliin. Azoreilla mennään terveyskeskukseen josta sitten lähetetään tarpeen mukaan sairaalaan. Emme onneksi tarvinneet, joten en tiedä miten käytännössä toimii. Hintatasoltaan Azorit oli mielestäni edullisempi. Päivän soppa (tosi jätti kulhollinen meillä söi vanhempi ja lapsi itsensä täyteen samasta)maksoi 2,50 euroa. Sääolosuhteet suurinpiirtein samat hiihtolomaviikolla. Madeiralla ehkä pari astetta lämpöisämpää. Niin innoissani olen Azoreista että ajateltiin kesällä vuokrata sieltä mökki 3viikoksi. Kyllä tämä jälkikäteenkin keskustelu on kivaa... Kateeksi käy lähtisin niin mielelläni minäkin huhtikuussa Azoreille!!


      • edelliselle
        ninlai kirjoitti:

        oli mielestäni palvelu parempaa ja ystävällisempää. Auton vuokraus Azoreilla oli tarkempaa. Auto käytiin vuokraajan edustajan kanssa tarkasti läpi ja hän suositti ottamaan olemassaolevista vaurioista kuvat epäselvyyksien välttämiseksi. Bussilla kulkeminen helpompaa ja reittejä runsaammin kuin Madeiralla sekä aikataulut suhteellisen kohdallaan (bussit tulee n 15-20min luvatusta). Englantia puhutaan myös pienissä kylissä, Madeiralla mentiin mykäksi ja karkuun. Maisemat ovat vielä huikaisevamman kauniinpia kuin Madeiralla. Azoreilla on myös enemmän näitä retkiruoka paikkoja teiden varsilla autoretkeläisille, ne on hyvin hoidettuja ja merkittyjä karttaan ja osassa on todella puhtaat ja hoidetut vessat. Azoreilla on hyvät patikointi reitit (useita eri pituisia ja vaikeustasoisia) ja niistä on tehty hyvä opaskartta. Kannattaa ottaa vaelluskengät näille reiteille mukaan itse menin lenkkareilla ja jalat oli illalla tosi puhki.. Siellä on isossa ostoskekskuksessa hyvä urheiluliike että kunnon vaelluskengät saa myös sieltä. Urheilu vaatteet oli tosi nättejä ja edullisia.Madeiralla oli parempaa se että lääkärin sai hotelliin. Azoreilla mennään terveyskeskukseen josta sitten lähetetään tarpeen mukaan sairaalaan. Emme onneksi tarvinneet, joten en tiedä miten käytännössä toimii. Hintatasoltaan Azorit oli mielestäni edullisempi. Päivän soppa (tosi jätti kulhollinen meillä söi vanhempi ja lapsi itsensä täyteen samasta)maksoi 2,50 euroa. Sääolosuhteet suurinpiirtein samat hiihtolomaviikolla. Madeiralla ehkä pari astetta lämpöisämpää. Niin innoissani olen Azoreista että ajateltiin kesällä vuokrata sieltä mökki 3viikoksi. Kyllä tämä jälkikäteenkin keskustelu on kivaa... Kateeksi käy lähtisin niin mielelläni minäkin huhtikuussa Azoreille!!

        Kiitos edelliselle vastaajalle ! Kiva kun täällä on asiallista keskustelua !


      • täti
        Madeira jää kakkoseksi kirjoitti:

        Kerropa, mistä syystä Madeira jää kakkoseksi. Olisi kiva tietää ! Olen varannut Azorien matkan huhtikuuksi ja Madeiralla olen kerran käynyt ja ihastunut. Muodostan tietysti huhtikuussa oman käsitykseni näkemästäni, mutta kuten tiedät tämä etukäteen matkasta keskustelu on niin mukavaa !

        Olen ollut Madeiralla 4 kertaa ja Azoreilla 1 kerran. Madeiralla olen ollut aina talvisaikaan: marraskuussa, joulukuussa, tammikuussa ja helmikuussa. Aina ovat säät suosineet siellä ja korkeintaan olen tarvinnut ohuen villatakin t-paidan päälle. - Azoreilla olen ollut elokuussa vilkkaampaan ja parhaimpaan loma-aikaan. Turismia Azoreilla on todella vähän, valtaosa turisteista tulee Portugalin mantereelta. Ulkomaalaisia ei paljonkaan: jonkun verran skandinaaveja ja suomalaisia, brittejä ja espanjalaisia. Saksalaisia ei ollut juuri ollenkaan. - Madeiran Funchal on täynnä hotelleja ja rantakatu oli yhteen aikaan täynnä lomaosakekauppiaita. - Ponta Delgada (Sao Miguelin saarella) on Azoreiden pääkaupunki ja siellä rantakadulla on mm. Azoreiden vankila merinäköalalla. Ponta Delgadaa ei ole turismia varten rakennettu, kun taas Funchalia on aika paljon rekennettu turismia varten. Azorit ovat neitseellisempää aluetta Madeiraan verrattuna. - Itse törmäsin paljon ihmisiin, jotka eivät englantia osaa, vaan piti turvautua portugalin kauan sitten opeteltuihin ja osoittain jo unohdettuihin alkeissin, jotta saisi hommansa hoidettua. Pidän moelemmista kohteista, mutta Azoreille en menisi talvisaikaan tuulen, sateiden ja myrskyjen takia.


      • ninlai
        täti kirjoitti:

        Olen ollut Madeiralla 4 kertaa ja Azoreilla 1 kerran. Madeiralla olen ollut aina talvisaikaan: marraskuussa, joulukuussa, tammikuussa ja helmikuussa. Aina ovat säät suosineet siellä ja korkeintaan olen tarvinnut ohuen villatakin t-paidan päälle. - Azoreilla olen ollut elokuussa vilkkaampaan ja parhaimpaan loma-aikaan. Turismia Azoreilla on todella vähän, valtaosa turisteista tulee Portugalin mantereelta. Ulkomaalaisia ei paljonkaan: jonkun verran skandinaaveja ja suomalaisia, brittejä ja espanjalaisia. Saksalaisia ei ollut juuri ollenkaan. - Madeiran Funchal on täynnä hotelleja ja rantakatu oli yhteen aikaan täynnä lomaosakekauppiaita. - Ponta Delgada (Sao Miguelin saarella) on Azoreiden pääkaupunki ja siellä rantakadulla on mm. Azoreiden vankila merinäköalalla. Ponta Delgadaa ei ole turismia varten rakennettu, kun taas Funchalia on aika paljon rekennettu turismia varten. Azorit ovat neitseellisempää aluetta Madeiraan verrattuna. - Itse törmäsin paljon ihmisiin, jotka eivät englantia osaa, vaan piti turvautua portugalin kauan sitten opeteltuihin ja osoittain jo unohdettuihin alkeissin, jotta saisi hommansa hoidettua. Pidän moelemmista kohteista, mutta Azoreille en menisi talvisaikaan tuulen, sateiden ja myrskyjen takia.

        tuulia, sateita tai myrskyjä sen koommin näin talvisaikaan Azoreilla kuin Madeirallakaan ole nähnyt... Madeiralla kuljin kevyessä toppatakissa helmikuussa muutama vuosi sitten nyt Azoreilla minulla oli vain ohut villatakki tai kevyt ulkoilupuku maastossa. Molemmat kivoja paikkoja lomailla. Azorit eivät sovellu matkailijalle joka haluaa löhöillä rannalla tai uima-altaalla lomastansa suurimman osan... Hukkaan menee saaren upeat maisemat. Sao Miguelin saari todellakin on rauhallisempi kuin Funchal. Eikä turistelle rakennettuja "Hyp Hyp -landioita" ole lainkaan.


      • vuokraamisesta
        ninlai kirjoitti:

        oli mielestäni palvelu parempaa ja ystävällisempää. Auton vuokraus Azoreilla oli tarkempaa. Auto käytiin vuokraajan edustajan kanssa tarkasti läpi ja hän suositti ottamaan olemassaolevista vaurioista kuvat epäselvyyksien välttämiseksi. Bussilla kulkeminen helpompaa ja reittejä runsaammin kuin Madeiralla sekä aikataulut suhteellisen kohdallaan (bussit tulee n 15-20min luvatusta). Englantia puhutaan myös pienissä kylissä, Madeiralla mentiin mykäksi ja karkuun. Maisemat ovat vielä huikaisevamman kauniinpia kuin Madeiralla. Azoreilla on myös enemmän näitä retkiruoka paikkoja teiden varsilla autoretkeläisille, ne on hyvin hoidettuja ja merkittyjä karttaan ja osassa on todella puhtaat ja hoidetut vessat. Azoreilla on hyvät patikointi reitit (useita eri pituisia ja vaikeustasoisia) ja niistä on tehty hyvä opaskartta. Kannattaa ottaa vaelluskengät näille reiteille mukaan itse menin lenkkareilla ja jalat oli illalla tosi puhki.. Siellä on isossa ostoskekskuksessa hyvä urheiluliike että kunnon vaelluskengät saa myös sieltä. Urheilu vaatteet oli tosi nättejä ja edullisia.Madeiralla oli parempaa se että lääkärin sai hotelliin. Azoreilla mennään terveyskeskukseen josta sitten lähetetään tarpeen mukaan sairaalaan. Emme onneksi tarvinneet, joten en tiedä miten käytännössä toimii. Hintatasoltaan Azorit oli mielestäni edullisempi. Päivän soppa (tosi jätti kulhollinen meillä söi vanhempi ja lapsi itsensä täyteen samasta)maksoi 2,50 euroa. Sääolosuhteet suurinpiirtein samat hiihtolomaviikolla. Madeiralla ehkä pari astetta lämpöisämpää. Niin innoissani olen Azoreista että ajateltiin kesällä vuokrata sieltä mökki 3viikoksi. Kyllä tämä jälkikäteenkin keskustelu on kivaa... Kateeksi käy lähtisin niin mielelläni minäkin huhtikuussa Azoreille!!

        Kannattaa maksaa autoa vuokratessa se omavastuun poisto, niin ei tarvitse välittää aiemmista tai mahdollisista uusista naarmuista. Se antaa kummasti mielenrauhaa...


      • ninlai
        vuokraamisesta kirjoitti:

        Kannattaa maksaa autoa vuokratessa se omavastuun poisto, niin ei tarvitse välittää aiemmista tai mahdollisista uusista naarmuista. Se antaa kummasti mielenrauhaa...

        Azoreilla omavastuu tulee aina olemaan minimissäänkin 60 euron tietämillä kokonaan sitä ei saa koskaan maksettua vakuutuksella pois eli kannattaa sittenkin huomioida naarmut ettei joudu maksamaan aiemmista jo ehkä korvauksia maksaneiden havereista. Renkaat ja pohja ei näihin myöskään kuulu, vaan niiden vaurioista maksetaan sitten erikseen.


      • täti
        ninlai kirjoitti:

        tuulia, sateita tai myrskyjä sen koommin näin talvisaikaan Azoreilla kuin Madeirallakaan ole nähnyt... Madeiralla kuljin kevyessä toppatakissa helmikuussa muutama vuosi sitten nyt Azoreilla minulla oli vain ohut villatakki tai kevyt ulkoilupuku maastossa. Molemmat kivoja paikkoja lomailla. Azorit eivät sovellu matkailijalle joka haluaa löhöillä rannalla tai uima-altaalla lomastansa suurimman osan... Hukkaan menee saaren upeat maisemat. Sao Miguelin saari todellakin on rauhallisempi kuin Funchal. Eikä turistelle rakennettuja "Hyp Hyp -landioita" ole lainkaan.

        Hotelli Bahia Palacen vieressä on hieno uimaranta. Upea vaelluspolku lähtee myös samaisen hotellin luota Lago do Fogolle (=tulijärvi). - En asunut kyseisessä hotellissa elokuussa, ajoin vain useasti siitä ohi, mutta tuttavat asuivat. Meille sattui elokuussa vain yksi sadepäivä (sadetta tulikin sitten koko päivän). Tuttavat olivat aikaisemmin olleet lokakuussa kyseisessä hotellissa ja silloin satoi joka päivä vähän, mutta ei se heitä yhtään haitannut. Päättivät tulla toisen kerran elokuussa ja elokuun jälkeen päättivät taas tuolla uudestaan huhtikuussa ja aina samaan hotelliin. - Itsekin aion vielä joskus asua tässä hotellissa. Samoin aion asua hotelli Terra Nostrassa Furnasin kraaterissa ja uida joka päivä nuoruuden lähteessä.
        - Näimme kolhiintuneita ja ryttääntyneitä vuokra-autoja. Kerran näimme kun pelti rytisi Veiran keramiikkatehtaan luona.- Itse en ainakaan Ponta Delgadan kaduilla ajaisi, edes peilit pois käännettyinä, niin kaposia ne kadut ovat.


      • funfunfun
        vuokraamisesta kirjoitti:

        Kannattaa maksaa autoa vuokratessa se omavastuun poisto, niin ei tarvitse välittää aiemmista tai mahdollisista uusista naarmuista. Se antaa kummasti mielenrauhaa...

        on myös vuokrata taksi kuski, jolloin koko perhe saa rauhassa ihailla maisemia, ja kaikkien mielenrauha on taattu, sillä tiet ovat paikoin hiukan jännittäviä ajella... Jos/kun kuski on englantia hyvin puhuva (ja tietysti jos itsekin osaa kieltä), saa ajelusta irti monin verroin enemmän kuin itsekseen tai turistibussissa liikkuva, sillä paikallinen osaa kertoa myös kiinnostavia yksityiskohtia saaren elämästä. Erinomainen taksi on Gary Travassos, (p. 351 9667 80 299), hän puhuu sujuvaa hyvää englantia, hänellä on laajat tiedot saaren historiasta, kasveista,koko yhteiskunnasta, ja kaveri on vieläpä oikein söpö ja mukava. Hinta/alkava tunti 15 euroa, joten ei paljon kalliimpi kuin autonvuokraus kaikkine vakuutuksineen (tipsiä vähän päälle tietty). Iso uusi mersu on myös ihan kelvollinen kulkuväline, verrattuna pieniin ruppuisiin vuokra-autoihin.
        Näille takseille kannattaa soittaa suoraan itse, sillä hotellin respa soittaa kuulemma vain niille, joilta saa provikkaa, eikä välttämättä parhaille ja rehellisimmille tyypeille...


      • suosittelen
        funfunfun kirjoitti:

        on myös vuokrata taksi kuski, jolloin koko perhe saa rauhassa ihailla maisemia, ja kaikkien mielenrauha on taattu, sillä tiet ovat paikoin hiukan jännittäviä ajella... Jos/kun kuski on englantia hyvin puhuva (ja tietysti jos itsekin osaa kieltä), saa ajelusta irti monin verroin enemmän kuin itsekseen tai turistibussissa liikkuva, sillä paikallinen osaa kertoa myös kiinnostavia yksityiskohtia saaren elämästä. Erinomainen taksi on Gary Travassos, (p. 351 9667 80 299), hän puhuu sujuvaa hyvää englantia, hänellä on laajat tiedot saaren historiasta, kasveista,koko yhteiskunnasta, ja kaveri on vieläpä oikein söpö ja mukava. Hinta/alkava tunti 15 euroa, joten ei paljon kalliimpi kuin autonvuokraus kaikkine vakuutuksineen (tipsiä vähän päälle tietty). Iso uusi mersu on myös ihan kelvollinen kulkuväline, verrattuna pieniin ruppuisiin vuokra-autoihin.
        Näille takseille kannattaa soittaa suoraan itse, sillä hotellin respa soittaa kuulemma vain niille, joilta saa provikkaa, eikä välttämättä parhaille ja rehellisimmille tyypeille...

        Hei nimimerkki funfunfun!
        Isot kiitokset ilmoittamasti taksikuskin, Garyn puhelinnumerosta! Soitimme heti toisena lomapäivänämme hänelle ja hän esitteli meille saarta muutamana päivänä (n 7h/pvä). Uskon että häneltä saimme varmasti parhaimman selostuksen koko saaresta kuin yhteisillä bussiretkillä olisimme koskaan saaneet.
        Taksi on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin bussiretket tai autonvuokraus. Näin voi pysähtyä nauttimaan lounaan jonnekin pikkupaikkaan ja ottaa pullon valkoviiniä vaikka viilentämään. Kaikille pikkuteille ei bussi olisi varmasti edes päässyt. Ilmat olivat maalis-huhtikuun vaihteessa mitä parhaat. Joka päivä oli yli 20 astetta, parhaina päivinä jopa 25. Liian paksuja vaatteita ei matkalle kannata raahata mukaan. Delfiiniretkelläkin pärjäsi aivan hyvin sortseilla. Suosittelen siis edelleenkin kaikille Gary Travassosta taksikuskiksi ( 351 9667 80 299).


    • Niko_kll

      Olimme vaimon kanssa Azoreilla elokuussa, joten helmikuun säästä en osaa sanoa. Olimme myös Miguel Parkissa ja se oli hyvä hotelli.

      Kannattaa käydä kokeilemassa ainakin yhtenä iltana hotellin illallista. Kävimme su-iltana ja se oli todella hyvä. Toki kannattaa kokeilla kaupungin pikkuravintoloita joissa valikoimaa riittää. Kauppakeskuksessa on hyvä jäätelöbaari, siellä tuli herkuteltua useammasti.

      Hotellihuoneet oli ainakin 2-hengelle sopivat ja siistit. Hotellin takana oli vain rakennustyömaa ma-la, joka häiritsi parina aamuna.

      Auto kannattaa vuokrata ainakin 3 päiväksi ellei koko viikoksi. Emme käyneet matkatoimiston järjestämillä matkoilla tms. Kannattaa ajellella saari ympäri. Silloin näkee paljon ja voi pysähdellä minne haluaa. Näköala- ynm. paikat on yleisesti hyvin merkattu ja niissä on riittävästi parkkitilaa.

      Paikoin tiet huonossa kunnossa, kaikki on hyvin ajettavissa. Mielestäni liikenne ei ole kovinkaan kummoista Suomeen verrattuna.

      Tuossa mitä hätäseen tuli mieleen Azorinmatkasta.

      N

      • Ninlai

        Kiva kuulla että hotelli oli viihtyisä. Remonttikin taitaa olla jo paremmalla tolalla...
        Varasimmekin puolihoidon lasten takia, toivottavasti se on juuri mainitsemassanne ravintolassa. Jäätelöbaari tulee varmasti kokeiltua! Huoneen olemme varanneet merinäköalalla ja ns. ison huoneen. Paikanpäällä sitten näkee...
        Sää karttoja ja linkkejä olemme tutkineet ja kelit vaihtelevat helmikuussa 16-24 välillä. Tuulia ja sadetta saarelle tyypillisesti mutta ei ole sateisin kuukausi kuitenkaan.
        Otitteko paljon kuvia? olisi kiva nähdä. Täältä löysinkin jonkun joka oli laittanut yli 400 kuvaa maisemista ja nähtävyyksistä. Mutta ainahan se on katsojan intresseissä mitä kuvataan.
        Oikein hyvää joulua teille!!!


      • Niko_kll
        Ninlai kirjoitti:

        Kiva kuulla että hotelli oli viihtyisä. Remonttikin taitaa olla jo paremmalla tolalla...
        Varasimmekin puolihoidon lasten takia, toivottavasti se on juuri mainitsemassanne ravintolassa. Jäätelöbaari tulee varmasti kokeiltua! Huoneen olemme varanneet merinäköalalla ja ns. ison huoneen. Paikanpäällä sitten näkee...
        Sää karttoja ja linkkejä olemme tutkineet ja kelit vaihtelevat helmikuussa 16-24 välillä. Tuulia ja sadetta saarelle tyypillisesti mutta ei ole sateisin kuukausi kuitenkaan.
        Otitteko paljon kuvia? olisi kiva nähdä. Täältä löysinkin jonkun joka oli laittanut yli 400 kuvaa maisemista ja nähtävyyksistä. Mutta ainahan se on katsojan intresseissä mitä kuvataan.
        Oikein hyvää joulua teille!!!

        Netissä minulla ei ole kuvia, mutta voin laittaa sähköpostiin jos haluat.

        Hyvää Joulua teillekin.

        Niko


      • Ninlai
        Niko_kll kirjoitti:

        Netissä minulla ei ole kuvia, mutta voin laittaa sähköpostiin jos haluat.

        Hyvää Joulua teillekin.

        Niko

        jos viitsit laittaa kuvia!!!
        osoitteeni on [email protected]
        terkuin Nina


    • täti

      Kiinnostaa, millasta teillä oli Azoreilla helmikuussa hiihtolomaviikolla???

      • ninlai

        Azoreilla helmikuussa. Säät olivat vaihtelevat niinkuin saarella keskellä Atlanttia aina. Lämpötila ei laskenut yölläkään alle 15 ja päivällä se oli 18->. Aurinkoista oli joka päivä ja päivetyimme mukavasti. 2 viikon matkaajat olivat tosi ruskeita. Reissasimme autolla vuoristossa jossa oli ajoittain sumuista ja muutama sateen ripsahduskin tuli.Auto kannattaa vuokrata sillä pääsee omia polkujaan kulkemaan pitkin saaren nähtävyyksiä. Eväs paikkoja on paljon ja osassa niisä on valmiina grillit ja puut. Maisemat olivat upeat ja ruoka hyvää. Palvelu pelasi jokapaikassa englanniksi todella ystävällisesti jollei kyseinen henkilö puhunut englantia haki hän paikalle vaikka naapurinsa selvittämään asiaa. Sao miguelin saari on todella lapsiystävällinen ja lapset huomioidaan aina extrasti. Tupakoinnin yleisyys yllätti Eu:laisen tupruttelijoita oli aina ja kaikkialla jopa nuoret tupakoivat paljon.Hintatasoltaan saari on suomalaisille edullinen. Matkalaukkuun tuli pakattua 6 paria uusia nahkakenkiä jotka maksoivat yhteensä alle 100 euroa.Vaate kootkin olivat suomalaisille sopivia. Ponta Delgadassa kulkee minibussi verkostoja 3kpl jotka kulkevat pitkin päivää lenkkiä. Hinta on kierrokselta tai jos jaksat istua pitempään 25centtiä. Lelukauppoja oli lapsien näkökulmasta vähän ja ne jotka olivat olivat suppeita ja pieniä.
        Seuraavaa matkaa suunnitellaan jo Azoreille sillä kerralla olemme sitten 3 viikkoa heti kerralla.


      • onko Azoreilla

        Olen etsinyt tietoa Azorien huoneistohotelleista, mutta en ole löytänyt sellaisia, joissa olisi keittomahdollisuus ja jääkaappi. Helpottaisivat kummasti. Onko kellään tietoa ???


      • täti
        onko Azoreilla kirjoitti:

        Olen etsinyt tietoa Azorien huoneistohotelleista, mutta en ole löytänyt sellaisia, joissa olisi keittomahdollisuus ja jääkaappi. Helpottaisivat kummasti. Onko kellään tietoa ???

        Voi olla vaikeaa sellaista löytää, koska turismi on alkutekijöissään Azoreilla. - Saaret ovat niin kauan olleet eristäyneinä muista ja sen takia niin omavaraisia monessa mielessä. - Silmiinpistävää oli kansainvälisten brandien puuttuminen, ainoastaan Coca-Cola ja Pepsi näkyi, mutta mitään muuta ei oikeastaan. - Paljon omia tuotteita. Jotkut tosi hienoja, kuten Sao Jorgen saaren juustot.


      • jooou7
        täti kirjoitti:

        Voi olla vaikeaa sellaista löytää, koska turismi on alkutekijöissään Azoreilla. - Saaret ovat niin kauan olleet eristäyneinä muista ja sen takia niin omavaraisia monessa mielessä. - Silmiinpistävää oli kansainvälisten brandien puuttuminen, ainoastaan Coca-Cola ja Pepsi näkyi, mutta mitään muuta ei oikeastaan. - Paljon omia tuotteita. Jotkut tosi hienoja, kuten Sao Jorgen saaren juustot.

        Hyvinhän täällä pörrää ympäriinsä vaikka kartoittamattomillakin teillä kunhan on etelä suomessa ja pohjois suomessa saanut harjoitella ;)


      • jooou7 kirjoitti:

        Hyvinhän täällä pörrää ympäriinsä vaikka kartoittamattomillakin teillä kunhan on etelä suomessa ja pohjois suomessa saanut harjoitella ;)

        Kaikki tiet on kartoitettu, aivan pienimmätkin, mutta kaikkia, etenkään maatalousteitä, ei ehkä ole merkitty turistikarttoihin. Teitä ei välttämättä ole viitoitettu matkailijoita varten ja paikallisethan tietävät, minne tiet johtavat. São Miguelilla ei voi kauaksi eksyä. Koko tieverkon pituuskin on vain noin 1000 km. On syytä muistaa vanha suomalainen sananlasku "ei kysyvä tieltä eksy". Tie löytyy myös kysymällä, ei pelkästään karttaan tuijottamalla.


    • Oli mielenkiintoista lukea tätä runsaan parin vuoden takaisa viestiketjua. Muutamia asioita haluaisin siitä kommentoida siltä varalta, että joku muukin tätä uudestaan esiinkaivettua viestiketjua innostuisi silmäilemään.

      Eräässä viestissä kerrotaan, että Azoreilla on talvella koleaa, sateista, kosteaa ja myrskyistä. Vuoden 2008 ja 2009 talviin on mahtunut yksi viileämpi päivä. Tosin 2008 viileintä oli huhtikuussa yhtenä päivänä, jolloin myös myrskysi. Tänä vuonna ei São Miguelilla ollut yhtään varsinaista myrskyä. Helmikuun alussa mitatiin yhtenä vuorokautena yöllä 7 C, päivällä 11 C. Helmikuun yön minimilämpötilojen keskiarvo on 11 C, päivän maksimien noin 18 C. Päivällä on yleisesti 16-17 C, yöllä 12-15 C. On vuorokausia, jolloin yöllä mitataan 16 C ja päivällä 17 C. Nämä ovat virallisten mittausten lukemia, eivät katumittareista. Auringonpaisteessa on luonnollisesti lämpimämpää. Kodeissa ei yleensä tarvitse lämmittää talvella eikä viilentää ilmaa kesällä. Vuotuinen lämpötilahaarukka on 11-25 C.

      Ilman suhteellinen kosteus on kesät talvet haarukassa 70-90 %. Yllä mainituissa lämpötiloissa kosteus ei suinkaan saa ilaa tuntumaan viileämmältä vaan päin vastoin. Pyykki kuivaa ulkona kesät alvet.

      Tuulen nopeudet liikkuvat haarukassa 10-40 km/t. Sadetta tulee helmikuussa tilastojen mukaan noin 100 mm ja sadevuorokausia on 19 (sataa 0,1 mm tai enmmän). Azoreilla sataa ani harvoin enemmän kuin puoli päivää kerrallaan. Sateet sattavat tulla myös kuuroina ja yöllä. Aurinkoa paistaa jota kuinkin päivittäin vähintään jonkin aikaa. Kulunut vuosi on ollut vähäsateinen. Jos ei vettä tulisi riittävästi, eivät saaremme olisi vihreitä eivätkä kukat kukkisi. Haihtuminen on nopeaa.

      Azorit ovat talvella Euroopan lämpimin paikka.

      Villapaitaa Azoreilla ei tarvitse koskaan. Jos ei mene vaeltamaan, mitään myöskään tarvitse mitään erityistä sadevaatetusta. T-paita-, shortsi- ja sandaalikelejä on Azoreilla pohjoisen turistille ympäri vuoden.

      Jossakin viestissä mainittiin ravintolapalvelun hitaudesta ja sanottiin hintatason olevan Suomen hintatasoa. On mahdollista, että törmää paikkaan, jossa palvelu ei vastaa odotuksia, mutta lyhyen kokemuksen perusteella ei voi yleistää. Kommentti hintatasosta ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Tästä aiheesta on kirjoitettu paljon Azorien palstalla ja siitä voi lukea myös kotisivuiltani. Azorit ovat pohjoismaiselle matkailijalle edullinen matkakohde kaikin puolin.

      Tervetuloa Azoreille mihin aikaan vuodesta vain!

      • Asiallisempaa markkinointia ja asikaspalvelua

        Heillä oli myynnissä ( netissä) matkoja joita ei kuitenkaan ollut.
        Annoin palautetta ja sain hyvin töykeän vastauksen.
        En käytä Hispanian palveluja enkä suosittele sitä kenellekkään!


      • Asiallisempaa markkinointia ja asikaspalvelua kirjoitti:

        Heillä oli myynnissä ( netissä) matkoja joita ei kuitenkaan ollut.
        Annoin palautetta ja sain hyvin töykeän vastauksen.
        En käytä Hispanian palveluja enkä suosittele sitä kenellekkään!

        Tämä on kolmas palsta, jolla sama henkilö kertoo kolmella rivillä negatiivisesta kokemuksestaan. Azoreilla käyjät ovat voittoppuolisesti olleet tyytyväisiä Hispanian palveluihin matkakohteessa. Missä tahansa keskustelussa on kaksi osapuolta (jos ei puhu itselleen), joiden kemiat eivät välttämättä kohtaa. Tämä asiantila yksinomaan ei tee mistään yrityksestä huonoa.

        Matkoja (lento hotelli) Azoreille myy myös Matka-Atlas (www.matka-atlas.fi), jonka hotellivalikoima poikkeaa edukseen jonkin verran Hispanian hotellivalikoimasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe