Pukeutuminen hotelleissa?

Anno Domini

Monien hotellien sivuilla kerrotaan, että ravintoloissa pitää noudattaa pukeutumiskoodia, eli miehillä pitkät housut ja paidoissa kaulukset, shortsit eivät ole suotavia.
Onko oikeasti näin tarkkaa, itse olen lomilla ollessani pukeutunutkin kuin lomalainen, syönyt joskus jopa ilman paitaa ilman suurempia pistoja sydämmessä.
Pitkiä housuja saan käyttää kotimaassa ihan tarpeeksi, toivottavasti kravatin voi edes jättää kotiin :-)

6

2497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää

Kyllä sinä ja suurin osa ihmisistä ymmärtää millaisessa ravintolassa ei ole kiva katsella karvaisia läskimahoja ilman paitaa,Joihinkin ravintoloihin nekin sopivat.....

• kravatti_-

kotiin rohkeasti vaan:)
      Mutta itse käytin illallisilla lyhyitä kauluspaitoja kevyitä pitkähousuja.. kravatti kaulassa oli ehkä 1 sadasta. :)
      Ollaan kuitenkin illallisravintolassa niin ei siellä kai kannata farkkusortsit ja kummeli t-paita päällä mennä! :)
      Mutta onneksi esim. lounasta yms. voi käydä syömässä vaikka ilman paitaa mutta tuskin olit sitten missä tahansa reissussa, kuopiossa taikka dommareissa niin et sie taida sielläkään illalliselle ilman paitaa mennä :)

Ei ne illalliset mitään hienostelujuttuja ole, syömässähän siellä ollaan:)

• Anno Domini

Kiitos!

Järki mukaan, mutta ajattelin vain että olisiko maassa erityistapoja, tai A1:t aivan erityisen hienoja, sellaisissa kun ei usein ole tullut oltua.

• Henkka

Yleiesti ottaen uima-allasbaareissa, ranta-baareissa ja snackbaareissa on vapaa pukeutuminen tyylin bikinit, shortsit jne, mutta päivällisillä ja muissa ravintoloissa on kyllä kohteliaampaa miehen pukeutua ainakin pitkiin housuihin ja muuhun kuin T-paitaan. Naisen esim mekkoon tai muuhun "ei-uima-asuun". Sitten on vielä erikseen all inclusive hotellit joissa on pukeutumiskoodi, tosin huomasin, että englantilaiset ja suomalaiset tapaavat lipsua hotellin pukutoiveista.
      Tärkeintä on kuitenkin kunnioittaa maan tapaa ja ainakin erikoisillallisilla kuten jouluillallinen jne pukeutua siihen kravattiinkin.Siitä tulee usein erillinen kutsu hotellihuoneeseen ja pukukoodi myös.
      Tavallisempina iltoina sitten vähän rennommin.

• Lily2006

Yksikään itseään kunnioittava ihminen Dommareissa ei kulje ihmisten ilmoilla shortseissa. Turistit vaan.

Hotelleissa snack-baareihin voi mennä vaikka uikkareis, mut ei tietenkää kunnon ravintoloihin, niinku ei missää päin muuallakaa maailmas.

• käynyt paikan päällä

Olin pari vuotta sitten Puerto Platassa Gran Ventana -hotellissa. Pukeutuminen oli vapaata, mutta ruokailutilaan piti bikinit verhota. Se oli aika pientä, sillä pelkkä rantahuivi kiedottuna yläosasta mekoksi riitti. Miehillä shortsit ja t-paita. Rantaravintoloissa sai syödä uikkareissa. Ei siis mitään iltapukumeininkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      103
      6442
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      523
      4477
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3003
    4. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      131
      1214
    5. 43
      1151
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      103
      866
    7. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      49
      852
    8. Mitä olisitte sanonut hänelle?

Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään
      Ikävä
      50
      824
    9. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      26
      781
    10. Oletko antanut kaivatullesi jonkin lahjan?

Jos olet, niin minkä? Ja minkä vuoksi?
      Ikävä
      43
      758
    Aihe